Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i mnd på dere selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og med det mener jeg valgfrie aktiviteter som f.eks kafé, kino, bytur, frisør og shopping.

Anonymous poster hash: 7e714...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye penger går til å spise god og variert mat (ca 3000,-).



Anonymous poster hash: 895c1...f31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra diesel til ymse bilturer: 300 kr

Netflix, Sumo og fler: ca. 350 kr

Frisør: 500 kr

Ekstra mat/snacks/drikke: 300 kr

Bøker/blader/aviser: 150 kr

Shopping: Tja, sikkert 400 kr i gjennomsnitt



Anonymous poster hash: 35a92...766
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis et godt stykke under 1000 kroner.



Anonymous poster hash: 28898...88d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tråd om hvor sparsomme brukerne på KG er...



Anonymous poster hash: b99aa...60d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør:6-700

trening 199

HBO 79?

strøm 500

lunsj i kantina 300ish

småtterier 1500

vin ol. 1000

busskort 700



Anonymous poster hash: 501a9...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får trekke opp snittet, da. Etter faste utgifter og diverse sparing har jeg cirka 7000, som går til alt fra mat til frisør, kulturopplevelser, reise og så videre. Noen ganger bruker jeg alt, noen ganger har jeg til overs. Jeg har en sunn og god økonomi, og har aldri sett poenget med å spare alt jeg har til en eller anne fjern fremtid. Jeg har tenkt å ha det fint nå også.

Anonymous poster hash: 08df5...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får trekke opp snittet, da. Etter faste utgifter og diverse sparing har jeg cirka 7000, som går til alt fra mat til frisør, kulturopplevelser, reise og så videre. Noen ganger bruker jeg alt, noen ganger har jeg til overs. Jeg har en sunn og god økonomi, og har aldri sett poenget med å spare alt jeg har til en eller anne fjern fremtid. Jeg har tenkt å ha det fint nå også.

Anonymous poster hash: 08df5...533

ja ferier glemte jeg! Men regner iksom det utenfor... jeg velger å tro at de som svarer 0-300 ikke har oversikt over egen økonomi...

Anonymous poster hash: 501a9...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2014 var snittet på 4891,- i mnd, og i 2013 på 3731,-. Det er inkludert alt fra gaver til snop. Rett og slett alt bortsett husleie, mob, kontingenter, mat/husholdningsartikler og transport. Både pc og mob streika i fjor så snittet for det året ligger langt over hva jeg faktisk bruker ila en normal mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier nok å ligge på 3000-4000 kr :)



Anonymous poster hash: f09f9...204
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting:( Student.

Anonymous poster hash: e902b...09a

Og du bruker ikke noe som helst av penger på deg selv? Er du aldri ute? Drar du aldri til frisøren? Kjøper du aldri snacks eller annet digg til deg selv? Er du ikke med i noen studentorganisasjoner? Ikke med på noen arrangementer? Ingenting?

Studietiden er kjent for å være den beste tiden i livet sitt. Den blir jo ikke det når en ikke koser seg i blant. Det er viktig å være økonomisk, men det er også viktig å kose seg.

Faste utgifter:

Snacks (nøtter, evt. brus og snacks) - max 150 kr

Spotify - 99 kr

Voksing - ca 700 kr

Det varierer hvor mye penger jeg bruker på meg selv hver måned. Av og til skjer det mer enn i andre måneder, men jeg passer på å sette av nok slik at jeg har råd til det når arrangementer og diverse forekommer. Jeg er student.

Anonymous poster hash: 20249...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og du bruker ikke noe som helst av penger på deg selv? Er du aldri ute? Drar du aldri til frisøren? Kjøper du aldri snacks eller annet digg til deg selv? Er du ikke med i noen studentorganisasjoner? Ikke med på noen arrangementer? Ingenting?

Studietiden er kjent for å være den beste tiden i livet sitt. Den blir jo ikke det når en ikke koser seg i blant. Det er viktig å være økonomisk, men det er også viktig å kose seg.

*snipp*

Anonymous poster hash: 20249...7d4

Nei, har ikke råd:\ Spiser aldri ute, er på konserter, bar, osv. klipper håret selv, skal jeg ha snop så må jeg droppe middag osv. Er med på en slags "student organisasjon," men den får jeg faktisk betalt for:P Men er kun 2-3 ganger i semesteret det da.

Men min situasjon er kanskje litt mer uvanlig enn den gjennomsnittlige student da. Jeg har jo lånet + det jeg tjener på jobb, men noen av pengene mine går til min mor som ikke klarer seg kun på uføretrygden. Mao. går pengene en normal student ville brukt på fornøyelser til min mor så hun har råd til mat og medisiner.

Anonymous poster hash: e902b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tida bruker jeg ingenting (synes ikke legetimer, medisiner og nødvendige ting fra apoteket teller). Har gammel gjeld som jeg prioriterer å nedbetale så fort som mulig.
Vanligvis ville jeg ha brukt 500 kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...