Gå til innhold

Forlatt på date...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det jeg leser her at du har lagt alt for mye i dette! Du satser alt, går til og med over det du har råd til, for en fyr du ikke kjenner eller vet om du vil like.

Ja, det er bra å se bra ut og gjøre en innsats når man skal på en date, men det er viktig å senke forventningene og ikke la andre menneskers negative handlinger påvirke en selv. Første gangen jeg opplevde noe slikt ble jeg knust. Jeg følte meg ikke bra nok, stygg, feit (ja jeg var jo litt feit og da..) og hele kvelden min ble ødelagt. Noen år senere opplevde jeg det igjen og da bestillte jeg meg bare et glass vin småsnakket med bartenderen og de som satt rundt meg og lo av det hele. Det skapte god stemning, jeg fikk mye oppmerksomhet og ble kjent med en gjeng som jeg hang med resten av kvelden. Det hadde jo vært tipp topp for deg som trenger å bli kjent med nye mennesker!

Men ja, jeg vet det krever at man tør småsnakke med mennesker rundt se. Så til det du kan gjøre, her og nå for å ikke oppleve noe slikt igjen:

Er det noe ved profilen din som gjør at du kanskje fremstiller deg selv litt bedre enn du ser ut i virkeligheten? Pass på at du har kortene dine på det rene, og ser ut som du gjør via bildene.

Kan du ha vært litt FOR mye stæsjet til daten? At antrekk og stil ikke passet helt til anledningen?

Det kan også hende at han bare innså at dette vil aldri fungere for han, fordi han kjente at han ikke vil klare å imponere deg og at han ikke orker den følelsen av utilstrekkelighet. Fint, da har du sortert ut en som ikke er verdt tiden din.

En hver date er en date i riktig retning, så lenge du velger å ikke ta det så seriøst og finne ut om du kan lære noe av det du opplever.

Jeg steller meg selv ganske bra hver dag, men selvsagt noe ekstra i forkant av en date - jeg har langt og tykt hår som tar tid å ordne. Antrekksmessig hadde jeg et pent og enkelt antrekk - et sort skjort og en topp med sorte pumps - det fremhever figuren min bra men er ikke i overkant sexy eller formelt.

Det er jo ikke slik at mer effort = mer oppdollet. Det handler bare om riktig effort.

Utover det synes jeg ikke skuffelsen kom utifra mine overdrevne forventninger - jeg steller meg like mye i forkant av en kveld på byen med en venninne og jeg ville blitt akkurat like forbanna om en venn lot meg hengede på den måten, da det er dårlig folkeskikk.

Bildene mine er flatterende, men ikke urealistiske. Jeg er pen men ikke veldig fotogen, har et babyface, så når noen har sett bilde av meg f.eks. på facebook og treffer meg senere er responsen alltid at jeg ser mye bedre ut i virkeligheten.

Det å ta et glass vin og snakke med folk er jeg enig i, men det var ikke en slik arena. Baren ligger i et hotell og folk satt i grupperinger, enten med familie eller forretningspartnere.

Poenget ditt om at man skal senke skuldrene og ha en fin kveld uansett er et godt poeng men her var det flere ting som spilte inn.

Anonymous poster hash: 1456e...1b8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mange grunner:

1.Han har dame og feiga ut, eller kom seg ikke unna e.l

2. Noe skjedde, jeg hadde selv en avtale med en kompis forrige helg, møtte ikke opp, svarte ikke på tlf osv.. Fant ut dagen etter faren døde brått noen timer før vi skulle møtes.

3. Han sliter med seg selv på en eller annen måte, dårlig selvbilde, angst osv osv.. Han feiga ut og vet ikke hva han skal si

4. Han kom for sent og er så flau at han ikke tør å gi lyd fra seg

5. osv..

Jenter har veldig mye "makt" på nettdating. Spesielt de som ser bra ut, Selv ei jente med helt ok utseende som har noen kg ekstra får mye mer oppmerksomhet enn veldig kjekke gutter. Jeg finner det derfor mystisk at vedkommende misbruker sjansen sin på noen han tydeligvis finner pen nok og interessant nok til å avtale en date med.

Anonymous poster hash: 5c0ee...95c

Jeg opplevde dette med en jeg datet.Han foreslo stadig å møtes,men det ble skjelden noe av.Han ga riktignok alltid beskjed først om at han ikke kunne komme, men det var gjerne 1-2 timer før og det skjedde gang på gang.Til slutt fikk jeg presset ham til å innrømme at det skyldes angst og depresjon.

Anonymous poster hash: b3b2a...5ff

Skrevet

For et forbanna nepeskrell!! Menn har dessverre ikke samme respekt ovenfor nettdater, som vi damer har. De har en mye større bruk-og-kast mentalitet. De fleste vil jo bare ha et knull og ikke noe mer heller. Så nei dessverre er ikke nettdating en fin måte å møte menn på.

Det finnes en og annen seriøs mann der ute, men de er ikke i flertall.

Anonymous poster hash: d2884...0ea

Nå har ikke jeg vært på særlig mange dater med andre menn, av naturlige årsaker, men jeg har aldri vært på en date med det får øyet å bare få meg et knull. Synes det begynner å bli slitsomt å til stadig lese slike kommentarer, eller treffe jenter som, uansett hva du gjør, tror at du bare er ute etter å komme nede i trusen deres. Vanskelig å få etablert en relasjon med noen som det er verdt å ta vare på med såpass mye mistenkeliggjøring fra starten av.

Skrevet

Nå har ikke jeg vært på særlig mange dater med andre menn, av naturlige årsaker, men jeg har aldri vært på en date med det får øyet å bare få meg et knull. Synes det begynner å bli slitsomt å til stadig lese slike kommentarer, eller treffe jenter som, uansett hva du gjør, tror at du bare er ute etter å komme nede i trusen deres. Vanskelig å få etablert en relasjon med noen som det er verdt å ta vare på med såpass mye mistenkeliggjøring fra starten av.

men hva med å ha såpass mye empati og prøve å forstå bakgrunnen til hvorfor de er blitt mistenksomme i utgangspunktet?

Skrevet

Det er dessverre noen menn sin feil. De kan chatte og være supergreie i begynnelsen og alt virker ok, før han brått endrer retning og sier han er en grisegutt og bare ønsker seg et skikkelig grisete knull :P Disse gutta ødelegger for de som er seriøse. Jeg orker rett og slett ikke flere av slike, så jeg har kutta ut all nettdating.

En kompis av meg var forresten en slik en. Han møtte 3-4 damer i uka og fortalte etterpå hvorfor han ikke ville gå videre med henne. For enten hadde hun for stor rumpe, eller så lo hun for mye, eller så snakket hun for lite osv osv. Lista bare fortsatte og fortsatte. Og jeg tenker da at om menn faktisk stiller så mange krav, så har jeg ikke sjangs i helvete med å møte noen. Jeg har ett eneste krav, og det er at jeg er tiltrukket av fyren. Jeg gir så faen i kropp, hårfeste, latter osv osv.

Mange sier damer har kontrollen her, men det er helt feil. Ja vi damer får kanskje flere valg, men der vi damer ønsker noe seriøst, så er menn gjerne der at de ikke bryr seg om damas følelser og klarer selv fortere å omstille seg fra en dame til en annen. Vi er mer følelsesstyrte om vi må derfor beskytte oss selv litt ekstra så vi ikke blir ennå mer skadet. Dere menn kan bare gå videre og har glemt hele dama etter fem minutter. Det koster dere ingen ting å prøve, men for vår del koster det oss faktisk ganske mye å prøve.

Derfor er jeg også "bitter" når det gjelder nettdating. For den følelsen man sitter igjen med når man blir droppa av en fyr, er ikke god. Man føler seg bare mindre verdig og får ennå flere komplekser og blir ennå mer usikker for hver dust man møter.

• Liker 2
Skrevet

men hva med å ha såpass mye empati og prøve å forstå bakgrunnen til hvorfor de er blitt mistenksomme i utgangspunktet?

Hva med å ha såpass forståelse for at ikke alle menn er ute etter å komme ned i buksen deres, da? Med tanke på hvordan enkelte menn oppfører seg, så er det ikke noe vanskelig å forstå at enkelte kvinner blir fryktelig mistenksomme når de skal på date. Men like naturlig som at vi menn kan prøve å forstå disse kvinnene, selv om det kan være slitsomt, så hadde det jo vært kjekt om disse kvinnene i det minste minnet seg om at ikke alle menn er slik også da.

Faktisk så vil jeg påstå at det er de færreste menn som oppfører seg slik. Men nå har ikke jeg vært på veldig mange dater med andre menn, da, så jeg har naturlig nok liten personlig erfaring fra dette området. Det kreves to for å få et møte til å lykkes. Hvis kvinnen går inn i møtet med forutinntatte følelser om at det er en stor sannsynlighet for at mannen hun skal møte er en idiot, så vil det naturligvis vises veldig tydelig på kroppsspråket hennes, og følgelig påvirke hvordan mannen hun møter opplever henne.

Skrevet (endret)

Hva med å ha såpass forståelse for at ikke alle menn er ute etter å komme ned i buksen deres, da? Med tanke på hvordan enkelte menn oppfører seg, så er det ikke noe vanskelig å forstå at enkelte kvinner blir fryktelig mistenksomme når de skal på date. Men like naturlig som at vi menn kan prøve å forstå disse kvinnene, selv om det kan være slitsomt, så hadde det jo vært kjekt om disse kvinnene i det minste minnet seg om at ikke alle menn er slik også da.

Faktisk så vil jeg påstå at det er de færreste menn som oppfører seg slik. Men nå har ikke jeg vært på veldig mange dater med andre menn, da, så jeg har naturlig nok liten personlig erfaring fra dette området. Det kreves to for å få et møte til å lykkes. Hvis kvinnen går inn i møtet med forutinntatte følelser om at det er en stor sannsynlighet for at mannen hun skal møte er en idiot, så vil det naturligvis vises veldig tydelig på kroppsspråket hennes, og følgelig påvirke hvordan mannen hun møter opplever henne.

er ikke så lett å ha slik forståelse om playere er de eneste man har blitt utsatt for tidligere. Man blir litt fucka i hodet og får trustissues da. jeg sier bare at man må være tålmodig med folk som har brent seg for mye før.

Endret av Maleficenta
Skrevet

Det høres ut som du er ganske pen, og du er en del yngre enn ham. Er han kjekk? Hvis han ikke er det, så har du kanskje svaret; at han ikke følte seg god nok for unge, pene deg.

Anonymous poster hash: 3c4ea...fdd
Skrevet

Mange sier damer har kontrollen her, men det er helt feil. Ja vi damer får kanskje flere valg, men der vi damer ønsker noe seriøst, så er menn gjerne der at de ikke bryr seg om damas følelser og klarer selv fortere å omstille seg fra en dame til en annen. Vi er mer følelsesstyrte om vi må derfor beskytte oss selv litt ekstra så vi ikke blir ennå mer skadet. Dere menn kan bare gå videre og har glemt hele dama etter fem minutter. Det koster dere ingen ting å prøve, men for vår del koster det oss faktisk ganske mye å prøve.

Jeg bryr meg veldig om damas følelser. Men hvis hun virker uinteressert eller mistenksom så må jeg innrømme at jeg er veldig flink til å omstille meg og se videre også jeg. Det er fordi jeg ikke ønsker å bruke tid på noen som ikke er interessert i meg, eller som jeg hele tiden må overbevise om at jeg ikke er en sånn fjott som bare er ute etter å komme ned i buksen hennes. Går man på date men en sånn holdning, så er daten (og forholdet) dødfødt allerede fra starten, spør du meg.

Skrevet

Jeg bryr meg veldig om damas følelser. Men hvis hun virker uinteressert eller mistenksom så må jeg innrømme at jeg er veldig flink til å omstille meg og se videre også jeg. Det er fordi jeg ikke ønsker å bruke tid på noen som ikke er interessert i meg, eller som jeg hele tiden må overbevise om at jeg ikke er en sånn fjott som bare er ute etter å komme ned i buksen hennes. Går man på date men en sånn holdning, så er daten (og forholdet) dødfødt allerede fra starten, spør du meg.

da må jeg si du fokuserer vel mye på førsteinntrykk. Kan dette kroppsspråket ikke være bare rett og slett fordi hun er nervøs for daten og er redd for at du gjerne ikke er så interessert?

Skrevet

er ikke så lett å ha slik forståelse om playere er de eneste man har blitt utsatt for tidligere. Man blir litt fucka i hodet og får trustissues da. jeg sier bare at man må være tålmodig med folk som har brent seg for mye før.

Du må huske på at ingenting av hva de tidligere gutta har gjort deg har noe som helst med han som sitter foran deg på neste date å gjøre.

Skrevet

da må jeg si du fokuserer vel mye på førsteinntrykk. Kan dette kroppsspråket ikke være bare rett og slett fordi hun er nervøs for daten og er redd for at du gjerne ikke er så interessert?

Klart det.

Skrevet

Flere skulle vært som deg ;)

Jeg vet heldigvis at det er flere menn som ikke er kåte griser som bruker nettdating for å få seg noe på knaggen. Derfor jeg dropper nettdating også ;) Nettdating gir meg bare vondt i magen og jeg føler meg lite verdt etterpå. Så jeg må bare droppe hele skiten og innse at jeg kan gå glipp av noen ok menn pga dette. Satser heller på å møte en ok mann på vanlig måte. Via venner eller lignende. Får færre valgmuligheter, men det blir i det minste mer ekte.

Skrevet

Klart det.

ja. så hvorfor hopper du til konklusjoner om at du tror hun tror at du er en player?

Skrevet

Dette stemmer absolutt ikke. Enkelte kvinner er helt like enkelte menn! Og hvis DU treffer idoter når DU nettdater, så takk deg selv. Det er DU som velger å treffe idiotene. Dere må for pokker begynne å ta ansvar for datinglivene deres og ikke skylde på alle andre!

Unnskyld meg, vi kan da ikke ta ansvar for at menn velger å oppføre seg som idioter.. du skriver jo selv om å ikke la andres negative handlinger gå inn på seg. Eller er du synsk du kanskje?

Anonymous poster hash: e60b2...8be

Skrevet

ja. så hvorfor hopper du til konklusjoner om at du tror hun tror at du er en player?

Nå er det jo slik at en selv har et ansvar for å vise at man er interessert, dersom man er det. Ja, det kan være smart å g personen man møter tid til å vise at man er interessert. Men hvis det vedvarer, for eksempel på date nummer to, så må man bare ta en beslutning om å se videre.

Det er selvsagt en helhetlig vurdering ut fra hvordan hun fremstår. Det er umulig meg å lese tankene hennes i hvert fall.

Skrevet

Nå er det jo slik at en selv har et ansvar for å vise at man er interessert, dersom man er det. Ja, det kan være smart å g personen man møter tid til å vise at man er interessert. Men hvis det vedvarer, for eksempel på date nummer to, så må man bare ta en beslutning om å se videre.

Det er selvsagt en helhetlig vurdering ut fra hvordan hun fremstår. Det er umulig meg å lese tankene hennes i hvert fall.

herregud noen mennesker er da litt mer sjenert enn andre. Sitter du bare på ræven og venter på at hun skal vise interesse da? Viser du interesse selv da? Du kan jo ikke forvente at alle skal gjøre slik du ønsker på date men så skal ikke du gidde..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begitt meg ut på nettdating for en periode da jeg er ny i en by jeg ikke kjenner så mange.

Som regel har jeg ikke benyttet meg av det rett og slett fordi jeg foretrekker å treffe menn på andre måter. Gjennom venner så vi har noen felles referanser og ellers på byen treffer man jo mange - noen slasker men noen attraktive også.

Men her har jeg ingen, så jeg registrerte meg på en nettside.

Hadde en date ikveld og brukte som vanlig mye tid på å fikse meg, kle meg pent og dra dit. Og han sier han er i baren men jeg finner ham ikke... Jeg trasket rundt der en stund og vendte så nesa hjemover. Sendte meld og sa dette men får ikke svar...

Blir irritert og litt lei meg. Har brukt penger på en Uber-tur selv om jeg har dårlig råd og prioritert dette ikveld over andre ting. Og at man ikke engang har respekt for å sende en melding? Jeg avviser alltid menn på en pen måte, eller sier ifra om jeg ikke kan komme.

En annen mulighet var selvsagt at han var der, jeg ikke kunne se ham, men han kunne se meg og tenkte "nei, jeg tror ikke det...".

Nå mener jeg ikke å virke arrogant men jeg er i hvert fall ikke stygg. Er i midten av tyveårene, er slank med former og får ganske mye oppmerksomhet fra menn. Jeg forstår selvsagt at alle menn har forskjellig smak, men denne fyren så helfigur bilde av meg, to stk, inntil vi avtalte daten.

Har bare en veldig dårlig kveld og er demotivert...jeg forstår jo at nettdating er mer "brutalt" men da tenkte jeg i det minste at det var det på den måten at folk vurderte hverandre overfladisk, ikke at man lot andre styre masse i forkant av en date for så å bare ignorere dem?

Dette er en godt voksen mann endel år eldre enn meg selv.

Anonymous poster hash: 1456e...1b8

Du er sikkert ikke like "perfekt" som du skal ha det til=). Han fikk sikkert napp hos noe bedre. Slik går det når damer ikke velger rette typer

Anonymous poster hash: 82de4...d74

• Liker 1
Skrevet

Du er sikkert ikke like "perfekt" som du skal ha det til=). Han fikk sikkert napp hos noe bedre. Slik går det når damer ikke velger rette typer

Anonymous poster hash: 82de4...d74

hvordan kunne ts vite om han var rett eller feil når de bare hadde chatta og han virket som en helt ok type??

• Liker 1
Skrevet

herregud noen mennesker er da litt mer sjenert enn andre. Sitter du bare på ræven og venter på at hun skal vise interesse da? Viser du interesse selv da? Du kan jo ikke forvente at alle skal gjøre slik du ønsker på date men så skal ikke du gidde..

Som sagt så er det ens eget ansvar å formidle interesse, hvis man faktisk er interessert.

Ingen er i stand til å lese daten sin sine tanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...