Gå til innhold

Står dere alltid opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

....med tenåringer? Står du opp med en 16 åring hvis du har fri, og h*n skal på skolen?

Anonymous poster hash: ac4f2...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de klarer å stå opp og dra på skolen selv.

Anonymous poster hash: ef4cf...cf9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går denne grensen? Kan 16 åring stå opp sammen med en 12 åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står alltid opp tidlig jeg. Liker å få litt ut av dagen i stedet for å sove den vekk. Så ja jeg står opp med 16 åringen.

Anonymous poster hash: d964c...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går denne grensen? Kan 16 åring stå opp sammen med en 12 åring?

hos oss pleier 16- og 17-åringen å stå opp med de på 9 om vi har vært på jobb natten før.

Så at en 16-åring står opp sammen med en 12-åring burde jo gå helt fint.

Anonymous poster hash: ef4cf...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her klarer 8 og 10åringen seg selv innimellom. Jeg er hjemme i permisjon og mannen vekker barna rett før han drar på jobb. Om jeg har vært oppe halve natta med babyen og hun endelig sover på morgenen, så sover jeg også...

Da står de store opp, smører matpakke, spiser frokost og kommer innom og gir meg en hadekos rett før de går. (Dette skjer jo ikke daglig, men en gang innimellom)

Kan ikke se noe problem med at en 12åring står opp sammen med en 16åring? :klo: en 12åring burde klart seg alene også....

Mine har forrøvrig alltid smurt matpakke selv, fra 1.klasse, så det er ikke noe merarbeid når de står opp alene..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klarer 8 og 10åringen seg selv innimellom. Jeg er hjemme i permisjon og mannen vekker barna rett før han drar på jobb. Om jeg har vært oppe halve natta med babyen og hun endelig sover på morgenen, så sover jeg også...

Da står de store opp, smører matpakke, spiser frokost og kommer innom og gir meg en hadekos rett før de går. (Dette skjer jo ikke daglig, men en gang innimellom)

Kan ikke se noe problem med at en 12åring står opp sammen med en 16åring? :klo: en 12åring burde klart seg alene også....

Mine har forrøvrig alltid smurt matpakke selv, fra 1.klasse, så det er ikke noe merarbeid når de står opp alene..

Her er det betalt kantine, så de slipper unna med å lage seg frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb lenge før ungdommen her igjen huset står opp.

Anonymous poster hash: 7cdd2...a44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 12 år klarer da virkelig fint å ta på vekkerklokke, stelle seg selv og lage til mat selv. Hadde vært flau som far om mine barn ikke har lært så pass.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarer det nok, er mer om det er godtatt å sove lengre en dag man har fri, eller om man står opp bestandig selvom barna blir store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 16 bodde jeg på hybel og klarte fint å stå opp selv :)

Anonymous poster hash: b2915...4c0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hr barn på 13 og 15. Hun står ALLTID opp med dem når de skal på skolen, selv om hun ikke skal på jobb før senere. Det går på å starte dagen sammen og starte en god dag. :) Savner den tiden selv... Kommer til å gjøre det samme med mine barn:

Sløve litt på sofaen med dyna, sette på dansemusikk og kaffe. Deretter danse litt i stua (ja, vi er rare) og gå å spise frokost. Da er alle våkne og klare for dagen, og siste ti minuttene slår aldri feil at omhandler glemte eller mista ting som må finnes før de løper ut. :)

Anonymous poster hash: 71e39...3cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med foreldre som ikke gidder og stå opp med barna når de skal på skolen. Fordi om man har vært våken om natta, kan man stå opp og heller legge seg igjen etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine på 9 og 11 står delvis opp selv.

Anonymous poster hash: 027f4...895

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist med foreldre som ikke gidder og stå opp med barna når de skal på skolen. Fordi om man har vært våken om natta, kan man stå opp og heller legge seg igjen etterpå.

Hvis det var meg du siktet til så skjer dette unntaksvis... Når lillemor har vært oppe på natta utrøstelig i flere timer og tilslutt sovner inntil meg så er det faktisk babyens behov jeg må ta hensyn til. Da sover vi litt til. Om jeg står opp så våkner hun og er sliten/trøtt..

Heldigvis har 8 og 10åringen empati nok til å forstå at mamma og lillemor trenger å sove.

Lillemor er 7mnd nå og dette har kanskje skjedd 10 ganger at jeg ikke har stått opp. Så synes igrunn ikke det er så trist jeg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjorde det da de var oppe i folkelig tid.

Ikke fordi de ikke klarte seg selv, men fordi jeg syntes det var hyggelig å se dem avgårde på morgenen, og si "ha en fin dag" før de gikk ut døren, og fordi det var greit å komme seg opp om morgenen selv om jeg hadde fri.

Nå har den ene flyttet hjemmefra, og den andre er "oppe for å vekke hanen", noe som er alt for tidlig for meg, så nå gjør jeg ikke det lenger.

Men den hjemmeboende er innom soverommet og sier "ha-det" før han går, slik at vi vet at han er ute av huset, og ikke bråvåkner kl 6, og lurer på om han har forsovet seg.

Anonymous poster hash: a5914...10a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma gjorde det helt til jeg flyttet ut, og hun gjør det nå med min søster. Syntes et er kjempe koselig og viser at hun engasjerer seg. Hun vil liksom bare slå av en prat før vi drar og ønske oss en fin dag. Hun jobber skift så er ofte hjemme på dagtid. Kommer til å gjøre det samme med mitt barn

Anonymous poster hash: 9d90c...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Jeg har stått opp alene siden jeg gikk i femte klasse, og har aldri tenkt eller følt at det har vært noe galt i det. Dessuten, hvis man er 16 år slik TS nevner, så er man snart myndig, og da bør det vel vitterlig ikke være behov for at foreldrene står opp med deg på morgenen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...