AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Barnets hår har vært kjassent i tuppene når jeg møtte stebarn på fire år. Lurer derfor på hva mødre tenker om at en stemor som jobber som frisør tenker om at jeg klipper håret til barnet? Far synes det er topp, og det er snakk om tuppene (maks 3 cm på det mest kjassne).Anonymous poster hash: 484b7...872
Dricka Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Tror jeg ville fått barnefar til å sendt melding til mor å spurt jeg. Tror jeg som mor ville tatt den avgjørelsen men siden du er frisør så hadde jeg nok tenkt at du er bedre enn meg siden du er frisør! For jeg hadde nok klipt barnet mitt selv om barnet bare var 4 år Husk å nevne i meldingen at du er frisør Da kan de hvertfall ikke ta deg på at du har gjort det, du har hvertfall spurt og tilbudt deg å gjøre det 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Barnets hår har vært kjassent i tuppene når jeg møtte stebarn på fire år. Lurer derfor på hva mødre tenker om at en stemor som jobber som frisør tenker om at jeg klipper håret til barnet? Far synes det er topp, og det er snakk om tuppene (maks 3 cm på det mest kjassne).Anonymous poster hash: 484b7...872 Det spørsmålet stiller du enten til far - så må far ta det opp med mor, eller: hvis du er i "dialog" med mor, så kan du spørre henne. Hadde jeg vært moren ville jeg ikke ha tillatt det og ville laget ramaskrik dersom barnet kom hjem kortklipt uten å ha spurt meg.Anonymous poster hash: c86ca...e7c 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Det spørsmålet stiller du enten til far - så må far ta det opp med mor, eller: hvis du er i "dialog" med mor, så kan du spørre henne. Hadde jeg vært moren ville jeg ikke ha tillatt det og ville laget ramaskrik dersom barnet kom hjem kortklipt uten å ha spurt meg.Anonymous poster hash: c86ca...e7c Barnet har langt hår, og det er snakk om tuppene. Ikke klippe kort. Mor her mente fra starten at barn ikke behøver å klippe håret sitt, fordi håret ikke trenger det i barnealder. Jeg må si jeg er uenig med tanke på hvor flisete det er.Anonymous poster hash: 484b7...872 1
Trixxiie Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Barnet har langt hår, og det er snakk om tuppene. Ikke klippe kort. Mor her mente fra starten at barn ikke behøver å klippe håret sitt, fordi håret ikke trenger det i barnealder. Jeg må si jeg er uenig med tanke på hvor flisete det er.Anonymous poster hash: 484b7...872 Bare klipp i vei - er det flisete, så trengs det. Blås i alle kommentarer her om det motsatte - det er bare kontrollsyke mødre som svarer nei til deg her uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Bare klipp i vei - er det flisete, så trengs det. Blås i alle kommentarer her om det motsatte - det er bare kontrollsyke mødre som svarer nei til deg her uansett. Takk. Selv mener jeg at når far gir lov, med delt foreldrerett, burde ikke mor ha noen hun skulle si? Barnets beste kommer først. Likevel ønsker jeg å høre hva mødre tenker om saken. Anonymous poster hash: 484b7...872 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Er det veldig slitt, og mor tydeligvis har skylapper på, er det vel ok dersom far gir tillatelse. Men syntes ikke det er ok dersom ungen hadde vært velstellt på håret. Stemoren til min venninner datter hadde klipt luggen styggkort, når mamman hadde spart til lang lugg på datteren. Det syntes jeg var dårlig. Anonymous poster hash: 01775...e4b Anonymous poster hash: 01775...e4b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Er det veldig slitt, og mor tydeligvis har skylapper på, er det vel ok dersom far gir tillatelse. Men syntes ikke det er ok dersom ungen hadde vært velstellt på håret. Stemoren til min venninner datter hadde klipt luggen styggkort, når mamman hadde spart til lang lugg på datteren. Det syntes jeg var dårlig. Anonymous poster hash: 01775...e4b Anonymous poster hash: 01775...e4b Det er jo direkte frekt gjort da! Utrolig vondt for mor når barnet kommer tilbake og mor opplever at hun har blitt klippet slik. Vet du hvorfor venninna gjorde dette?Anonymous poster hash: 484b7...872
Flekk Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 bare tuppene går greit. Men har av erfaring lært at 3cm av frisør i realiteten betyr 7cm. Hadde klikket om min potensielle rapunzelunge kom hjem med uønsket potteklipp, det hadde vel du og dersom du var i samme bås. Ikke gjør noe du selv ikke ønsket en stemor hadde gjort med din unge. 7
Trixxiie Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Det er jo direkte frekt gjort da! Utrolig vondt for mor når barnet kommer tilbake og mor opplever at hun har blitt klippet slik. Vet du hvorfor venninna gjorde dette?Anonymous poster hash: 484b7...872 Det er jo noe annet. TS snakker om stussing av slitt hår, og hva i verden er galt med det? 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Jeg synes nå det blir litt i overkant dramatisk å dra inn "barnets beste" over en fireåring med slitte tupper. Men hvis det er barnets beste man tenker på sånn generelt, og det er et tegn på en trend i samarbeidet mellom hjemmene at man ikke engang klarer å bli enige om hårklipp, så ville jeg anbefalt å jobbe med det. Anonymous poster hash: 38090...b6e 5
Gjest incognita Skrevet 16. januar 2015 #12 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Hvis mor og far har 50%50 barnefordeling er det vel like mye fars avgjørelse som mors. Gir far tommel opp er det bare å kjøre på. Endret 16. januar 2015 av incognita 3
Gjest HeiHade Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 Jeg synes du skal klippe i vei. Det er bare hår, og hvorfor skal fars mening være av mindre betydning enn mors. Må le av de som sier de hadde laget ramaskrik over det. 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 Det er jo noe annet. TS snakker om stussing av slitt hår, og hva i verden er galt med det? Unnskyld... meg som var ts her og svarte en annen i tråden. Syntes ikke det er ok å klippe kun for å klippe hår uten at mor vet om det. Om et barn kommer hjem med lugg, uten at dette er diskutert, synes jeg det er litt i overkant. Slitte tupper er greit, men å endre hårstilen er litt over kanten uten samtykke når barnet er så lite. TsAnonymous poster hash: 484b7...872 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Er vel bare å spørre faren? Anonymous poster hash: 7735b...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Tror jeg ville fått barnefar til å sendt melding til mor å spurt jeg. Tror jeg som mor ville tatt den avgjørelsen men siden du er frisør så hadde jeg nok tenkt at du er bedre enn meg siden du er frisør! For jeg hadde nok klipt barnet mitt selv om barnet bare var 4 år Husk å nevne i meldingen at du er frisør Da kan de hvertfall ikke ta deg på at du har gjort det, du har hvertfall spurt og tilbudt deg å gjøre det Det spørsmålet stiller du enten til far - så må far ta det opp med mor, eller: hvis du er i "dialog" med mor, så kan du spørre henne. Hadde jeg vært moren ville jeg ikke ha tillatt det og ville laget ramaskrik dersom barnet kom hjem kortklipt uten å ha spurt meg.Anonymous poster hash: c86ca...e7c Hvorfor må mor informeres? Tror dere mor informerer far når barnet klippes? Ts snakker omå ta tuppene, og far er enig. Kjør på sier jeg. Har ikke inntrykk av at ts skal skamklippe barnet. Anonymous poster hash: 93985...a6f 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 Er vel bare å spørre faren?Anonymous poster hash: 7735b...2c9 Far sier ja. Anonymous poster hash: 484b7...872 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #18 Skrevet 16. januar 2015 Det er jo direkte frekt gjort da! Utrolig vondt for mor når barnet kommer tilbake og mor opplever at hun har blitt klippet slik. Vet du hvorfor venninna gjorde dette?Anonymous poster hash: 484b7...872 Det er jo direkte frekt gjort da! Utrolig vondt for mor når barnet kommer tilbake og mor opplever at hun har blitt klippet slik. Vet du hvorfor venninna gjorde dette?Anonymous poster hash: 484b7...872 Ja, det var ikke så gøy for min venninne å få barnet sitt hjem med skamklipt lugg. Men min venninne er konfliktsky, og gjorde nok ikke så mye ut av det. Den "nye" stemoren som hadde klippet, var 20 år, og fra Fillipinene. Hun syntes sikkert det var fint da, og muligens trodde hun sikkert det var greit. Anonymous poster hash: 01775...e4b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #19 Skrevet 16. januar 2015 Unnskyld... meg som var ts her og svarte en annen i tråden. Syntes ikke det er ok å klippe kun for å klippe hår uten at mor vet om det. Om et barn kommer hjem med lugg, uten at dette er diskutert, synes jeg det er litt i overkant. Slitte tupper er greit, men å endre hårstilen er litt over kanten uten samtykke når barnet er så lite. TsAnonymous poster hash: 484b7...872 Tror du mor spør far hvis hun endrer barnets frisyre? Anonymous poster hash: 93985...a6f 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #20 Skrevet 16. januar 2015 Far sier ja. Anonymous poster hash: 484b7...872 Så; klipp! Folkens; Herlighet, det er bar HÅR! Anonymous poster hash: 7735b...2c9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå