Gå til innhold

H.... utakknemlige kunder!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det burde finnes et ombud for oss som selger ting også, for fy fader som en del kunder oppfører seg! Argh! Kunden har alltid rett altså, det prinsippet er bare noe vi må leve med og etter, men av og til, for eksempel idag, slår den servicen man gir tilbake som en honningdyppet boomerang som kommer tilbake etter å ha snudd rundt en kaktus! ÅÅÅÅ er så frustrert, her har jeg jobbet som en gamp for å få til akkurat det kunden ønsket, og så får jeg i trynet at han ikke vil betale- etter at produktet er både tilpasset og konsumert!

Knurr, knurr! Det burde vært en lov for hvordan man skal te seg overfor folk man kjøper ting av, enkelte tror visst man blir en robot så snart man står i en butikk, foruten at de tror de selv blir Gud.

Ah. Godt med en anonym utblåsning på slutten av en av de mindre minneverdige arbeidsdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Colubra

Skjønner godt hva du mener, selv om jeg på en måte ikke har problemet.

Er endel kunder som glemmer at de som jobber med salg/service faktisk er mennesker de óg, og dermed "glemmer" å bruke vanlig folkeskikk

Jobber selv for tiden med service, men jeg svarer stort sett kundene med nøyaktig samme tone som de har, så hvis de er blide er jeg blid og høflig; hvis de er sure svarer jeg surt/sarkastisk. Gidder ikke være blid som smør hele tiden hvis de gir meg huden full for noe som ikke er min feil (hvis det faktisk er jeg som har gjort en feil beklager jeg jo). Og det beste med dette er at da slipper jeg å sitte igjen med den ugne følelsen etterpå og være sur til neste kunde.

Beste med det hele er at sjefen synes jeg gjør en fantastisk jobb :P

og forresten: :trøste: for alle dumme kunder der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Der jeg jobbet før hadde vi en kunde som alle gjemte seg for. Så fort hun nærmet seg butikken, ble det tomt for betjening i lokalet, bare sjefen sto igjen og tok seg av henne.

For jeg lærte å flykte fra henne, solgte jeg henne en gjenstand hun ville ha pakket inn. Bare hyggelig. Så jeg pakket inn saken, men nei, det var ikke fint nok papir. Så jeg pakket inn igjen, men nei, det var ikke fint nok gjort, Så jeg pakket inn igjen, men da hun begynte å si 'nei' igjen, smelte jeg saken i disken og gikk derifra.

Siden har jeg sluttet i butikkyrket, og holder meg langt unna noe som kan minne om en daglig omgang med kunder. Jeg driver nå for meg selv, og de klientene jeg har setter pris på jobben jeg gjør istedet for å behandle meg som en tjenstepike med en IQ på 2.

Ja til ombud for alle som har med kunder å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Noen mennesker eier ikke folkeskikk.

.. og det gjelder faktisk på begge sider av "disken"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Jeg hadde en ganske "slitsom" opplevelse med en biblioteksbruker for en stund siden...

Jeg var i ferd med å lukke døra etter at siste bruker var på vei ut av biblioteket en fredag, da en ung dame kommer i full fart og nærmest river døra ut av hendene på meg. Jeg forklarer rolig "desverre, vi har stengt, vi stengte klokka tre", hvorpå hun svarer surt at "klokka er 30 sekunder på tre!" Jeg sa videre at våre klokker sa at klokka var tre og at vi hadde stengt systemet og at det ikke var mulig å levere nå. Hun fikk komme tilbake til på mandag, sa jeg. Men, nei, det gikk ikke, hun reiste på ferie, og hadde ikke mulighet. Hun MÅTTE levere boka NÅ, hun hadde fått purring på den. Til slutt sa jeg at greit, jeg kunne ta i mot boka, men at purringen ville bli stående. Jeg merket irritasjonen steg betraktelig under samtalen, makan til frekkhet!

Hun burde ha vært en smule ydmyk synes nå jeg. Komme i stengetid på fredag og kreve at vi skal stå på pinne for henne, når boka allerede er innlevert for sent! Hun kunne for eksempel ha kommet tidligere i uka (vi har oppe til seks) eller rett og slett ringt og fornyet den FØR hun fikk purring - det var ingen venteliste på boka.

Håper hun følte seg virkelig flau etterpå. Det burde hun.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde ha vært en smule ydmyk synes nå jeg. Komme i stengetid på fredag og kreve at vi skal stå på pinne for henne, når boka allerede er innlevert for sent! Hun kunne for eksempel ha kommet tidligere i uka (vi har oppe til seks) eller rett og slett ringt og fornyet den FØR hun fikk purring - det var ingen venteliste på boka.

Håper hun følte seg virkelig flau etterpå. Det burde hun.

Husket akkurat hvorfor jeg sluttet å bruke biblioteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket akkurat hvorfor jeg sluttet å bruke biblioteket!

Ja du er vel en av de kravstore ekle kundene som tror de er viktigst i verden! :evil: Verste kundene jeg vet er sånne.

Til saken: Skjønner veldig godt hva dere mener, noen kunder kan ødelegge dagen skikkelig for meg. Noen synes ikke det er godt nok samme hvordan man gjør det, det er nok bare sånn noen folk er.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jobben min er litt sørvispreget, men ikke så veldig. Hvis noen f.eks har glemt adgangskortet sitt, og er frekke eller ubehagelig, informerer jeg dem bare om at de bør skjerpe tonen sin en smule hvis de vil ha adgangskort av meg. Og det med sjefens velsignelse, så jeg har mitt på det tørre. :sjarmor: Ellers har jeg sentralbordet en halvtime på slutten av arbeidsdagen. Du og du - for noen frekke, kverrulerende fanter som kan finne på å ringe. Med de som slår seg skikkelig vrange, sier jeg bare at jeg desverre ikke kan hjelpe dem, og legger på. Det gjør like godt hver gang. :sjarmor:

Ellers fatter jeg ikke oppførselen til enkelte mennesker noen ganger. Virker som om de har lagt igjen hodet og folkeskikken hjemme eller noe. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er vel en av de kravstore ekle kundene som tror de er viktigst i verden! :evil: Verste kundene jeg vet er sånne.

:Nikke:

Jeg mener, det var ikke snakk om å be pent en gang! Hun var grinete fra første sekund. Komme busende på den måten! Jeg ble skikkelig paff! Jeg var faktisk ikke det minste uhøflig, sa hele tiden i fra på en pen og høflig måte, noe hun derimot IKKE gjorde.

Og hun hadde hatt god anledning til å levere og ikke minst fornye, boka før fredagen. En telefon hadde tatt 30 sekunder, eller enda enklere, fornye den via MappaMi på web. Tross alt, purringen sendes ikke før det har gått en uke eller så etter innleveringsdato, og lånetiden er 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunacia, når du skriver "hun burde ha gjort ditt og burde ha gjort datt", og gir så til de grader uttrykk for at du mener hun hadde begått store synder ved å ikke levere boken tidligere, utstrålte du nok den samme arrogansen til kunden. Enig med Sikka. Det går da an å være litt hjelpsom, gjør det ikke? Nekte kunden å levere en bok ved stengetid, og være vanskelig med vilje? Høres ut som om du skulle funnet deg et annet yrke. Syns dette var et bedre skrekkeksempel på elendig service, enn eksempel på fæle kunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og det gjelder faktisk på begge sider av "disken"...

Ja, absolutt. Det er ikke akkurat mangelvare på frekke butikkansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunacia' date=' når du skriver "hun burde ha gjort ditt og burde ha gjort datt", og gir så til de grader uttrykk for at du mener hun hadde begått store synder ved å ikke levere boken tidligere, utstrålte du nok den samme arrogansen til kunden. Enig med Sikka. Det går da an å være litt hjelpsom, gjør det ikke? Nekte kunden å levere en bok ved stengetid, og være vanskelig med vilje? Høres ut som om du skulle funnet deg et annet yrke. Syns dette var et bedre skrekkeksempel på elendig service, enn eksempel på fæle kunder![/quote']

Eh, jeg sa faktisk bare "Vi er desverre steng nå..." Stengetiden er det ikke jeg som bestemmer. Og jeg tok faktisk i mot boka til tross for henes påbusen og uhøflighet. Hun snakket til meg på en uhøflig og lite pen måte, jeg var rolig og høflig. (Men, jeg var der, du var der ikke). Jeg har dessuten også plikt til å følge de reglene som er satt fra administrativt hold.

Når jeg snakker om hva hun burde er det noe jeg mener her og nå. Og det står jeg for. Biblioteksbrukere skriver under på lånereglementet når de skaffer seg lånekort. Jeg var ikke vanskelig, jeg forklarte bare at vi var stengt og at maskinene var av.

Forlanger dere å komme inn i butikkene for å handle etter at døra er låst og kassa er slått av også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Men hva skulle lunacia gjort, da? Biblioteket var jo stengt, hun kunne ikke gjøre noe for kunden, og hun var høflig, men ble møtt med aroganse. Sorry mac, men en blir ikke akkurat hjelpsom av det.

Et lurt "triks" kan være å spille på sympati/medfølelse, samtidig som en snakker til vedkommende som han/hun er et lite barn, det pleier å ta bort sinnet til vedkommende.

Smile pent med medfølende stemme: Næmmen, det var synd at du kom akkurat nå. For du skjønner det, at vi har desverre stengt bibilotekte, vi nå, så vi kan ikke ta i mot boken din. Nei, desverre. Det var synd, det. Men neste gang husker du sikkert på å komme litt tidligere eller ta en telefon for å fornye lånet, ikke sant? Fremdeles like :D det er vanskelig å bli sint på en person som smiler og virker sympaisk, samtidig får du satt vedkommende litt på plass. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunacia' date=' når du skriver "hun burde ha gjort ditt og burde ha gjort datt", og gir så til de grader uttrykk for at du mener hun hadde begått store synder ved å ikke levere boken tidligere, utstrålte du nok den samme arrogansen til kunden. Enig med Sikka. Det går da an å være litt hjelpsom, gjør det ikke? Nekte kunden å levere en bok ved stengetid, og være vanskelig med vilje? Høres ut som om du skulle funnet deg et annet yrke. Syns dette var et bedre skrekkeksempel på elendig service, enn eksempel på fæle kunder![/quote']

øhhh... tviler på at det er meg du er enig med, jeg er ihvertfall ikke enig i det du nettopp sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et lurt "triks" kan være å spille på sympati/medfølelse, samtidig som en snakker til vedkommende som han/hun er et lite barn, det pleier å ta bort sinnet til vedkommende.

Smile pent med medfølende stemme: Næmmen, det var synd at du kom akkurat nå. For du skjønner det, at vi har desverre stengt bibilotekte, vi nå, så vi kan ikke ta i mot boken din. Nei, desverre. Det var synd, det. Men neste gang husker du sikkert på å komme litt tidligere eller ta en telefon for å fornye lånet, ikke sant? Fremdeles like :D det er vanskelig å bli sint på en person som smiler og virker sympaisk, samtidig får du satt vedkommende litt på plass. :wink:

Ah, smart... Snakke litt småbarnslig. Det tenkte jeg ikke på. ;) *skrive seg bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Forlanger dere å komme inn i butikkene for å handle etter at døra er låst og kassa er slått av også?

Slike kunder var tilstede nærmest hver eneste dag når jeg jobbet i butikk. Stønn.

Men hvorfor kunne hun ikke bare legge boken i en sånn kasse so pleier å være utenfor (og inni) biblioteker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kunne hun ikke bare legge boken i en sånn kasse so pleier å være utenfor (og inni) biblioteker?

Etter at Deichman måtte gå til det skritt å benytte seg av Lindorf (inkassobyrå) for bøker som aldri ble innlevert ble alle slike kasser fjernet fra alle Deichmanske biblioteker. Dette for sikkerhet... Alle brukere skal nemlig ha en kvittering på at boka er levert, noe vi er pliktige til å gi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var frekt Lucinia. Jeg jobbet i på cafe forrige sommer, og alltid kom det kunder 1 minutt etter jeg hadde låst døren, sto og banket på og skulle "bare ha et brød". Kom de før jeg låste, slapp de inn, men jeg gadd ikke slippe inn kunder etter stengetid. Ville jo komme meg hjem fra jobb jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...