Gå til innhold

Barnevogn på bussen

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Småbarnsmødre har godt av å gå litt.

Du vet vel veldig lite om småbarnsmødres helsemessige tilstand. Ikke alle klarer å gå så mye. Så spørs det også på været.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal alle småbarnsforeldre lide, fordi noen er idioter?

Nei men det ER litt viktigere at de i rullestol som ikke kan stå eller gå og de som har handikap får plass enn de som har barnevogn og kan STÅ og GÅ. Det er viktigere å ta hensyn til de på busser.
  • Liker 16
Skrevet

Du vet vel veldig lite om småbarnsmødres helsemessige tilstand. Ikke alle klarer å gå så mye. Så spørs det også på været.

De tåler litt regn ;)
  • Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja. Unger blir større og må hentes og bringes til ting. Hvordan gjør du det uten bil?

Poenget er at man skal ikke overfylle bussen.

jeg har bil

Hvorfor bruker du ikke den istedenfor å ta opp plass i bussen?

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg jaggu skal begynne å ta masse buss i rushtiden, med min gigantiske bagvogn fra 80-tallet.

Anonymous poster hash: 33f96...99d

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg går mye jeg, langt også. Buss tar jeg aldri. Har egen bil hvis jeg skal langt. Trener nesten hver dag. (Ikke søndager). Spiller fotball også. Ikke mange som gidder det.

Sitat deg i innlegg nr.35:

"Åja det er bare de som har all rett først og fremst? Nei takk. Gamle folk, syke og de med handicap har rett først og fremst. Så kommer alle andre. De får faen meg ta hensyn de med barnevogn også, ikke tro at de har all rett og dytte på. Da dytter jeg igjen. Men ja ikke alle småbarnsmødre har lært folkeskikk."

Hvordan forklarer du at du kan vite så mye om hvordan småbarnsmødre ikke har folkeskikk og ikke tar hensyn på bussen? De dytter seg på, sier du, og du dytter tilbake.

Men du tar jo aldri buss?

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei men det ER litt viktigere at de i rullestol som ikke kan stå eller gå og de som har handikap får plass enn de som har barnevogn og kan STÅ og GÅ. Det er viktigere å ta hensyn til de på busser.

Du som aldri kjører med buss, er du så observant at du ser hva slags mennesker som venter på en holdeplass? Ser du ofte rullestoler, folk med krykker osv. Er det overvekt av slike som bruker bussen? De har gjerne TT-kort eller hva det kalles og har rett til drosje.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

De tåler litt regn ;)

Jeg vil tro det er lettere for en enkeltperson å gå i regnvær, enn en mor som må bale med barnevogn og kanskje et søsken i tillegg til en baby som ligger i vognen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sitat deg i innlegg nr.35:

"Åja det er bare de som har all rett først og fremst? Nei takk. Gamle folk, syke og de med handicap har rett først og fremst. Så kommer alle andre. De får faen meg ta hensyn de med barnevogn også, ikke tro at de har all rett og dytte på. Da dytter jeg igjen. Men ja ikke alle småbarnsmødre har lært folkeskikk."

Hvordan forklarer du at du kan vite så mye om hvordan småbarnsmødre ikke har folkeskikk og ikke tar hensyn på bussen? De dytter seg på, sier du, og du dytter tilbake.

Men du tar jo aldri buss?

Jeg tok buss før jeg fikk lappen ;) Aldri er mitt utrykk på veldig sjelden nå etter jeg fikk lappen. Endret av Tissefant
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro det er lettere for en enkeltperson å gå i regnvær, enn en mor som må bale med barnevogn og kanskje et søsken i tillegg til en baby som ligger i vognen.

De tåler nok fortsatt regn.
  • Liker 7
Skrevet

Alle som er på den bussen tåler nok jævlig mye regn, skal jeg si deg.

Dere kommer med så merkelige (les:ubrukelige) utsagn, at jeg velger å tro at en av dere er et lite troll- og den andre rett og slett er en sær type.

Så lykke til videre med denne irritasjonen deres. Bare ikke la det irritere dere for mye;)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Alle som er på den bussen tåler nok jævlig mye regn, skal jeg si deg.

Dere kommer med så merkelige (les:ubrukelige) utsagn, at jeg velger å tro at en av dere er et lite troll- og den andre rett og slett er en sær type.

Så lykke til videre med denne irritasjonen deres. Bare ikke la det irritere dere for mye;)

Jeg er glad jeg har egen bil så slipper jeg å irritere meg over grettne småbarnsmødre som presser seg på. Rart dere ikke har bil når dere har barn..

Troll? Ja sikkert mange troll her inne. Få mennesker.

Endret av Tissefant
  • Liker 4
Skrevet

Uansvarlig å ha barn men ikke lappen og bil. Desduten er det farlig å stapoe flere vogner og folk enn det er plass i bussen. Om bussen kræsjer kan det gå riktig så galt med alle de usikrede barnevognene som står hultertibulter. De kan da for f bruke bæremeis eller noe om de skal ta bussen?

Ut i fra innleggene dine virker du jo mentalt tilbakestående. Uansvarlig med barn uten lappen og bil er en helt idiotisk påstand og ganske ironisk når det er mye tryggere å gå enn risikoen man utsetter seg for på bilveien. Er ikke noe problem å komme seg rundt uten bil, også har man buss og tog når det skulle trenges. Selv om du har fått det for deg at enkelte mennesker har mer rettighet til å bruke offentlig transport enn andre er det nemlig ikke slik. Er derfor det er tilgjengelig plass for både rullestolbrukere og barnevogner skjønner du.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

• Liker 3
Skrevet

Skal alle småbarnsforeldre lide, fordi noen er idioter?

De kan bruke bæresele eller bæremeis

• Liker 6
Skrevet

En 2-åring i bæresele? nei takk.

Anonymous poster hash: 1b411...8c7

• Liker 4
Skrevet

For tungt og mye jobb for mødrene det xD
  • Liker 4
Skrevet

Hvis man skal levere i barnehagen f.eks så har man jo gjerne med seg litt ting da.

Anonymous poster hash: 1b411...8c7

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal noen gjøre livet enklere for deg, spesielt når du tenker så lite på andre? Hva slags oppdragelse er det du har fått som har gjort deg så egoistisk og bortskjemt lurer jeg på. Oppfører deg som om du er prinsessen på erten.

• Liker 5
Skrevet

Ut i fra innleggene dine virker du jo mentalt tilbakestående. Uansvarlig med barn uten lappen og bil er en helt idiotisk påstand og ganske ironisk når det er mye tryggere å gå enn risikoen man utsetter seg for på bilveien. Er ikke noe problem å komme seg rundt uten bil, også har man buss og tog når det skulle trenges. Selv om du har fått det for deg at enkelte mennesker har mer rettighet til å bruke offentlig transport enn andre er det nemlig ikke slik. Er derfor det er tilgjengelig plass for både rullestolbrukere og barnevogner skjønner du.

Det er kun plass til 3 barnevogner på bussen. Er jeg virkelig tilbakestående som påpeker det? Virkelig?

• Liker 4
Skrevet

Og hvorfor er det galt å foreslå bæremeis??

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...