Gå til innhold

Barnevogn på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan folk slutte å spise leverpostei på bussen? please :transe:

Er ike lov med mat og drikke på bussen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, og når barna har vennet seg til å sove i bæresele, da? Hva da med leggetid på kvelden? Skal foreldrene gå rundt med bæresele da også fordi barna ikke vil sove i sengene sine? Bæresele kan være en god løsning på bussen, men om man tenker helhetlig så er det slettes ikke sikkert det er en så fornuftig ting å venne barna til.

Anonymous poster hash: 0ade5...0f7

Neida for barn kan bare vennes til en eneste ting i livet. Guud.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogner har ingen ting på busser å gjøre i rushtiden. Det fører bare med seg forsinkelser og kaos. Hvorfor skal alle andre ta hensyn til nettop deg med barnevogn ? Jeg reiser meg for eldre og de som ellers trenger det, men flytter meg for en barnevogn ? Aldri.

Anonymous poster hash: f2a17...3b4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogner har ingen ting på busser å gjøre i rushtiden. Det fører bare med seg forsinkelser og kaos. Hvorfor skal alle andre ta hensyn til nettop deg med barnevogn ? Jeg reiser meg for eldre og de som ellers trenger det, men flytter meg for en barnevogn ? Aldri.

Så de med barnevogner kan ikke ha jobb med vanlig arbeidstid se altså? For å slippe "kaos" på bussene? Alle må være hjemmeværende eller jobbe turnus?

Anonymous poster hash: 1b411...8c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de med barnevogner kan ikke ha jobb med vanlig arbeidstid se altså? For å slippe "kaos" på bussene? Alle må være hjemmeværende eller jobbe turnus?

De får skaffe seg bil helt enkelt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får skaffe seg bil helt enkelt.

Eller ta bussen hvor det faktisk er satt av plass til de. Hvorfor tar ikke du bilen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ike lov med mat og drikke på bussen...

Det er det mange som driter i, og koser seg med brødskiver med makrell i tomat... deilig lukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mange som driter i, og koser seg med brødskiver med makrell i tomat... deilig lukt

Matlukt hefter meg ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg vet! Skikkelig deilig lukt! Blir nesten kåt av det...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt her, men ...

For min del er det samme om det er 1 person eller 1 barnevogn som skal på.

Er det fullt, ja da er det fullt. Da får barnevognen vente på neste buss.

Jeg skal ikke gå av for at du skal gå på. Jeg gikk på før deg, og har betalt for tjenesten. Du kommer drassende med en barnevogn du faen ikke behøver betale for engang..

Skulle vært 4x voksenbillett per barnevogn, så mye plass den tar opp.

Barn ligger godt innpakket i en barnevogn, så det skal mye til for at et barn fryser.

Om barnet fryser, er det foreldrenes feil.

Når det er sagt, å sitte på de klappstolene er noe man gjør når det er god plass på bussen. Når det begynner å bli mye folk, REIS DERE OPP. Samme gjelder på tbanen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt her, men ...

For min del er det samme om det er 1 person eller 1 barnevogn som skal på.

Er det fullt, ja da er det fullt. Da får barnevognen vente på neste buss.

Jeg skal ikke gå av for at du skal gå på. Jeg gikk på før deg, og har betalt for tjenesten. Du kommer drassende med en barnevogn du faen ikke behøver betale for engang..

Skulle vært 4x voksenbillett per barnevogn, så mye plass den tar opp.

Barn ligger godt innpakket i en barnevogn, så det skal mye til for at et barn fryser.

Om barnet fryser, er det foreldrenes feil.

Når det er sagt, å sitte på de klappstolene er noe man gjør når det er god plass på bussen. Når det begynner å bli mye folk, REIS DERE OPP. Samme gjelder på tbanen.

At de tar mye plass er jo nettopp derfor det er laget spesielplasser som er tilpasset og reservert til dem nettopp slik at de får plass, smartass. Er det noe som er passende frekt så er det de drittsekkene som legger en veske eller ryggsekk på plassen ved siden av seg, spiller ingen rolle om det er mange ledige plasser eller ikke, er sånne folk som skulle betalt ekstra for to plasser.

Det er mye du "faen" ikke betaler prisen det koster heller med det velferdssystemet vi har her i landet, så spar deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de tar mye plass er jo nettopp derfor det er laget spesielplasser som er tilpasset og reservert til dem nettopp slik at de får plass, smartass. Er det noe som er passende frekt så er det de drittsekkene som legger en veske eller ryggsekk på plassen ved siden av seg, spiller ingen rolle om det er mange ledige plasser eller ikke, er sånne folk som skulle betalt ekstra for to plasser.

Det er mye du "faen" ikke betaler prisen det koster heller med det velferdssystemet vi har her i landet, så spar deg.

Ja, det er plasser for dem DERSOM det er plass til dem.

Om det ikke er plass, da er det ikke plass.

Jeg er totalt uenig med deg angående det med sekk/veske. Er det andre ledige plasser så kan de tas først.. Det blir litt som parkering.. Er det 10 ledige plasser til høyre for en bil, ja da hopper man over 1, og så parkerer på ledig plass nr 2 .

Det er totalt unødvendig å skulle sette seg ved siden av noen om det finnes mange andre ledige seter.

Nå er du kvinne, men for oss gutter.. Man står ikke rett ved siden av en annen i pissoaret dersom det er ledig ett hakk til lengre bort.

Er det veldig mye folk derimot, så bør man ta sekken på fanget, men ikke før noen kommer for å sette seg.

Endret av AndreasBR
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er totalt uenig med deg angående det med sekk/veske. Er det andre ledige plasser så kan de tas først.. Det blir litt som parkering.. Er det 10 ledige plasser til høyre for en bil, ja da hopper man over 1, og så parkerer på ledig plass nr 2 .

Det er totalt unødvendig å skulle sette seg ved siden av noen om det finnes mange andre ledige seter.

Nå er du kvinne, men for oss gutter.. Man står ikke rett ved siden av en annen i pissoaret dersom det er ledig ett hakk til lengre bort.

Er det veldig mye folk derimot, så bør man ta sekken på fanget, men ikke før noen kommer for å sette seg.

Enig med deg på dette.

Jeg har ofte veska/sekken ved siden av meg på buss eller tog. Gidder ikke å flytte den før det begynner å bli fult. Er det masse ledige plasser vil jeg ikke ha noen ved siden av meg. Hadde det kun vært ledig på en klappstol på bussen hadde jeg verken reist meg eller flyttet meg dersom det kom på en med barnevogn. Plassene er for alle (ja, de er avsatt plasser for barnevogner, men det betyr ikke at de KUN er for barnevogner!), og ja, jeg sliter med en ryggskade som gjør at jeg ikke kan stå på lengre bussturer. Ikke pokker om jeg flytter meg vekk fra den da eneste ledige plassen kun pga ei dame med barnevogn som ellers er frisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Nettopp! Det må de med barnevogn bare godta.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat det er det vell ingen som krangler på. På bussen gjelder førstemann til mølla prinsippet.

Problemet i denne tråden er jo når man skal forby barnevogner evt. sende dem av fordi at andre skal på og bussen er full.

Anonymous poster hash: 31766...674

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men akkurat det er det vell ingen som krangler på. På bussen gjelder førstemann til mølla prinsippet.

Problemet i denne tråden er jo når man skal forby barnevogner evt. sende dem av fordi at andre skal på og bussen er full.

Anonymous poster hash: 31766...674

Jeg må si jeg er litt delt på dette du sier.

På en side var f.eks barnevognen der først.

Men hvor mange billetter er løst for denne barnevognen da? Det kunne stått 4 voksne mennesker på samme plassen. Skal jeg ikke få være med bare fordi det er en barnevogn på bussen?

Jeg synes det er utrolig egoistisk å ta med seg noe så stort på en buss hvor det er så begrenset med plass. i hvertfall midt i rushen.

JEg synes det er rett og riktig at det er egen billett for barnevogn. Gjerne 4x voksenpris.

Enten det, eller så må sykkel også gå gratis.. Den tar mindre plass enn en barnevogn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Enig med deg på dette.

Jeg har ofte veska/sekken ved siden av meg på buss eller tog. Gidder ikke å flytte den før det begynner å bli fult. Er det masse ledige plasser vil jeg ikke ha noen ved siden av meg. Hadde det kun vært ledig på en klappstol på bussen hadde jeg verken reist meg eller flyttet meg dersom det kom på en med barnevogn. Plassene er for alle (ja, de er avsatt plasser for barnevogner, men det betyr ikke at de KUN er for barnevogner!), og ja, jeg sliter med en ryggskade som gjør at jeg ikke kan stå på lengre bussturer. Ikke pokker om jeg flytter meg vekk fra den da eneste ledige plassen kun pga ei dame med barnevogn som ellers er frisk.

Det vet du ingenting om. Hun kan vel også ha plager med ryggen, bekkenet etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du ingenting om. Hun kan vel også ha plager med ryggen, bekkenet etc.

Hvordan skal man beregne hvem som har mest rett på et sete om begge har like skader?

Må vel være den som satt seg der først som har førsteretten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvordan skal man beregne hvem som har mest rett på et sete om begge har like skader?

Må vel være den som satt seg der først som har førsteretten?

Mitt poeng var at man ikke alltid kan se på folk om de har plager av noen art.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...