Gå til innhold

FrP utsetter landet for fare

Fremhevede innlegg

Skrevet

Krekar tvangsbosettes på Kyrksæterøra

Justis- og beredskapsminister Anders Anundsen (Frp) sier til VG at det er bra og viktig at den nye instruksen nå følges opp.

– Det er først og fremst en politisk oppgave å sikre at myndighetene har kontroll på personer som må oppholde seg i landet til tross for at de truer rikets sikkerhet.

Gruppeleder Per Olav Lund for Hemne Frp blir sjokkert når VG overbringer nyheten om at Krekar kommer til bygda.
– Nei, nå bare tuller du!

– Hva synes du om at Krekar kommer til bygda?

– Det er ikke noe særlig det. Jeg forstår jo at de kanskje vil ha ham ut av byene, men de trengte vel ikke sende ham hit? Det er vel for at han skal få et redusert nettverk.

– Men han har jo vært veldig aktiv på internett. Dere har internett i Hemne kommune også, antar jeg?

– Jaja, vi har internett, så jeg vet ikke om det vil hjelpe.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mullah-krekar/krekar-tvangsbosettes-paa-kyrksaeteroera/a/23377669/
Krekar har fremsatt sine trusler over internett. Krekar vil fortsatt ha tilgang på internett når han blir flyttet ut av Oslo. Dette er med andre ord falsk trygghet.

Men når har FrP stått for og gjort noe ekte?

Anonymous poster hash: 07cc1...3a6
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krekar tvangsbosettes på Kyrksæterøra

Justis- og beredskapsminister Anders Anundsen (Frp) sier til VG at det er bra og viktig at den nye instruksen nå følges opp.

– Det er først og fremst en politisk oppgave å sikre at myndighetene har kontroll på personer som må oppholde seg i landet til tross for at de truer rikets sikkerhet.

Gruppeleder Per Olav Lund for Hemne Frp blir sjokkert når VG overbringer nyheten om at Krekar kommer til bygda.

– Nei, nå bare tuller du!

– Hva synes du om at Krekar kommer til bygda?

– Det er ikke noe særlig det. Jeg forstår jo at de kanskje vil ha ham ut av byene, men de trengte vel ikke sende ham hit? Det er vel for at han skal få et redusert nettverk.

– Men han har jo vært veldig aktiv på internett. Dere har internett i Hemne kommune også, antar jeg?

– Jaja, vi har internett, så jeg vet ikke om det vil hjelpe.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mullah-krekar/krekar-tvangsbosettes-paa-kyrksaeteroera/a/23377669/

Krekar har fremsatt sine trusler over internett. Krekar vil fortsatt ha tilgang på internett når han blir flyttet ut av Oslo. Dette er med andre ord falsk trygghet.

Men når har FrP stått for og gjort noe ekte?

Var dette alt dere kunne komme opp med i dag i Helga's svertegruppe?

Begynner å bli litt desperat?

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Var dette alt dere kunne komme opp med i dag i Helga's svertegruppe?

Begynner å bli litt desperat?

Alltid like morsomt å se hvor annerledes dere FRPere ser på løftebrudd når det er FRP som står bak løftebruddene.

• Liker 5
Skrevet

Alltid like morsomt å se hvor annerledes dere FRPere ser på løftebrudd når det er FRP som står bak løftebruddene.

B7UStvrIMAA44vQ.jpg

:laugh::laugh::laugh:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det er løje med det.

Men, til gjengjeld har vi ikke programfestet sverting av den rød-grønne eks-regjeringen (noe de klarer utmerket på egen hånd)

Med løftebrudd, mener du da sånne som å love full barnehagedekning innen en viss dato, og dersom dette ikke materialiserer seg så vil man gå av?

Sånn som hun Halvorsen, som da hun ikke klarte på langt nær å innfri løftet, klamret seg så fast til taburetten, så det til denne dag er dype kloremerker i den?

Eller mener du som når de rød-grønne lovet 12000 nye sykehjemsplasser og måtte gi opp etter bare å ha fått til 567 ny plasser? Etter 8 år i regjering?

Sånn som Jensemann?

Endret av Sir Winston
Skrevet

Ja, det er løje med det.

Men, til gjengjeld har vi ikke programfestet sverting av den rød-grønne eks-regjeringen (noe de klarer utmerket på egen hånd)

Åh, når man går inn på facebook-sidene til diverse FrP-topper er det lett å misforstå det slik. ;)

Men la oss holde oss til tema, Krekar og FrPs løfte om å få han ut av landet innen hundre dager.

Hvordan er det de rød-grønnes feil at FrP nok en gang bryter et løfte?

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Åh, når man går inn på facebook-sidene til diverse FrP-topper er det lett å misforstå det slik. ;)

Men la oss holde oss til tema, Krekar og FrPs løfte om å få han ut av landet innen hundre dager.

Du vet vel at FRP ikke er i stand til å ta ansvar for seg selv. Og de vet ikke hvordan man skal gjøre dette. Alt de vet er hvordan man skal gi de rød-grønne skylda for alt. Men at de greier og gi de rød-grønne skylda for sine egne løfte brudd. Det er imponerende det

• Liker 2
Skrevet

Det glapp litt for deg med siteringen fra mitt innlegg, her er resten:

Med løftebrudd, mener du da sånne som å love full barnehagedekning innen en viss dato, og dersom dette ikke materialiserer seg så vil man gå av?
Sånn som hun Halvorsen, som da hun ikke klarte på langt nær å innfri løftet, klamret seg så fast til taburetten, så det til denne dag er dype kloremerker i den?
Eller mener du som når de rød-grønne lovet 12000 nye sykehjemsplasser og måtte gi opp etter bare å ha fått til 567 ny plasser? Etter 8 år i regjering?

Jeg ser gjerne dokumentasjon på at FRP har programfestet Krekars utsendelse inne 100 dager?

Og, selvsagt er det ikke de rød-grønnes feil dersom regjeringen bryter et valgløfte (hvis dette da var et valgløfte)

Men, de rød-grønne burde vel stå til regnskap for sine egne - ganske så konkrete og alvorlige - løftebrudd, mener du ikke?

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Det glapp litt for deg med siteringen fra mitt innlegg, her er resten:

Jeg ser gjerne dokumentasjon på at FRP har programfestet Krekars utsendelse inne 100 dager?

Og, selvsagt er det ikke de rød-grønnes feil dersom regjeringen bryter et valgløfte (hvis dette da var et valgløfte)

Men, de rød-grønne burde vel stå til regnskap for sine egne - ganske så konkrete og alvorlige - løftebrudd, mener du ikke?

Det er kanskje ikke programfestet men det er blitt sakt som et løfte. Det er alltid like søtt å se hvordan dere FRPere prøver og vri dere unna løftebruddene

• Liker 2
Skrevet

Krekar ut av landet? Haha, den må du lenger ut på landet med. ;)

Anonymous poster hash: ecf92...b85

• Liker 1
Skrevet

Dette har Frp sagt om Krekar:

** Siv Jensen til VG Nett 29. august 2009:

- Jeg har sagt det samme hele tiden: Først skal vi skal endre loven slik at Krekar kan settes i varetekt. Deretter skal han sendes ut av landet. Men jeg tror ikke jeg skal servere Krekars advokat, Brynjar Meling, hele oppskriften på hvordan vi har tenkt til å gjøre dette på VG Nett, sier Jensen.

** Frps «101-punkts liste for å forandre Norge på 100 dager», august 2009:

«Prioritere arbeidet med å effektuere utvisningsvedtaket av Najmuddin Faraj Ahmad (mulla Krekar)».

** Per Sandberg til VG 9. august 2013:

- Hvis han blir siktet for terrorvirksomhet i Tyskland, må han bli utlevert. Mullah Krekar skal uansett utvises etter å ha sonet sin dom i Norge.

** Per Sandberg i en kronikk i VG 2. august 2013:

«Ved å la mullah Krekar få oppholde seg i Norge i strid med intensjonen i Flyktningkonvensjonens artikkel 1 f (a) har regjeringen ofret menneskerettighetene på alteret for politisk korrekthet.»

** Siv Jensen til Dagbladet 10. juni 2010, i forkant av at Frp anmeldte Krekar for trusler:

- Det er soleklare trusler fra en mann som tidligere er erklært en fare for rikets sikkerhet. Det er grovt at politiet ikke reagerer umiddelbart. Jeg tipper det er regjeringen som nekter politiet å gjøre noen ting.

** Siv Jensen til VG 14. april 2011:

- Vi sender ikke en mann til galgen, men i påvente av en sikker og forsvarlig retur bør han sitte i forvaring i Norge. Vi vet hva han har gjort og hva han har fått av domsavsigelser i Norge, at han allikevel lever under såpass gode forhold er et hån mot det norske folk.

** Per Sandberg til Frps nettside, 30. juli 2013:

- Når mullah Krekar beskriver norske fengsler som «hoteller» burde varsellampene begynne å lyse hos regjeringen. Dessverre er det bare Fremskrittspartiet som viser handlekraft. Frem til den kriminelle overføres for soning i hjemlandet, skal personen sone i et eget utlendingsfengsel med redusert standard. Selvsagt uten dagpenger, og med et minimum av sosiale ytelser.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-politiker-om-mullah-krekar-kast-ham-ut-siv/a/10126859/

:nigo:

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som mange av dere her har mindre livserfaring enn meg, og således tar valgløfter mer høytidelig enn hva dere burde gjøre, med litt erfaring så vil dere også komme til den konklusjon at man ikke blindt kan legge alt for mange forventninger i valgløfter.

Dette er ikke enestående for det ene eller andre partiet, alle partiene lover mer enn de kan holde i så måte, om det er blåfarge, rødt eller grønt har intet å si... Jeg skal være den første til å innrømme at også partiene jeg er mest enig i og som jeg støtter svikter i mange av sine målsetninger ut fra valgløftene.

Derfor se heller valgløftene som saker partiene er villig til å kjempe ekstra for, med alle skuffelsene vi igjen får fra alle hold så blir det naivt å tro at man skal kunne forvente at alt blir innfridd (noe som aldri vil skje uavhengig av hvem som styrer landet).

Skrevet

Hvilket løfte er det de har brutt da?

Anonymous poster hash: 892bb...6ec

Gjest Badabing
Skrevet

Med den tittelen trodde jeg trådens tema skulle være om oljeminister Tord Lien og dagens klimatragedie.

• Liker 1
Gjest Stringfellow1
Skrevet

FrP sitter i regjering sammen med flere andre politiske partier. De har ikke rent flertall, og det er egentlig ganske begrenset hva dem egentlig kan utrette..

Skrevet

Hva er argumentasjonen bak?

Skrevet

Dette har Frp sagt om Krekar:

** Siv Jensen til VG Nett 29. august 2009:

- Jeg har sagt det samme hele tiden: Først skal vi skal endre loven slik at Krekar kan settes i varetekt. Deretter skal han sendes ut av landet. Men jeg tror ikke jeg skal servere Krekars advokat, Brynjar Meling, hele oppskriften på hvordan vi har tenkt til å gjøre dette på VG Nett, sier Jensen.

** Frps «101-punkts liste for å forandre Norge på 100 dager», august 2009:

«Prioritere arbeidet med å effektuere utvisningsvedtaket av Najmuddin Faraj Ahmad (mulla Krekar)».

** Per Sandberg til VG 9. august 2013:

- Hvis han blir siktet for terrorvirksomhet i Tyskland, må han bli utlevert. Mullah Krekar skal uansett utvises etter å ha sonet sin dom i Norge.

** Per Sandberg i en kronikk i VG 2. august 2013:

«Ved å la mullah Krekar få oppholde seg i Norge i strid med intensjonen i Flyktningkonvensjonens artikkel 1 f (a) har regjeringen ofret menneskerettighetene på alteret for politisk korrekthet.»

** Siv Jensen til Dagbladet 10. juni 2010, i forkant av at Frp anmeldte Krekar for trusler:

- Det er soleklare trusler fra en mann som tidligere er erklært en fare for rikets sikkerhet. Det er grovt at politiet ikke reagerer umiddelbart. Jeg tipper det er regjeringen som nekter politiet å gjøre noen ting.

** Siv Jensen til VG 14. april 2011:

- Vi sender ikke en mann til galgen, men i påvente av en sikker og forsvarlig retur bør han sitte i forvaring i Norge. Vi vet hva han har gjort og hva han har fått av domsavsigelser i Norge, at han allikevel lever under såpass gode forhold er et hån mot det norske folk.

** Per Sandberg til Frps nettside, 30. juli 2013:

- Når mullah Krekar beskriver norske fengsler som «hoteller» burde varsellampene begynne å lyse hos regjeringen. Dessverre er det bare Fremskrittspartiet som viser handlekraft. Frem til den kriminelle overføres for soning i hjemlandet, skal personen sone i et eget utlendingsfengsel med redusert standard. Selvsagt uten dagpenger, og med et minimum av sosiale ytelser.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-politiker-om-mullah-krekar-kast-ham-ut-siv/a/10126859/

:nigo:

Fin oversikt.

Det er da ingen av de mange tiltak og forslag, som er nevnt i ditt innlegg, som ikke FRP i regjering har levert på?

Skrevet

Med den tittelen trodde jeg trådens tema skulle være om oljeminister Tord Lien og dagens klimatragedie.

Klimaet har det helt fint det, det var -3 her til morgen!

Skrevet

Klimaet har det helt fint det, det var -3 her til morgen!

Men det betyr ikke at gjennomsnittstemperaturen globalt sett ikke blir påvirket.

Anonymous poster hash: 4ae40...c4f

Skrevet

Men det betyr ikke at gjennomsnittstemperaturen globalt sett ikke blir påvirket.

Anonymous poster hash: 4ae40...c4f

Jeg tror ikke temperaturen her på Finnøy har så veldig innflytelse på den globale gjennomsnittstemperatur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...