Leanne Skrevet 19. januar 2015 #41 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har ikke reist med mine til syden/varme land før de var 1,5, begge er født på vinteren og vi dro våren/sommeren etter de ble 1 synes de var for små når de var 6mnd. Dette fordi min søster dro på tur med sin gutt for noen år siden og endte opp med en dehydrert gutt innlagt på sykehus pga varmen. Jeg vet jo at dette skjer med de færreste, men så slapp som han ble - det var så ekkelt. Har derfor valgt å la være.. Men har reist mye med de som babyer, men da på storbyferier. Er jo helt fantastisk med en liten baby som ligger vogna og koser seg mens mor kan shoppe, titte rundt og kose seg på restaurant
Annette30 Skrevet 22. januar 2015 #42 Skrevet 22. januar 2015 Tenker mye på reiser selv. Gravid i 5. måned nå. Hvis det blir alt ok med barnet, skal vi selvfølgelig reise sammen når barnet er 1-2 måneder allerede. Jeg vet ikke om det blir syden eller andre land, men noen blir det 100%. Kan ikke tro at det kan være farlig for barn å ha noen forandringer og best å være i det landet hvor det er født. Jeg vil ha barn som ikke blir redd for forandringer, så hvorfor skal jeg oppdra ham/henne isolert i et miljø? Det er vel fantastisk når barnet skal føle seg fint overalt. Vi planlegger allerede med mannen hvor koselig det blir å reise på tur med barnet, å gå på fjellet med det etc etc. Det skal utvide barnets horisonten. Barnet blir vant til flere typer klima etc etc. Har sett mange babyer som koser seg i varme og bader. De ler så mye og smiler. Vil unne min baby det samme Selvfølgelig hvis det ikke noe problem med helsen og alt er bra.
Silfen Skrevet 22. januar 2015 #43 Skrevet 22. januar 2015 Tenker mye på reiser selv. Gravid i 5. måned nå. Hvis det blir alt ok med barnet, skal vi selvfølgelig reise sammen når barnet er 1-2 måneder allerede. Jeg vet ikke om det blir syden eller andre land, men noen blir det 100%. Kan ikke tro at det kan være farlig for barn å ha noen forandringer og best å være i det landet hvor det er født. Jeg vil ha barn som ikke blir redd for forandringer, så hvorfor skal jeg oppdra ham/henne isolert i et miljø? Det er vel fantastisk når barnet skal føle seg fint overalt. Vi planlegger allerede med mannen hvor koselig det blir å reise på tur med barnet, å gå på fjellet med det etc etc. Det skal utvide barnets horisonten. Barnet blir vant til flere typer klima etc etc. Har sett mange babyer som koser seg i varme og bader. De ler så mye og smiler. Vil unne min baby det samme Selvfølgelig hvis det ikke noe problem med helsen og alt er bra. Eh ... du snakker om en hel barndom. Hvorfor dra unger ut etter en mnd når de er sårbare? Spedbarn trenger faktisk ro og stabilitet den første tiden og blir lett stresset av for mange sanseinntrykk. 1
Schadenfreude Skrevet 22. januar 2015 #44 Skrevet 22. januar 2015 Tenker mye på reiser selv. Gravid i 5. måned nå. Hvis det blir alt ok med barnet, skal vi selvfølgelig reise sammen når barnet er 1-2 måneder allerede. Jeg vet ikke om det blir syden eller andre land, men noen blir det 100%. Kan ikke tro at det kan være farlig for barn å ha noen forandringer og best å være i det landet hvor det er født. Jeg vil ha barn som ikke blir redd for forandringer, så hvorfor skal jeg oppdra ham/henne isolert i et miljø? Det er vel fantastisk når barnet skal føle seg fint overalt. Vi planlegger allerede med mannen hvor koselig det blir å reise på tur med barnet, å gå på fjellet med det etc etc. Det skal utvide barnets horisonten. Barnet blir vant til flere typer klima etc etc. Har sett mange babyer som koser seg i varme og bader. De ler så mye og smiler. Vil unne min baby det samme Selvfølgelig hvis det ikke noe problem med helsen og alt er bra. Ungen er ikke en baby for alltid. Når den blir litt eldre er det du skriver selvfølgelig fullt gjennomførbart. Men babyer og særlig ferske babyer trenger å ha det roligere. Det er ikke snakk om å venne den til ulike klima, den har mer enn nok med å venne seg til å ha blitt født. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #45 Skrevet 22. januar 2015 Ville dere anbefalt det ? Får gratis tur men baby er bare 2/3 Mnd på denne tiden.Anonymous poster hash: 45048...5af Nå er babyen din inni magen din hele tiden. Når baby er 2/3 måneder vil han ligge oppå magen din hele tiden. De første månedene ønsker baby å være mest mulig inntil den kjente mammaen (jada, unntak finnes, men normalen er tett tilknytning). Så tenk deg at du går i syden med baby i armene hele døgnet, også når baby skal sove. Jada, han vil nok sove litt i vogna, men hvor lenge..? Tenk deg så også at du våkner hver 3-4 time natten gjennom. Du kan starte med eksperimentet allerede nå: sett klokka til ringing hver 3 time natten igjennom, sitt våken i senga i 15. minutter før du sovnet igjen. Etter noen måneder med dette er det ikke boka på balkongen du lengter etter, men søøøvn. Bade med bryster som lekker melk..neitakk.. Jeg hadde ikke byttet komforten i huset hjemme mot en kjip leilighet i syden i denne spebarnsperioden. Anonymous poster hash: d323a...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #46 Skrevet 22. januar 2015 Jeg tror ingenting av dette har noe å si. Fordi den som sitter på fasiten er babyen selv. Det er den som vil vise om den tåler varme eller ikke. Men det er så rart at barn i Syden ikke klager når foreldrene er vant og passer på at babyen ikke blir dehydrert. Jeg sier kjør på om babyen fødes friskt. Jeg er sikker på at du som mor vil passe på. Anonymous poster hash: 02b28...c08 1
Mafalda Skrevet 22. januar 2015 #47 Skrevet 22. januar 2015 Eh ... du snakker om en hel barndom. Hvorfor dra unger ut etter en mnd når de er sårbare? Spedbarn trenger faktisk ro og stabilitet den første tiden og blir lett stresset av for mange sanseinntrykk. Her er jeg veldig enig med Silfen. Når vi har dratt på ferie med helt små babyer, har det vært fordi vi "måtte". Det var eneste mulighet for en familieferie og vi måtte ta hensyn til de eldre barna også, eller det var et tilbud om en tur som var der og da, som jobbturen. Det har aldri vært noen motivasjon å ta med seg spedbarn for å venne dem til reising eller nye kulturer, for det har man virkelig mange år på å gjøre etter spedbarnsperioden. For meg har det som sagt gått helt greit å ta med små babyer på tur, de har kost seg sammen med meg og familien, men jeg tror ikke de har fått med seg så fryktelig mye før de er 2-3 år... minst. Men sånn ellers er jeg enig i at det er fint å lære barn gleden av å reise. Men jeg tror ikke det er noe behov hos de helt små. Barndommen er lang og det er nok av tid
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. januar 2015 #48 Skrevet 22. januar 2015 Tror ikke jeg ville reist så tidlig. Det er jo mye som skjer med kroppen til mor også, så for min del holder det med en weekend tur til svigers på vestlandet mens mini er på den alderen. Vi har dog planlagt en familieferie når mini er 5.5 mnd, det tror jeg skal gå bra..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #49 Skrevet 22. januar 2015 Det du skriver stemmer ikke for meg.. !! Jeg sov mye mindre når jeg var gravid enn nå som baby er fem uker. Da jeg var gravid våknet jeg mange ganger i løpet av natten fordi jeg måtte tisse eller hadde veldig halsbrann. Nå med en baby på 5 uker som sover mellom 5 til 7 timer i strekk på natten, for så å få pupp og sovne igjen i 3 til 4 timer til. Helt herlig! Deretter kan vi lInge i sengen å kose og halvsove noen timer til :) I tillegg elsker baby å ligge i vognen. Enten når den står i ro eller når vi går tur. Baby kan sove der på dagtid (sover i sengen sin/vår i BabyNest på natten), men også bare ligge våken å se i taket og sutte på smokken. Vi reiser til syden med baby og 2 uker. Som jeg har sagt tidligere i tråden tror jeg det blir en fin tur for alle :) så lenge turen tilpasses baby blir det bra! Den skal få mat, kos og sove når den viser tegn til at den trenger det. Behovene til den lille dekkes dermed når de oppstår Gleder meg masse Men selvsagt, se barnet an. Dersom det er urolig er det kanskje bedre å holde seg hjemme. Vi bestilte ikke tur før for to uker siden. Nå er babyen din inni magen din hele tiden. Når baby er 2/3 måneder vil han ligge oppå magen din hele tiden. De første månedene ønsker baby å være mest mulig inntil den kjente mammaen (jada, unntak finnes, men normalen er tett tilknytning). Så tenk deg at du går i syden med baby i armene hele døgnet, også når baby skal sove. Jada, han vil nok sove litt i vogna, men hvor lenge..? Tenk deg så også at du våkner hver 3-4 time natten gjennom. Du kan starte med eksperimentet allerede nå: sett klokka til ringing hver 3 time natten igjennom, sitt våken i senga i 15. minutter før du sovnet igjen. Etter noen måneder med dette er det ikke boka på balkongen du lengter etter, men søøøvn. Bade med bryster som lekker melk..neitakk.. Jeg hadde ikke byttet komforten i huset hjemme mot en kjip leilighet i syden i denne spebarnsperioden. Anonymous poster hash: d323a...b1a Anonymous poster hash: 02d85...cf7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #50 Skrevet 22. januar 2015 Det du skriver stemmer ikke for meg.. !! Jeg sov mye mindre når jeg var gravid enn nå som baby er fem uker. Da jeg var gravid våknet jeg mange ganger i løpet av natten fordi jeg måtte tisse eller hadde veldig halsbrann. Nå med en baby på 5 uker som sover mellom 5 til 7 timer i strekk på natten, for så å få pupp og sovne igjen i 3 til 4 timer til. Helt herlig! Deretter kan vi lInge i sengen å kose og halvsove noen timer til :) I tillegg elsker baby å ligge i vognen. Enten når den står i ro eller når vi går tur. Baby kan sove der på dagtid (sover i sengen sin/vår i BabyNest på natten), men også bare ligge våken å se i taket og sutte på smokken. Vi reiser til syden med baby og 2 uker. Som jeg har sagt tidligere i tråden tror jeg det blir en fin tur for alle :) så lenge turen tilpasses baby blir det bra! Den skal få mat, kos og sove når den viser tegn til at den trenger det. Behovene til den lille dekkes dermed når de oppstår Gleder meg masse Men selvsagt, se barnet an. Dersom det er urolig er det kanskje bedre å holde seg hjemme. Vi bestilte ikke tur før for to uker siden. Anonymous poster hash: 02d85...cf7 Ikke sikkert den gjør det når den er 2 mnd! Og ikke alle babyer er sånn, er nok heller de ferreste! Min sov kun på eller ved siden av meg de første 3 mnd, fra 3 mnd alder ammet han HVER eneste time gjennom hele natten. Hadde ikke vert litt koselig å ver i syden med en så klengete baby. Vi hadde det hvertfall best hjemme.Anonymous poster hash: 14a07...a5a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #51 Skrevet 22. januar 2015 Og det er det jeg sier, man bør se an babyen Dersom baby er relativt rolig og sover en del på natten ville jeg reist. Når vi skal reise med baby om 2 uker tror jeg det vil gå helt fint. Det er ikke veldig varmt i syden nå, og Baby har allerede vært på kort flytur i Norge, så flyturen vil nok også gå bra Ikke sikkert den gjør det når den er 2 mnd! Og ikke alle babyer er sånn, er nok heller de ferreste! Min sov kun på eller ved siden av meg de første 3 mnd, fra 3 mnd alder ammet han HVER eneste time gjennom hele natten. Hadde ikke vert litt koselig å ver i syden med en så klengete baby. Vi hadde det hvertfall best hjemme.Anonymous poster hash: 14a07...a5a Anonymous poster hash: 02d85...cf7
LindaM Skrevet 23. januar 2015 #52 Skrevet 23. januar 2015 (endret) Det du skriver stemmer ikke for meg.. !! Jeg sov mye mindre når jeg var gravid enn nå som baby er fem uker. Da jeg var gravid våknet jeg mange ganger i løpet av natten fordi jeg måtte tisse eller hadde veldig halsbrann. Nå med en baby på 5 uker som sover mellom 5 til 7 timer i strekk på natten, for så å få pupp og sovne igjen i 3 til 4 timer til. Helt herlig! Deretter kan vi lInge i sengen å kose og halvsove noen timer til :)Anonymous poster hash: 02d85...cf7 Så utrolig deilig! Nyt det! Min første var en rolig baby som gråt svært lite. Sov godt om natten imellom amming, og jeg kunne ikke helt forstå alle disse skrekkhistoriene. Så kom bomben! Når han ble 6 mnd snudde alt seg! Gutten nektet å sove! Vi var våkne 2-3 timer i strekk hver natt, i tillegg startet han dagen kl 04:30! Dette varte og varte.. Nå er han snart 3 år, og ting har begynt å gå seg til. Mye uroligheter enda, men vi klarer oss. En 5 uker gammel baby kan ikke sammenlignes med en på 2-3 mnd. Jo eldre de blir, jo flere preferanser. Håper for din del at babyen din fortsetter med den behagelige rytmen sin. Det er jo himmelsk med sovebaby! Endret 23. januar 2015 av LindaM
Sol79 Skrevet 23. januar 2015 #53 Skrevet 23. januar 2015 Jeg kunne ikke gjort det med førstemann. Han var våken hele natta, gråt i timevis hver kveld og vi hadde problemer med sittende amming i lang lang tid. Med nummer to så hadde det ikke vært noe problem, så jeg henger meg på den at barn er forskjellige. Se hvordan det går før du bestemmer deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå