Gå til innhold

Prosjektlederkurs?

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vurderer å melde meg på et 40 timers kveldskurs i Prosjektledelse på en VGS her i området. Tenker at det er noe som sikkert er nyttig i mange sammenhenger.

Kurset starter nå i løpet av høsten også er det en eksamen i januar. Det koster 5000kr.

Er det noen her som har vært med på noe sånt og kan fortelle om de fikk noe ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

VGS? Er det en videregående skole som underviser?!

Sikkert kjekt å ha papirer på det. Du lærer sikkert det du kan lese i bøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGS? Er det en videregående skole som underviser?!

Det arrangeres på en videregåendeskole, men det er Folkeuniversitetet som er arrangør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kursholder

Hei! Jeg holder kurs i Prosjektledelse, men kjenner ikke til dette gjennom Folkehuniversitetet.

Uansett om du skal bli prosjektleder eller bare være med på prosjekter, er det veldig nyttig å kunne litt om arbeidsformen. Du vil sannsynligvis ikke få en prosjeltklederstilling bare på bakgrunn av et slikt kurs, det vil være din totale kompetanse som teller mest, samt prosjekterfaring. Men det kan være en måte å signalisere at du ønsker å jobbe i prosjekter.

40 timer tilsvarer 5 hele arbeidsdager, og de bør rekke endel på de dagene. HVilket utbytte du får vil være avhengig av størrelsen og sammensetningen på gruppa, hvilket nivå du og de andre er på, og hvordan kurset legget opp. Hvordan er fordelingen mellom forelesning, oppgaver og diskusjoner? Skal det være noen eksamen til slutt? Hvilket pensum legger de opp til?

Si litt om dette, så kan jeg gi deg mer tilbakemelding :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en innleveringsoppgave og en eksamen.

Litteratur:

Westhagen, H.: Prosjektarbeid - utviklings- og endringskompetanse. U-forlaget

Amundsen, JS: Verdiskapende samhandling. Tiden. 1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...