Drizzt Skrevet 24. januar 2015 #121 Del Skrevet 24. januar 2015 Saksopplysning: Hermansen har ikke blitt opsagt fra noen jobb. Han har tidligere blitt engasjert for å holde kurs, men kursholder ønsker ikke lengre å fornlye dette engasjementet. et er altså ingen oppsigelse, men en mangel på ny ansettelse. Det er en forskjell der. Anonymous poster hash: 47ce1...bf9 Det er samme resultat. Han mister jobben og inntekten fordi arbeidsgiver dr..er i ytringsfriheten. Hermansen MÅ gå rettens vei og kreve i det minste stor erstatning. I en av artiiklene uttalte arbeidsgiver seg at Hermansen er en ganske dyktig lærer. Så her blir han åpenbart diskriminert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. januar 2015 #122 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis en lærer blir truet av brune muslimske drittsekker, så risikerer han å slutte å like brune muslimske drittsekker, og da blir han vel en typisk ytterliggående rasist som kan gå i tog med vigrid, nynazismen og alt mulig. Dersom våre barn av pakistansk og somalisk hærkomst ikke oppfører seg godt, så vil de aller fleste lærere og medelever få noe imot disse. Det er uprofesjonelt, og det er rasisme. Men å gi en lærer slike barn, og samtidig kreve at han ikke blir "rasist", er ikke det å be om litt for mye? Ha med å be disse foreldrene til drittsekkbarna om å lære de folkeskikk i stedet? Veloppdragne barn bygger ikke rasisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #123 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvis en lærer blir truet av brune muslimske drittsekker, så risikerer han å slutte å like brune muslimske drittsekker, og da blir han vel en typisk ytterliggående rasist som kan gå i tog med vigrid, nynazismen og alt mulig. Dersom våre barn av pakistansk og somalisk hærkomst ikke oppfører seg godt, så vil de aller fleste lærere og medelever få noe imot disse. Det er uprofesjonelt, og det er rasisme. Men å gi en lærer slike barn, og samtidig kreve at han ikke blir "rasist", er ikke det å be om litt for mye? Ha med å be disse foreldrene til drittsekkbarna om å lære de folkeskikk i stedet? Veloppdragne barn bygger ikke rasisme. Man er ikke rasist selv om man ikke liker de barna/ungdommene som truer, trakasserer eller bruker vold. Noen barn/ungdommer oppfører seg slik, men de aller fleste oppfører seg ikke slik. For meg blir det helt feil å være kritisk til alle muslimer selv om noen muslimer har kalt min datter hore og brukt vold mot henne. Barna mine har muslimske venner som aldri ville oppført seg slik. Ikke la det gå utover dem at noen andre muslimer har oppført seg som drittsekker. Forøvrig mener jeg at både skole, politi, rettsvesen og media i større grad burde våge å slå ned på vold, trusler og trakassering utført av innvandrere. Mitt inntrykk er at de er redd for å få et rasismestempel på seg, og at de derfor lar innvandrere som oppfører seg dårlig slippe lettere unna. Slik burde det ikke være, synes jeg. Anonymous poster hash: 7945c...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. januar 2015 #124 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Man er ikke rasist selv om man ikke liker de barna/ungdommene som truer, trakasserer eller bruker vold. Noen barn/ungdommer oppfører seg slik, men de aller fleste oppfører seg ikke slik. For meg blir det helt feil å være kritisk til alle muslimer selv om noen muslimer har kalt min datter hore og brukt vold mot henne. Barna mine har muslimske venner som aldri ville oppført seg slik. Ikke la det gå utover dem at noen andre muslimer har oppført seg som drittsekker. Forøvrig mener jeg at både skole, politi, rettsvesen og media i større grad burde våge å slå ned på vold, trusler og trakassering utført av innvandrere. Mitt inntrykk er at de er redd for å få et rasismestempel på seg, og at de derfor lar innvandrere som oppfører seg dårlig slippe lettere unna. Slik burde det ikke være, synes jeg. Anonymous poster hash: 7945c...fa3 Det er mer enn en muslim som kaler småjentene våre hore, så denne oppførselen er faktisk kulturelt betinget, følgelig må man skylde på den islamske oppdragelse, mer enn på enkeltdrittsekkene. Problemet ligger altså i en kultur med en god del uhøflige trekk. Derfor er det faktisk presist å gå etter religionen og kulturen. Hvis det er rasisme eller ekstremisme å angripe stygge trekk ved en religion eller kultur, så vi jeg påstå at flertallet av disse som tar avstand fra slik "rasisme" er hyklere. Jeg kjenner en hvit gutt som er vokst opp på Ammerud, og slik jeg forstår han så virker det som om det store flertallet av muslimer som oppfører seg pent dessverre ikke er veldig stort. Med forbehold om at det er drittsekkene som er mest synlige og at de følgelig dominerer bildet mer enn deres antall skulle tilsi. Endret 24. januar 2015 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 24. januar 2015 #125 Del Skrevet 24. januar 2015 Tråden er lang, så sikkert nevnt, men gidder ikke lese gjennom 7 sider med de vanlige rasist uttalelser og konspirasjonsteorier. Men for de som ikke har fått det med seg, ytringsfrihet betyr bare at du er fri til si hva du vil uten at, staten, regjeringa, eller kongen kan straffe deg. Det betyr ikke at man er fri for konsekvensene av det man sier. Ikke i det offentlige, ikke i ditt arbeidsliv og ikke i ditt privat liv osv. Er du dust openlyst, vel da vet alle at du er dust og ting som å si at du ikke er ønsket i din gamle arbeidsplass er noe som kan skje. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 24. januar 2015 #126 Del Skrevet 24. januar 2015 Man er ikke rasist selv om man ikke liker de barna/ungdommene som truer, trakasserer eller bruker vold. Noen barn/ungdommer oppfører seg slik, men de aller fleste oppfører seg ikke slik. For meg blir det helt feil å være kritisk til alle muslimer selv om noen muslimer har kalt min datter hore og brukt vold mot henne. Barna mine har muslimske venner som aldri ville oppført seg slik. Ikke la det gå utover dem at noen andre muslimer har oppført seg som drittsekker. Forøvrig mener jeg at både skole, politi, rettsvesen og media i større grad burde våge å slå ned på vold, trusler og trakassering utført av innvandrere. Mitt inntrykk er at de er redd for å få et rasismestempel på seg, og at de derfor lar innvandrere som oppfører seg dårlig slippe lettere unna. Slik burde det ikke være, synes jeg. Anonymous poster hash: 7945c...fa3 Enig. Bare å se til Rotherham i UK, hvor 1400 jenter ble missbrukt og voldtatt av 'briter' med pakistansk bakgrunn. Dette foregikk over en periode på 16 år, men det mest skremmende er at befolkningstallet i Rotherham er ca 260000 mennesker. I tabellen her under kan man se at i 2011 utgjorde de med pakistansk herkomst ca 7600 personer, og dersom man regner at 50% er kvinner så får man at 1400 overgrep er utført av noen fra en befolkningsgruppe på 3800 menn. At det fikk lov å holde på så lenge var ene og alene at myndihetspersoner var redde for å bli kalt rasister, hvis de ville gjøre noe med det!! Ethnic Group 2001 2011 Change White British 238,095 (95.9%) 236,438 (91.9%) - 1,657 (-1%) White Irish 1,063 (0.4%) 776 (0.3%) - 287 (-27%) White Gypsy* N / A 126 (0.05%) N / A White Other 1,305 (0.5%) 3,418 (1.3%) + 2,239 (+172%) Mixed or Multiple 1,210 (0.5%) 2,551 (1.0%) + 1,341 (+111%) Indian 497 (0.2%) 961 (0.4%) + 464 (+93%) Pakistani 4,704 (1.9%) 7,609 (3.0%) + 2,905 (+62%) Bangladeshi 26 (0.01%) 109 (0.04%) + 83 (+319%) Chinese 303 (0.1%) 592 (0.2%) + 289 (+95%) Other Asian 303 (0.1% 1,280 (0.5%) + 977 (+322%) Black African 180 (0.07%) 1,672 (0.6%) + 1,492 (+829%) Black Caribbean 180 (0.07%) 283 (0.1%) + 103 (+57%) Black Other 40 (0.02%) 157 (0.06%) + 117 (+293%) Arab** N / A 581 (0.2%) N / A Other 269 (0.1%) 727 (0.3%) + 1,039 (+386%) BME 10,080 (4.1%) 20,842 (8.1%) + 10,762 (+107%) Total 248,175 257,280 + 9,105 (+4%) fra: www.rotherham.gov.uk%2Fjsna%2Fdownload%2Fdownloads%2Fid%2F38%2Frotherham_demographic_profile_-_2013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 24. januar 2015 #127 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Enig. Bare å se til Rotherham i UK, hvor 1400 jenter ble missbrukt og voldtatt av 'briter' med pakistansk bakgrunn. Dette foregikk over en periode på 16 år, men det mest skremmende er at befolkningstallet i Rotherham er ca 260000 mennesker. I tabellen her under kan man se at i 2011 utgjorde de med pakistansk herkomst ca 7600 personer, og dersom man regner at 50% er kvinner så får man at 1400 overgrep er utført av noen fra en befolkningsgruppe på 3800 menn. At det fikk lov å holde på så lenge var ene og alene at myndihetspersoner var redde for å bli kalt rasister, hvis de ville gjøre noe med det!! Ethnic Group 2001 2011 Change White British 238,095 (95.9%) 236,438 (91.9%) - 1,657 (-1%) White Irish 1,063 (0.4%) 776 (0.3%) - 287 (-27%) White Gypsy* N / A 126 (0.05%) N / A White Other 1,305 (0.5%) 3,418 (1.3%) + 2,239 (+172%) Mixed or Multiple 1,210 (0.5%) 2,551 (1.0%) + 1,341 (+111%) Indian 497 (0.2%) 961 (0.4%) + 464 (+93%) Pakistani 4,704 (1.9%) 7,609 (3.0%) + 2,905 (+62%) Bangladeshi 26 (0.01%) 109 (0.04%) + 83 (+319%) Chinese 303 (0.1%) 592 (0.2%) + 289 (+95%) Other Asian 303 (0.1% 1,280 (0.5%) + 977 (+322%) Black African 180 (0.07%) 1,672 (0.6%) + 1,492 (+829%) Black Caribbean 180 (0.07%) 283 (0.1%) + 103 (+57%) Black Other 40 (0.02%) 157 (0.06%) + 117 (+293%) Arab** N / A 581 (0.2%) N / A Other 269 (0.1%) 727 (0.3%) + 1,039 (+386%) BME 10,080 (4.1%) 20,842 (8.1%) + 10,762 (+107%) Total 248,175 257,280 + 9,105 (+4%) fra: www.rotherham.gov.uk%2Fjsna%2Fdownload%2Fdownloads%2Fid%2F38%2Frotherham_demographic_profile_-_2013 Det er skremmende ja, og om du tenker på at det blant de 3800 mennene er en del som kan utelukkes (f.eks. eldre og veldig unge), så er jo disse 1400 overgrepene utført av menn blant en enda mindre gruppe. Den groteske rasistiske kriminaliteten mange muslimer utsetter europeere for er hinsides, og det er veldig provoserende at denne rasismen nærmest fornektes og skjules, mens det at noen muslimske kvinner får hijabene sine dratt av og får stygge blikk på t-banen hausses opp til de grader. Lurer på de tusener av europeiske ofre for rasistisk motiverte voldtekter begått av muslimske innvandrere, tenker når muslimske kvinner står frem i media og synes synd på seg selv fordi de er blitt utsatt for "grov rasisme" ved at noen har dratt av dem hijaben på gata.... Kvalmende hykleri. Endret 24. januar 2015 av Lothlorien- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #128 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er skremmende ja, og om du tenker på at det blant de 3800 mennene er en del som kan utelukkes (f.eks. eldre og veldig unge), så er jo disse 1400 overgrepene utført av menn blant en enda mindre gruppe. Den groteske rasistiske kriminaliteten mange muslimer utsetter europeere for er hinsides, og det er veldig provoserende at denne rasismen nærmest fornektes og skjules, mens det at noen muslimske kvinner får hijabene sine dratt av og får stygge blikk på t-banen hausses opp til de grader. Lurer på de tusener av europeiske ofre for rasistisk motiverte voldtekter begått av muslimske innvandrere, tenker når muslimske kvinner står frem i media og synes synd på seg selv fordi de er blitt utsatt for "grov rasisme" ved at noen har dratt av dem hijaben på gata.... Kvalmende hykleri. Vi kan ikke se bort ifra at flere overgrep er begått av samme person. Tallet på antall gjerningsmenn trenger derfor ikke å være 1400. Det kan like gjerne være 700. Det er selvsagt også et høyt tall, men jeg tenker at man skal være forsiktig med å stigmatisere en hel gruppe, da det også vil være uskyldige i denne gruppen. Jeg tenker at det er viktig å slå hardt ned på kriminalitet, men straff de som har gjort noe galt, ikke de som er uskyldige. Jeg har også observert at vold og trakassering mot norske ungdommer sjelden får noe særlig oppmerksomhet. Hvis det samme hadde skjedd med innvandrerungdom tror jeg det hadde fått mye større oppmerksomhet. F.eks den saken for noen år siden da ungdommer på telttur som ble slått med jernstenger. Tror det bare var VG og lokalavisen som omtalte den saken. Hvis ungdommene hadde vært innvandrere tror jeg saken hadde fått større oppmerksomhet. Mulig jeg tar feil? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ungdommer-banket-opp-paa-telttur-i-buskerud/a/532377/ Anonymous poster hash: 7945c...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 25. januar 2015 #129 Del Skrevet 25. januar 2015 Tror du virkelig at om læreren var kristen konservativ, islamist eller venstre radikal, hadde fått sparken? Nå har jo ikke læreren det er snakk om her fått sparken, han har bare ikke fått forlenget kontrakten... Ja, en lærer som viderformidler et verdisyn eller meninger som de fleste i samfunnet mener er ekstremt, blir gjerne omplassert, sykemelder seg (som i Hermansens tilfelle) eller får beskjed om at dette er ikke en jobb for han. Det har vært oppe lignende saker i retten, og arbeidsgivere har stort sett fått medhold. Jeg mener det er svært vanskelig å sette grensene for hva som ikke er "godkjente" uttalelser og verdisyn å ha for en lærer, og man skal absolutt ha en takhøyde. Men i dette tilfelle er arbeidsgiveren til Hermansen et privat foretak, og de bør kunne ha en noe større selvbestemmelse enn om det var snakk om det offentlige. Jeg er ganske sikker på at en kristen konservativ eller islamist som misjonerte sitt syn heller ikke ville fått fornyet sin kontrakt. Jeg er mer usikker når det gjelder venstre radikale, der har i allefall historien vist at kobling lærer-venstre radikal har vært mere normen enn unntaket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 25. januar 2015 #130 Del Skrevet 25. januar 2015 Det er samme resultat. Han mister jobben og inntekten fordi arbeidsgiver dr..er i ytringsfriheten. Hermansen MÅ gå rettens vei og kreve i det minste stor erstatning. I en av artiiklene uttalte arbeidsgiver seg at Hermansen er en ganske dyktig lærer. Så her blir han åpenbart diskriminert. Disse kursene var bare en del av det han jobbet med, så han mister ikke store summer. Han har jo selv sykemeldt seg fra sin "hovedjobb", og siden denne arbeidsgiveren er det offentlige regner jeg med at han ikke blir oppsagt men muligens omplassert. Det har vært saker oppe i rettsystemet der lærere har gått til sak fordi de har mistet jobben pga sterke meninger og ytringer. Selv om det ikke er snakk om mange saker har de fleste gitt arbeidsgiver medhold og henvist til at det å være lærer fører med seg et ansvar for å ikke ytre sterke personlige meninger ovenfor elevene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. januar 2015 #131 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Disse kursene var bare en del av det han jobbet med, så han mister ikke store summer. Han har jo selv sykemeldt seg fra sin "hovedjobb", og siden denne arbeidsgiveren er det offentlige regner jeg med at han ikke blir oppsagt men muligens omplassert. Det har vært saker oppe i rettsystemet der lærere har gått til sak fordi de har mistet jobben pga sterke meninger og ytringer. Selv om det ikke er snakk om mange saker har de fleste gitt arbeidsgiver medhold og henvist til at det å være lærer fører med seg et ansvar for å ikke ytre sterke personlige meninger ovenfor elevene. Igjen - han mistet jobben på grunn av sine helt legitime meninger. Ser du virkelig ikke hvor feil dette er? http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Elin-Orjasater-skriver-Jeg-er-ikke-Charlie_-jeg-er-altfor-feig-Men-jeg-er-kanskje-Max-Hermansen-7873075.html Veldig bra skrevet. Endret 25. januar 2015 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 25. januar 2015 #132 Del Skrevet 25. januar 2015 Disse kursene var bare en del av det han jobbet med, så han mister ikke store summer. Han har jo selv sykemeldt seg fra sin "hovedjobb", og siden denne arbeidsgiveren er det offentlige regner jeg med at han ikke blir oppsagt men muligens omplassert. Det har vært saker oppe i rettsystemet der lærere har gått til sak fordi de har mistet jobben pga sterke meninger og ytringer. Selv om det ikke er snakk om mange saker har de fleste gitt arbeidsgiver medhold og henvist til at det å være lærer fører med seg et ansvar for å ikke ytre sterke personlige meninger ovenfor elevene. Det spiller ingen rolle hvor store summer det dreier seg om, det som er viktig her er prinsippet. Blir man oppsagt eller omplassert for sine meningers skyld så er det angrep på ytringsfriheten, intet mindre. Og, vet du om Hermansen har ytret sterke personlige meninger overfor elevene, i undervisningssituasjonen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 25. januar 2015 #133 Del Skrevet 25. januar 2015 Det spiller ingen rolle hvor store summer det dreier seg om, det som er viktig her er prinsippet. Blir man oppsagt eller omplassert for sine meningers skyld så er det angrep på ytringsfriheten, intet mindre. Og, vet du om Hermansen har ytret sterke personlige meninger overfor elevene, i undervisningssituasjonen? Disse personlige ytringene har han messet frem i alle store medier de siste ukene, samtidig som han sutrer over at han blir kneblet av de samme mediene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #134 Del Skrevet 25. januar 2015 Ytringsfrihet er ikke frihet fra konsekvenser. Anonymous poster hash: 79219...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 25. januar 2015 #135 Del Skrevet 25. januar 2015 Disse personlige ytringene har han messet frem i alle store medier de siste ukene, samtidig som han sutrer over at han blir kneblet av de samme mediene. Jadda, og han har mistet jobben (eller en del av den) på grunn av sine meninger og ytring av dem. Hermansen har ikke messet, han er - på helt normal vis - blitt overfallet av media, som har det travelt med å forklare oss hvor forferdelige meninger han har, og hvilken rasistisk bevegelse han har stillet seg i spissen for. Hadde media hatt et noenlunde avslappet forhold til nyhetsverdien i Pegida's oppståen i Norge, så hadde det aldri blitt noe "messing"!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #136 Del Skrevet 25. januar 2015 Jeg er så lei. Jeg har visst det i flere år. Det er grupper på facebook som jeg ikke kan være medlem av, fordi jeg risikerer å få sparken. Demonstrasjoner jeg ikke kan være del av. Støtte jeg har lyst til å gi, men som er umulig. Meninger jeg har lyst til å argumentere for, men som jeg må holde for meg selv. Jeg føler meg ussel når jeg nikker og smiler, eller bare holder kjeft under diskusjoner på personalrommet. Jeg er lærer. Mine verdier og holdninger holder jeg selvfølgelig langt unna klasserommet, jeg er da en profesjonell yrkesutøver. Akkurat slik jeg håper og tror at alle andre lærere holder sin personlige tro og overbevisning unna klasserommet, uansett hva de består av. Mine elever er små. Deres tro bygger kun på det foreldrene forteller dem. Dette blir gjentatt i klasserommet, i all selvfølgelighet. Det er mange ganger jeg klør meg i hodet over alt disse barna blir tutet ørene fulle av. Jomfruer og evig brenning i helvete. Jeg har også fått et innblikk i hvorfor muslimer tar sånn på vei av karikaturtegningene. Alt jeg kan gjøre er å nyansere. Noen tror ditt, og andre tror datt, og alt er like greit, ingenting er riktigere enn noe annet. Nikke, smile. Det er greit, sånn må det bare være. Men på fritiden. Jeg lurer på hvor mange andre feige lærere og andre arbeidstakere vi har her i landet. Vanlige folk, som ikke kan si det de mener, fordi de er redd for å miste jobben. Anonymous poster hash: 088d8...8ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #137 Del Skrevet 25. januar 2015 Han har ytret holdninger som ikke har noe å gjøre i et slikt yrke, og har selvinnrømmet at han ikke alltid klarte å holde privatliv og profesjon skilt. Og da er det rett og rimelig at han mister jobben, noe annet ville vært meningsløst. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. januar 2015 #138 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Han har ytret holdninger som ikke har noe å gjøre i et slikt yrke, og har selvinnrømmet at han ikke alltid klarte å holde privatliv og profesjon skilt. Og da er det rett og rimelig at han mister jobben, noe annet ville vært meningsløst. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Jeg forstår, man krever at yrkesfolk skal være ryggradløse ryggsleikere som snakker de rette folka etter munnen og mener det som er mest lønnsomt og ser penest ut utad og internt. Jeg er ikke enig i disse kravene. Endret 25. januar 2015 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #139 Del Skrevet 25. januar 2015 Nå har jo ikke læreren det er snakk om her fått sparken, han har bare ikke fått forlenget kontrakten... Ja, en lærer som viderformidler et verdisyn eller meninger som de fleste i samfunnet mener er ekstremt, blir gjerne omplassert, sykemelder seg (som i Hermansens tilfelle) eller får beskjed om at dette er ikke en jobb for han. Det har vært oppe lignende saker i retten, og arbeidsgivere har stort sett fått medhold. Jeg mener det er svært vanskelig å sette grensene for hva som ikke er "godkjente" uttalelser og verdisyn å ha for en lærer, og man skal absolutt ha en takhøyde. Men i dette tilfelle er arbeidsgiveren til Hermansen et privat foretak, og de bør kunne ha en noe større selvbestemmelse enn om det var snakk om det offentlige. Jeg er ganske sikker på at en kristen konservativ eller islamist som misjonerte sitt syn heller ikke ville fått fornyet sin kontrakt. Jeg er mer usikker når det gjelder venstre radikale, der har i allefall historien vist at kobling lærer-venstre radikal har vært mere normen enn unntaket... Grunnen til at han ikke fikk forlenget kontrakten var at han hadde disse meningene. Det er som om en arbeidsgiver kaster søknader fra muslimer i søpla med det forsvaret at han ikke trenger å ansette alle som søker. Han har jo sitt på det rene; man er ikke forpliktet å ansette alle som søker, men det er altså alvorlig diskriminering. Anonymous poster hash: d4894...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 25. januar 2015 #140 Del Skrevet 25. januar 2015 Yttringsfrihet gjelder bare for de som er politisk korekte og har de samme meninger som flertallet. Ytringsfriheten gjelder, men man må akseptere at ikke alle er enig i det man sier. At folk tar avstand fra deg og dine meninger betyr ikke at du ikke har lov til å ytre dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå