Gå til innhold

Brystoperasjon og sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta brystoperasjon som jeg får dekket og dermed får jeg også sykemelding. Hvor lenge tror dere jeg må være borte fra jobb? Jeg jobber på sykehjem.

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ta brystoperasjon som jeg får dekket og dermed får jeg også sykemelding. Hvor lenge tror dere jeg må være borte fra jobb? Jeg jobber på sykehjem.

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Kan også legge til at dette handler om en brystforstørrelse, ikke reduksjon.

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har tatt brystreduksjon, hun har vært sykemeldt siden inngrepet i midten av november i fjor og har to uker igjen av sykemeldingen.

Hun jobber også i helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har tatt brystreduksjon, hun har vært sykemeldt siden inngrepet i midten av november i fjor og har to uker igjen av sykemeldingen.

Hun jobber også i helsevesenet.

Edit:

Ser jeg postet samtidig som deg... silikonoperasjon aner jeg ikke hvor lang sykemelding du ville ha behov for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje 1 uke?

Skal du operere under muskel, for da tar det lengre tid før du kan løfte ting.

Man skal jo ikke løfte tung ting på minst 1 måned.



Anonymous poster hash: 7b4da...c0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ei jeg kjenner tok silikon og var sykemeldt i 14 dager.

Arbeidet hun på sykehjem hvor det kan være mange tunge løft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette etter fjerning av bryst?

Da kan det være vondt lenge avhengig av hvor hvor mye protesen "sprenger" under huden, hvor ofte den skal fylles opp osv. Du har gitt for lite info til å få et god svar.

Anonymous poster hash: e444c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

På kjøkken på sykehus.

Da stiller det seg annerledes. Jeg tenker automatisk pasienter/beboere med større eller mindre plager når noen forteller at de arbeider på sykehjem. Gikk det bra for denne damen å begynne så snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stiller det seg annerledes. Jeg tenker automatisk pasienter/beboere med større eller mindre plager når noen forteller at de arbeider på sykehjem. Gikk det bra for denne damen å begynne så snart?

Njæ, mye vondt, vanskelig for å gjøre de tunge oppgavene (er jo noe løfting, bøying, dytting osv. når man jobber på kjøkken som krever litt styrke i armene). Men det gikk seg nå til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i PU og var i full jobb etter en uke, operasjon under muskel. Men så vasket jeg gulv 2 dager etter operasjonen da. Orket ikke å ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar!

Dette er ikke etter fjerning av bryst, men utjevning av asymmetri. Arbeidet mitt består stort sett av praktiske oppgaver hele dagen der jeg bruker armene mye. Jeg er redd jeg kan ødelegge prosessen om jeg kommer tilbake for tidlig. Samtidig vil jeg jo tilbake.

Dersom jeg ikke har vondt lenger, er det da trygt å gå på jobb?

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner godt når du er moden for å gå på jobb igjen, for å si det slik.

i ditt tilfelle så er det jo "bare" på den ene siden, og da vi du ikke ha like vondt som om du blir operert på begge.

Anonymous poster hash: e444c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten legge under muskelen. Skal også bruke litt fett fra kroppen å legge i begge to

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld, dette er litt off topic.. men jeg vil så gjerne vite hvordan du fikk brystforstørring dekket? Hvis ikke det har med annen sykdom å gjøre da selvsagt. Har hørt at kvinner med unormalt lite brystvev kan få det dekket, men har ikke fått det helt bekreftet enda.

Vennlig hilsen
K25 uten bryster.



Anonymous poster hash: 71a0f...ca4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, dette er litt off topic.. men jeg vil så gjerne vite hvordan du fikk brystforstørring dekket? Hvis ikke det har med annen sykdom å gjøre da selvsagt. Har hørt at kvinner med unormalt lite brystvev kan få det dekket, men har ikke fått det helt bekreftet enda.

Vennlig hilsen

K25 uten bryster.

Anonymous poster hash: 71a0f...ca4

Det er ikke en vanlig brystforstørrelse i den forstand. Det er en utjevning av asymmetri, da brystene mine er veldig asymetriske. Så asymmetriske at det går under kategorien medisinsk operasjon, ikke kun kosmetisk.

Anonymous poster hash: 9547d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, dette er litt off topic.. men jeg vil så gjerne vite hvordan du fikk brystforstørring dekket? Hvis ikke det har med annen sykdom å gjøre da selvsagt. Har hørt at kvinner med unormalt lite brystvev kan få det dekket, men har ikke fått det helt bekreftet enda.

Vennlig hilsen

K25 uten bryster.

Anonymous poster hash: 71a0f...ca4

Tror ikke det, men leser stadig på KG om folk som har fått det dekket :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, men leser stadig på KG om folk som har fått det dekket :vetikke:

Du må til legen først og ta det der. Legen henviser videre og en spesialist avgjør om du får det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...