Gå til innhold

Er det veldig farlig


Fremhevede innlegg

Skrevet

Å spise 45g karbohydrater for mye, én gang? Med tanke på at jeg ikke fikk svar på det i det forrige emnet jeg lagde, lager jeg et nytt. Slutt å diagnostiser meg med spiseforstyrrelse kun fordi jeg er opphengt i mat og kalorier - da blir emnet låst igjen!



Anonymous poster hash: b7952...415
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Jeg spiser flere hundre gram karbohydrater for mye i ny og ned. Ingen skade skjedd.



Anonymous poster hash: 2bf1c...f73
Skrevet

Nei!

Jeg spiser flere hundre gram karbohydrater for mye i ny og ned. Ingen skade skjedd.

Anonymous poster hash: 2bf1c...f73

Så man legger ikke på seg av det? Takk for et seriøst svar!

Anonymous poster hash: b7952...415

Skrevet

Nei. Det er mye mer enn 45 gram karbohydrater én gang som gjør at man legger på seg.



Anonymous poster hash: 2bf1c...f73
Skrevet

Nei. Det er mye mer enn 45 gram karbohydrater én gang som gjør at man legger på seg.

Anonymous poster hash: 2bf1c...f73

Okei, tusen takk!

Anonymous poster hash: b7952...415

Skrevet

Du blir ikke tykk av å spise usunt en sjelden gang. På samme måte som at man ikke blir tynn av å spise sunt en sjelden gang.

Skrevet

Du blir ikke tykk av å spise usunt en sjelden gang. På samme måte som at man ikke blir tynn av å spise sunt en sjelden gang.

Okei, tusen takk

Anonymous poster hash: b7952...415

Skrevet

Å spise 45g karbohydrater for mye, én gang? Med tanke på at jeg ikke fikk svar på det i det forrige emnet jeg lagde, lager jeg et nytt. Slutt å diagnostiser meg med spiseforstyrrelse kun fordi jeg er opphengt i mat og kalorier - da blir emnet låst igjen! Anonymous poster hash: b7952...415

Du har en spiseforstyrrelse om du lurer på dette.

Anonymous poster hash: 61d5a...b2f

  • Liker 5
Gjest Brillefin
Skrevet

Det finnes jenter som daglig spiser 300g karbohydrater om dagen og de er noen slanke og flotte jenter. Det er ikke karbohydrater du legger på deg av, det er totalinntak. Mer kalorier inn enn ut!

Så ta det helt med ro du!

Skrevet

Du har en spiseforstyrrelse om du lurer på dette.

Anonymous poster hash: 61d5a...b2f

For det første sa jeg du IKKE skulle diagnostisere meg med en spiseforstyrrelse fordi du ikke har noen grunnlag for dette, og for det andre vil jeg ikke at emnet mitt skal bli låst.

Anonymous poster hash: b7952...415

  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

For det første sa jeg du IKKE skulle diagnostisere meg med en spiseforstyrrelse fordi du ikke har noen grunnlag for dette, og for det andre vil jeg ikke at emnet mitt skal bli låst.

Anonymous poster hash: b7952...415

Men hvorfor spør du om 45 gram karbohydrater, en gang, vil gjøre at du legger på deg?

Og hva mener du når du sier "45g karbohydrater for mye"?

- for mye enn hva da?

Skrevet

Men hvorfor spør du om 45 gram karbohydrater, en gang, vil gjøre at du legger på deg?

Og hva mener du når du sier "45g karbohydrater for mye"?

- for mye enn hva da?

Jeg spør fordi jeg har et mål om hvor mye jeg kan spise hver dag, og når jeg spiser mer enn dette blir jeg livredd for å legge på meg.

For mye enn målet mitt, som er 143g karbohydrater hver dag.

Anonymous poster hash: b7952...415

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg spør fordi jeg har et mål om hvor mye jeg kan spise hver dag, og når jeg spiser mer enn dette blir jeg livredd for å legge på meg.

For mye enn målet mitt, som er 143g karbohydrater hver dag.

Anonymous poster hash: b7952...415

Men hvorfor i alle dager har du satt deg opp et mål på så rigid antall som 143 gram?

Hvorfor ikke et rundt tall, et ca tall, dersom det er nødvendig å telle gram kabohydrater?

Er det en diett en ernæringsfysiolog og lege har satt opp for deg?

Skrevet

Men hvorfor i alle dager har du satt deg opp et mål på så rigid antall som 143 gram?

Hvorfor ikke et rundt tall, et ca tall, dersom det er nødvendig å telle gram kabohydrater?

Er det en diett en ernæringsfysiolog og lege har satt opp for deg?

Nope, jeg bruker appen "lifesum" om du har hørt om den! :biggrin:

Anonymous poster hash: b7952...415

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nope, jeg bruker appen "lifesum" om du har hørt om den! :biggrin:

Anonymous poster hash: b7952...415

Å jada, jeg har hørt om den.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du bruker en app som teller kalorier?

Er du veldig overvektig og trenger å gå ned+

Skrevet

Å jada, jeg har hørt om den.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du bruker en app som teller kalorier?

Er du veldig overvektig og trenger å gå ned+

Jeg er 1.69 og veier 67, så er vel ikke veldig overvektig, nei

Anonymous poster hash: b7952...415

Skrevet

Triste greier...

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: b7952...415

Skrevet

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: b7952...415

...........

Når noen spør om det er FARLIG å spise 45gr karbo for mye ?? Uvitenheten er stor og ødeleggende om man faktisk har tanker om at det er farlig.

Skrevet

Det er trist at 45 gram karbohydrater er noe man stiller spørsmål om er veldig farlig.



Anonymous poster hash: 2bf1c...f73
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...