AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Jeg og samboeren min har tre barn.. Han har to fra ett tidligere forhold, og vi har ett sammen.. Jeg har lyst på ett barn til, mens han har nok med tre, sier han. I tillegg til dette vil jeg tilføye at jeg betaler alt av utstyr, klær og barnehage til barnet vårt, pluss mat til hele husstanden mens han holder hus og bil som han tidligere har gjort før vi ble sammen.. Han har også lite "ansvar" når det gjelder barnet vårt og husstanden generelt da han har en jobb som krever mye.. Anonymous poster hash: 9ea9e...63c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Dere må bli enige. Hvis du trumfer dette igjennom når han egentlig ikke vil så er det temmelig dårlig gjort mot det eventuelle barnet syns jeg. Anonymous poster hash: b88f7...1be 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Dere må bli enige. Hvis du trumfer dette igjennom når han egentlig ikke vil så er det temmelig dårlig gjort mot det eventuelle barnet syns jeg. Anonymous poster hash: b88f7...1be Det er ikke snakk om å bli enige.. Han er konsekvent på at han IKkE skal ha flere barn.. Jeg syns det er dårlig gjort med tanke på meg.. Men jeg lurte bare egentlig på meningene deres.. for og ikke for ett barn til.. Mtp. Det jeg har skrevet,Anonymous poster hash: aff2e...424
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 Tenker at dere burde ha felles ansvar når dere er samboere som har barn sammen, høres helt på jordet ut at du betaler for alt som har med felles barn å gjøre. Og om han jobber mye og har mer enn nok med de barna dere har, er det virkelig lurt å sette enda et barn til verden? Hvor du da får enda mer utgifter og enda et barn som ser lite til far som jobber mye.. Anonymous poster hash: 64c1a...bae 5
Leini Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ville ikke fått et barn til dersom mannen var så imot det. 9
Britt Banditt Skrevet 15. januar 2015 #6 Skrevet 15. januar 2015 Ikke si at du ikke står som eier på hverken hus eller bil?? 13
kattaa Skrevet 15. januar 2015 #7 Skrevet 15. januar 2015 Hvis ett ekstra barn betyr mer for deg enn hva samboeren gjør så mener jeg at begge kan få viljen sin. Få barn med en annen som vil ha. Han tvinger ikke deg til å ikke få flere barn. Du er fri til å velge flere barn over forholdet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #8 Skrevet 15. januar 2015 Det er ikke snakk om å bli enige.. Han er konsekvent på at han IKkE skal ha flere barn.. Jeg syns det er dårlig gjort med tanke på meg.. Men jeg lurte bare egentlig på meningene deres.. for og ikke for ett barn til.. Mtp. Det jeg har skrevet,Anonymous poster hash: aff2e...424 Jeg syns ikke det er dårlig gjort når han allerede har tre barn. Snakket dere ikke sammen om dette før dere fikk det felles barnet? Skulle tro det ville vært første spørsmål om man begynte å date noen som har barn fra før. Anonymous poster hash: b88f7...1be 3
Gjest celine Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Hvis den ene parten absolutt ikke vil ha et barn til, syns jeg ikke dere bør få et til heller. Dette er en av de tingene i livet man bør være helt enige om. 6
Havbris Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Her kan det vel ikke handle om at en skal få "viljen sin" - det høres litt lettvint ut. Om han ikke vil ha flere barn så må du respektere det og heller vurdere om et barn til er viktigere en forholdet til mannen. Men veldig dumt at dere ikke avklarte dette tydelig da dere inngikk et forhold. 6
Ciara Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Dere er i en situasjon som får meg til å stusse på flere måter. Økonomi. Du betaler fellesutgiftene. Han har en jobb som krever mye og tjener kanskje deretter også? Hvorfor lar du ham slippe unna med dette? Dere er ikke enige om antall barn. Det er det mange som ikke er, men dette må dere da ha snakket om på et tidligere tidspunkt? Og hva har økonomien med dette å gjøre? Mener du at siden du tar alle kostnadene med deres barn, så bør han gå med på ett til? 8
Berit Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Det er ikke snakk om å bli enige.. Han er konsekvent på at han IKkE skal ha flere barn.. Jeg syns det er dårlig gjort med tanke på meg.. Men jeg lurte bare egentlig på meningene deres.. for og ikke for ett barn til.. Mtp. Det jeg har skrevet,Anonymous poster hash: aff2e...424 Hvis den ene parten absolutt ikke vil ha et barn til, syns jeg ikke dere bør få et til heller. Dette er en av de tingene i livet man bør være helt enige om. Helt enig med Celine. Synes ikke det er dårlig gjort av samboeren din i det hele tatt. I dette tilfelle burde det ikke være snakk om å få viljen sin. Synes ikke hvordan dere fordeler økonomi og ansvar har noe med det å gjøre. 4
Ragg Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Og hvorfor må hun respektere hans valg, og ikke han respektere hennes ønske?? Jeg har vært i nesten samme situasjon, der han etter 4 år ikke ønsket fler barn (han har to fra før) Han gikk tilslutt inn i tenkeboksen og satt seg inn i min situasjon, der ønsket om et barn var så sterkt. Vi har i dag faktisk to vidunderlige barn sammen OG et godt samliv. Et virkelig rikt liv med masse flotte barn <3 Så jeg syns i ditt tilfelle bør han prøve å se situasjonen fra din side. 3
Maleficenta Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 Jeg og samboeren min har tre barn.. Han har to fra ett tidligere forhold, og vi har ett sammen.. Jeg har lyst på ett barn til, mens han har nok med tre, sier han. I tillegg til dette vil jeg tilføye at jeg betaler alt av utstyr, klær og barnehage til barnet vårt, pluss mat til hele husstanden mens han holder hus og bil som han tidligere har gjort før vi ble sammen.. Han har også lite "ansvar" når det gjelder barnet vårt og husstanden generelt da han har en jobb som krever mye.. Anonymous poster hash: 9ea9e...63c Han. Spesielt siden mesteparten av jobben vil ligge på deg. Skjønner ikke hvorfor du vil ha fire barn når du sier han tar lite ansvar for barna.. 1
Ciara Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Og hvorfor må hun respektere hans valg, og ikke han respektere hennes ønske?? Jeg har vært i nesten samme situasjon, der han etter 4 år ikke ønsket fler barn (han har to fra før) Han gikk tilslutt inn i tenkeboksen og satt seg inn i min situasjon, der ønsket om et barn var så sterkt. Vi har i dag faktisk to vidunderlige barn sammen OG et godt samliv. Et virkelig rikt liv med masse flotte barn <3 Så jeg syns i ditt tilfelle bør han prøve å se situasjonen fra din side. Han respekterer sikkert ønsket hennes, men det er ikke dermed sagt at man må ettergi det. Dette er jo en sak hvor ikke begge kan få viljen sin, dersom de står steilt i saken. Da er det bedre å velge den konservative løsninger som betyr minst mulig endring og risiko for familien, mener jeg. Det var jo flott at dette løste seg for dere, men her høres det jo ut som om mannen din ombestemte seg, og da blir det en ganske annen sak. 7
Havbris Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Og hvorfor må hun respektere hans valg, og ikke han respektere hennes ønske?? Jeg har vært i nesten samme situasjon, der han etter 4 år ikke ønsket fler barn (han har to fra før) Han gikk tilslutt inn i tenkeboksen og satt seg inn i min situasjon, der ønsket om et barn var så sterkt. Vi har i dag faktisk to vidunderlige barn sammen OG et godt samliv. Et virkelig rikt liv med masse flotte barn <3 Så jeg syns i ditt tilfelle bør han prøve å se situasjonen fra din side.Kanskje har denne mannen allerede vært i tenkeboksen, men havnet på et annet standpunkt enn det mannen din gjorde? Det vet vi ikke. Respekt bør gå begge veier, det er jeg enig i. Men ser du for deg hvordan man kan "møtes på halvveien" når det gjelder det å få et barn? 5
Ragg Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 Kanskje har denne mannen allerede vært i tenkeboksen, men havnet på et annet standpunkt enn det mannen din gjorde? Det vet vi ikke. Respekt bør gå begge veier, det er jeg enig i. Men ser du for deg hvordan man kan "møtes på halvveien" når det gjelder det å få et barn? Jeg syns bare det ville vært trist for alle parter, spesielt barna om hun bestemmer seg for å finne seg en annen å få flere barn med. Mine, dine, våre, ekser osv.
Havbris Skrevet 15. januar 2015 #18 Skrevet 15. januar 2015 Jeg syns bare det ville vært trist for alle parter, spesielt barna om hun bestemmer seg for å finne seg en annen å få flere barn med. Mine, dine, våre, ekser osv.Det er jeg helt enig i. Men det å få barn er ikke en problemstilling der en kan møtes på halvveien desverre. Der må man være enige. Og han kan jo fint ha respekt for hennes ønske uten å nødvendigvis hverken være enig eller etterkomme det. 2
Gjest Castielz Skrevet 15. januar 2015 #19 Skrevet 15. januar 2015 Barn er noe man må være enige om. Er ditt ønske om flere barn verdt mer for deg enn forholdet, så får du finne en annen mann.
Rotemor Skrevet 15. januar 2015 #20 Skrevet 15. januar 2015 Barn er noe man må være enige om. Er ditt ønske om flere barn verdt mer for deg enn forholdet, så får du finne en annen mann. Ja. Så enkelt ser jeg det også. Når man har vært igjennom et brudd med barn, så ser man hvilken skade det forårsaker og hvilken risiko det er. Det er fornuftig av mannen din å ikke utsette seg for mer ansvar enn han ønsker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå