Gå til innhold

Vernepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen vernepleie studenter eller vernepleiere her? Vurderer å søke dette til høsten og hadde satt veldig pris på å få høre deres erfaringer :)

Anonymous poster hash: f2ffc...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vernepleier i bunn og anbefaler det ikke. Veldig vanskelig å få jobb som ikke er turnus, og turnus og familieliv er vanskelig. Har tatt videreutdanning nå...

Anonymous poster hash: 4b649...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vernepleierstudent på 1.året. Trives utrolig godt! Det faglige er kjempeinteressant, samt at en tredjedel av studiet er praksis. Får mye erfaring herfra og ikke minst en utdannelse som gir deg et bredt arbeidsfelt. Skoler/barnehager, sykehjem, botjeneste, rus og psykiatri, fengsel osv er relevante. Du har mulighet til å ta videreutdanning (evt master) hvor du spesialiserer deg innen et felt dersom du ønsker. Turnus vet jeg at mange frykter. Jeg har ikke jobbet annet enn i turnus helt fra jeg begynte å jobbe, så for meg er ikke dette et problem. Det blir rett og slett for lite variasjon for meg i en 8-4 jobb.. Lykke til med valget! 😊

Anonymous poster hash: f7112...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vernepleierstudent på 1.året. Trives utrolig godt! Det faglige er kjempeinteressant, samt at en tredjedel av studiet er praksis. Får mye erfaring herfra og ikke minst en utdannelse som gir deg et bredt arbeidsfelt. Skoler/barnehager, sykehjem, botjeneste, rus og psykiatri, fengsel osv er relevante. Du har mulighet til å ta videreutdanning (evt master) hvor du spesialiserer deg innen et felt dersom du ønsker. Turnus vet jeg at mange frykter. Jeg har ikke jobbet annet enn i turnus helt fra jeg begynte å jobbe, så for meg er ikke dette et problem. Det blir rett og slett for lite variasjon for meg i en 8-4 jobb.. Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: f7112...f94