Gå til innhold

Forlatt på date...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begitt meg ut på nettdating for en periode da jeg er ny i en by jeg ikke kjenner så mange.

Som regel har jeg ikke benyttet meg av det rett og slett fordi jeg foretrekker å treffe menn på andre måter. Gjennom venner så vi har noen felles referanser og ellers på byen treffer man jo mange - noen slasker men noen attraktive også.

Men her har jeg ingen, så jeg registrerte meg på en nettside.

Hadde en date ikveld og brukte som vanlig mye tid på å fikse meg, kle meg pent og dra dit. Og han sier han er i baren men jeg finner ham ikke... Jeg trasket rundt der en stund og vendte så nesa hjemover. Sendte meld og sa dette men får ikke svar...

Blir irritert og litt lei meg. Har brukt penger på en Uber-tur selv om jeg har dårlig råd og prioritert dette ikveld over andre ting. Og at man ikke engang har respekt for å sende en melding? Jeg avviser alltid menn på en pen måte, eller sier ifra om jeg ikke kan komme.

En annen mulighet var selvsagt at han var der, jeg ikke kunne se ham, men han kunne se meg og tenkte "nei, jeg tror ikke det...".

Nå mener jeg ikke å virke arrogant men jeg er i hvert fall ikke stygg. Er i midten av tyveårene, er slank med former og får ganske mye oppmerksomhet fra menn. Jeg forstår selvsagt at alle menn har forskjellig smak, men denne fyren så helfigur bilde av meg, to stk, inntil vi avtalte daten.

Har bare en veldig dårlig kveld og er demotivert...jeg forstår jo at nettdating er mer "brutalt" men da tenkte jeg i det minste at det var det på den måten at folk vurderte hverandre overfladisk, ikke at man lot andre styre masse i forkant av en date for så å bare ignorere dem?
Dette er en godt voksen mann endel
år eldre enn meg selv.

Anonymous poster hash: 1456e...1b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han eier ikke folkeskikk. Ikke bruk energi på han. De fleste andre oppfører seg normalt, så ikke la det skremme deg til å gå på flere dater.

Anonymous poster hash: 3c4ea...fdd
  • Liker 5
Skrevet

Ikke la det skremme deg fra å gå på flere dater, mente jeg.

Gjest Cartman
Skrevet

Du kan også se positivt på det. La oss si at du ble gravid med denne drittsekken. Han hadde forlatt deg og latt deg sitte igjen med alt ansvaret. Kanskje det er like greit at drittsekkene driter seg ut før det blir alvor.

Skrevet

Du kan også se positivt på det. La oss si at du ble gravid med denne drittsekken. Han hadde forlatt deg og latt deg sitte igjen med alt ansvaret. Kanskje det er like greit at drittsekkene driter seg ut før det blir alvor.

Det er sant, men jeg ville aldri latt det skje. Jeg dobler opp med prevensjon ettersom jeg ikke er ute etter å bli gravid.

Anser meg selv som en ok menneskekjenner da jeg ser etter en rekke signaler fra menns side innen det går for langt. Men nettdating fratar meg selvsagt denne muligheten, da man ikke kan lese an kroppsspråk og slike ting i forkant av en date. Kanskje det som plager meg litt. Det er selvsagt bare en date, men det er ekstremt irriterende når man har sittet her og ordnet håret og ordnet transport og blir gående rundt kl 22 og fryse på jakt etter bussen... kanskje naiv som trodde folk hadde mer respekt enn dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har begitt meg ut på nettdating for en periode da jeg er ny i en by jeg ikke kjenner så mange.

Som regel har jeg ikke benyttet meg av det rett og slett fordi jeg foretrekker å treffe menn på andre måter. Gjennom venner så vi har noen felles referanser og ellers på byen treffer man jo mange - noen slasker men noen attraktive også.

Hadde en date ikveld og brukte som vanlig mye tid på å fikse meg, kle meg pent og dra dit. Og han sier han er i baren men jeg finner ham ikke... Jeg trasket rundt der en stund og vendte så nesa hjemover. Sendte meld og sa dette men får ikke svar...

Blir irritert og litt lei meg. Har brukt penger på en Uber-tur selv om jeg har dårlig råd og prioritert dette ikveld over andre ting. Og at man ikke engang har respekt for å sende en melding? Jeg avviser alltid menn på en pen måte, eller sier ifra om jeg ikke kan komme.

En annen mulighet var selvsagt at han var der, jeg ikke kunne se ham, men han kunne se meg og tenkte "nei, jeg tror ikke det...".

Nå mener jeg ikke å virke arrogant men jeg er i hvert fall ikke stygg. Er i midten av tyveårene, er slank med former og får ganske mye oppmerksomhet fra menn. Jeg forstår selvsagt at alle menn har forskjellig smak, men denne fyren så helfigur bilde av meg, to stk, inntil vi avtalte daten.

Har bare en veldig dårlig kveld og er demotivert...jeg forstår jo at nettdating er mer "brutalt" men da tenkte jeg i det minste at det var det på den måten at folk vurderte hverandre overfladisk, ikke at man lot andre styre masse i forkant av en date for så å bare ignorere dem?

Dette er en godt voksen mann endel år eldre enn meg selv.

Dårlig gjort. Kanskje han syns du var for fin? Og ikke turte å hilse på deg. Har du ikke hørt fra han heller?

• Liker 1
Skrevet

Dårlig gjort. Kanskje han syns du var for fin? Og ikke turte å hilse på deg. Har du ikke hørt fra han heller?

Nei. Vi snakket så vidt på tlf tidligere men ingen meldinger etterpå.

Skrevet

Like greit du ikke møtte han, siden han tydeligvis er en enorm dust av dimensjoner. Skjønner du er lei deg, føler veldig med deg :( Kan tenke meg hvor forferdelig jeg hadde følt meg, men prøv å tenk andre veien - du slapp å møte en fyr som ikke er noe for deg :) Og du kan ikke ta dette personlig, han kjenner deg jo ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært borti en slik dust, ble "stood up" som deg. Respektløst. Det var garantert ikke deg her, men at han sikkert feiga ut eller ombestemte seg uten å gidde å si fra. Sannsynligvis var han ikke der i det hele tatt.

Du vil ikke ha en sånn type uansett.

Du vil ha noen som faktisk er så interessert at han vil møte deg, voksen nok til å si i fra på forhånd om han ikke kan, og mann nok til å være ærlig med deg.

Anonymous poster hash: 1ae1b...997
Skrevet

Det er sant, men jeg ville aldri latt det skje. Jeg dobler opp med prevensjon ettersom jeg ikke er ute etter å bli gravid.

Anser meg selv som en ok menneskekjenner da jeg ser etter en rekke signaler fra menns side innen det går for langt. Men nettdating fratar meg selvsagt denne muligheten, da man ikke kan lese an kroppsspråk og slike ting i forkant av en date. Kanskje det som plager meg litt. Det er selvsagt bare en date, men det er ekstremt irriterende når man har sittet her og ordnet håret og ordnet transport og blir gående rundt kl 22 og fryse på jakt etter bussen... kanskje naiv som trodde folk hadde mer respekt enn dette.

Menn tror nok at vi er slik som dem, at det bare er å få en melding om treff fem min før en møtes og at det bare er å slenge på seg jakke. Nei, vi jenter trenger nok litt mer tid på å ordne oss :)

Jeg droppet selv å møte en en gang fordi jeg syntes han var penere en meg, men jeg sa i fra på forhold da :) En annen gang kom daten for sent, i det jeg så han komme skulle jeg til å gå, og det gjorde jeg også fordi jeg så at det aldri ville ha funket uansett. Det er kipt med de som lyver mye med bilder og tekst i profilen, utrolig kleint egentlig, en sånn mann vil jeg ikke ha, fulførte daten med en slik, men takket raskt for meg etterpå.

Anonymous poster hash: 8b299...252

Skrevet

Hehe. Minner meg om den gangen jeg avtalte en date med ei etter chat på Internett. Vi avtalte møtested og tidspunkt. Heldigvis så jeg henne først og greide å stikke unna. Hun var stygg som f.. Slo også av mobilen resten av kvelden så hun skjønte hintet.

Forøvrig ikke den smarteste plassen ts avtaler date. På et utested som er tettpakket med folk? Da gir du daten gode muligheter for å observere og stikke av i mengden.

Det trengte ikke være at du var stygg eller noe sånt. Du var bare ikke hans type utseende og kroppsspråk.

Anonymous poster hash: f1d69...17d

Skrevet

Selv om man med en gang ser at daten ikke er ens type, så er det normal folkeskikk å gjennomføre daten. Man kan sitte å snakke sammen på en platonisk måte i en halv time. Det tar ingen skade av.

• Liker 4
Skrevet

Hehe. Minner meg om den gangen jeg avtalte en date med ei etter chat på Internett. Vi avtalte møtested og tidspunkt. Heldigvis så jeg henne først og greide å stikke unna. Hun var stygg som f.. Slo også av mobilen resten av kvelden så hun skjønte hintet.

Forøvrig ikke den smarteste plassen ts avtaler date. På et utested som er tettpakket med folk? Da gir du daten gode muligheter for å observere og stikke av i mengden.

Det trengte ikke være at du var stygg eller noe sånt. Du var bare ikke hans type utseende og kroppsspråk.

Det var ikke et utested, det var en bar og det var ikke tettpakket.

Og han hadde sett flere bilder av meg og vet hvordan jeg ser ut.

Skrevet

Selv om man med en gang ser at daten ikke er ens type, så er det normal folkeskikk å gjennomføre daten. Man kan sitte å snakke sammen på en platonisk måte i en halv time. Det tar ingen skade av.

Ja jeg har hatt blind dates tidligere der jeg overhodet ikke har likt fyren, men man tar jo en kort samtale. Det er jo litt av grunnen til at man som regel avtaler en drink eller en kaffe, ikke full middag med en gang.

Skrevet

Dette er en godt voksen mann endel år eldre enn meg selv.

Det jeg leser her at du har lagt alt for mye i dette! Du satser alt, går til og med over det du har råd til, for en fyr du ikke kjenner eller vet om du vil like.

Ja, det er bra å se bra ut og gjøre en innsats når man skal på en date, men det er viktig å senke forventningene og ikke la andre menneskers negative handlinger påvirke en selv. Første gangen jeg opplevde noe slikt ble jeg knust. Jeg følte meg ikke bra nok, stygg, feit (ja jeg var jo litt feit og da..) og hele kvelden min ble ødelagt. Noen år senere opplevde jeg det igjen og da bestillte jeg meg bare et glass vin småsnakket med bartenderen og de som satt rundt meg og lo av det hele. Det skapte god stemning, jeg fikk mye oppmerksomhet og ble kjent med en gjeng som jeg hang med resten av kvelden. Det hadde jo vært tipp topp for deg som trenger å bli kjent med nye mennesker!

Men ja, jeg vet det krever at man tør småsnakke med mennesker rundt se. Så til det du kan gjøre, her og nå for å ikke oppleve noe slikt igjen:

Er det noe ved profilen din som gjør at du kanskje fremstiller deg selv litt bedre enn du ser ut i virkeligheten? Pass på at du har kortene dine på det rene, og ser ut som du gjør via bildene.

Kan du ha vært litt FOR mye stæsjet til daten? At antrekk og stil ikke passet helt til anledningen?

Det kan også hende at han bare innså at dette vil aldri fungere for han, fordi han kjente at han ikke vil klare å imponere deg og at han ikke orker den følelsen av utilstrekkelighet. Fint, da har du sortert ut en som ikke er verdt tiden din.

En hver date er en date i riktig retning, så lenge du velger å ikke ta det så seriøst og finne ut om du kan lære noe av det du opplever.

• Liker 1
Skrevet

For et forbanna nepeskrell!! Menn har dessverre ikke samme respekt ovenfor nettdater, som vi damer har. De har en mye større bruk-og-kast mentalitet. De fleste vil jo bare ha et knull og ikke noe mer heller. Så nei dessverre er ikke nettdating en fin måte å møte menn på.

Det finnes en og annen seriøs mann der ute, men de er ikke i flertall.

Anonymous poster hash: d2884...0ea
Skrevet

For et forbanna nepeskrell!! Menn har dessverre ikke samme respekt ovenfor nettdater, som vi damer har. De har en mye større bruk-og-kast mentalitet. De fleste vil jo bare ha et knull og ikke noe mer heller. Så nei dessverre er ikke nettdating en fin måte å møte menn på.

Det finnes en og annen seriøs mann der ute, men de er ikke i flertall.

Anonymous poster hash: d2884...0ea

Dette stemmer absolutt ikke. Enkelte kvinner er helt like enkelte menn! Og hvis DU treffer idoter når DU nettdater, så takk deg selv. Det er DU som velger å treffe idiotene. Dere må for pokker begynne å ta ansvar for datinglivene deres og ikke skylde på alle andre!

• Liker 3
Skrevet

Kan være mange grunner:

1.Han har dame og feiga ut, eller kom seg ikke unna e.l

2. Noe skjedde, jeg hadde selv en avtale med en kompis forrige helg, møtte ikke opp, svarte ikke på tlf osv.. Fant ut dagen etter faren døde brått noen timer før vi skulle møtes.

3. Han sliter med seg selv på en eller annen måte, dårlig selvbilde, angst osv osv.. Han feiga ut og vet ikke hva han skal si

4. Han kom for sent og er så flau at han ikke tør å gi lyd fra seg

5. osv..

Jenter har veldig mye "makt" på nettdating. Spesielt de som ser bra ut, Selv ei jente med helt ok utseende som har noen kg ekstra får mye mer oppmerksomhet enn veldig kjekke gutter. Jeg finner det derfor mystisk at vedkommende misbruker sjansen sin på noen han tydeligvis finner pen nok og interessant nok til å avtale en date med.

Anonymous poster hash: 5c0ee...95c
  • Liker 1
Skrevet

er jo bare teit å snike seg vekk da. Er man ikke interessert i noe mer kan man ha baller til å være ærlig om de. Man trenger ikke å si at vedkommende var stygg men noe må man si. Og bare forvente at folk skal ta et hint er bare dustete

• Liker 1
Skrevet

Spør han. Skriv at du ikke skal anklage han for at han ikke møtte opp, men at du er nysgjerrig på grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...