Gjest Nikee Skrevet 23. januar 2015 #81 Del Skrevet 23. januar 2015 Tråden er ryddet for svar på personangrep. Nikee, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #82 Del Skrevet 23. januar 2015 Joda, man kan saktens være imot islam og samtidig behandle muslimer helt etter forskriftene. Når islam representeres i Norge av innvandret muslimer, som er folk, da blir det jo vanskelig å omtale islam uten å nevne muslimer. Såpass skjønner du vel? Og det er jeg helt enig i! Men vil du si at Hermansen etter sine uttalelser i media, går i mot islam eller muslimer? Og enda viktigere, egner han seg til å ha en lærers autoritet i en klasse med akuratt disse elevene? Anonymous poster hash: 032c7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 23. januar 2015 #83 Del Skrevet 23. januar 2015 Islam er en religion, muslimer er folk. Uttalelsene til denne fyren viser jo hvem han er ute etter å ta og ikke minst en elendig kildekritisk sans, og med slike egenskaper har man ingenting å gjøre i et klasserom. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Han har jo uttalt en del ting. Og det er noen gjenggangere, blant annet dette; - Elefanten i rommet - Få tenna slått ut - Den totalitære ideologien islam Det er i all hovedsak islam han kritiserer, han har også nevnt at han ikke har noen problemer med å respektere fullintegrerte muslimer som kan leve i Norge med de verdiene vi har her. Så hva er problemet ditt med dette? Er det ikke lov å snakke om hvor dårlig islam passer inn i vårt samfunn uten å få rasiststempelet? Er du ikke tilhenger av ytringsfrihet? Jeg sliter litt med å forstå hva du mener. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #84 Del Skrevet 23. januar 2015 Han har jo uttalt en del ting. Og det er noen gjenggangere, blant annet dette; - Elefanten i rommet - Få tenna slått ut - Den totalitære ideologien islam Det er i all hovedsak islam han kritiserer, han har også nevnt at han ikke har noen problemer med å respektere fullintegrerte muslimer som kan leve i Norge med de verdiene vi har her. Så hva er problemet ditt med dette? Er det ikke lov å snakke om hvor dårlig islam passer inn i vårt samfunn uten å få rasiststempelet? Er du ikke tilhenger av ytringsfrihet? Jeg sliter litt med å forstå hva du mener. De utallelsene der har jeg ingen problemer med. Det jeg har problemer med er slikt som dette: http://www.dagbladet.no/2015/01/20/kultur/meninger/kronikk/debatt/pegida/37257741/ Jeg ble pinig berørt av alle svarene i den kronikken, samt intervjuet hvor han brukte statestikk på en måte selv en oppegående 10-åring ikke ville brukt. Han bruker utlending og muslim om hverandre, og har en ganske artig ´oss´ og ´dem´ logikk til grunne for alle konklusjoner han trekker. Og det er flaut, veldig flaut. Hvis du ennå ikke forstår hva jeg mener så for all del rop ut. Anonymous poster hash: 032c7...bdc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 23. januar 2015 #85 Del Skrevet 23. januar 2015 Og det er jeg helt enig i! Men vil du si at Hermansen etter sine uttalelser i media, går i mot islam eller muslimer? Og enda viktigere, egner han seg til å ha en lærers autoritet i en klasse med akuratt disse elevene? Anonymous poster hash: 032c7...bdc Jeg har respekt for den uriaspost Hermansen har satt seg selv på, og han er åpenbart ikke noe oratorisk talent eller noe særlig medievant. Hva han sier i diverse interview'er og "debatter" på radio og TV skal man ta med en klype salt, han er oppe både mot mye mer scenevante politikere og ikke minst "programledere". Da kan man lett snuble i tungen sin. Jeg ser jo selvsagt at en høy medieprofil, i et så betent emne, kan bli et problem i en undervisningssituasjon, men vi bør bemerke at problemene hans startet før mediesirkuset. Da blir diskusjonen jo om han har skylden for problemene, på grunn av feil holdninger i klassesituasjonen, eller om muslimske elever har utfoldet deres ytringsfrihet til fulle, og litt mer - kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #86 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg har respekt for den uriaspost Hermansen har satt seg selv på, og han er åpenbart ikke noe oratorisk talent eller noe særlig medievant. Hva han sier i diverse interview'er og "debatter" på radio og TV skal man ta med en klype salt, han er oppe både mot mye mer scenevante politikere og ikke minst "programledere". Da kan man lett snuble i tungen sin. Jeg ser jo selvsagt at en høy medieprofil, i et så betent emne, kan bli et problem i en undervisningssituasjon, men vi bør bemerke at problemene hans startet før mediesirkuset. Da blir diskusjonen jo om han har skylden for problemene, på grunn av feil holdninger i klassesituasjonen, eller om muslimske elever har utfoldet deres ytringsfrihet til fulle, og litt mer - kanskje? Hvis det du sier stemmer, og problemene startet før mediedekningen, så er det jo enda et argument i mot han. Da er det ikke media som fikk han til å snuble i egne føtter, men at han faktisk har vist enkelte holdninger som ikke har noe å gjøre i en skoleklasse. Den siste kommentaren din skjønner jeg ikke. Skal vi skylde på elevene helt ut av det blå, eller har du bevis på at elevene har trakassert ham av noe slag? Er det i så fall greit at en som lærer svarer med samme mynt, har man noe i læreryrket å gjøre da? Det er vanligvis slik at man ikke skylder en voksen lærers oppførsel på elevene, såpass profesjonalitet bør man klare å holde som lærer. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 23. januar 2015 #87 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg har respekt for den uriaspost Hermansen har satt seg selv på, og han er åpenbart ikke noe oratorisk talent eller noe særlig medievant. Hva han sier i diverse interview'er og "debatter" på radio og TV skal man ta med en klype salt, han er oppe både mot mye mer scenevante politikere og ikke minst "programledere". Da kan man lett snuble i tungen sin. Jeg ser jo selvsagt at en høy medieprofil, i et så betent emne, kan bli et problem i en undervisningssituasjon, men vi bør bemerke at problemene hans startet før mediesirkuset. Da blir diskusjonen jo om han har skylden for problemene, på grunn av feil holdninger i klassesituasjonen, eller om muslimske elever har utfoldet deres ytringsfrihet til fulle, og litt mer - kanskje? Det har faktisk jeg også. Jeg synes synd på ham. Han er en litt stusselig fyr som står på for noe han synes er viktig. Jeg bare håper han forstod hva han gikk til. Han kunne fint valgt å demonstrere uten å dra inn Pegida som allerede har et dårlig rykte. Likevel; jeg forstår også at han antagelig ikke passer inn i et klasserom. Det er noen profesjonsyrker hvor det er ganske strenge regler for hvordan man skal te seg. En lege, sykepleier eller hjelpepleier kan heller ikke si hva de vil på jobben selv om de har ytringsfrihet. De må holde meningene sine utenfor sykehuset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #88 Del Skrevet 23. januar 2015 Når det er sagt er jeg enig med dere over. Jeg synes oppriktig synd på fyren, man bør ha visse egenskaper før man kaster seg til media, ellers blir man tatt av løvene. Men han er voksen og kan ta konsekvensen av det han gjør, og enkelte av hans utallelser mener jeg diskvalifiserer han til å kunne ha autoriteten en lærer har over sin klasse. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 23. januar 2015 #89 Del Skrevet 23. januar 2015 Det har faktisk jeg også. Jeg synes synd på ham. Han er en litt stusselig fyr som står på for noe han synes er viktig. Jeg bare håper han forstod hva han gikk til. Han kunne fint valgt å demonstrere uten å dra inn Pegida som allerede har et dårlig rykte. Likevel; jeg forstår også at han antagelig ikke passer inn i et klasserom. Det er noen profesjonsyrker hvor det er ganske strenge regler for hvordan man skal te seg. En lege, sykepleier eller hjelpepleier kan heller ikke si hva de vil på jobben selv om de har ytringsfrihet. De må holde meningene sine utenfor sykehuset. Igjen så tillater du deg å spinne videre på dine fordommer om denne mannen, om ting du ikke kan vite noe om, om du da ikke er i familie med mannen eller befinner deg i hans omgangskreds. Noen av dine innlegg her forekommer stusselige! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #90 Del Skrevet 23. januar 2015 Problemet her er vel nettopp det at Hermansen jobber som lærer, en jobb han forøvrig er sykemeldt fra. Likevel har han altså en deltidsjobb som han fint kan jobbe i. Han er altså delvis arbeidsudyktig, og har likevel tid og krefter til å marsjere hver mandagskveld og samtidig stå som talsmann ovenfor pressen. Som lærer vil jeg tro du ikke på noen måte har lov til å uttrykke eller prøve å påtvinge andre dine egne holdninger, om det skulle religiøse eller andre aspekter. Hvis det i tillegg har vært konflikter fordi elever har følt seg trakassert eller diskrimert og han derfor har blitt sykemeldt er han pr. definisjon ikke i stand til å ha en slik type jobb. Rent generelt mener jeg at det skal være lov til å ha de holdningene han har, men om han på noen måte lar det påvirke hvordan utfører jobbene han har så er det skjellig grunn til oppsigelse. Anonymous poster hash: 63487...a75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 23. januar 2015 #91 Del Skrevet 23. januar 2015 Igjen så tillater du deg å spinne videre på dine fordommer om denne mannen, om ting du ikke kan vite noe om, om du da ikke er i familie med mannen eller befinner deg i hans omgangskreds. Noen av dine innlegg her forekommer stusselige! Hva da? Jeg kan ikke vite at han er litt stusselig? Det er en observasjon og min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 23. januar 2015 #92 Del Skrevet 23. januar 2015 Hvis det du sier stemmer, og problemene startet før mediedekningen, så er det jo enda et argument i mot han. Da er det ikke media som fikk han til å snuble i egne føtter, men at han faktisk har vist enkelte holdninger som ikke har noe å gjøre i en skoleklasse. Den siste kommentaren din skjønner jeg ikke. Skal vi skylde på elevene helt ut av det blå, eller har du bevis på at elevene har trakassert ham av noe slag? Er det i så fall greit at en som lærer svarer med samme mynt, har man noe i læreryrket å gjøre da? Det er vanligvis slik at man ikke skylder en voksen lærers oppførsel på elevene, såpass profesjonalitet bør man klare å holde som lærer. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Ja, dine spekulasjoner er jo akkurat like gode som mine. Er det helt utenfor rimelighet at en gruppe elever kan fatte antipati for en lærer og gjøre livet surt for han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 23. januar 2015 #93 Del Skrevet 23. januar 2015 Problemet her er vel nettopp det at Hermansen jobber som lærer, en jobb han forøvrig er sykemeldt fra. Likevel har han altså en deltidsjobb som han fint kan jobbe i. Han er altså delvis arbeidsudyktig, og har likevel tid og krefter til å marsjere hver mandagskveld og samtidig stå som talsmann ovenfor pressen. Som lærer vil jeg tro du ikke på noen måte har lov til å uttrykke eller prøve å påtvinge andre dine egne holdninger, om det skulle religiøse eller andre aspekter. Hvis det i tillegg har vært konflikter fordi elever har følt seg trakassert eller diskrimert og han derfor har blitt sykemeldt er han pr. definisjon ikke i stand til å ha en slik type jobb. Rent generelt mener jeg at det skal være lov til å ha de holdningene han har, men om han på noen måte lar det påvirke hvordan utfører jobbene han har så er det skjellig grunn til oppsigelse. Anonymous poster hash: 63487...a75 Hva hvis konfliktene har vært fordi det var han som ble trakassert og diskriminert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 23. januar 2015 #94 Del Skrevet 23. januar 2015 Hva da? Jeg kan ikke vite at han er litt stusselig? Det er en observasjon og min mening. Ja, og sånn er min observasjon og mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 23. januar 2015 #95 Del Skrevet 23. januar 2015 Ja, dine spekulasjoner er jo akkurat like gode som mine. Er det helt utenfor rimelighet at en gruppe elever kan fatte antipati for en lærer og gjøre livet surt for han? Det er det absolutt ikke, men nå er det vel nettopp på grunn av antiislamske ytringer det kom klager på ham, og deretter ble han sykmeldt. For ikke så lenge siden begynte han å gå i tog, nettopp med antiislamsk parole. Og han innrømmer faktisk at han ikke har holdt det utenfor klasserommet. Hvorfor forsvarer du ham når han til og med selv innrømmer at han ikke skiller jobb og privatliv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #96 Del Skrevet 24. januar 2015 De utallelsene der har jeg ingen problemer med. Det jeg har problemer med er slikt som dette: http://www.dagbladet.no/2015/01/20/kultur/meninger/kronikk/debatt/pegida/37257741/ Jeg ble pinig berørt av alle svarene i den kronikken, samt intervjuet hvor han brukte statestikk på en måte selv en oppegående 10-åring ikke ville brukt. Han bruker utlending og muslim om hverandre, og har en ganske artig ´oss´ og ´dem´ logikk til grunne for alle konklusjoner han trekker. Og det er flaut, veldig flaut. Hvis du ennå ikke forstår hva jeg mener så for all del rop ut. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Men herre min gud. Det er helt åpenbart at han synes islam ikke hører til i Vesten. Det betyr også at personer som følger islam til punkt og prikke heller ikke hører til her. Fullintegrerte muslimer som har adoptert vestlige verdier og lever vestlige liv skader ingen og er ikke noe problem. Når ingen av muslimene i Norge kommer ut og mener at man kan tegne hva man vil for det er det ytringsfriheten handler om, da er det noe skikkelig galt i integreringen deres. De har ikke forstått samfunnet de har flyttet til. Det hjelper heller ikke å skryte at man er født og oppvokst her hvis man er like lite integrert som foreldrene sine. Det er helt forferdelig at han blir sparket på grunn av helt legitime og alminnelige holdninger som er ganske populære blant befolkningen, dog ikke veldig pk. Anonymous poster hash: b9de8...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #97 Del Skrevet 24. januar 2015 Men herre min gud. Det er helt åpenbart at han synes islam ikke hører til i Vesten. Det betyr også at personer som følger islam til punkt og prikke heller ikke hører til her. Fullintegrerte muslimer som har adoptert vestlige verdier og lever vestlige liv skader ingen og er ikke noe problem. Når ingen av muslimene i Norge kommer ut og mener at man kan tegne hva man vil for det er det ytringsfriheten handler om, da er det noe skikkelig galt i integreringen deres. De har ikke forstått samfunnet de har flyttet til. Det hjelper heller ikke å skryte at man er født og oppvokst her hvis man er like lite integrert som foreldrene sine. Det er helt forferdelig at han blir sparket på grunn av helt legitime og alminnelige holdninger som er ganske populære blant befolkningen, dog ikke veldig pk. Anonymous poster hash: b9de8...d57 Det er helt forferdelig at enkelte deler av den norske befolkningen er såpass lite kunnskapsorienterte at de tror alt som ikke stemmer med deres enkle verdensbilde er en ´propagandakrig mot dem´. PK er like utvannet som rasist er, om ikke mer faktisk. Så fort det går fra å utalle seg mot ideologi til å gjøre det mot vanlige mennesker har man krysset en farlig strek, så lenge nevnte muslimer følger norsk lov og orden har han ingenting han skulle sagt ovenfor dem. Og det er ikke akuratt noe hokuspokus å tenke seg til at de aller fleste muslimer i landet er alminnelige borgere som bryr seg om seg og sitt, hva de ellers tror på har vi faktisk ingenting med. Når ble vi et meningsdiktatur? Å dermed generalisere muslim til å bli synonymt med kriminell, voltektsmann, utlending osv viser hvilke holdninger han egentlig har, og som dessverre mange i landet i er enige med han i. Ikke at det er noen unnskyldning, Hitler hadde f.eks. et par millioner med seg han og, uten at det gjorde hans sak noe mer legitim. Anonymous poster hash: 032c7...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 24. januar 2015 #98 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er helt forferdelig at enkelte deler av den norske befolkningen er såpass lite kunnskapsorienterte at de tror alt som ikke stemmer med deres enkle verdensbilde er en ´propagandakrig mot dem´. PK er like utvannet som rasist er, om ikke mer faktisk. Så fort det går fra å utalle seg mot ideologi til å gjøre det mot vanlige mennesker har man krysset en farlig strek, så lenge nevnte muslimer følger norsk lov og orden har han ingenting han skulle sagt ovenfor dem. Og det er ikke akuratt noe hokuspokus å tenke seg til at de aller fleste muslimer i landet er alminnelige borgere som bryr seg om seg og sitt, hva de ellers tror på har vi faktisk ingenting med. Når ble vi et meningsdiktatur? Å dermed generalisere muslim til å bli synonymt med kriminell, voltektsmann, utlending osv viser hvilke holdninger han egentlig har, og som dessverre mange i landet i er enige med han i. Ikke at det er noen unnskyldning, Hitler hadde f.eks. et par millioner med seg han og, uten at det gjorde hans sak noe mer legitim. Anonymous poster hash: 032c7...bdc Jammen, da er det jo bra at Hermansen ikke har gjort noen av de ting du nevner. Han snakker jo konsekvent om de muslimer som det er problemer med, ikke alle muslimer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 24. januar 2015 #99 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Å kritisere islam er helt legitimt av åpenbare grunner. Du er jo på full vei inn generaliseringens verden med å trekke inn Hitler og PEGIDA/Max i samme setning omtrent. Ikke stort bedre med andre ord. Var ment til forrige AB. Endret 24. januar 2015 av debattanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #100 Del Skrevet 24. januar 2015 Saksopplysning: Hermansen har ikke blitt opsagt fra noen jobb. Han har tidligere blitt engasjert for å holde kurs, men kursholder ønsker ikke lengre å fornlye dette engasjementet. et er altså ingen oppsigelse, men en mangel på ny ansettelse. Det er en forskjell der. Anonymous poster hash: 47ce1...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå