skruf Skrevet 16. januar 2015 #41 Skrevet 16. januar 2015 For mor hadde helt sikkert spurt far før hun fikk klippet barnets hår... Anonymous poster hash: 93985...a6f Hvis jenta vår hadde hatt langt hår og jeg vurderte å klippe henne kort så hadde jeg faktisk sendt en sms til faren og spurt hva han mente med ei så radikal forandring. Tror ikke jeg hadde gjort det hadde vi hatt en gutt med kort sveis for hver gang han skulle klippe seg. 3
Gjest celine Skrevet 16. januar 2015 #42 Skrevet 16. januar 2015 Hadde jeg vært mor, ville jeg vært overlykkelig hvis en frisør hadde klippet håret på mitt barn. Det hadde spart meg for mye styr Men vi er jo forskjellige. Ville nok ha følt litt på samarbeidsklimaet mellom mor og far før jeg hadde foretatt meg noe, hvis jeg var deg Ingen vits å bli den som bidrar til en eventuell konflikt. 2
absinthia Skrevet 16. januar 2015 #43 Skrevet 16. januar 2015 Så lenge far er enig så skulle det da ikke være problematisk å klippe det i tuppene. ....Men ikke gjør som mitt barns stemor, hun klippet jevnlig bort de flotte krøllene hans med klippemaskin, utrolig nok med hans fars velsignelse, selv om det flotte håret er en ting som folk virkelig beundrer ved ham. Greit å klippe, så lenge det ikke fører til noen markant forvandling og i tilfellet med min sønn, så kunne de gjerne holdt seg til å fjerne noen cm. Pleier å sørge for å klippe han selv når det kommer til en viss lengde/ høyde, slik at,de ikke skal finne på slike stunts, men det er ikke alltid det funker. Nå er han heldigvis stor nok til at han sier i fra at han ikke vil være maskinklipt.
got2go Skrevet 16. januar 2015 #44 Skrevet 16. januar 2015 Hvis far sier at det er greit så er det vel bare å kjøre på? Hvorfor må alt gå via mor bestandig? 3
ViljaH Skrevet 16. januar 2015 #45 Skrevet 16. januar 2015 Jeg ville ha ønsket å blitt spurt. Fordi jeg alltid har stått for hårstell siden barna ble født. Ville blitt meget sur om en annen dame plutselig klippet mitt barn. Mine barns hår - mitt territorie. 3
FruLuna Skrevet 16. januar 2015 #46 Skrevet 16. januar 2015 Kommer an på det generelle konfliktnivå mellom stemor, far og mor. Er det et anstrengt forhold, ville jeg har forhørt meg med barnets mor først for å bevare "husfreden". Det er i hvert fall til barnets beste. Men er enig i at det bare er hår og at stussing av tupper i utgangspunktet burde være problemfritt. Men i noen familier er det vel nok til å utløse 3. verdenskrig. 2
Tante-Sofie Skrevet 16. januar 2015 #47 Skrevet 16. januar 2015 Jeg ville ha ønsket å blitt spurt. Fordi jeg alltid har stått for hårstell siden barna ble født. Ville blitt meget sur om en annen dame plutselig klippet mitt barn. Mine barns hår - mitt territorie. Hvordan ville du løst det om far sa det samme da? 3
ViljaH Skrevet 16. januar 2015 #48 Skrevet 16. januar 2015 Har opplevd det! Da var det min søster som tok med min datter på 6 år på bytur. Hun kom tilbake helt kortklipt! Alt det fine, lange krøllehåret henne var borte. Og hun hadde ikke slitt hår engang, ettersom vi gikk jevnlig til frisør. Hun så ut som en gutt med uregjerlige krøller, rett og slett. Dette var også like før skolestart, så på skolebildene og bilder av 1 skoledag, er hun ikke lik seg i det hele tatt. Ja, det ble ramaskrik, og jeg glemmer det aldri! Hadde min søster tatt seg så til rette med mitt barn, hadde jeg pokker meg klipt av henne håret mens hun sov!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #49 Skrevet 16. januar 2015 name="lecter" post="15738798" timestamp="1421395141"] Du har møtt jenta bare? Om bare er en kjæreste som nettopp har møtt barna til mannen burde du holde deg unna om du ikke får godkjenning fra mor. Jeg tenker dette er en situasjon dattera fort kan komme i midten av en konflikt..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #50 Skrevet 16. januar 2015 Herregud, det er snakk om ett par cm. For noen maktsyke kjerringer dere er. Far har sagt det er greit, tviler på at ts har tenkt å skamklippe ungen. Dere mødre spør vel ikke far før dere klipper barnas hår heller!Anonymous poster hash: de193...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #51 Skrevet 16. januar 2015 Hei, vil bare si at jeg synes det er stor forskjell om det er jente eller gutt. Jeg har en jente, jeg vil ikke hun skal klippe håret før hun er mye eldre! Ikke når hun bare er 4! Håret til barn blir ikke slitt, datteren min retter eller krøller jo ikke håret sitt, og bruker heller ikke hårføneren! Det er vel litt annerledes i øyne til en frisør. Synes du skal spørre moren, om noen ville ha klipt håret til min datter ville den personen ha fått et dårlig forhold til meg. Det er noe annet om det er en gutt. Gutter "skal" jo ha kort hår så.. Da vokser det raskere ut igjen når moren ikke er fornøyd. Anonymous poster hash: 2d7bb...12a Tro meg... Håret blir slitt. Tuppene kjennes ut som Barbie-hår. Stivt og umulig å gre. Barnet grer håret selv hos mor, og naturligvis drar barnet håret sitt hardt daglig. Anonymous poster hash: 484b7...872
ViljaH Skrevet 16. januar 2015 #52 Skrevet 16. januar 2015 Hvordan ville du løst det om far sa det samme da? Pekt på sedvane. Det har alltid vært mitt territorie også når vi var sammen. Hårklipp er såpass sjeldent at to hjem ikke er noen hindring, driver jo ikke slikt stell daglig.
Søgni Skrevet 16. januar 2015 #53 Skrevet 16. januar 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor flere her sammenligner det med å klippe langt hår kort, eller å drastisk forandre hårsveisen til barnet? Det er snakk om at barnets stemor, en frisør, i samråd med barnets far, skal stusse tuppene! Da er det vel høyst tvilsomt at barnet blir ugjenkjennelig. 1
regine Skrevet 16. januar 2015 #54 Skrevet 16. januar 2015 Herregud, det er snakk om ett par cm. For noen maktsyke kjerringer dere er. Far har sagt det er greit, tviler på at ts har tenkt å skamklippe ungen. Dere mødre spør vel ikke far før dere klipper barnas hår heller!Anonymous poster hash: de193...6e7 Og dette er vel oppskriften på dårlig samarbeid og dårlig stemning mellom mor og far/stemor..... Det mener du gavner barnet? Hva koster det egentlig ts eller deg eller hvem som helst å faktisk spørre? Dessuten: i mange, kanskje de fleste familier, vil det være slik at mor tar/har ansvar for døtres hårstell. Da er det ikke "bare" for noen annen å ta seg til rette, når det koster så lite å spørre. tre cm kan dessuten utgjøre en stor forskjell - og når TS sier at håret er slitt så blir det fort mye mer enn tre cm.... men igjen: hvorfor legge opp til konflikt der det overhode ikke er nødvendig, bare for å "bevise" at far har like mye å si som mor?? 2
Piri Formis Skrevet 16. januar 2015 #55 Skrevet 16. januar 2015 Tror du mor spør far hvis hun endrer barnets frisyre? Anonymous poster hash: 93985...a6f Ja, her kommuniserer vi faktisk.
sol87 Skrevet 16. januar 2015 #56 Skrevet 16. januar 2015 Tror jeg ville fått barnefar til å sendt melding til mor å spurt jeg. Tror jeg som mor ville tatt den avgjørelsen men siden du er frisør så hadde jeg nok tenkt at du er bedre enn meg siden du er frisør! For jeg hadde nok klipt barnet mitt selv om barnet bare var 4 år Husk å nevne i meldingen at du er frisør Da kan de hvertfall ikke ta deg på at du har gjort det, du har hvertfall spurt og tilbudt deg å gjøre det Hvorfor kan ikke far avgjøre om barnet skal klippes? 2
Piri Formis Skrevet 16. januar 2015 #57 Skrevet 16. januar 2015 Jeg hadde klikket om noen hadde klippet håret på ungene mine uten å snakke med meg først. Det er, og har alltid vært mitt ansvarsområde. Og ja, jeg har sagt ifra til far før store endringer i frisyre. Når barna blir eldre, bestemmer de selv. Egentlig bestemmer eldste allerede selv. Jeg ville spare håret hennes, men hun ville ha kort hår. Så da tok jeg henne med til frisøren og lot henne få kort hår. Hun var da tre år.
Kontormus Skrevet 16. januar 2015 #58 Skrevet 16. januar 2015 Her var gutten skamklipt av stemor (ikke frisør naturligvis) da han ble leverte etter helgebesøk. Han ble av med det halvlange håret sitt, og jeg måtte punge ut til frisørtime for å rette opp slik at han slapp å gå rundt å se ut som en galning. Forbannet? Jepp. Så mitt råd er at du spør om det er greit FØRST. Som alltlid FØR en gjør noe, selv om far mener han også har rett til å ta slike beslutninger. 1
Ava Mae Skrevet 16. januar 2015 #59 Skrevet 16. januar 2015 Hvorfor i all verden skulle dette være noe mor skal bestemme? Er hun ikke fars datter like mye som hun er mors? Så lenge hun ikke kommer til far med hår til rumpa og drar hjem igjen med hår til haka så ser jeg virkelig ikke problemet. Ærlig talt, det er snakk om en stuss!!!! 2
fluffyunicorn Skrevet 17. januar 2015 #60 Skrevet 17. januar 2015 Om det bare er tupper hadde jeg vært hæppy! Det hadde vært noe annet om det var langt hår som plutselig ble superkort, da hadde jeg satt pris på å bli informert om at ungen min ønsker dette veldig eller noe sånn først. Tanten til sønnen min er frisør,så han kommer hjem nyklippet hele tiden "luksus" jeg eller far sparer penger;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå