sapfo Skrevet 21. januar 2015 #461 Del Skrevet 21. januar 2015 Ja, du har det grusomt,TS! Stakkars deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #462 Del Skrevet 22. januar 2015 Hva er så alvorlig med at det blir ripa opp en bil nå og da pga katt? Skal vi forvente at alt i livet skal gå etter hva absolutt alle forventer? Da bør det jo være greit for meg (og garantert flere folk) å forlange at fks det skal være mulig for hundeeiere å få bikkja si til å holde kjeft. For min del er bikkjer mer plagsomme enn katter. (Selv om jeg til syvende og sist bare finner meg i å ikke bry meg så mye om det). Skal man kreve at katter skal tvinges inne, gå i bånd e.l så kan jeg garantere deg at lignende saker kommer på banen. Som å ha større kontroll på bikkjer, små barn, ungdommer, sauer og kuer fks. En må se det litt i det store og hele. Og hva blir resultatet da? Uansett er katter et lite problem. Hvis katter er ett av de største problemene i livet ditt har du virkelig et bra liv. Fint at noen har mulighet til å skape seg luksusproblemer, men hvor viktig de problemene er i det store og hele er jo noe folk med slike problemer kanskje kunne ha tenkt litt mer over. Vi lever ikke i en liten boble som er helt likt livet ditt. Helt greit at folk har meninger om forskjellige ting, men prøv å ikke bli altfor engasjert over filleting da Bruk heller tid og krefter på å fks hjelpe dyrebeskyttelsen enn å bare skule på nabokatta. Da kan man hvert fall hjelpe til litt med å bli kvitt hjemløse katter som kan være mer irriterende enn de som har ett godt hjem.Anonymous poster hash: 489be...e41 Hva som er alvorlig med at en bil blir ripet opp? Er du helt nedsnødd? Det koster jo eieren tydeligvis et femsifret beløp (i følge flere her i tråden)! I tillegg forsvinner rustgarantien på biler som har ødelagt lakken. Bilprodusenten bryr seg ikke om det er en katt eller steinsprut som har trengt igjennom lakken. Dersom du er en av dem som ikke bryr seg om hvordan bilen ser ut og lar lakken være ødelagt vil du tape penger når du selger den. Kunden vil heller ha den bilen som ikke er ripet opp, så du må sette ned prisen på din. Får du katten din til å holde kjeft til enhver tid, så skal jeg klare å få min bikkje til å holde kjeft også. Men nå diskuterer vi kontroll på hvor eget kjæledyr er - ikke hva som bråker mest av barn(!), hunder og katter. Enn så lenge kan dere katteeiere (les: nabohatere) gjøre som dere vil, men nå som Mattilsynet har sørget for å skjerpe loven og vi får et dyrepoliti kan vi kanskje håpe på masseavlivning av løskatter og katter som eierne lar streife rundt til alle døgnets tider.Anonymous poster hash: d761b...b26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #463 Del Skrevet 22. januar 2015 Hva som er alvorlig med at en bil blir ripet opp? Er du helt nedsnødd? Det koster jo eieren tydeligvis et femsifret beløp (i følge flere her i tråden)! I tillegg forsvinner rustgarantien på biler som har ødelagt lakken. Bilprodusenten bryr seg ikke om det er en katt eller steinsprut som har trengt igjennom lakken. Dersom du er en av dem som ikke bryr seg om hvordan bilen ser ut og lar lakken være ødelagt vil du tape penger når du selger den. Kunden vil heller ha den bilen som ikke er ripet opp, så du må sette ned prisen på din. Får du katten din til å holde kjeft til enhver tid, så skal jeg klare å få min bikkje til å holde kjeft også. Men nå diskuterer vi kontroll på hvor eget kjæledyr er - ikke hva som bråker mest av barn(!), hunder og katter. Enn så lenge kan dere katteeiere (les: nabohatere) gjøre som dere vil, men nå som Mattilsynet har sørget for å skjerpe loven og vi får et dyrepoliti kan vi kanskje håpe på masseavlivning av løskatter og katter som eierne lar streife rundt til alle døgnets tider.Anonymous poster hash: d761b...b26 Jeg er enig i at løskatter og katter som ingen tar noe som helst ansvar for er ett problem, men de som tar vare på katta si, hva mer kan de gjøre? Det er som sagt synd om bilen blir ripa opp, men hva kan man gjøre? Når eieren av den katten faktisk har gjort det beste fks. Skal livet være helt perfekt og alle dyr, mennesker og natur ta hensyn til absolutt alt? Er biler mye viktigere enn absolutt alle katter i landet? Fordi en bil blir ripa opp nå og da (ikke hele tiden, hver dag, to ganger om dagen, DA hadde jeg vært enig i at det hadde vært alvorlig.)Anonymous poster hash: 489be...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. januar 2015 #464 Del Skrevet 22. januar 2015 Hva som er alvorlig med at en bil blir ripet opp? Er du helt nedsnødd? Det koster jo eieren tydeligvis et femsifret beløp (i følge flere her i tråden)! I tillegg forsvinner rustgarantien på biler som har ødelagt lakken. Bilprodusenten bryr seg ikke om det er en katt eller steinsprut som har trengt igjennom lakken. Dersom du er en av dem som ikke bryr seg om hvordan bilen ser ut og lar lakken være ødelagt vil du tape penger når du selger den. Kunden vil heller ha den bilen som ikke er ripet opp, så du må sette ned prisen på din. Får du katten din til å holde kjeft til enhver tid, så skal jeg klare å få min bikkje til å holde kjeft også. Men nå diskuterer vi kontroll på hvor eget kjæledyr er - ikke hva som bråker mest av barn(!), hunder og katter. Enn så lenge kan dere katteeiere (les: nabohatere) gjøre som dere vil, men nå som Mattilsynet har sørget for å skjerpe loven og vi får et dyrepoliti kan vi kanskje håpe på masseavlivning av løskatter og katter som eierne lar streife rundt til alle døgnets tider.Anonymous poster hash: d761b...b26 Vi har mange utekatter i nabolaget og bilene våre har ingen riper, sp den der skjønner jeg ikke. Sålenge kattene er kastrert/sterilisert synes jeg de har like mye rett til å være ute som andre dyr, det ligger i instinktet dems. Du kan ikke gjøre en katt som er vandt til å være ute til å bare være inne eller gå i bånd, dette må læres fra de er små, som med alle andre dyr. Jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør at folk hater disse søte dyrene. Er selv katteeier men har min inne eller i bånd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sapfo Skrevet 22. januar 2015 #465 Del Skrevet 22. januar 2015 Hva som er alvorlig med at en bil blir ripet opp? Er du helt nedsnødd? Det koster jo eieren tydeligvis et femsifret beløp (i følge flere her i tråden)! I tillegg forsvinner rustgarantien på biler som har ødelagt lakken. Bilprodusenten bryr seg ikke om det er en katt eller steinsprut som har trengt igjennom lakken. Dersom du er en av dem som ikke bryr seg om hvordan bilen ser ut og lar lakken være ødelagt vil du tape penger når du selger den. Kunden vil heller ha den bilen som ikke er ripet opp, så du må sette ned prisen på din. Får du katten din til å holde kjeft til enhver tid, så skal jeg klare å få min bikkje til å holde kjeft også. Men nå diskuterer vi kontroll på hvor eget kjæledyr er - ikke hva som bråker mest av barn(!), hunder og katter. Enn så lenge kan dere katteeiere (les: nabohatere) gjøre som dere vil, men nå som Mattilsynet har sørget for å skjerpe loven og vi får et dyrepoliti kan vi kanskje håpe på masseavlivning av løskatter og katter som eierne lar streife rundt til alle døgnets tider.Anonymous poster hash: d761b...b26 Jada, vi får håpe at mattilsynet avliver alle utekatter som "streifer rundt til alle døgnets tider". Du må jo virkelig være skada i huet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #466 Del Skrevet 22. januar 2015 Jada, vi får håpe at mattilsynet avliver alle utekatter som "streifer rundt til alle døgnets tider". Du må jo virkelig være skada i huet. Du mener slik en kommune gjorde i fjor? Avlivet alle løskatter.Anonymous poster hash: d761b...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #467 Del Skrevet 22. januar 2015 Vi har mange utekatter i nabolaget og bilene våre har ingen riper, sp den der skjønner jeg ikke. Sålenge kattene er kastrert/sterilisert synes jeg de har like mye rett til å være ute som andre dyr, det ligger i instinktet dems. Du kan ikke gjøre en katt som er vandt til å være ute til å bare være inne eller gå i bånd, dette må læres fra de er små, som med alle andre dyr. Jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør at folk hater disse søte dyrene. Er selv katteeier men har min inne eller i bånd. De katterasen vi har er tamme. De har ikke noe større behov for å bevege seg fritt enn en hund.Anonymous poster hash: d761b...b26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #468 Del Skrevet 22. januar 2015 De katterasen vi har er tamme. De har ikke noe større behov for å bevege seg fritt enn en hund.Anonymous poster hash: d761b...b26 Utekatter med et godt hjem skaper stort sett ikke problemer. Det samme med hunder. Jeg hadde selv en nabohund som var ute midt på natta, bjeffa i evigheter mens den skrapet på grinda og ville inn. Den hadde ikke gode eiere altså. Det betyr likevel ikke at alle hunder er sånn, selv om jeg ble dritt lei den bikkja. Stort sett så er ikke de fleste hunder plagsomme. Det samme gjelder katter. Og når det gjelder de få dyra som er plagsomme så er det et annet problem. En kan ikke "straffe" alle katter fordi noen av de er plagsomme. Det samme gjelder andre type dyr. Hadde du syns det hadde vært greit om bikkja di (om du har det) skulle blitt påtvunget diverse fordi nabobikkja var irriterende? Anonymous poster hash: 489be...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #469 Del Skrevet 22. januar 2015 Utekatter med et godt hjem skaper stort sett ikke problemer. Det samme med hunder. Jeg hadde selv en nabohund som var ute midt på natta, bjeffa i evigheter mens den skrapet på grinda og ville inn. Den hadde ikke gode eiere altså. Det betyr likevel ikke at alle hunder er sånn, selv om jeg ble dritt lei den bikkja. Stort sett så er ikke de fleste hunder plagsomme. Det samme gjelder katter. Og når det gjelder de få dyra som er plagsomme så er det et annet problem. En kan ikke "straffe" alle katter fordi noen av de er plagsomme. Det samme gjelder andre type dyr. Hadde du syns det hadde vært greit om bikkja di (om du har det) skulle blitt påtvunget diverse fordi nabobikkja var irriterende? Anonymous poster hash: 489be...e41 Man straffer alle hunder med båndtvang fordi man er redd for at enkelte hunder skal finne på å angripe vilt. Hvorfor skal det være annerledes for katter? Anonymous poster hash: d761b...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. januar 2015 #470 Del Skrevet 22. januar 2015 Man straffer alle hunder med båndtvang fordi man er redd for at enkelte hunder skal finne på å angripe vilt. Hvorfor skal det være annerledes for katter?Anonymous poster hash: d761b...b26 Fordi katter ikke har for vane å gjøre det. Jeg hadde helt ærlig blitt livredd om alle skulle gått fritt med hundene sine. Noen av de er store og du vet aldri hva de kan finne på. Jeg er virkelig livredd for hunder, og de kan gjøre mye større skade på mennesker enn hva en katt noen gang hadde klart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sapfo Skrevet 22. januar 2015 #471 Del Skrevet 22. januar 2015 Du mener slik en kommune gjorde i fjor? Avlivet alle løskatter.Anonymous poster hash: d761b...b26 Tydeligvis ikke så skarp du heller....! Forskjell på eierløse, syke villkatter og katter som har et hjem. Tviler på mattilsynet setter i gang avlivningskampanjer fordi en katt har gjort fra seg i blomsterbedet ditt eller mjauet utenfor huset ditt om natten. Det skjønte du tydeligvis ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #472 Del Skrevet 22. januar 2015 Barn ødelegger hagen og jager kattene mine. Hold barna deres i bånd! Anonymous poster hash: cbfbe...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #473 Del Skrevet 22. januar 2015 Man straffer alle hunder med båndtvang fordi man er redd for at enkelte hunder skal finne på å angripe vilt. Hvorfor skal det være annerledes for katter? Anonymous poster hash: d761b...b26 Hva hjelper båndtvang meg når de bråker så forferdelig? Anonymous poster hash: 489be...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #474 Del Skrevet 22. januar 2015 Barn ødelegger hagen og jager kattene mine. Hold barna deres i bånd! Anonymous poster hash: cbfbe...bb0 Skremmende at folk sammenligner katter og barn. Vet ikke om du har lagt merke til det, men barn har betydelig høyere status i samfunnet enn katter. Anonymous poster hash: 9c754...6f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 23. januar 2015 #475 Del Skrevet 23. januar 2015 Skremmende at folk sammenligner katter og barn. Vet ikke om du har lagt merke til det, men barn har betydelig høyere status i samfunnet enn katter.Anonymous poster hash: 9c754...6f9 De er mer irriterende enn katter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #476 Del Skrevet 23. januar 2015 Tydeligvis ikke så skarp du heller....! Forskjell på eierløse, syke villkatter og katter som har et hjem. Tviler på mattilsynet setter i gang avlivningskampanjer fordi en katt har gjort fra seg i blomsterbedet ditt eller mjauet utenfor huset ditt om natten. Det skjønte du tydeligvis ikke... Kan ikke være den skarpeste kniven i skuffen du heller. De tok livet av samtlige katter hvor det ikke var tydelig hvem som var eieren. Anonymous poster hash: d761b...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #477 Del Skrevet 23. januar 2015 De er mer irriterende enn katter. Vedder på at du er singel, overvektig, lar kroppshåret vokse fritt og hater menn. Anonymous poster hash: d761b...b26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. januar 2015 #478 Del Skrevet 23. januar 2015 Kan ikke være den skarpeste kniven i skuffen du heller. De tok livet av samtlige katter hvor det ikke var tydelig hvem som var eieren. Anonymous poster hash: d761b...b26 Vedder på at du er singel, overvektig, lar kroppshåret vokse fritt og hater menn. Anonymous poster hash: d761b...b26 Seriøst? Har du ikke lært en dritt om personangrep her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #479 Del Skrevet 23. januar 2015 Ts - hvis du er så redd for bilen din, burde du holde den inne, så ikke den blir utsatt for katter, barn, steinsprut, elg, veisalt, polakker, jøder, frimurere, regn, hagl eller tåregass. Det er utrolig mange her som ikke aner noen ting om katter, og det beskrives nabolag der samtlige katter har enorme avvik fra normal adferd og instinkter. Kanskje ta rett og slett ikke burde gå ut i det hele tatt? Tenk om et rømt marsvin har gnagd på dekkene hans? Alvorlig talt - skal man klage på problemer knyttet til kattehold, bør man forholde seg til virkeligheten, og ikke konstruere problemstillinger og overdrive til astronomiske proporsjoner. Alle som har erfaring med katt skjønner at ts både overdriver og fantaserer.Anonymous poster hash: 72e44...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 23. januar 2015 #480 Del Skrevet 23. januar 2015 Vedder på at du er singel, overvektig, lar kroppshåret vokse fritt og hater menn.Anonymous poster hash: d761b...b26 Da vedder du veldig feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå