Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #21 Del Skrevet 17. januar 2015 Fordi false anklager er en del av den såkalte voldtektsstatistikken. Tallene er for høye for det den store allmennheten av folk kjenner igjen fra egne omgangskretser. Det er noe sånn somt 2 prosent av alle kvinner som kommer til å oppleve en virkelig voldtekt en gang i livet sitt, og kanskje 4-5 prosent når man regner med neddoping, sovevoldtekter osv. I forhold til blind vold så er voldtekt langt skjeldenere, men det fremstilles som om det skjer hele tiden og at det lurker voldtektsmenn bak et hvert hjørne, og at mørketallene er enda større. Det er ingen grunn til å tro at det er basert på noe annet i den kongolesiske statiskken heller. Det er bare nåtidens heksebeskyldninger. Anonymous poster hash: b0802...3d5 herregud du er helt på vidda. Ja falske voldtektsanklager skjer av og til, men ikke o så stor grad som du skal ha det til. Og dette har dessuten ingenting med krigsherjede land der voldtekt er et våpen i konflikter. Og de voldtektene har ingenting med kåtskap å gjøre men makt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #22 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er også en annen grunn til at kvinner er helt oppslukt av voldtekt. Å innse at trusselen er minimal, spesielt for FLERTALLET av kvinner, blir som å innse at man heller ikke er så uimotståelig og begjært som de ønsker å være. Jeg mener ikke at kvinner ønsker å være bli offer for seksuell vold, men la oss være ærlige å innse at kvinner vill blitt fornærma om man sa at de overhode ikke hadde noen grunn til å frykte å bli voldtatt og tolket det som at de ikke var noe å begjære. Det er også derfor de er så oppslukt av å påstå at voldtekt handler om makt, sånn at det ikke skal komme frem at de faktisk ser på voldtektstrusselen som en bekreftelse på at de er begjærlige og uimotståelige for menn. Og nok en gang, jeg sier ikke at kvinner ønsker voldtekt ellr ikke ser på det som forferdelig, det er det jo, men selv om vi skulle ha noe så sjeldent som en eneste voldtekt hvert skuddår på verdensbasis, så ville det funnes nok av grunner for at kvinner fortsatt satt fokus på voldekt og at det er noe vi aldri kommer til å få fred fra. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #23 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er også en annen grunn til at kvinner er helt oppslukt av voldtekt. Å innse at trusselen er minimal, spesielt for FLERTALLET av kvinner, blir som å innse at man heller ikke er så uimotståelig og begjært som de ønsker å være. Jeg mener ikke at kvinner ønsker å være bli offer for seksuell vold, men la oss være ærlige å innse at kvinner vill blitt fornærma om man sa at de overhode ikke hadde noen grunn til å frykte å bli voldtatt og tolket det som at de ikke var noe å begjære. Det er også derfor de er så oppslukt av å påstå at voldtekt handler om makt, sånn at det ikke skal komme frem at de faktisk ser på voldtektstrusselen som en bekreftelse på at de er begjærlige og uimotståelige for menn. Og nok en gang, jeg sier ikke at kvinner ønsker voldtekt ellr ikke ser på det som forferdelig, det er det jo, men selv om vi skulle ha noe så sjeldent som en eneste voldtekt hvert skuddår på verdensbasis, så ville det funnes nok av grunner for at kvinner fortsatt satt fokus på voldekt og at det er noe vi aldri kommer til å få fred fra. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Dette er det fjerneste jeg har lest på lenge. Dette innlegget skal jeg legge ut på hva jeg har lært av kvinneguiden. for dette er helt vilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #24 Del Skrevet 17. januar 2015 Dette er det fjerneste jeg har lest på lenge. Dette innlegget skal jeg legge ut på hva jeg har lært av kvinneguiden. for dette er helt vilt Gjør som du vil men hvis du ikke klarer å diskutere med argumenter så la nå heller være å kommentere. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #25 Del Skrevet 17. januar 2015 Gjør som du vil men hvis du ikke klarer å diskutere med argumenter så la nå heller være å kommentere.Anonymous poster hash: b0802...3d5 Det går ikke an å diskutere slike meninger du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #26 Del Skrevet 17. januar 2015 Det går ikke an å diskutere slike meninger du har Ok, men når 99, 9 prosent av menn aldri har eller aldri kommer til å voldta i livet sitt, hvorfor trengs det da å settes sånn fokus på de prosentvis særdeles få voldtektene som skjer? Hva er poenget med det? Hva gjør dette fokuset med noe som helst? Med så få reelle voldteker det er så skulle man tro at man kunne slå seg til ro med at lovverket og holdningene til folk flest holder mål, men likevel så klarer ikke kvinner å se for seg en verden uten voldtektstrussler? Men det skjer ikke, fordi kvinner ser seg selv som ettertrakte og høyst begjærlige av menn, og de ser på menn som ganske så seksuelle vesen som er interessert i kvinner og sex, og å innse at voldtektstrusselen nærmest er ikke-eksisterende ville vært litt som å drepe illusjoner de allerede har om menn og hvor sexgale vi er og hvor ekstremt ettertraktede de selv er. Disse illusjonene som de ellers bygger selvbildet sitt på rundt menn, så når kvinner har et behov for å føle seg slik så vil de også ha et behov for å føle seg utsatt for voldtekter, uten at disse truslene er realistiske eller reelle. Det var poenget mitt, og at dette voldtektsfokuset er hindsides og noe vi aldri vil bli kvitt uansett om det aldri skjer en voldtekt noen gang igjen. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #27 Del Skrevet 17. januar 2015 Ok, men når 99, 9 prosent av menn aldri har eller aldri kommer til å voldta i livet sitt, hvorfor trengs det da å settes sånn fokus på de prosentvis særdeles få voldtektene som skjer? Hva er poenget med det? Hva gjør dette fokuset med noe som helst? Med så få reelle voldteker det er så skulle man tro at man kunne slå seg til ro med at lovverket og holdningene til folk flest holder mål, men likevel så klarer ikke kvinner å se for seg en verden uten voldtektstrussler? Men det skjer ikke, fordi kvinner ser seg selv som ettertrakte og høyst begjærlige av menn, og de ser på menn som ganske så seksuelle vesen som er interessert i kvinner og sex, og å innse at voldtektstrusselen nærmest er ikke-eksisterende ville vært litt som å drepe illusjoner de allerede har om menn og hvor sexgale vi er og hvor ekstremt ettertraktede de selv er. Disse illusjonene som de ellers bygger selvbildet sitt på rundt menn, så når kvinner har et behov for å føle seg slik så vil de også ha et behov for å føle seg utsatt for voldtekter, uten at disse truslene er realistiske eller reelle. Det var poenget mitt, og at dette voldtektsfokuset er hindsides og noe vi aldri vil bli kvitt uansett om det aldri skjer en voldtekt noen gang igjen. Anonymous poster hash: b0802...3d5 hvor har du dette 99,9 tallet fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #28 Del Skrevet 17. januar 2015 hvor har du dette 99,9 tallet fra? Det er et ca estimat, kanskje det er for høyd, men det er likevel en realistisk indikasjon på hvor få det reelle antall av faktiske voldtektsmenn det er. Du får ikke lov til å fortsette denne diskusjonen med meg med så lite å bidra med, så enten så svarer du på spørsmålene i innlegget du siterte eller så lar du vær å svare fra nå av. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #29 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er et ca estimat, kanskje det er for høyd, men det er likevel en realistisk indikasjon på hvor få det reelle antall av faktiske voldtektsmenn det er. Du får ikke lov til å fortsette denne diskusjonen med meg med så lite å bidra med, så enten så svarer du på spørsmålene i innlegget du siterte eller så lar du vær å svare fra nå av. Anonymous poster hash: b0802...3d5 om du ikke har statistiske kilder på dette så er ikke dette noe å diskutere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #30 Del Skrevet 17. januar 2015 om du ikke har statistiske kilder på dette så er ikke dette noe å diskutere Vi diskuterer ingenting. Du kommer bare med intetsigende onelinere fordi du ukritisk tror på den ene siden av saken som har like udokumenterte påstander som du mener jeg har. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #31 Del Skrevet 17. januar 2015 Vi diskuterer ingenting. Du kommer bare med intetsigende onelinere fordi du ukritisk tror på den ene siden av saken som har like udokumenterte påstander som du mener jeg har. Anonymous poster hash: b0802...3d5 det er du som dikter opp ting og finner på tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #32 Del Skrevet 17. januar 2015 det er du som dikter opp ting og finner på tall. Nå har jeg lest at 1 av 10 kvinner kommer til å bli voldtatt i løpet av livet sitt, noe som også er overdrevent og falskt. Gitt at disse overgrepene kun begås av menn, så kan det toppen være 1/10 menn som voldtar, du er enig i det? Enkel matte tilsvarer at 10 prosent av menn toppen kan voldta, som betyr at 90 prosent ikke gjør det. Enig? Nå vet vi at de fleste voldtektsforbrytere voldtar mer enn EN gang, så la oss si at det er ca 95 prosent av menn som aldri voldtar da. Er du med på den? Og dette er basert på en allerede overdrevet statistikk, så skjønner du hvordan 99% er ganske presist? Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #33 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Nå har jeg lest at 1 av 10 kvinner kommer til å bli voldtatt i løpet av livet sitt, noe som også er overdrevent og falskt. Gitt at disse overgrepene kun begås av menn, så kan det toppen være 1/10 menn som voldtar, du er enig i det? Enkel matte tilsvarer at 10 prosent av menn toppen kan voldta, som betyr at 90 prosent ikke gjør det. Enig? Nå vet vi at de fleste voldtektsforbrytere voldtar mer enn EN gang, så la oss si at det er ca 95 prosent av menn som aldri voldtar da. Er du med på den? Og dette er basert på en allerede overdrevet statistikk, så skjønner du hvordan 99% er ganske presist? Anonymous poster hash: b0802...3d5 Hvordan i alle verdens rike kan du vite om det er falskt eller overdrevent??? Og hvordan kan du vite at det ikke kan være mer enn 1 av 10 menn i hele verden som voldtar? Dessuten er 1 av 10 ganske mange mennesker med tanke på hvor mange mennesker som lever i verden. Endret 17. januar 2015 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #34 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvordan i alle verdens rike kan du vite om det er falskt eller overdrevent??? Og hvordan kan du vite at det ikke kan være mer enn 1 av 10 menn i hele verden som voldtar? Dessuten er 1 av 10 ganske mange mennesker med tanke på hvor mange mennesker som lever i verden. Her er det snakk om norge, og hvs vi sier det er ca 50-50= fordeling mellom kjønnene så kan toppen 10 prosent av menn voldta. Og som jeg sa til deg så voldtar voldtekts menn som oftest mer enn en gang. derfor er det færre enn 10 prosent av menn som voldtar. Når man også legger til falske voldtektsanklager og kvinners oppslukthet av å definere alt mulig rart som voldtekt så kan man med trygghet fastslå at rundt 95-99 prosent av menn aldri vil eller har voldtatt. Derfor blir disse demonstrasjonene meningsløse for de få som voldtar voldtar uavhengig av om man demonstrerer mot voldtekt. Det dere derimot oppnår er at menn vegrer seg mer for å omgås kvinner pga disse irrasjonelle måtene å håndtere problematikken på og dermed gjør dere mer utsatt for denne farlige prosenten av menn. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #35 Del Skrevet 17. januar 2015 Her er det snakk om norge, og hvs vi sier det er ca 50-50= fordeling mellom kjønnene så kan toppen 10 prosent av menn voldta. Og som jeg sa til deg så voldtar voldtekts menn som oftest mer enn en gang. derfor er det færre enn 10 prosent av menn som voldtar. Når man også legger til falske voldtektsanklager og kvinners oppslukthet av å definere alt mulig rart som voldtekt så kan man med trygghet fastslå at rundt 95-99 prosent av menn aldri vil eller har voldtatt. Derfor blir disse demonstrasjonene meningsløse for de få som voldtar voldtar uavhengig av om man demonstrerer mot voldtekt. Det dere derimot oppnår er at menn vegrer seg mer for å omgås kvinner pga disse irrasjonelle måtene å håndtere problematikken på og dermed gjør dere mer utsatt for denne farlige prosenten av menn. Anonymous poster hash: b0802...3d5 vi snakker om kongo lille venn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #36 Del Skrevet 17. januar 2015 Her er det snakk om norge, og hvs vi sier det er ca 50-50= fordeling mellom kjønnene så kan toppen 10 prosent av menn voldta. Og som jeg sa til deg så voldtar voldtekts menn som oftest mer enn en gang. derfor er det færre enn 10 prosent av menn som voldtar. Når man også legger til falske voldtektsanklager og kvinners oppslukthet av å definere alt mulig rart som voldtekt så kan man med trygghet fastslå at rundt 95-99 prosent av menn aldri vil eller har voldtatt. Derfor blir disse demonstrasjonene meningsløse for de få som voldtar voldtar uavhengig av om man demonstrerer mot voldtekt. Det dere derimot oppnår er at menn vegrer seg mer for å omgås kvinner pga disse irrasjonelle måtene å håndtere problematikken på og dermed gjør dere mer utsatt for denne farlige prosenten av menn. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Det kan vel kanskje være lurt å få med seg hvor dette skjer, og ikke minst hvorfor. Forøvrig er statistikken din ikke relevant. Det finnes feks statistikk fra Sør-Afrika der så mye som 25% av menn innrømmer å ha voldtatt en kvinne. Dette kom frem i anonyme spørreundersøkelser. Anonymous poster hash: 98a95...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #37 Del Skrevet 17. januar 2015 Det kan vel kanskje være lurt å få med seg hvor dette skjer, og ikke minst hvorfor. Forøvrig er statistikken din ikke relevant. Det finnes feks statistikk fra Sør-Afrika der så mye som 25% av menn innrømmer å ha voldtatt en kvinne. Dette kom frem i anonyme spørreundersøkelser.Anonymous poster hash: 98a95...ad6 Ja, fordi spørsmålene som stilles er av en sånn art at de blir spurt om de har mast på eller ikke gitt opp ved det første nei-et de har fått. Det er ikke sånn at 25 prosent av kongolesiske menn regelrett tvinger seg på dama si. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. januar 2015 #38 Del Skrevet 18. januar 2015 Ja, fordi spørsmålene som stilles er av en sånn art at de blir spurt om de har mast på eller ikke gitt opp ved det første nei-et de har fått. Det er ikke sånn at 25 prosent av kongolesiske menn regelrett tvinger seg på dama si. Anonymous poster hash: b0802...3d5 det vet du ingenting om. Kvinner har ingen rettigheter i Kongo. Det er regelrett dødfødt å sammenligne det landet med et likestilt fritt land som Norge eller Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. januar 2015 #39 Del Skrevet 18. januar 2015 Ja, fordi spørsmålene som stilles er av en sånn art at de blir spurt om de har mast på eller ikke gitt opp ved det første nei-et de har fått. Det er ikke sånn at 25 prosent av kongolesiske menn regelrett tvinger seg på dama si. Anonymous poster hash: b0802...3d5 Her har du litt statistikk fra Sørafrika http://ipad.dagbladet.no/2009/06/22/nyheter/sor-afrika/voldekt/undersokelse/6845214/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. januar 2015 #40 Del Skrevet 18. januar 2015 ....og i Kongo foregår det slik : http://ipad.dagbladet.no/2009/03/10/nyheter/utenriks/kongo/borgerkrig/5219917/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå