Gå til innhold

Fremleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du, det handler da ikke om at hun er "ustabil". Det handler om at hun har ombestemt seg - kanskje det har skjedd noe mellom henne og typen og han ikke vil likevel, kanskje hun har funnet noe bedre. Synes du har et veldig underlig perspektiv på dette. Greit nok at det skaper ulemper for deg, men det at folk trekker seg ut i etterkant forekommer selvsagt.

Du kan ikke tvinge noen til å flytte inn, men du kan se om du kan komme til enighet om at hun betaler en måneds leie f.eks. for å dekke en periode der du vil måtte finne en ny leietaker.

Det å kreve pengene fra henne rettsmessig vil ta tid og koste penger og er ikke verdt det, uansett.

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Beklager, men var ikke sånn ment. "Svigerfaren" mente at hun var ustabil, noe jeg ikke sa noe om her.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men var ikke sånn ment. "Svigerfaren" mente at hun var ustabil, noe jeg ikke sa noe om her.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Det kan jo virke som om det stemmer og at grunnen til at typen hennes ikke har skrevet under er at han ikke var enig i å inngå leieforholdet i utgangspunktet.

Uansett kommer du/dere neppe rettens vei med dette.

Dersom dere ikke får napp med leieprisen boligen nå er lagt ut for, så er den overpriset. Du burde snarest mulig legge den ut med en lavere leie og evt. dekke mellomlegget til huseier selv.

I mellomlegget kan du konferere - vennlig og saklig - med henne, beskrive ulempen du nå opplever og se om dere kan komme til enighet om f.eks. en eller en halv måneds leie.

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo virke som om det stemmer og at grunnen til at typen hennes ikke har skrevet under er at han ikke var enig i å inngå leieforholdet i utgangspunktet.

Uansett kommer du/dere neppe rettens vei med dette.

Dersom dere ikke får napp med leieprisen boligen nå er lagt ut for, så er den overpriset. Du burde snarest mulig legge den ut med en lavere leie og evt. dekke mellomlegget til huseier selv.

I mellomlegget kan du konferere - vennlig og saklig - med henne, beskrive ulempen du nå opplever og se om dere kan komme til enighet om f.eks. en eller en halv måneds leie.

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Det var aldri planen, at typen skulle flytte inn med henne. Spurte flere ganger da de var på visning, om de skulle flytte inn sammen, nei var svaret.

Men har tenkt på å senke prisen ja. Til ca 7000kr i måneden, så legger jeg ut 12000kr og bare blir ferdig med det. Får vente og se.. Håper på det beste.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var aldri planen, at typen skulle flytte inn med henne. Spurte flere ganger da de var på visning, om de skulle flytte inn sammen, nei var svaret.

Men har tenkt på å senke prisen ja. Til ca 7000kr i måneden, så legger jeg ut 12000kr og bare blir ferdig med det. Får vente og se.. Håper på det beste.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Hvor gammel er denne jenta? Skulle hun leie boligen alene til 18,000 kr? Ba dere om noen referanser eller tok en bakgrunnssjekk?

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemsskap i Leieboerforeningen koster 200 kr for en student. Dette gir også gratis juridisk rådgivning.Det var dette jeg anbefalte, kun for å f

å vite hvordan

saken ligger an[font=helvetica, arial,

sans-serif]. Det [font=helvetica, arial,

sans-serif]å g[font=helvetica, arial,

sans-serif]å til sak koster selvsagt penger.

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

3625f0a0b5869f1e6289946ef8e8a9b5"] 3625f...9b5

Stor forskjell på vurdering av en i styret hos leieboerforeningen og juridisk hjelp. Sist nevnte kan bare en ferdig studert jurist eller advokat gi og det koster etter min erfaring en del tusen i forskudd hos leieboerfoeringens advokat.

Anonymous poster hash: 02a40...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er denne jenta? Skulle hun leie boligen alene til 18,000 kr? Ba dere om noen referanser eller tok en bakgrunnssjekk?

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Jenta er 19år, og har fast jobb.

Nei nei, hun skal betale 9000kr i måneden.

Etter at hun skrev under på kontrakten, gikk jeg og min samboer til en annen person for skrive under på en ny kontrakt, vi også. Jenta ville ha leiligheten samme dag, så vi måtte jo selvfølgelig finne et annet sted å bo med en eneste gang.

Etter at vi skrev under på en ny kontrakt ringte "svigerfaren", og truet oss med advokat osv. Og hvis han får viljen sin, så vil det da si at jeg og min samboer sitter fast med to leiligheter som til sammen koster 18000kr i måneden.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta er 19år, og har fast jobb.

Nei nei, hun skal betale 9000kr i måneden.

Etter at hun skrev under på kontrakten, gikk jeg og min samboer til en annen person for skrive under på en ny kontrakt, vi også. Jenta ville ha leiligheten samme dag, så vi måtte jo selvfølgelig finne et annet sted å bo med en eneste gang.

Etter at vi skrev under på en ny kontrakt ringte "svigerfaren", og truet oss med advokat osv. Og hvis han får viljen sin, så vil det da si at jeg og min samboer sitter fast med to leiligheter som til sammen koster 18000kr i måneden.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Ok da forstår jeg.

Det er kun litt forvirrende at 18,000 kr nevnes, for hva dere betaler totalt er ikke relevant, det er altså disse 9000 ekstra som er problemet.

Det å si opp en kontrakt tidlig for å flytte inn et nytt sted er alltid noe risikabelt, og man skal ha en buffer for slikt. Her må dere antakelig belage dere på å finne en annen, men som sagt ville jeg skrevet vennlig til hennes svigerfar og sagt at dersom hun er mentalt ustabil er dette noe dere ikke var klar over og at dere gjerne vil til enighet om at hun kan betale i hvert fall to uker eller deriblant så dere har noe mer tid på å finne en ny.

Ellers får dere vel igjen depositum når dere flytter fra boligen, hvilket kan hjelpe litt?

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da forstår jeg.

Det er kun litt forvirrende at 18,000 kr nevnes, for hva dere betaler totalt er ikke relevant, det er altså disse 9000 ekstra som er problemet.

Det å si opp en kontrakt tidlig for å flytte inn et nytt sted er alltid noe risikabelt, og man skal ha en buffer for slikt. Her må dere antakelig belage dere på å finne en annen, men som sagt ville jeg skrevet vennlig til hennes svigerfar og sagt at dersom hun er mentalt ustabil er dette noe dere ikke var klar over og at dere gjerne vil til enighet om at hun kan betale i hvert fall to uker eller deriblant så dere har noe mer tid på å finne en ny.

Ellers får dere vel igjen depositum når dere flytter fra boligen, hvilket kan hjelpe litt?

Anonymous poster hash: 3625f...9b5

Jo takk for svar. Skal tenke litt hva vi må gjøre fra nå av.

Takk for at du har vært tålmodig med meg. ;)

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 16 Jan 2015 - 16:22, said:

Jo takk for svar. Skal tenke litt hva vi må gjøre fra nå av.

Takk for at du har vært tålmodig med meg. ;)

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Har dere snakket med jenten da? Eller bare svigerfaren?

Anonymous poster hash: a7e86...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med jenten da? Eller bare svigerfaren?

Anonymous poster hash: a7e86...868

Vi har ikke snakket med jenta. Svigerfaren ringte fra telefonen hennes i går, så vi vet ikke om det er han som har mobilen hennes eller ei. Vi sa klart i fra at svigerfaren skulle ta opp saken med utleieren. Etter det har vi ikke hørt noe mer.

Vi har nettopp snakket med en advokat ang dette. Vi fikk til råd at vi skulle bare flytte ut, og levere tilbake nøkkel osv. Noe vi har gjort. Og at vi skulle bare overlate det hele til utleieren.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 16 Jan 2015 - 19:12, said:

Vi har ikke snakket med jenta. Svigerfaren ringte fra telefonen hennes i går, så vi vet ikke om det er han som har mobilen hennes eller ei. Vi sa klart i fra at svigerfaren skulle ta opp saken med utleieren. Etter det har vi ikke hørt noe mer.

Vi har nettopp snakket med en advokat ang dette. Vi fikk til råd at vi skulle bare flytte ut, og levere tilbake nøkkel osv. Noe vi har gjort. Og at vi skulle bare overlate det hele til utleieren.

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

Jeg ville ringt henne og hørt hva hun hadde å si, hvis hun fortsatt vil ha leiligheten er det jo ikke noe problem, faren til kjæresten hennes har jo ikke noe han skulle ha sagt.

Hvis hun ikke vet at han har ringt er det jo ikke rart dere ikke har hørt noe mer.

Anonymous poster hash: a7e86...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt henne og hørt hva hun hadde å si, hvis hun fortsatt vil ha leiligheten er det jo ikke noe problem, faren til kjæresten hennes har jo ikke noe han skulle ha sagt.

Hvis hun ikke vet at han har ringt er det jo ikke rart dere ikke har hørt noe mer.

Anonymous poster hash: a7e86...868

Hei igjen. Det har ordnet seg slik at utleieren selv skal finne en annen en, og ingen av oss er innblandet lenger. Jeg får tilbake depositum, og går videre med livet. Igjen, takk skal du ha! :)

Anonymous poster hash: 8b942...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...