Gå til innhold

Barnevogn på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar fire busser for å komme meg til barnehage og så skole, og fire busser for å hente i barnehage og komme meg hjem. Det er åtte bussturer daglig som tar rundt fire timer til sammen.

Hvis jeg må vente på neste buss, så mister jeg de neste tre. Da kommer jeg enten for sent til skolen(Og ikke bare med litt, da skolen ligger ganske avsides og busstilbudet er labert), eller så

rekker jeg ikke tilbake til barnehagen før stengetid. Min store

skrekk.

Heldigvis har jeg bare møtt hyggelig folk som er behjelpelige, og som reiser seg fra barnevogn-plassen så jeg kommer meg gjennom dagen jeg også.

Alvorlig talt, hvordan henger du sammen som menneske?

Snakker meg til heisatur, og gi aldri opp, tommelen opp for deg!

Anonymous poster hash: bd199...586

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja det er bare de som har all rett først og fremst? Nei takk. Gamle folk, syke og de med handicap har rett først og fremst. Så kommer alle andre. De får faen meg ta hensyn de med barnevogn også, ikke tro at de har all rett og dytte på. Da dytter jeg igjen. Men ja ikke alle småbarnsmødre har lært folkeskikk.

All rett først og fremst? En barnevogn har ikke så mange steder den kan være i bussen. Det aller meste av bussen er utilgjengelig for barnevogner.

Og så mener du at man skal ta hensyn til gamle og syke, men ikke til små barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lese? Her er det ikke snakk om at de ikke skal få bli med på buss/trikk. Det er snakk om de som bare presser seg frem, og forventer at de skal få plass.

Når folk er idioter og bare står og henger i stedet for å gi plass så er det ikke rart de med barnevogn må presse litt på for å vekke idiotene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All rett først og fremst? En barnevogn har ikke så mange steder den kan være i bussen. Det aller meste av bussen er utilgjengelig for barnevogner.

Og så mener du at man skal ta hensyn til gamle og syke, men ikke til små barn?

Småbarnsmødre har godt av å gå litt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsmødre har godt av å gå litt.

Jeg går nok mer enn de aller fleste latsabbene vi har her i landet, med lang vei til jobb/sentrum og bhg, men når jeg skal til familie eller til byen som er flere mil unna må man ty til buss.

Sure og negative mennesker som deg har også godt av å gå litt og få frisk luft til det tette hodet ditt.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt nå i dette været. Hvorfor kan ikke forelderen og barnet vente en halvtime ute i snøen på neste buss, mens du og de andre får bedre plass inne? :sarkasme:

Er bare plass til 3 vogner i bussen. Kan ikke nødrene ta bilen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare plass til 3 vogner i bussen. Kan ikke nødrene ta bilen?

Jada! Hvorfor ikke! For det er jo nesten et selvfølge at man har bil når man har barn.

Men du...hvorfor kan ikke du ta bilen da?

Tror at om vil hadde vært et alternativ, så ville vel msn ha tatt den. Tror du ikke? Eller er du og dere andre gjøkereder sikker på at mødre med barnevogn velger å la bilen stå sånn at de kan krysse fingrene for å få plass på en stappfull buss?

Vittig du.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! Hvorfor ikke! For det er jo nesten et selvfølge at man har bil når man har barn.

Men du...hvorfor kan ikke du ta bilen da?

Tror at om vil hadde vært et alternativ, så ville vel msn ha tatt den. Tror du ikke? Eller er du og dere andre gjøkereder sikker på at mødre med barnevogn velger å la bilen stå sånn at de kan krysse fingrene for å få plass på en stappfull buss?

Vittig du.

Uansvarlig å ha barn men ikke lappen og bil. Desduten er det farlig å stapoe flere vogner og folk enn det er plass i bussen. Om bussen kræsjer kan det gå riktig så galt med alle de usikrede barnevognene som står hultertibulter. De kan da for f bruke bæremeis eller noe om de skal ta bussen?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansvarlig å ha barn men ikke lappen og bil. Desduten er det farlig å stapoe flere vogner og folk enn det er plass i bussen. Om bussen kræsjer kan det gå riktig så galt med alle de usikrede barnevognene som står hultertibulter. De kan da for f bruke bæremeis eller noe om de skal ta bussen?

Unnskyld meg.. Men uansvarlig å ikke ha lappen og bil?! Er du ikke riktig skrudd sammen?

Det er uansvarlig å ikke ta var på barna du setter til verden. Det er uansvarlig å ikke holde avtaler eller betale regninger.

Noen velger faktisk å bruke buss fremfor bil.

Om bussen kræsjer kan det gå riktig så gale med deg også, må du huske.

Så kanskje du burde slutte å ta bussen, skaffe deg bil og slutte å klage?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg.. Men uansvarlig å ikke ha lappen og bil?! Er du ikke riktig skrudd sammen?

Det er uansvarlig å ikke ta var på barna du setter til verden. Det er uansvarlig å ikke holde avtaler eller betale regninger.

Noen velger faktisk å bruke buss fremfor bil.

Om bussen kræsjer kan det gå riktig så gale med deg også, må du huske.

Så kanskje du burde slutte å ta bussen, skaffe deg bil og slutte å klage?

Ja. Unger blir større og må hentes og bringes til ting. Hvordan gjør du det uten bil?

Poenget er at man skal ikke overfylle bussen.

jeg har bil

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Unger blir større og må hentes og bringes til ting. Hvordan gjør du det uten bil?

Poenget er at man skal ikke overfylle bussen.

jeg har bil

Flott. Bruk den.

Så ansvaret ligger kun på de med barnevogner? Ikke på de som....allerede har overfylt bussen?

Ja, du har helt rett. Må se å skaffe oss enda en bil. Ungene skal jo tross alt begynne på fotball om 8 år. Bra du minte meg på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Bruk den.

Så ansvaret ligger kun på de med barnevogner? Ikke på de som....allerede har overfylt bussen?

Ja, du har helt rett. Må se å skaffe oss enda en bil. Ungene skal jo tross alt begynne på fotball om 8 år. Bra du minte meg på det.

Ansvaret ligger og på bussjåføren. Som burde innse at nå er det ikke plass til flere og kjøre videre

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er bare plass til 3 vogner i bussen. Kan ikke nødrene ta bilen?

Halvparten av passasjerene har sikkert også bil. Hvorfor skal de trenge seg sammen på bussen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvparten av passasjerene har sikkert også bil. Hvorfor skal de trenge seg sammen på bussen?

De har ikke store ting med på slep dessuten er det ikke riktig at barnevognene skal okkupere plass til rullestolbrukere som trenger plassen mer

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bussene har felles plass til barnevogner og rullestoler. Rullestol har ikke mer rett på plassen enn en barnevogn, normal folkeskikk er at den som kommer først får plassen, og at enkeltpersoner som står på disse plassene flytter seg lenger inn i bussen



Anonymous poster hash: dd300...4e8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bussene har felles plass til barnevogner og rullestoler. Rullestol har ikke mer rett på plassen enn en barnevogn, normal folkeskikk er at den som kommer først får plassen, og at enkeltpersoner som står på disse plassene flytter seg lenger inn i bussen

Anonymous poster hash: dd300...4e8

Går jo ikke det bår det er 4 vogner i bussen der det egentlig bare er plass til tre. Og elektriske rullestoler er breiere. Jo jeg syns en oppegående mor kan vike plassen for en handicappet

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går nok mer enn de aller fleste latsabbene vi har her i landet, med lang vei til jobb/sentrum og bhg, men når jeg skal til familie eller til byen som er flere mil unna må man ty til buss.

Sure og negative mennesker som deg har også godt av å gå litt og få frisk luft til det tette hodet ditt.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Jeg går mye jeg, langt også. Buss tar jeg aldri. Har egen bil hvis jeg skal langt. Trener nesten hver dag. (Ikke søndager). Spiller fotball også. Ikke mange som gidder det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansvarlig å ha barn men ikke lappen og bil. Desduten er det farlig å stapoe flere vogner og folk enn det er plass i bussen. Om bussen kræsjer kan det gå riktig så galt med alle de usikrede barnevognene som står hultertibulter. De kan da for f bruke bæremeis eller noe om de skal ta bussen?

Ja de tenker ikke mye på ungene sine, er seg selv de tenker på..
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bussene har felles plass til barnevogner og rullestoler. Rullestol har ikke mer rett på plassen enn en barnevogn, normal folkeskikk er at den som kommer først får plassen, og at enkeltpersoner som står på disse plassene flytter seg lenger inn i bussen

Anonymous poster hash: dd300...4e8

Jeg tenker vertfall mer på de i rullestol enn sure grettne mødre med svære barnevogner! Jeg ser alt for mange med barnevogn som ALDRI tar hensyn. Så hvorfor skal da folk ta hensyn til de..?
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vertfall mer på de i rullestol enn sure grettne mødre med svære barnevogner! Jeg ser alt for mange med barnevogn som ALDRI tar hensyn. Så hvorfor skal da folk ta hensyn til de..?

Skal alle småbarnsforeldre lide, fordi noen er idioter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...