Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #1 Del Skrevet 5. august 2004 Når begynte dere og bruke vippestol til babyen deres? Jeg og min mann er uenig.Jeg mener at babyen kan sitte i den fra 4 ukers alder en liten stund av gangen mens han mener at babyen må være 2-3 mnd! Hvem har rett?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. august 2004 #2 Del Skrevet 5. august 2004 En nyfødt kan fint sitte i en slik sto, dersom den er av det nyere slaget med stiv og regulerbar rygg. Har du derimot en som er av det gamle slaget, med bare stoff i ryggen og skjelett av stål, bør ikke barnet ditt sitte der i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 5. august 2004 #3 Del Skrevet 5. august 2004 Babyer skal ikke sitte - har jeg lest. Men dersom de ligger der, kan den brukes fra første stund. Dog ikke lenge av gangen. Folk er veldig forskjellige i oppfatningen av hvor lenge. Det blir som med bilstoler. Noen sier 30 minutter (herregud, da rekker vi ikke hjem fra sykehuset før babyen må "luftes"!), andre mener et par timer. Det var bilstoler altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. august 2004 #4 Del Skrevet 5. august 2004 Presiserer at jeg med "sitte" mener "tilbringe tid i" og i helt flat tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 6. august 2004 #5 Del Skrevet 6. august 2004 PÅ min vippestol står det at den kan brukes fra barnet er 14 dager gammelt og til ca 8-9 mnd alder. Og at en må justere ryggen etter alder.Så nå er min helt flat.Min lille tulle på 1 mnd koser seg der når hun sitter i vippestolen sin. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 7. august 2004 #6 Del Skrevet 7. august 2004 Min elsker å sitte i vippestolen sin- men varier med den og å ligge på teppe på gulvet. Han begynte vel å sitte i den når han var ca 2mnd, men tror ikke det er noe "regel" for slikt. Jeg har den gamle typen- som ikke er stiv rygg- men kan ikke tro det er "farlig".Min søster som brukte den for 10 år siden har det jo fint! Det kommer stadig opp ting som er farlig- som ikke er bra- som man må være forsiktig med..Det er noe nytt hele tiden! Jeg har hatt besøk av både lege og helsesøster her hjemme- og ingen av dem har sagt noe på den stolen. Så lenge det er med måte! Han sitter jo ikke mer enn 1/2 t i gangen- toppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. august 2004 #7 Del Skrevet 7. august 2004 Det er forskjell på "farlig" og "ikke så bra for...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå