Gå til innhold

Orker ikke å rydde...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff ja, håper ingen dømmer meg nå. Men jeg skulle ha besøk av en venninne for litt siden, hun måtte dessverre gå veldig fort fordi hun mente det luktet kattetiss i leiligheten min...

Jeg vet hva dere vil si... Rydd huset ditt! Jeg forstår ikke hvordan det er blitt så utrolig rotete og støvete her. Har et par katter som jeg lar tisse inne litt fordi jeg ikke vil at de skal fryse ute...

Greia mi er bare at jeg rett og slett ikke orker å rydde. Jeg er konstant forkjølt pga for mye støv her, men det er en slags psykisk ting for meg. Jeg elsker å samle på ting og føler at både rot og støv blir mine venner. Stemmene i hodet sier at jeg skal la det være. Jeg skulle bare ønske jeg kunne få noen til å rydde for meg. Er det noen som har erfaring med om man kan få ryddehjelp via Nav eller noe sånt? Jeg er ikke lat, bare et følelse-menneske. :) Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. ta deg sammen og rydd.

• Liker 4
Skrevet

"Ryddehjelp fra Nav"

:laugh:

• Liker 3
Gjest Anastasia
Skrevet

Har du ikke tissekasse til kattene dine? Husk også at sanda må byttes ut ofte,ellers stinker det.Jeg hadde ikke orket å bo i masse støv og dritt.

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke tissekasse til kattene dine? Husk også at sanda må byttes ut ofte,ellers stinker det.Jeg hadde ikke orket å bo i masse støv og dritt.

Ja jeg har 5 kasser, en i hvert rom. :) Jeg skifter ikke kassesanda ofte, fordi jeg er redd naboene skal se meg... De har klaget på at de lukter i hagen min pga alt for masse ølflasker der...

Skrevet

Du får kattesand som klumper seg når de tisser, så tar du bare ut klumpene. Vanlig sand må byttes ofte. Katter kan fint være ute å tisse på vinteren. Katta mi er mye mere inne på vinteren men hu vil alltid ut å tisse. Hvis venner ikke klarer å være der fordi det stinker kattepiss så burde det være en vekker for deg!

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har 5 kasser, en i hvert rom. :) Jeg skifter ikke kassesanda ofte, fordi jeg er redd naboene skal se meg... De har klaget på at de lukter i hagen min pga alt for masse ølflasker der...

Hvorfor ligger det ølflasker i hagen din?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ligger det ølflasker i hagen din?

Jeg har masse tomflasker i hagen, fordi at det ikke er mye plass inne. Er veldig mye rot her. Jeg har bare ikke psyke nok til å pante alle flaskene. Føler folk ser rart på meg, om jeg kommer med flere søppelsekker...

Skrevet

Se det for deg at du rydder. Visualisering kan gi krefter du ikke ante at du hadde.

Begynn i et hjørne, begynn med en type ting, begynn med noe som begynner på a... Samme hva, bevegelse skaper bevegelse.

Lykke til. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Se det for deg at du rydder. Visualisering kan gi krefter du ikke ante at du hadde.

Begynn i et hjørne, begynn med en type ting, begynn med noe som begynner på a... Samme hva, bevegelse skaper bevegelse.

Lykke til. :)

Spørsmålet mitt var om det var noen som visste hvordan man får ryddehjelp hjemme. :) Er det hjemmehjelp jeg må søke om, eller kan nav fikse en ryddehjelp? Ps: Går på trygd forresten... :rodmer:

Endret av Cowboy Lotte
Skrevet

Vær snill å si dette her er tull! hvor mange katter har du?

Skrevet

Jeg har masse tomflasker i hagen, fordi at det ikke er mye plass inne. Er veldig mye rot her. Jeg har bare ikke psyke nok til å pante alle flaskene. Føler folk ser rart på meg, om jeg kommer med flere søppelsekker...

Kan du ikke pante litt og litt da? En sekk her, og en sekk der, en på Rema, en på Ica...

Anonymous poster hash: 72822...cb2

• Liker 1
Skrevet

Vær snill å si dette her er tull! hvor mange katter har du?

Jeg har fem nydelige katter. :) Prøver å holde lav profil, ettersom huseier er litt streng på det med mange katter...

Skrevet

Kan du ikke pante litt og litt da? En sekk her, og en sekk der, en på Rema, en på Ica...

Anonymous poster hash: 72822...cb2

Men spørsmålet mitt var om det var mulig å få noen til å gjøre dette for meg? :)

Skrevet

Jeg har fem nydelige katter. :) Prøver å holde lav profil, ettersom huseier er litt streng på det med mange katter...

Men har du dyr så har du forpliktet deg til å holde et sunt klima for dem, det høres ikke spesielt bra ut at det er så møkkete hos deg, kattene kan bli syke. Det er ditt valg om du vil bo i en svinesti, men kattene har ikke valgt å bo hos deg i din skitt. Du burde bli meldt til mattilsynet slik at de kunne fjerne kattene. I bunn og grunn tror jeg dette er trolling, tragisk å tulle med dyremishandling.

• Liker 1
Skrevet

Men har du dyr så har du forpliktet deg til å holde et sunt klima for dem, det høres ikke spesielt bra ut at det er så møkkete hos deg, kattene kan bli syke. Det er ditt valg om du vil bo i en svinesti, men kattene har ikke valgt å bo hos deg i din skitt. Du burde bli meldt til mattilsynet slik at de kunne fjerne kattene. I bunn og grunn tror jeg dette er trolling, tragisk å tulle med dyremishandling.

Synes du er ganske dømmende nå. Jeg gir kattene mine all den tid jeg har. Gir dem god mat og mye kos. At jeg er for syk til å rydde så mye er mitt problem. Men jeg spurte om råd, ikke om fordømmelse...

Skrevet

Snakk med fastlegen din og be han sette i gang prosessen som må til for å få ryddehjelp.

Kork flaskene, åpne vannkranen når du er tørst og få minst to katter omplassert.

Og få hatten til å lande, den har svevd som en glorie lenge nok, nå.

Anonymous poster hash: 92dd4...ef0

• Liker 2
Skrevet

Synes du er ganske dømmende nå. Jeg gir kattene mine all den tid jeg har. Gir dem god mat og mye kos. At jeg er for syk til å rydde så mye er mitt problem. Men jeg spurte om råd, ikke om fordømmelse...

Mitt råd er å la kattene få et annet hjem. er du sa syk så blir du ikke bedre av å bo slik du gjør.

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd er å la kattene få et annet hjem. er du sa syk så blir du ikke bedre av å bo slik du gjør.

Det var mannen min som brukte å gjøre husarbeidet, men etter vi skilte oss i fjor, så har det blitt lenge mellom rydding... Eneste gangen det blir ryddet er når sønnen min er på besøk i feriene.. Datteren min bor av og til hos meg, men siden vi begge er syke og kraftig overvektig er det ikke lett å få ting gjort. Har også svært vondt i foten.

Skrevet (endret)

Kjære deg. Ikke klarer du å trolle, men du klarer heller ikke å holde deg saklig eller seriøst.

Aldri blitt utestengt. :) Jeg prøver å holde meg saklig og til tema. Kommer med konstruktive tilbakemeldinger. Sier hva jeg mener rett fra levra. Er både ærlig, varm og har et stort hjerte. :)

Nå tenker jeg at du legger deg samtidig som du tenker over hva ordene "saklig" og "seriøst" betyr. Du må gjerne også fundere på i hvilken glede du får av å trolle.
Endret av dillyduzit
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...