Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

La Traviata :klem: Hadde kanskje vært litt komisk med tomme butikker rett før jul?Ingen som handler liksom............ :overrasket::ler:

¤Escada¤ :klem: Fin helg ja

Glossy :klem: Det var liksom sånn for meg også - det er jo bare i helgene jeg har fri, og jeg vil ikke bruke alle fram mot jul til å løpe rundt og stresse etter gaver!Rart det der ja hvordan man savner de med en gang man er vekke fra de!

Mayamor :klem: Skjønne Mayamor med sånne fine ord - You make my day :kyss:

Susanna :klem: Fin helg dette ja, bare så synd de er så fort over

Mandag og litt blandet vær ute.

Ungene sover og jammen skulle jeg ønske jeg også kunne tatt meg en dupp :ler: det hadde vært deilig det!

Våknet klokka seks i morges av gnagelyder :overrasket: .................det var den lille gnageren vår -også kalt Martine som sto i senga si og gnagde på sengekanten. Lekre bite/gnagemerker langs kanten der nå. Hun der er bare ikke sann.Hun kommer jo ikke til å ha tenner igjen hun om hun fortsetter slik!!!

Pakket inn hauger med julegaver i går. Først i lilla silkepapir - så i sølvpapir med lekkert lilla bånd rundt! Og merkelappene har jeg laget selv. Først skåret de ut etter en mal, i lilla farge. Så stanser jeg de gjennom en sånn liten dings som gjør at det blir preget hjerter på hele merkelappen. Skriver på med sølv til og fra. Og på forsiden av merkelappen oppå alle hjertene limer jeg på små bokstaver som jeg har stemplet og etterpå klippet ut i sølv hvor det står God Jul. Det ble faktisk kjempefint - men mens jeg holder på med alt dette - ja så lurer jeg på hvorfor jeg ikke gjør det litt enklere for meg selv :klø: det er jo ganske mye arbeid egentlig! Jaja nå er det nå gjort iallefall nesten alle. Gikk tom for lapper i går så jeg får lage noen nye i ettermiddag.

Prøver å få ferdig julekortene også, og har nå fått produsert over 20 så langt så jeg er i rute :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det tordner og lyner som bare det ute!!

For et vær :overrasket:

Håper virkelig det gir seg før Henrik skal gå hjem fra skolen - for jeg vet at han er fryktelig redd når det er sånn.

Selv elsker jeg torden - synes det er vidunderlig å høre på, mens lyn derimot har jeg all respekt for. Den gamle sjefen min opplevde da han var ung å miste bestekompisen, kjæresten til denne kompisen og barnet hennes da de ble truffet av lynet. Dette skjedde i tyskland. Helt tragisk! De hadde søkt tilflukt under et tre.

Så etter å ha hørt dette ble jeg enda mere redd for lynet.

Godt jeg er inne da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker torden og lyn litt jeg også, men bare hvis jeg er på et trygt sted selv!

Håper været blir litt blidere mot dere i Bergen snart.

Stooor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindelspev :klem: og en ekstra :klem: til pelsene

La Traviata :klem: Ja det ser ikke lovende ut akkurat nå iallefall for det bare styrtregner ute :forvirret:

Dagbarna er gått hjem og henrik har bestekompisen inne. De sitter nå med Martine og leker med alle babylekene hennes- og jeg vet nå ikke hvem som koser seg mest jeg :ler:

Middag i dag - salat (jeg er så lei av å finne på noe å spise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¤Escada¤ :ler::ler: ja og det er jo ikke første gangen ....fra før av har vi et lekkert gnagemerke i marmoren på peisen :overrasket:

Fytti for et vær. Det regner og blåser og er skikkelig ufyselig ute. Jammen glad jeg kan sitte inne ja!Ungene sover søtt og det samme gjør mannen oppe på sofaen :) Da er det greit å ta en liten stund foran dataen ja. Tenkte jeg skulle legge meg litt tidlig i kveld, kjenner jeg trenger å sove litt snart! Gjesper jo snart kjevene ut av ledd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også skikkelig guffent vær....skikkelig sovevær!!! Herlig for min del da!!

Det blåser og regner...og da finnes det ikke noe bedre enn å iføre seg flanellspysjen og pusesokkene og krype under dyna i verdens beste seng!! :ler:

Håper at nattens dronning lot mamma'n sove godt i natt!? Har hun blitt litt bedre??

Du er jammen meg flink vennen...som har begynt på julekortene! Jeg har ikke store planer om julekort i år heller..det blir nok litt mer stas når vi får en liten 'plutt' (mamma's favorittuttrykk på oss barna når vi var små...) vi kan sende bilder av til venner og kjente!! :hjerter_rundt::hjerte: Gleder meg til det ja!

Håper du får en kjempefin tirsdag snuppa mi!

Gooood :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden :klem: Dette er deilig sovevær ja - sikkert derfor det er så tungt å stå opp om morgenen også! Jeg synes ikke noe om det iallefall. Martine er desverre ikke blitt så mye bedre på soving nei, hun er våken noen ganger iløpet av natten. Men innimellom finner hun nå roen igjen selv. Hun får ikke tilbud om pupp om det ikke er helt ekstremt med hyling og jeg rett og slett gir meg fordi jeg bare ønsker ro. Men det er skjeldnere og skjeldnere heldigvis."plutt" var et utrolig koselig ord synes jeg!

Epica :klem: Ikke noe drømmevær nei! Og ingen drømmenatt heller.Martine hylte i natt en eller annen gang, men da var bleien full og pappaen forbarmet seg over henne.

Ungene sover og her sitter jeg! Ute regner det veldig så det blir nok en innedag i dag også.

I morgen skal vi på sykehuset med Martine og det blir spennende å høre om de fjerner den kulen eller ikke da! regner jo med at de gjør det ut fra hva hjertelegen sa, men man vet jo aldri.

Nå må jeg se i noen bøker....................... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Når eg ser på dine sjønne unger så veit eg no at eg ikkje skal slutta å masa på gubben min! :ler:

Har sånt vær du og ja.... er bare SÅ lei! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Charmis!!! :) :):)

Innom og klemser på deg litt! :klem::klem::klem:

(verkende føtter og tom hjerne, hvis jeg prøver å skrive noe blir det bare :sprettoy: )

Kommer sterkt tilbake! :)

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vindelspev

Det været hørtes ordentlig deilig ut! Jeg har hatt en slitsom men hyggelig dag sammen med en god venninne.

Gode venner er gull verdt, det har jeg fått føle nå i voksen alder.

Håper du har det godt og at gnageren sover søtt i natt.

Jeg har fått nytt husrom, du finner det i linken min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Håper været snart bedrer seg hos dere! Det er utrolig hvordan været virker inn på humøret og dagsformen. Vet akkurat hva du mener med "trøttevær"! :Nikke:

Dere må ha lykke til på sykehuset i morgen da! :klem:

Hvis de skal fjerne kulen, gjør de det med en gang da eller?

Skal tenke på dere!

Ønsker deg en fin kveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤Escada¤ :klem: Bare fortsett å mas du og tusen takk for hyggelige ord, det varmer et mammahjerte vet du ;)

Lillelou :klem: Tom hjerne er lite å skrive med ja :ler: Søte jenta!!!!

Vindelspev :klem: Ja venner er for meg også veldig viktig! Særlig med ingen av min egen familie rundt meg! For meg betyr vennene mine enormt! Og det er også kjekt å få venner her inne - føler jo at man blir litt kjent her også

La Traviata :klem: De fjerner nok ikke kulen i morgen nei, vil bare vurdere den regner jeg med. Er ganske spent på hva de mener!

Snart midnatt og de 3 andre i huset sover som noen steiner mens uværet river i huset! Det regner og blåser noe veldig ute! Håper det ikke blir like ille som sist da det var flom og stengte veier alle steder.

Huff jeg kjenner at jeg er litt deppa i dag!

Masse tanker som farer gjennom hodet mitt!

Synes det er så trist at ungene mine ikke har noen besteforeldre som kan stille opp for dem. Mine svigerforeldre døde jo begge med kort mellomrom året Martine ble født! Og det er så sårt at ingen av dem fikk vite om Martine. De hadde vært så begeistret for en liten tulle :tristbla: Min mor bor jo i Trondheim, og det er ikke så ofte vi møtes.Hun har på en måte sitt eget liv der oppe. Min søster bor der med 4 barn, og vi har liten kontakt desverre. Er nok alt for forskjellige vi to. Snakker sammen på telefonen en skjelden gang! Og de gangene er det jeg som ringer henne.

Hun og mamma har nok et mye tettere forhold en mamma og jeg har!Sånn har det alltid vært. De er mer som venninder,og det forholdet har nok mamma og jeg aldri hatt.Det er ganske sårt innimellom å tenke på akkurat det!

Broren min bor i Oslo, og han har jo sitt liv der borte. Han er lillebroren min og en utrolig god gutt!

Pappaen min har jeg aldri møtt! Tok kontakt med han på egen hånd da jeg fylte 18 år. Mamma har aldri egentlig snakket om han, jeg visst bare at han hadde såret henne dypt og at han aldri har fått lov til å ha kontakt med meg. Fikk gjennom den gamle arbeidsplassen hans tak i adressen og sendte han et brev. Det var fantastisk å høre fra han, fikk bilder av mine 5 halvsøsken, og masse gaver. Husker hvor glad jeg var. Men så var det stopp. Sendte han masse brev, og ringte men det var aldri noen mer respons.Det ringte engang en kompis av han og sa at min far var veldig glad i meg men at han syntes det hele var svært vanskelig. Dette er flere år siden og jeg har vel ikke hørt fra han etter at Henrik ble født.Sender han julekort hvert år, for det er ikke meg det skal stå på det med kontakten iallefall. Charminamannen skjønner ikke at jeg gjør det, han synes jeg bare skal kutte ut - mest fordi han synes det er vondt å se hvor såret jeg blir av dette.

Har mange ganger tenkt på om jeg skulle prøve å finne noen som kunne være reservebesteforeldre til mine søte små. Det sitter jo sikkert mange ensomme mennesker rundt om som kanskje ville ha besøk av oss innimellom. Ungene hadde hatt så godt av å få litt flere rundt seg. Men det er jo ikke lett å bare finne noen heller!Men det hadde jo vært fint å kunne glede noen med besøk, kanskje handle litt for de og hjelpe litt til.

Nei nå var det masse trist oppi hodet mitt gitt - kanskje det er det grå været som gjør det, eller det at jeg er så sliten for tiden? Også kjenner jeg jo at jeg får den vonde klumpen i magen når jeg leser i alle dagbøkene om den fine besteforeldrekontakten ungene deres har!

Huff nei, utgråtte øyne på sykehuset i morgen gjør seg dårlig - jeg får komme meg under dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt sov Martine fram til klokka seks, men da var det selvfølgelig jeg som lå våken istedenfor. Tror jeg er så vant til ikke å få sove en hel natt at hjernen ikke klarer å omstille seg!

Guttene er dratt på jobb og skole, og Martine har spist frokost,byttet bleie og ligger nå og sover igjen!

Jeg får hoppe i :dusje: og ordne meg imens!

Skal innom trygdekontoret etterpå og få frikort! Har jo kommet opp i det beløpet for lenge siden med alle medisinene Henrik bruker pluss masse legebesøk med han i det siste.

Og så er det avsted på sykehuset med tulla da!

Humøret...............? Ikke det beste. Vel, humørete er vel ikke så værst det er vel mere inni meg jeg ikke er helt på topp!

Ha en fin dag om det er noen som titter innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper du føler deg litt bedre i dag! :troest:

Jeg skjønner at det må være veldig trist å ikke ha besteforeldre i nærheten og å ikke ha møtt faren sin, bare hatt litt kontakt og så blitt "avvist". Skulle så gjerne vært der og gitt deg en stor klem! :klem:

Men du har jo noen aldeles nydelige barn da! :tommelsmil:

En riktig godgutt og en liten godjente :hjerte:

Håper du får holdt kontakten med familien din selv om den er spredt rundt omkring i landet. Jeg har selv en bror i Bergen og en søster i Trondheim, men er veldig heldig som har foreldrene mine rett i nærheten da. Og svigers ikke så langt unna heller, men de er ikke akkurat så ofte hos oss da... Det blir alltid vi som drar til dem liksom.

Lykke til på sykehuset i dag! :klem:

Og du... skulle vi prøve å møtes den helga vi er i Bergen? Hadde vært kos! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

:klem:

Du, det med reservebesteforeldre synes jeg var en god idé! Kanskje man kan gå f.eks gjennom den lokale frivillighetssentralen? Jeg er sikker på at det finnes mange ensomme, eldre mennesker som gjerne vil være med på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...