Amys Skrevet 16. januar 2015 #21 Skrevet 16. januar 2015 Begge mine har vært superenkle å reise med på den alderen, og har ikke vært plaget av varme. Så lenge dere har mulighet til å droppe turen om baby viser seg å være veldig vanskelig ville iallfall jeg reist 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #22 Skrevet 16. januar 2015 Vi skal reise til gran canaria med vår datter om 2,5 uke, da vil hun være litt over 7 uker Hun har allerede vært på flytur Bergen-Oslo, det gikk kjempe fint. Ellers er hun stort sett blid og fornøyd, sover som oftest mellom 5-6 timer i strekk hver natt. Deretter får hun mat og sovner et par timer til. Mini sine besteforeldre har hus der, vi skal bo hos de. Det er fin temperaturen på gran canaria, sjeldent for varmt. Selvfølgelig blir reisen på hennes premisser og vi tilpasser dagene etter hennes behov. Tror og håper det blir en fin tur - vi gleder oss hvertfall uansett :)Anonymous poster hash: 02d85...cf7
minister-mio Skrevet 16. januar 2015 #23 Skrevet 16. januar 2015 Jeg hadde ikke valgt det, men dersom dere må tror jeg det vil gå bra
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #24 Skrevet 16. januar 2015 Vi skal reise til gran canaria med vår datter om 2,5 uke, da vil hun være litt over 7 uker Hun har allerede vært på flytur Bergen-Oslo, det gikk kjempe fint. Ellers er hun stort sett blid og fornøyd, sover som oftest mellom 5-6 timer i strekk hver natt. Deretter får hun mat og sovner et par timer til. Mini sine besteforeldre har hus der, vi skal bo hos de. Det er fin temperaturen på gran canaria, sjeldent for varmt. Selvfølgelig blir reisen på hennes premisser og vi tilpasser dagene etter hennes behov. Tror og håper det blir en fin tur - vi gleder oss hvertfall uansett :)Anonymous poster hash: 02d85...cf7 En sydentur er aldri på et spedbarns premisser. De har det best hjemme de. Det er du og mannen din som har lyst på sydentur.Anonymous poster hash: 6c381...4e6
Gjest Magdalene Skrevet 16. januar 2015 #25 Skrevet 16. januar 2015 En sydentur er aldri på et spedbarns premisser. De har det best hjemme de. Det er du og mannen din som har lyst på sydentur.Anonymous poster hash: 6c381...4e6 For de fleste spedbarn spiller det ingen rolle hvor de er, så lenge de er med mammaen og pappaen sin. 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #26 Skrevet 16. januar 2015 En sydentur er aldri på et spedbarns premisser. De har det best hjemme de. Det er du og mannen din som har lyst på sydentur.Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Er da barn i syden også! Barnet har det bra så lenge det er med mor og/eller far! Og at det får mat, kos og sove når det trenger. Barnet har det da trygt og fint - akkurat som hjemme. Sydenturen blir gjort på barnets premisser, når det får dekket sine behove når de oppstår!! Ting tilrettelegges :)Anonymous poster hash: 02d85...cf7 5
Gjest me2u Skrevet 17. januar 2015 #27 Skrevet 17. januar 2015 Jeg vurderer selv å ta en liten sydentur i permisjonstiden. Har ikke hatt noe ferie siden i fjor og blir ikke noe ferie før bønna kommer. Kan se for meg at det hadde vært koselig med en liten familietid til varmt og lyst sted for å bryte opp vinteren. Men det vil jo helt avhenge av bønna. Er bønna rolig og takler det og ikke har kolikk eller noe annet og jeg føler at det vil gå fint så drar jeg uavhengig av hva andre måtte mene. Men om jeg merker at jeg tror det vil bli mer slitsomt enn avslappende så kommer jeg til å droppe det.
Schadenfreude Skrevet 17. januar 2015 #28 Skrevet 17. januar 2015 Jeg ville ikke gjort det, i hvert fall ikke uten avbestillingsforsikring. Rett og slett fordi du ikke vet hvordan situasjonen blir med baby den første tiden. Min kom to uker over tiden med hastesnitt. Han var syk og innlagt på sykehus like lenge. Vi var altså ikke hjemme før en måned etter opprinnelig termin. Og da var det med en baby som hadde kolikk og ikke ville sove eller ligge noe særlig i vogna. Vi reiste på ferie i Europa da babyen var fem måneder. Da gikk det veldig greit. Vi hadde nok litt mer uflaks enn andre, men du vet ikke på forhånd i hvilken kategori du havner. Er det mulig å fremskynde vaksinering altså? Kikhoste og meslinger er dessverre på fremmarsj flere steder på grunn av manglende vaksinering. Begge deler kan være farlig for babyen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #29 Skrevet 17. januar 2015 For de fleste spedbarn spiller det ingen rolle hvor de er, så lenge de er med mammaen og pappaen sin. Tja. Kanskje du skulle lese denne: http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Baby-pa-reise-Setter-du-dine-behov-forst/ " Selv om barnet er eldre enn seks måneder, vil ikke barn under ett år ha glede av turer til Syden. De minste barna er ikke glad i forandring, og sterk sol og varme kan gjøre dem uttørret, grinete og misfornøyde. Det sier overlege Hanne Farstad, ved Barneklinikken på St. Olavs hospital."Anonymous poster hash: 6c381...4e6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #30 Skrevet 17. januar 2015 Det er stor forskjell på det å ikke ha glede av og det at noe er skadelig. Dessuten kreves det virkelig ikke all verdens å forhindre at en baby blir uttørket eller solbrent. Vanlig sunn fornuft holder lenge Synes det har gått veldig greit å reise med baby! Anonymous poster hash: 83122...5ab 3
Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2015 #31 Skrevet 17. januar 2015 Tja. Kanskje du skulle lese denne: http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Baby-pa-reise-Setter-du-dine-behov-forst/ " Selv om barnet er eldre enn seks måneder, vil ikke barn under ett år ha glede av turer til Syden. De minste barna er ikke glad i forandring, og sterk sol og varme kan gjøre dem uttørret, grinete og misfornøyde. Det sier overlege Hanne Farstad, ved Barneklinikken på St. Olavs hospital."Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Så små barn vil ikke ha glede av noe særlig annet heller, så regner med du holdt deg innenfor husets fire vegger til barnet kunne glede seg over ting? Ingen av mine har blitt grinete og dehydrert i varmen hvertfall. Ikke har jeg lagt dem i solen på solsengen heller.. 3
MarenogAron Skrevet 17. januar 2015 #32 Skrevet 17. januar 2015 Tja. Kanskje du skulle lese denne: http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Baby-pa-reise-Setter-du-dine-behov-forst/ " Selv om barnet er eldre enn seks måneder, vil ikke barn under ett år ha glede av turer til Syden. De minste barna er ikke glad i forandring, og sterk sol og varme kan gjøre dem uttørret, grinete og misfornøyde. Det sier overlege Hanne Farstad, ved Barneklinikken på St. Olavs hospital."Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Ikke prøv å påstå at jenta her på 8 mnd ikke hadde glede av å sitte i sandkassa, bade og bare ha på lette sommerklær i stedet for å bli pakket inn i ull og måtte være inne i kulda her hjemme. Kuldeutslettet/eksemen som hun er så plaget med i ansiktet forsvant også. Hun storkoste seg! 2
Gjest Siyha Skrevet 17. januar 2015 #33 Skrevet 17. januar 2015 Det som passer for andre passer ikke nødvendigvis for alle eller en selv. Jeg kunne aldri reist noe sted så tidlig da babyen ikke sov på natten i det hele tatt. Det hadde jeg virkelig ikke orket. Samtidig vet jeg om folk som har hatt babyer som sover godt på den tiden, og da er det jo ikke noe i veien for å reise når en har overskudd og en har en baby som er tilfreds mesteparten av tiden. Her ville det blitt mer stress enn kos.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #34 Skrevet 17. januar 2015 Så små barn vil ikke ha glede av noe særlig annet heller, så regner med du holdt deg innenfor husets fire vegger til barnet kunne glede seg over ting? Ingen av mine har blitt grinete og dehydrert i varmen hvertfall. Ikke har jeg lagt dem i solen på solsengen heller.. Du får ta en telefon til overlegen på St Olavs da, og fortelle henne at hun ikke vet hva hun snakker om. At du mener min skepsis til sydenreiser med spedbarn betyr at jeg ikke forlater huset, sier meg en god del om ditt modenhetsnivå. Lykke til i livet!Anonymous poster hash: 6c381...4e6 1
Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2015 #35 Skrevet 17. januar 2015 Du får ta en telefon til overlegen på St Olavs da, og fortelle henne at hun ikke vet hva hun snakker om. At du mener min skepsis til sydenreiser med spedbarn betyr at jeg ikke forlater huset, sier meg en god del om ditt modenhetsnivå. Lykke til i livet!Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Det var du som dro opp at babyer ikke likte forandringer, eller hadde noe glede av det, så da går jeg jo ut i fra at du ikke gjør noe annet for din egen del, og holder baby hjemme slik at h*n slipper forandringer. MINE barn har ikke brydd seg om hvor de har vært som spedbarn, bare de har vært med oss foreldrene. De har storkost seg i varmen i sydlige land, i karibien, på storbyferier etc fra de var 7-8 uker begge to. Det trenger jeg ingen overlege til å fortelle meg. Alle kjenner man seg selv og sine barn best, og alle snakker vel ut i fra egne erfaringer vil jeg tro. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #36 Skrevet 17. januar 2015 Det var du som dro opp at babyer ikke likte forandringer, eller hadde noe glede av det, så da går jeg jo ut i fra at du ikke gjør noe annet for din egen del, og holder baby hjemme slik at h*n slipper forandringer. MINE barn har ikke brydd seg om hvor de har vært som spedbarn, bare de har vært med oss foreldrene. De har storkost seg i varmen i sydlige land, i karibien, på storbyferier etc fra de var 7-8 uker begge to. Det trenger jeg ingen overlege til å fortelle meg. Alle kjenner man seg selv og sine barn best, og alle snakker vel ut i fra egne erfaringer vil jeg tro. Det var overlegen på St Olav som uttalte at så små barn ikke liker forandringer. Hun sa det i forbindelse med reiser til Syden. Men du vet kanskje ikke hva et sitat er? Hjelpe meg for en gjeng med harry-mødre som befolker denne tråden altså. Er dere 22-åringer med butikkjobb hele gjengen eller? Virker jo sånn, siden dere alle valfarter til syden.Anonymous poster hash: 6c381...4e6
Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2015 #37 Skrevet 17. januar 2015 (endret) Det var overlegen på St Olav som uttalte at så små barn ikke liker forandringer. Hun sa det i forbindelse med reiser til Syden. Men du vet kanskje ikke hva et sitat er? Hjelpe meg for en gjeng med harry-mødre som befolker denne tråden altså. Er dere 22-åringer med butikkjobb hele gjengen eller? Virker jo sånn, siden dere alle valfarter til syden.Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Når du siterer noen så regner jeg med du mener det samme. Med de uttalelsene du kommer med, er jeg nok både eldre og har nok langt mer reiseerfaring en deg, i og med at du er så redd for dette "sydenlandet". Ikke vet jeg hvor det er, men det er ikke et land jeg har vært i. Vi reiser med barna 5-6 ganger i året. Hva er Harry med det egentlig? Å være redd for å ta snuten utenfor Norges land er vel langt mindre kultivert og kan nok virke noe mer Harry. Endret 17. januar 2015 av Magdalene 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #38 Skrevet 18. januar 2015 Når du siterer noen så regner jeg med du mener det samme. Med de uttalelsene du kommer med, er jeg nok både eldre og har nok langt mer reiseerfaring en deg, i og med at du er så redd for dette "sydenlandet". Ikke vet jeg hvor det er, men det er ikke et land jeg har vært i. Vi reiser med barna 5-6 ganger i året. Hva er Harry med det egentlig? Å være redd for å ta snuten utenfor Norges land er vel langt mindre kultivert og kan nok virke noe mer Harry. Oi :-) Så du sidestiller det med ikke å reise på Syden/charter, med ikke å reise i det hele tatt. Hehe. Jeg må le. Høres ut som det er du som behøver noe mer livs- og verdenserfaring.Anonymous poster hash: 6c381...4e6
Gjest Magdalene Skrevet 18. januar 2015 #39 Skrevet 18. januar 2015 Oi :-) Så du sidestiller det med ikke å reise på Syden/charter, med ikke å reise i det hele tatt. Hehe. Jeg må le. Høres ut som det er du som behøver noe mer livs- og verdenserfaring.Anonymous poster hash: 6c381...4e6 Det er jo du som snakker om sydenreiser. Det kan jo være så mangt.. Har heller ikke nevnt charter jeg. Man kan fint være så egoistisk å reise til varmere strøk uten å hverken reise på charter/"syden". Du mener jo at babyer ikke noe glede av forandringer, så uansett hvor man reiser (om det er en chartertur til "syden", eller ferie i karibien.. Babyen merker nok ingen forskjell), blir det jo egoistisk. Og det er jo ikke du, så da kan jeg jo dra den konklusjonen at du ikke har mye reiseerfaring med barn. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #40 Skrevet 18. januar 2015 Det er jo du som snakker om sydenreiser. Det kan jo være så mangt.. Har heller ikke nevnt charter jeg. Man kan fint være så egoistisk å reise til varmere strøk uten å hverken reise på charter/"syden". Du mener jo at babyer ikke noe glede av forandringer, så uansett hvor man reiser (om det er en chartertur til "syden", eller ferie i karibien.. Babyen merker nok ingen forskjell), blir det jo egoistisk. Og det er jo ikke du, så da kan jeg jo dra den konklusjonen at du ikke har mye reiseerfaring med barn. Har du lest tittel på tråden? Den handler om å reise til Syden med en baby på to mnd. Men du har rett: Jeg har ingen erfaring med å ta med 2 mnd gamle barn til varmere strøk. Det lar jeg være, fordi fagfolk fraråder det.Anonymous poster hash: 6c381...4e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå