Gå til innhold

Forsinkede dagpenger?

14062003

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som ikke har fått dagpengene de meldte i helgen? Jeg melder elektronisk og har alltid fått pengene max 2 dager etter innmelding.

Tror dere det har noe å si at jeg nå har gått ut i fødselspermisjon og dermed ikke er arbeidssøker lenger?

Kundeservice sa at alt var i orden med meldekortene, men at de hadde inntrykk av at det var mye forsinkelse ute og gikk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskej du skal få penger fra trygdekontoret isteden?

Ikke for den perioden jeg var arbeidssøkende, nei. Jeg var arbeidssøkende frem til 28. juli. Og frem til da skal jeg ha dagpenger. Fra 28. juli skal jeg ha fødselspenger. Og fødselspenger utbetales av trygdekontoret, ja.

Jeg mangler altså dagpenger fra 19. til og med 27. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ikke for den perioden jeg var arbeidssøkende, nei. Jeg var arbeidssøkende frem til 28. juli. Og frem til da skal jeg ha dagpenger. Fra 28. juli skal jeg ha fødselspenger. Og fødselspenger utbetales av trygdekontoret, ja.

Jeg mangler altså dagpenger fra 19. til og med 27. juli.

Du skal mao ha trygdepenger i 3 dager, og dagpenger 2 dager i siste uke?

Ihvertfall var det sånn fra meg da jeg begynte i ny jobb. Meldte fra om 5 dager uten jobb og 5 dager med jobb, og fikk utbetalt kr 0, fordi jeg hadde jobbet mer enn tillatt (50 % av 29,5 timer i uka). Fikk mao ikke utbetalt halvt beløp.

Om den samme regelen gjelder for deg, skal du ha svangerskapspenger for 3 av 5 dager, dvs 21 timer som er mer enn over 50 % av 29,5 timer (hvis du har samme timeantall på vedtaket som meg) = 0 utbetalt.

Ring saksbehandler og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det stemmer ikke. De fordeler det over 2 uker (jeg ble anbefalt om å fordele timene selv, så de slapp det). Men jeg har ikke jobbet. Jeg har gått ut i permisjon.

5 dager i uka før forrige uke og 2 dager forrige uke skal jeg ha penger for. 7 dager - mot 10 til vanlig.

Men jeg skal ringe og høre med en saksbehandler på det lokale kontoret også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaada! Det var at de trodde jeg hadde arbeidet som var årsaken. Kjommenikker!

Jeg skrev jo på at jeg ikke skulle ha penger fra og med 28. juli. Dette måtte jeg gjøre ved å si at jeg hadde jobbet. Jeg har ikke vært syk (fysj, for ei mølje med problemer det hadde gitt om jeg hadde sagt det!) og jeg har ikke hatt ferie (aldeles ikke i tvangspermisjon 3 uker før termin). Så selv om jeg krysset av for at jeg gikk ut i fødselspermisjon (er ikke lenger arbeidssøkende nå da...), så hadde de ikke sett det...

Saksbehandleren mente nå allikevel at jeg skulle ha løyet på meg en ferie for at deres system skulle bli riktig. Ja, for det kunne jo jeg gjette? At Aetat vil jeg skal juge? Så fiiiiint system!

Og han som satt på kundeservice som sa at alt var godkjent, men forsinket da?! Hadde aldri fått noen penger om jeg ikke hadde sagt fra, jeg.

Nå får jeg i alle fall penger, om enn forsinket. Så får jeg bare håpe at arbeidsgiver kan få ut finger'n og levere de nødvendige papirene til trygdekontoret så jeg får noen penger derfra denne måneden også da. Om ikke, må jeg vente til slutten av september. Detta blir trangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri fått noen penger om jeg ikke hadde sagt fra, jeg.

Nå får jeg i alle fall penger, om enn forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der opplevde jeg også. De hadde spørsmål til noe jeg hadde fylt ut, men stoppet bare pengene. Da jeg tilslutt ringte og lurte på hva som skjedde, så ble det oppklart og jeg fikk penger. Jeg sa jeg syntes det var dårlig stil å bare stoppe pengene sånn, men hun sa rett ut at de hadde ikke kapasitet til å ringe, dermed stoppet de pengene, for da ringte folk dem.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hun sa rett ut at de hadde ikke kapasitet til å ringe, dermed stoppet de pengene, for da ringte folk dem.

Jeg synes at det å få dagpenger er et gode vi har. Et gode vi forsåvidt har rettsmessig krav på fordi vi betaler skatt i hue og rævva. Men det må da bli stilt krav til de som yter slik ekstraservice som Aetat gjør (staten ser ut til å synes at det er ekstraservice i alle fall...).

Er så horribelt at man bare sitter på rævva og ser på slikt uten å gidde å prøve å ta tak i det. Bare fordi det er staten, så godtas det. En arbeidsgiver skulle prøvd å "bare stoppe utbetalingen for å vente på kontakt fra arbeidsataker". Det hadde blitt jubalong, det!

Jeg har forresten samme erfaring med Trygdekontoret - og likningskontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...