Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal katter være unntaksregel? Ingen andre kjæledyr løper fritt på samme måten.

Det nærmeste man kan sammenligne med er beitedyr i fjellet.

Men disse går jo ikke rundt husene til folk å bæsjer og styrer, de går på privat grunn og det må søkes om det på forhånd.

Folk med katt burde ta forhåndsregler og flytte på landet vekk fra andre hus, eller lære katten å bæsje i kattesanda på trappa eller noe.

Jeg har hest, og alle kattene i nabolaget går inn i stallen om vinteren for å varme seg. De bæsjer i boksene til hestene og i høyet så det blir ødelagt. Ikke veldig deilig å skulle ta en favn med høy også klemme hånda rett i en kattebæsj, heller ikke å få det under skoen.

Anonymous poster hash: 30fb1...6be

Morsomt at en med hest klager på katter. Dyrene som er så ustabile at en hver sjåfør passerer de med hjertet i halsen langs veien, om de da ikke rømmer og ramponerer noen biler eller lager trafikkaos da. For ikke å snakke om de svære rukene hesteeierne aldri klarer å plukke opp etter seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt at en med hest klager på katter. Dyrene som er så ustabile at en hver sjåfør passerer de med hjertet i halsen langs veien, om de da ikke rømmer og ramponerer noen biler eller lager trafikkaos da. For ikke å snakke om de svære rukene hesteeierne aldri klarer å plukke opp etter seg.

Hvor mange ganger har en hest løpt inn i hagen din og bæsjet på plenen?

Hvor mange hester har ramponert biler?

Hvor mange katter har dritt i hagen min? -hvertfall 30 forskjellige opp gjennom årene.

Hvor mange katter har løpt inn i huset mitt på sommeren når verandadøren står oppe? 6-7stykker.

Hvor mange katter blir påkjørt fordi de løper på veien? Langt flere enn hester hvertfall.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finner man eksempler. Men når slike ting kommer på nyhetene så er det ikke akkurat vanlig at det skjer. Ante dessuten virkelig ikke at foreldre satt vogna på trappa utenfor eget hjem for å sove. Aldri sett. Er det fordi foreldrene er for late til å la de sove på trilletur det da? For trodde det var mer vanlig. Katter hopper ikke oppi en vogn i fart liksom

Da må du se deg bedre om gitt 😏

Nok av barnevogner med babyer oppi utenfor hus/i hager.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange katter har dritt i hagen min? -hvertfall 30 forskjellige opp gjennom årene.

Hvor mange katter har løpt inn i huset mitt på sommeren når verandadøren står oppe? 6-7stykker.

Hvor mange katter blir påkjørt fordi de løper på veien? Langt flere enn hester hvertfall.

Katter bæsjer ikke rett på gresset som en hund de finner et sted å grave det ned. Man tråkker aldri i kattebæsj.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et godt eksempel på hva som skjer når folk går tomme for argumenter og ikke vil/evner å sette seg inn i andres situasjon.

Du burde skjønne du har tapt diskusjonen når du nekter for beviselige fakta og oppriktig mener katter har en større samfunnsnyttig verdi enn et barn som skal vokse opp og betale for din pensjonisttilværelse (med enda flere katter?).

Anonymous poster hash: d761b...b26
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et godt eksempel på hva som skjer når folk går tomme for argumenter og ikke vil/evner å sette seg inn i andres situasjon.

Du burde skjønne du har tapt diskusjonen når du nekter for beviselige fakta og oppriktig mener katter har en større samfunnsnyttig verdi enn et barn som skal vokse opp og betale for din pensjonisttilværelse (med enda flere katter?).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har sagt at katter har større samfunnsnytte enn barn? Bare fordi at barn også kan være slitsomme? Foreldre og blir jo til tider slitne av barna sine. Betyr ikke at de mener barna er verdiløse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok hester har ramponert biler. Du trenger ikke mer enn google for å se det. Ikke minst har en hest et langt større skadepotensiale enn en katt. Kjører du på en katt får du i verste fall en sprekk i fangern. En hest derimot kan fort drepe en.

Forøvrig driter ikke katter på plenen til folk. Mistenker at du bare troller her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om nytteverdi, men å tåle litt fra andre mennesker og selv innse at ens egne interesser, hobbyer osv også plager andre mennesker.

En løs katt kan sikkert være litt plagsom for andre, men skadepotensialet er så å si null og nix. Men hvem er det som ikke kan være plagsomme for andre av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi nominere denne tråden til årets mest barnslige tråd?

Ikke sett så mange barsnlige argumenter samlet på ett sted på lenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm rart at det er ba for babyer å sove ute når voksne aldri gjør det...

:ler: Det finnes ikke voksne som sover ute, nei... Utrolig argumenter du greier å lire av deg.

Og hvis katta di pisser alle veier inne får du slippe den ut når den må på do, ta den til dyrlegen for å teste forvuvi eller så må du kastrere den for at dem ikke skal markere med tissing

Kattene går inn og ut akkurat som de ønsker. Alle er kastrerte, og har regelmessige sjekk hos dyrlegen... En del katter bare er sånn at de driter og pisser hvor som helst.

Sånt lærer man, når man har hatt såpass mange katter, over 30 år... Man bygger seg liksom opp en viss erfaring.

Kan vi nominere denne tråden til årets mest barnslige tråd?

Ikke sett så mange barsnlige argumenter samlet på ett sted på lenge.

Ja, det er helt utrolig! Det er morsomt å se hva man får til svar da :ler:

"Katter bæsjer ikke hvor som helst!"

"Katten min gjør det"

"Da må du ta den til dyrlegen!"

Det er lurt det ja, men det viser jo fortsatt at katter kan bæsje hvor som helst, enten det er fordi de er syke, eller fordi de er dumme :P

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter bæsjer ikke rett på gresset som en hund de finner et sted å grave det ned. Man tråkker aldri i kattebæsj.

Jeg tråkker på kattebæsj nesten hver dag. At katter alltid graver ned bæsjen sin begynner å bli litt utdatert.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, fordi de er rovdyr og trenger å være ute? Norsk skogskatt er forøvrig en egen katterase, jeg tror du mener vanlig huskatt. Og jeg som katteeier vil gjerne si med en gang at jeg lar mine katter være ute fordi de elsker å jage mus og fugler. Godta det eller flytt.

Shit, 77 likes! Jeg har aldri sett ett innlegg på kg med så mye likes før O:

Du er kanskje ikke gammel nok enda, men barn som sover ute skal ha netting over åpningen ... Du kan jo google kattenett til barnevogn, så har du noe å lese på til du selv blir voksen nok til å ha barn.

Slutt å plag henne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nrk.no/ostfold/utlover-dusor-for-a-finne-den-som-skjot-tigern-1.12174299

En av dere kattehatere som har gjort dette? Syns så fryktelig synd på denne katten som fikk 5(!) kuler i hodet. Hvem gjør sånt?! Mennesker uten forståelse for dyr, eller mennesker for den saks skyld. Folk som mangler et eller annet viktig i hjernen. Folk som mangler hjerneceller. Tenk å gjøre noe sånt mot et stakkars dyr. Lurer på hvor samvittigheten til folk har blitt av...

Syns dere virkelig dette er greit? Det virker sånn når folk snakker om å dra fram gift, hagle, sennep og mer for å få has på katta som ikke gjør annet enn å gi deg et lite besøk. Hva så om den bæsjer i hagen din av og til? Det blir til jord uansett. Livet blir litt lettere om man ikke skal irritere seg støtt og stadig over så smått som litt kattebæsj. Jeg går da ikke å truer med gift til hunder fordi de driter utenfor min hage?!

Dette er nok ikke en diskusjon noen kan vinne. Folk må rett og slett bli enige om å være uenige, for her er det så sinnssykt delt syn på hva som er "rett og galt".

Anonymous poster hash: 7c49c...859
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkker på kattebæsj nesten hver dag. At katter alltid graver ned bæsjen sin begynner å bli litt utdatert.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Jeg har katt selv og bor i et område med irriterende mange ukastrerte streifkatter, og likevel har jeg aldri verken sett kattebæsj midt på plena eller tråkket i kattebæsj. De aller fleste kastrerte katter graver faktisk ned bæsjen sin. Katter gjør dette instinktivt for å skjule etterlatenskapene og lukta for andre rovdyr og fiender. Dette er overhodet ikke utdatert, uansett hvor vrang du gjør deg.

Jeg begynner nesten å lure på om enkelte folk her har egne katteraser i nabolaget som er helt bonanza. Det er jo ikke måte på hvor mye de greier å tisse, bæsje, ramponere biler, kvele babyer og angripe uskyldige folk.

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har katt selv og bor i et område med irriterende mange ukastrerte streifkatter, og likevel har jeg aldri verken sett kattebæsj midt på plena eller tråkket i kattebæsj. De aller fleste kastrerte katter graver faktisk ned bæsjen sin. Katter gjør dette instinktivt for å skjule etterlatenskapene og lukta for andre rovdyr og fiender. Dette er overhodet ikke utdatert, uansett hvor vrang du gjør deg.

Jeg begynner nesten å lure på om enkelte folk her har egne katteraser i nabolaget som er helt bonanza. Det er jo ikke måte på hvor mye de greier å tisse, bæsje, ramponere biler, kvele babyer og angripe uskyldige folk.

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

Kattene vi har i dag, er ofte innavl, i tillegg til at det ikke finnes noen form for naturlig utskillelse av dyr som er for dumme til å overleve selv, så instinkter som å grave ned bæsjen sin, er borte hos en god del katter, fordi individene som ikke forstår å grave ned dritten sin, har fått formere seg fritt, og dermed arva de dårlige genene sine videre, istedenfor å ha bli spist av råvdyrene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene vi har i dag, er ofte innavl, i tillegg til at det ikke finnes noen form for naturlig utskillelse av dyr som er for dumme til å overleve selv, så instinkter som å grave ned bæsjen sin, er borte hos en god del katter, fordi individene som ikke forstår å grave ned dritten sin, har fått formere seg fritt, og dermed arva de dårlige genene sine videre, istedenfor å ha bli spist av råvdyrene.

Nåja...de fleste utekatter er vel ikke renrasede, og formerer seg vilkårlig (og fra generasjon til generasjon neppe på samme sted).

Det virker dessuten litt rart at denne innavlen skulle bevirke at mutasjoner som gjør katter ufordragelige overlever, mens mutasjoner som setter overlevelsesevnen på spill ikke inntreffer?

Har du noen dokumentasjon for denne vanvittige påstanden?

Anonymous poster hash: 72e44...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/ostfold/utlover-dusor-for-a-finne-den-som-skjot-tigern-1.12174299

En av dere kattehatere som har gjort dette? Syns så fryktelig synd på denne katten som fikk 5(!) kuler i hodet. Hvem gjør sånt?! Mennesker uten forståelse for dyr, eller mennesker for den saks skyld. Folk som mangler et eller annet viktig i hjernen. Folk som mangler hjerneceller. Tenk å gjøre noe sånt mot et stakkars dyr. Lurer på hvor samvittigheten til folk har blitt av...

Syns dere virkelig dette er greit? Det virker sånn når folk snakker om å dra fram gift, hagle, sennep og mer for å få has på katta som ikke gjør annet enn å gi deg et lite besøk. Hva så om den bæsjer i hagen din av og til? Det blir til jord uansett. Livet blir litt lettere om man ikke skal irritere seg støtt og stadig over så smått som litt kattebæsj. Jeg går da ikke å truer med gift til hunder fordi de driter utenfor min hage?!

Dette er nok ikke en diskusjon noen kan vinne. Folk må rett og slett bli enige om å være uenige, for her er det så sinnssykt delt syn på hva som er "rett og galt".

Fy faen så sint jeg ble nå! Hvordan kan noen drepe en katt på den måten? Må nesten kaste opp av tanken på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager har dette med saken å gjøre?!

"Dere kattehatere".. man må da kunne ha en debatt om hvor vidt folk ikke liker at andres katter gjør fra seg i hagen din, uten at det blir ropt om dyremishandling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok hester har ramponert biler. Du trenger ikke mer enn google for å se det. Ikke minst har en hest et langt større skadepotensiale enn en katt. Kjører du på en katt får du i verste fall en sprekk i fangern. En hest derimot kan fort drepe en.

Forøvrig driter ikke katter på plenen til folk. Mistenker at du bare troller her.

Jada, troll meg her og troll meg der..

"Katter bæsjer ikke i høyet" "katter bæsjer ikke på plenen" osv... -neivel! Da er det vel noen som har gravd opp kattebæsj og går rundt å legger det på plenene til folk?

Den havner hvertfall der på en eller annen måte..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...