Gå til innhold

Vernepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen vernepleie studenter eller vernepleiere her? Vurderer å søke dette til høsten og hadde satt veldig pris på å få høre deres erfaringer :)

Anonymous poster hash: f2ffc...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vernepleier i bunn og anbefaler det ikke. Veldig vanskelig å få jobb som ikke er turnus, og turnus og familieliv er vanskelig. Har tatt videreutdanning nå...

Anonymous poster hash: 4b649...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vernepleierstudent på 1.året. Trives utrolig godt! Det faglige er kjempeinteressant, samt at en tredjedel av studiet er praksis. Får mye erfaring herfra og ikke minst en utdannelse som gir deg et bredt arbeidsfelt. Skoler/barnehager, sykehjem, botjeneste, rus og psykiatri, fengsel osv er relevante. Du har mulighet til å ta videreutdanning (evt master) hvor du spesialiserer deg innen et felt dersom du ønsker. Turnus vet jeg at mange frykter. Jeg har ikke jobbet annet enn i turnus helt fra jeg begynte å jobbe, så for meg er ikke dette et problem. Det blir rett og slett for lite variasjon for meg i en 8-4 jobb.. Lykke til med valget! 😊

Anonymous poster hash: f7112...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vernepleierstudent på 1.året. Trives utrolig godt! Det faglige er kjempeinteressant, samt at en tredjedel av studiet er praksis. Får mye erfaring herfra og ikke minst en utdannelse som gir deg et bredt arbeidsfelt. Skoler/barnehager, sykehjem, botjeneste, rus og psykiatri, fengsel osv er relevante. Du har mulighet til å ta videreutdanning (evt master) hvor du spesialiserer deg innen et felt dersom du ønsker. Turnus vet jeg at mange frykter. Jeg har ikke jobbet annet enn i turnus helt fra jeg begynte å jobbe, så for meg er ikke dette et problem. Det blir rett og slett for lite variasjon for meg i en 8-4 jobb.. Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: f7112...f94

Tusen takk for godt svar :) hvor studerer du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er vernepleier i bunn og anbefaler det ikke. Veldig vanskelig å få jobb som ikke er turnus, og turnus og familieliv er vanskelig. Har tatt videreutdanning nå...

Anonymous poster hash: 4b649...a82

Hvilke steder har du jobbet ? Hvilke utdanning ville du heller anbefalt ? Jeg ønsker primært å jobbe med barn og ungdom som sliter psykisk. Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er utdannet vernepleier og jobber med psykisk helse og rus. Er igang med videreutdanning nå. Det er mange muligheter, både når det kommer til hva man vil jobbe med, og med tanke på videreutdanning.

Jeg gikk på HiST, hvor jeg opplevde at det var et (litt for) stort fokus på utviklingshemning. Pussig nok jobber alle jeg hang med på utdanningen innen psykisk helse nå.

Jeg synes jobben min er givende og interessant, og har aldri angret på at jeg valgte den utdannelsen. Jeg vil dog ikke anbefale å ta den ved HiST. Hørt mye bra om Høgskolen i Molde og Høgskolen i Akershus.

Anonymous poster hash: 28002...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er utdannet vernepleier og jobber med psykisk helse og rus. Er igang med videreutdanning nå. Det er mange muligheter, både når det kommer til hva man vil jobbe med, og med tanke på videreutdanning.

Jeg gikk på HiST, hvor jeg opplevde at det var et (litt for) stort fokus på utviklingshemning. Pussig nok jobber alle jeg hang med på utdanningen innen psykisk helse nå.

Jeg synes jobben min er givende og interessant, og har aldri angret på at jeg valgte den utdannelsen. Jeg vil dog ikke anbefale å ta den ved HiST. Hørt mye bra om Høgskolen i Molde og Høgskolen i Akershus.

Anonymous poster hash: 28002...eb0

Hei!

Jeg kommer i så fall til å ta den ved høgskolen i Akershus. Står mellom vernepleier og barnevernspedsgogikk, har du noen tanker om hvem av disse utdanningene som er mest riktig om jeg vil jobbe med barn og ungdom som sliter psykisk. Som en rådgiver/terapeut?

Hører at vernepleier har så mange muligheter, men på finn er det nesten bare utlyst stillinger i boliger for utviklingshemmede?

Lurer også på hvem av disse utdanningene som har best grunnlag for videreutdanning innen spesialpedagogikk?

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: f2ffc...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...