Gå til innhold

Hvem burde få "viljen" sin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke snakk om å bli enige.. Han er konsekvent på at han IKkE skal ha flere barn.. Jeg syns det er dårlig gjort med tanke på meg..

Men jeg lurte bare egentlig på meningene deres.. for og ikke for ett barn til.. Mtp. Det jeg har skrevet,

Anonymous poster hash: aff2e...424

Du kan ikke tvinge mannen til å få flere barn!

Jeg ser ikke helt denne urettferdigheten som du hevder blir gjort ovenfor deg.

Om mannen ikke ønsker flere barn må du bare akseptere det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og hvorfor må hun respektere hans valg, og ikke han respektere hennes ønske?? Jeg har vært i nesten samme situasjon, der han etter 4 år ikke ønsket fler barn (han har to fra før) Han gikk tilslutt inn i tenkeboksen og satt seg inn i min situasjon, der ønsket om et barn var så sterkt. Vi har i dag faktisk to vidunderlige barn sammen OG et godt samliv. Et virkelig rikt liv med masse flotte barn <3 Så jeg syns i ditt tilfelle bør han prøve å se situasjonen fra din side.

Om mannens ønske om å ikke få barn er like stort som kvinnens ønske om å få barn, hvorfor skal kvinnens ønske trumfes igjennom?

Vi snakker om et barn her, ikke en bil eller hvilken farge de skal ha på veggene i stua.

Mannens ønske om å ikke få flere barn må respekteres!

Om det var mannen som ønsket seg barn, skulle da kvinnen kvinnen bli tvunget til å bære frem barnet når hun ikke ønsker seg flere barn?

Dette går begge veier ser du, selv om mannen ikke blir gravid!

Endret av Snuppi
Skrevet

Dere må bli enige. Og status quo trumfer. Dvs at begge må være enige for å skaffe flere barn, men dersom dere er uenige, forblir antall barn som i dag.

Og jeg skjønner mannen godt. Han har allerede en betydelig barneflokk, med tre barn. Som skal følges opp. Så kudos til mannen som ser sine egne begrensninger og er klar og tydelig overfor deg om at nok er nok.

Anonymous poster hash: ae28c...6dc
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Og hvorfor må hun respektere hans valg, og ikke han respektere hennes ønske?? .......

Fordi ønske handler om å sette et liv, et menneske, til verden. Og får å gjøre dette, må begge ha virkelig lyst. Når en av foreldrene ikke har lyst, så er det ikke rett med hensyn til barnet å bli satt til verden. Det er veldig egoistisk.

Dessuten har de allerede barn.

Endret av Berit
  • Liker 3
Skrevet

Her må jeg støtte mannen din. Han har tre, og jeg skjønner han på at det er nok.

På den andre siden forstår jeg deg også. Du har ett og jeg ser at DU kan ønske en til. Om din mann ikke ønsker flere, burde det respekteres. Men har dere ikke snakket om dette tidligere i forholdet? Tre barn er en flokk i seg selv...

Anonymous poster hash: 4d343...0cf

• Liker 1
Skrevet (endret)

På meg høres det ut som ts har både tid og kapasitet til å ta seg av et barn til, til tross for at hun gjør det meste med de tre barna fra før. Om hun er den som har størst belastning likevel ønsker seg enda et barn, så vil ikke det bli en nevneverdig merbelastning for far.

Jeg tenker på både mor og barnet som evt får helsøsken. Slike forhold varer (oftest) livet ut, og det er sterkere bånd mellom mor/barn/helsøsken enn det er mellom stemor og halvsøsken, og også gjerne mellom halvsøsken. Hun ser kanskje for seg at barnet blir stående alene som voksen, uten nære søsken å støtte seg på, hvis det skulle bli slutt med barnefar. Det er ikke sikkert at halvsøsknene til ts sitt barn er like mye inne i livet deres om f.eks 10-20 år.

Her tenker vel mor langsiktig. Hun vil ha flere barn som hun med sikkerhet vet hun kan følge opp i alle år, pluss ha en større familie når de blir voksne.

Regner også med at hun savner å gå gravid, savner forventningen osv. Samtidig vil hun vel ha flere barn som er "av seg", sånn at hun kan relatere barnet til slekt bakover, "H*n er lik den og den, og jeg husker jeg også gjorde sånn da jeg var liten" Det er noe eget i det å kjenne seg igjen i sitt eget barn. Tro det eller ei.

Har man bare ett barn, vil det gjerne være et ønske om flere, av mange årsaker.

Jeg er veldig glad jeg har fått to barn, for jeg ser hvor mye glede de har av hverandre også i voksen alder. Om jeg skulle blitt skilt fra en mann jeg hadde fått barn med og som også hadde barn fra før, så tror jeg relasjonen mellom barna hadde vært mye dårligere, nettopp fordi de hadde møttes sjeldnere i oppveksten, og at det da hadde blitt større "avstand" mellom dem.

Altså mener jeg at ts har mest å tape på å ikke få et barn til, særlig på lang sikt. Mannen har lite å tape, ettersom han ikke har noe særlig belastning av barna fra før. Derfor burde de ta en prat sammen, så mannen kunne forstå dette mer. Og ja, jeg mener hun burde bli hørt her.

Selv er jeg gift med en mann som ikke har barn fra før. Jeg hadde ikke noe ønske om flere barn da vi ble sammen for 13 år siden, men jeg ser at det kunne vært verdifullt for han å ha noen "etter seg". Hadde han ønsket egne barn, hadde vi fått barn, både 1 og 2. Har vært åpen om at skulle han ønske det, så skulle vi gjøre det. Men han ville ikke ha barn selv, så han er fortsatt barnløs.

Endret av Majott
  • Liker 2
Skrevet

På meg høres det ut som ts har både tid og kapasitet til å ta seg av et barn til, til tross for at hun gjør det meste med de tre barna fra før. Om hun er den som har størst belastning likevel ønsker seg enda et barn, så vil ikke det bli en nevneverdig merbelastning for far.

Jeg tenker på både mor og barnet som evt får helsøsken. Slike forhold varer (oftest) livet ut, og det er sterkere bånd mellom mor/barn/helsøsken enn det er mellom stemor og halvsøsken, og også gjerne mellom halvsøsken. Hun ser kanskje for seg at barnet blir stående alene som voksen, uten nære søsken å støtte seg på, hvis det skulle bli slutt med barnefar. Det er ikke sikkert at halvsøsknene til ts sitt barn er like mye inne i livet deres om f.eks 10-20 år.

Her tenker vel mor langsiktig. Hun vil ha flere barn som hun med sikkerhet vet hun kan følge opp i alle år, pluss ha en større familie når de blir voksne.

Regner også med at hun savner å gå gravid, savner forventningen osv. Samtidig vil hun vel ha flere barn som er "av seg", sånn at hun kan relatere barnet til slekt bakover, "H*n er lik den og den, og jeg husker jeg også gjorde sånn da jeg var liten" Det er noe eget i det å kjenne seg igjen i sitt eget barn. Tro det eller ei.

Har man bare ett barn, vil det gjerne være et ønske om flere, av mange årsaker.

Jeg er veldig glad jeg har fått to barn, for jeg ser hvor mye glede de har av hverandre også i voksen alder. Om jeg skulle blitt skilt fra en mann jeg hadde fått barn med og som også hadde barn fra før, så tror jeg relasjonen mellom barna hadde vært mye dårligere, nettopp fordi de hadde møttes sjeldnere i oppveksten, og at det da hadde blitt større "avstand" mellom dem.

Altså mener jeg at ts har mest å tape på å ikke få et barn til, særlig på lang sikt. Mannen har lite å tape, ettersom han ikke har noe særlig belastning av barna fra før. Derfor burde de ta en prat sammen, så mannen kunne forstå dette mer. Og ja, jeg mener hun burde bli hørt her.

Selv er jeg gift med en mann som ikke har barn fra før. Jeg hadde ikke noe ønske om flere barn da vi ble sammen for 13 år siden, men jeg ser at det kunne vært verdifullt for han å ha noen "etter seg". Hadde han ønsket egne barn, hadde vi fått barn, både 1 og 2. Har vært åpen om at skulle han ønske det, så skulle vi gjøre det. Men han ville ikke ha barn selv, så han er fortsatt barnløs.

Det mest fornuftige svaret hittil :)

Skrevet

Her må jeg støtte mannen din. Han har tre, og jeg skjønner han på at det er nok.

På den andre siden forstår jeg deg også. Du har ett og jeg ser at DU kan ønske en til. Om din mann ikke ønsker flere, burde det respekteres. Men har dere ikke snakket om dette tidligere i forholdet? Tre barn er en flokk i seg selv...

Anonymous poster hash: 4d343...0cf

Vi har ikke snakket om dette nei.. Jeg ble gravid ganske snart etter at vi ble sammen og vi hadde aldri snakket om barn før det..

Skrevet

Det viktigste her er ikke barnepraten, men det faktum at du går så totalt i kvinnefella! Du betaler mat og forbruksutgifter mens han eier og betaler på huset?!?!? NEI NEI NEI. Det er så feil!! Hva om det blir slutt om 15 år? Da har han et nesten nedbetalt hus, og du, du har INGENTING.

Du skal kjøpe deg inn og eie halvparten av huset, og du skal betale på din halvpart. Mat og andre forbruksutgifter skal dere dele på. Dette må du få orden på, NÅ!

Anonymous poster hash: e15e2...62a
  • Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at det ikke høres ut som noen genistrek å sette enda et barn til verden hvis han ikke har tid til de han allerede har. Skal den lille tiden han har med barna strekkes over enda en unge?

Anonymous poster hash: cb247...c5a
  • Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Dere har til tider tre barn.

Jeg forstår godt at han ikke ønsker enda ett å stille opp for.

Alt blir jo dyrere. Må ha ny bil, ferier blir dyrere, enda en med aktiviteter å følge opp.

Han føler vel st kapasiteten hans er brukt opp da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det ikke høres ut som noen genistrek å sette enda et barn til verden hvis han ikke har tid til de han allerede har. Skal den lille tiden han har med barna strekkes over enda en unge?

Anonymous poster hash: cb247...c5a

Det er min hovedinnvending også.

Anonymous poster hash: fc82c...67e

Skrevet

Har du tenkt grundig igjennom HVORFOR du ønsker et barn til, Ts? Noen kvinner takler dårlig at en annen kvinne har flere barn med mannen enn det de har selv. Er dette tilfelle for deg - sånn innerst inne? Han har jo to med en annen og kun ett med deg? Er det en utfordring for deg - følelsesmessig sett? Spør deg selv om det.

Forøvrig er jeg ikke enig med den over som sier at helsøsken er mer bundet sammen enn halvsøsken. Binding mellom søsken har lite med biologi å gjøre. Jeg har har en barneflokk med mine, dine, våre og ser ingen forskjeller i binding mellom dem. Binding mellom søsken er avhengig av hvor de bor, hvor de vokser opp og hvem de tilbringer dagene tett med - ikke hvor mange sett gener de deler.

Anonymous poster hash: eacf4...197
  • Liker 3
Skrevet

Når noen med 2 barn finner seg en barnløs partner i fruktbar alder, må de påregne flere barn. Det er ikke bare den barnløses ansvar å spørre pent om å få egne barn. Klart de burde avtalt noe i starten av datinga, men jeg synes altså mannen her har vel så mye ansvar for å finne seg en kvinne som ikke ville ha/ville ha bare ett, hvis det var viktig for ham. Hvis de ikke spør og avklarer, må menn regne med at fruktbare barnløse kvinner ønsker barn, da 99,5 % gjør det. I dette tilfellet hadde jeg sagt at jeg vil ha flere egne enn ett, og jeg slutter på prevensjon.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg og samboeren min har tre barn.. Han har to fra ett tidligere forhold, og vi har ett sammen.. Jeg har lyst på ett barn til, mens han har nok med tre, sier han.

I tillegg til dette vil jeg tilføye at jeg betaler alt av utstyr, klær og barnehage til barnet vårt, pluss mat til hele husstanden mens han holder hus og bil som han tidligere har gjort før vi ble sammen.. Han har også lite "ansvar" når det gjelder barnet vårt og husstanden generelt da han har en jobb som krever mye..

Anonymous poster hash: 9ea9e...63c

Endret av Peter007
Skrevet

Du har et barn og han tre barn. Forstår jeg riktig? Jeg skjønner at du vil ha flere barn. Men du må ha en mann som vil ha flere barn. Uten dette ingen barn. Lurer du på deg en graviditet sier dette mye om deg som person. Ikke gjør det er mitt råd. Det kan ende med brudd med din nåværende mann. Finn deg en annen mann som vil ha barn med deg. Et pålurt svangerskapet fører sjelden noe godt med seg. Har jeg vært mannen har det blitt brudd. Hvem som har mest ansvar og betaler mest angående barnet deres er ikke relevant i dette spørsmålet

Skrevet

Det viktigste her er ikke barnepraten, men det faktum at du går så totalt i kvinnefella! Du betaler mat og forbruksutgifter mens han eier og betaler på huset?!?!? NEI NEI NEI. Det er så feil!! Hva om det blir slutt om 15 år? Da har han et nesten nedbetalt hus, og du, du har INGENTING.

Du skal kjøpe deg inn og eie halvparten av huset, og du skal betale på din halvpart. Mat og andre forbruksutgifter skal dere dele på. Dette må du få orden på, NÅ!

Anonymous poster hash: e15e2...62a

Det er ikke sikkert, det kan hende hun står på kontrakten og eier halvparten av huset. Da har de like rettigheter, uansett hvem som har betalt

De har ett felles barn, han har to barn utenom.

Skrevet

Ikke si at du ikke står som eier på hverken hus eller bil??

damefella, at kvinner aldri lærer.

Anonymous poster hash: fd9be...399

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Den som ikke vil ha flere barn må få viljen sin.

• Liker 3
Skrevet

Jessufader! IKKE få flere barn med ham, og sørg sporenstreks for at du har eierandel i hus og bil! At den ene står for daglig drift og den andre investerer i bolig med varig verdi er så dumt at jeg begriper ikke hvordan noen kan gå med på det i det tjueførste århundre.

Anonymous poster hash: d6d9e...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...