AndreasBR Skrevet 26. januar 2015 #361 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg spurte om hvor mange år du mente foreldre skulle stå til tjeneste for barna sine? Er det en foreldreoppgave så lenge de lever, foreldrene altså? Og hva mener du er nødvendig kjøring? Jeg synes både barn og foreldre skal stå til tjeneste for hverandre så lenge de kana : ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. januar 2015 #362 Del Skrevet 26. januar 2015 De føler de kan mer, at alle skal ta hensyn til de, at de er mer viktigere osv.. Hva i all verden vet du om noens følelser? At alle skal ta hensyn til dem osv.? At de er viktigere enn alle andre? Hvor har du det fra? Jeg skal gjerne vedde på at moren din var en mare og en megge også, på samme måte som du betrakter småbarnsmødre nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. januar 2015 #363 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg synes både barn og foreldre skal stå til tjeneste for hverandre så lenge de kana : ) Det er et godt prinsipp, gjensidighet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 26. januar 2015 #364 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Hva i all verden vet du om noens følelser? At alle skal ta hensyn til dem osv.? At de er viktigere enn alle andre? Hvor har du det fra? Jeg skal gjerne vedde på at moren din var en mare og en megge også, på samme måte som du betrakter småbarnsmødre nå. Jeg kan ikke vite hvordan mamma var for jeg var så liten at jeg husker ikke noe fra den tiden.. Jeg ser på folk, på oppførselen deres når de tror de er noe og skal være bedre. Men jeg håper da de færreste er sånn. Endret 26. januar 2015 av Tissefant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby_Tuesday Skrevet 26. januar 2015 #365 Del Skrevet 26. januar 2015 Herlighet så mange som irriterer seg over småbarnsmødre! Jeg tar bussen så og si hver dag med barnevogn. For det meste ikke i rushtrafikken vel og merke. Jeg tar alltid hensyn til de rundt meg. Jeg lar jo alle gå på før meg, for å ikke "dytte til noen" med vognen. Til gjengjeld syntes jeg at folk er veldig høflige og snille. Blir alltid spurt om jeg trenger hjelp med vognen. Har ikke hatt en eneste busstur uten at noen har tilbudt seg å hjelpe meg på eller av. Er forsåvidt enig med alt Arabella har skrevet her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. januar 2015 #366 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg spurte om hvor mange år du mente foreldre skulle stå til tjeneste for barna sine? Er det en foreldreoppgave så lenge de lever, foreldrene altså? Og hva mener du er nødvendig kjøring? Man skal være der for barna så lenge de trenger foreldrene sine... og så vlir rollene snudd når foreldrene blir gamle og trenger barna Endret 27. januar 2015 av Maleficenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 28. januar 2015 #367 Del Skrevet 28. januar 2015 Mødre med vogn på buss har betalt billett for reisen på lik linje som alle dere andre. Helt utrolig hvor lite sjenerøse og medmenneskelig det er mulig å bli. Det er snakk om en BARNEVOGN, folkens - det er IKKE en trussel mot ditt liv og helse, selv om det nesten kan fremstå slik etter å ha lest denne tråden. Litt forundelig er det igrunn at dere som har så mye imot barnevogner/småbarnsmødre, ikke ser at dere fremstår som uendelig kjip og umodne. Gled dere til dere møter dere selv i bussdøra om noen år ;-) ( Ja, jeg vet - dere er så ansvarlige at dere har bil den dagen dere får barn, og aldri, aldri kommer til å ta buss..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #368 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg har foreløpig kun lest første HI, men skriver fordet... Jeg kans skjønne at man noen ganger må ta bussen med vogn midt i rushet, akkurat som jeg er nødt til å ta med meg hunden på bussen midt i rushet.,, men når jeg har med hunden så prøver jeg alltid å presse oss inn i et hjørne, et sted hvor vi er minst mulig i veien... Det som irriterer meg skikkelig er at de bare kjører på med vogna, og satser på at folk skal se de tidsnok til at de rekker å hoppe unna før de får en vogn i hælene. Og så har jeg alltid lurt på hvorfor de med barnevognen tror at de har rett på de klappstolene som står ved barnevognparkeringen... Samtlige ganger når noen har flyttet seg litt bort fra stolene for å gi barnevognen rom til å komme på plass, så setter mamman seg på klappstolene istede for å gi de tilbake til de som opprinnelig satt der.., enten det er en gammel dame eller bare vanlige folk som gjerne vil ha den plassen de hadde først.Anonymous poster hash: c0a2d...941 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #369 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja, spesielt nå i dette været. Hvorfor kan ikke forelderen og barnet vente en halvtime ute i snøen på neste buss, mens du og de andre får bedre plass inne? jeg er ikke interessert i å brenne inne i bussen fordi folk ikke kommer seg ut pga at det står barnevogner og sperrer gangen.Anonymous poster hash: c0a2d...941 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #370 Del Skrevet 28. januar 2015 Mødre med vogn på buss har betalt billett for reisen på lik linje som alle dere andre. Helt utrolig hvor lite sjenerøse og medmenneskelig det er mulig å bli. Det er snakk om en BARNEVOGN, folkens - det er IKKE en trussel mot ditt liv og helse, selv om det nesten kan fremstå slik etter å ha lest denne tråden.Litt forundelig er det igrunn at dere som har så mye imot barnevogner/småbarnsmødre, ikke ser at dere fremstår som uendelig kjip og umodne.Gled dere til dere møter dere selv i bussdøra om noen år ;-) ( Ja, jeg vet - dere er så ansvarlige at dere har bil den dagen dere får barn, og aldri, aldri kommer til å ta buss..) Selvsagt skal barnevogner ha plass i bussen men ikke når de prøver å trykke inn 5 vogner. Er det ikke plass så er det ikke plass. Hvorfor skal andre passasjerer måtte vente noe mer på bussen? Er det rett at andre som har betalt må gå av å vente en halvtime i uvær? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #371 Del Skrevet 28. januar 2015 Når jeg leser gjennom denne tråden så angrer jeg på at jeg aldri tok buss da barnet mitt var lite... Skulle dunket dere sånn i ryggen at dere hadde hatt problemer med å gå etterpå. Makan til drittslenging om småbarnsmødre, og egosentriske mennesker må du se lenge etter. Only on KG.Anonymous poster hash: 65b6c...b56 Nei, kan ikke forstå hvorfor....Anonymous poster hash: c0a2d...941 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #372 Del Skrevet 28. januar 2015 Da har du de barna som nekter å sitte i slike. Og en nyfødt sover gjerne mye, hadde du klart å sovne i sittende, oppreist stilling kanskje? Ærlig talt! Dette blir for teit!..Anonymous poster hash: c0a2d...941 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 28. januar 2015 #373 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Selvsagt skal barnevogner ha plass i bussen men ikke når de prøver å trykke inn 5 vogner. Er det ikke plass så er det ikke plass. Hvorfor skal andre passasjerer måtte vente noe mer på bussen? Er det rett at andre som har betalt må gå av å vente en halvtime i uvær?Det er ikke unikt for mødre med barnevogn! Opplever oftere at folk uten barnevogn presser seg inn på bussen selv om det er tydelig at det ikke er plass. Det hele ender med at dører ikke vil åpne/lukke seg, 20 stk står og sleiker på vinduet og det kommer på tre stk til som tenker at "joda! Her er det plass!". Edit: feil i avsnitt (teite mobil). Endret 28. januar 2015 av Hattifnatten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howl Skrevet 28. januar 2015 #374 Del Skrevet 28. januar 2015 jeg er ikke interessert i å brenne inne i bussen fordi folk ikke kommer seg ut pga at det står barnevogner og sperrer gangen.Anonymous poster hash: c0a2d...941 Da formoder jeg at du går eller kjører bil for å unngå denne faren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 28. januar 2015 #375 Del Skrevet 28. januar 2015 Ryddet for avsporinger og personangrep, samt svar til dette. - Avalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 28. januar 2015 #376 Del Skrevet 28. januar 2015 Selvsagt skal barnevogner ha plass i bussen men ikke når de prøver å trykke inn 5 vogner. Er det ikke plass så er det ikke plass. Hvorfor skal andre passasjerer måtte vente noe mer på bussen? Er det rett at andre som har betalt må gå av å vente en halvtime i uvær? Jeg har tatt buss i godt over 20 år, og har ALDRI opplevd at noen passasjerer har måttet gå av bussen fordi noen med barnevogn ( eller andre) skal få plass i bussen. Det er jo helt absurd, og noe jeg rett og slett hadde gått til media med. Greier man ikke vise folkeskikk og/ eller tilpasse seg andre mennesker på en kollektivtransport, så mener jeg man bør vurdere å sykle eller kjøre bil istedenfor. Mye kunne vært gjort bedre for alle, hvis alle hadde gjort en innsats for trivsel og sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. januar 2015 #377 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg har tatt buss i godt over 20 år, og har ALDRI opplevd at noen passasjerer har måttet gå av bussen fordi noen med barnevogn ( eller andre) skal få plass i bussen. Det er jo helt absurd, og noe jeg rett og slett hadde gått til media med. Greier man ikke vise folkeskikk og/ eller tilpasse seg andre mennesker på en kollektivtransport, så mener jeg man bør vurdere å sykle eller kjøre bil istedenfor. Mye kunne vært gjort bedre for alle, hvis alle hadde gjort en innsats for trivsel og sikkerhet. Man kan jo ikke kreve at bøllete småbarnsforeldre skaffer seg bil. Det er jo uhørt må vite... det er de med rullestol som må vente. Har vært borti bussjåfører som bare smeller igjen døra og kjører forbi en rullestolbruker. Sånn skal det ikke være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #378 Del Skrevet 29. januar 2015 Man kan jo ikke kreve at bøllete småbarnsforeldre skaffer seg bil. Det er jo uhørt må vite... det er de med rullestol som må vente. Har vært borti bussjåfører som bare smeller igjen døra og kjører forbi en rullestolbruker. Sånn skal det ikke være. Selvfølgelig er det uhørt å kreve at andre skal kjøpe seg en bil for at du skal få bedre plass på bussen. ...og dere klager på at småbarnsmødre med vogn er egoistiske. Haha. Snakk om å være hyklersk! Anonymous poster hash: 91e35...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. januar 2015 #379 Del Skrevet 29. januar 2015 Selvfølgelig er det uhørt å kreve at andre skal kjøpe seg en bil for at du skal få bedre plass på bussen. ...og dere klager på at småbarnsmødre med vogn er egoistiske. Haha. Snakk om å være hyklersk! Anonymous poster hash: 91e35...ab8 Jsha. Men alle andre må kreves at de må sykle eller kjøre bil, bare ikke småbsrnsforeldre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 29. januar 2015 #380 Del Skrevet 29. januar 2015 Man kan jo ikke kreve at bøllete småbarnsforeldre skaffer seg bil. Det er jo uhørt må vite... det er de med rullestol som må vente. Har vært borti bussjåfører som bare smeller igjen døra og kjører forbi en rullestolbruker. Sånn skal det ikke være. Selvfølgelig er det uhørt å smelle igjen døra ovenfor passasjerer,- rett og slett noe man ikke skal finne seg i. Men dette handler jo da om bussjåføren som ikke gjør jobben sin? Og sitter du virkelig bare og SER på at dette skjer?!?!?! Man kan ikke kreve at kjipe og ego medpassasjerer skaffer seg bil heller, og nettopp derfor mener jeg det hadde gjort såååå mye hvis passasjerer ikke var så smålige mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå