Gå til innhold

Vanlig at legen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanlig at legen sender tekstmeldinger som "ønsker det et godt nyttår" "har du det bra?" osv.. Syntes det er litt spesielt, men vet ikke om det er en vanlig ting å gjøre?

Anonymous poster hash: 67c6e...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke normalt. Her mener jeg legen går over streken. Selv jeg som har en fastlege familien er god venn med og har hatt i 40 år gjør ikke slik...



Anonymous poster hash: 66d7f...d7c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg tatt opp med legen. Julekort er greit, men ikke SMS.

Anonymous poster hash: 04b27...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg tatt opp med legen. Julekort er greit, men ikke SMS. Anonymous poster hash: 04b27...7d1

Dette er så langt over streken at du bør kontakte Pasient- og brukerombudet. Særlig når du reagerer så mye at du oppretter tråd på saken.

Anonymous poster hash: dca0f...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble gjort i jobbtid og som lege. Jeg syntes bare det var litt vel omtenksomt. Så lurte på om dette var vanlig å gjøre med pasienter man følger opp ekstra pga sykdom. Tror ikke det var ment på en annen måte en å være vennelig.

TS

Anonymous poster hash: 67c6e...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble gjort i jobbtid og som lege. Jeg syntes bare det var litt vel omtenksomt. Så lurte på om dette var vanlig å gjøre med pasienter man følger opp ekstra pga sykdom. Tror ikke det var ment på en annen måte en å være vennelig.

TS

Anonymous poster hash: 67c6e...bea

Nei.Da er det ikke over streken synes nå jeg.

Anonymous poster hash: c4600...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble gjort i jobbtid og som lege. Jeg syntes bare det var litt vel omtenksomt. Så lurte på om dette var vanlig å gjøre med pasienter man følger opp ekstra pga sykdom. Tror ikke det var ment på en annen måte en å være vennelig.

TSAnonymous poster hash: 67c6e...bea

Be legen heller sende en e-post gjennom det dataprogrammet hvis han lurer på om du har opplevd bedring siden sist.

Anonymous poster hash: 04b27...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Er dette så rart da? Min lege kan også sende julehilsning og god bedring. Tannlegen min sender også sms og spør hvordan det går. De er da bare mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at legen sender tekstmeldinger som "ønsker det et godt nyttår" "har du det bra?" osv.. Syntes det er litt spesielt, men vet ikke om det er en vanlig ting å gjøre?

Anonymous poster hash: 67c6e...bea

Du har jo ikke fortalt noe om deg selv. Har du et somatisk/psykisk problem som du ofte oppsøker legen for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han liker deg :P

I så fall er det noe han kan miste jobben og arbeidsretten for. Dersom dette skulle stemme burde han trekke seg bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er det noe han kan miste jobben og arbeidsretten for. Dersom dette skulle stemme burde han trekke seg bort.

Men hvor gammel er TS da? Hvis hun er voksen så er vel ikke det ulovlig? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du har en veldig omtenksom lege som faktisk bryr seg. Isåfall er jo sånne meldinger veldig hyggelig. Oppfatter du meldingene som vennlige eller som en som prøver seg på deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor gammel er TS da? Hvis hun er voksen så er vel ikke det ulovlig? :klo:

Det er klart det er ulovlig. Man har ikke lov til å ha et forhold til pasient uansett. Disse etiske reglene har ingenting med alder å gjøre.

§ 7 i kapittel I i etiske regler for leger lyder: «En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er ulovlig. Man har ikke lov til å ha et forhold til pasient uansett. Disse etiske reglene har ingenting med alder å gjøre.

§ 7 i kapittel I i etiske regler for leger lyder: «En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for.

Men hvordan har legen utnyttet pasienten sin i dette tilfellet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er ulovlig. Man har ikke lov til å ha et forhold til pasient uansett. Disse etiske reglene har ingenting med alder å gjøre.

§ 7 i kapittel I i etiske regler for leger lyder: «En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for.

Utnyttelse er jo noe annet. De er mennesker de også. Men hvis det er sånn så kan jo pasienten bytte lege :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...