Gjest Peanut Skrevet 14. januar 2015 #21 Skrevet 14. januar 2015 Jeg husker en gang da jeg gikk sammen med noen spanske venninner i Spania at de pekte pá en gutt og sa at han var blond. Men for meg virket han mer lysebrun i háret, for dem var han naturligvis en flott blond gutt. Sá om du da hadde mórkeblond hár eller lignende, sá vil du fortsatt bli sett pá som blond der borte. Kanskje dette ogsá var noe av samme tankegangen da du var i statene? Ja, jeg vil tro det er samme tankegang. :3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #22 Skrevet 14. januar 2015 Hva skjer med at det alltid blir sett på som positivt når ei dame er blond? (Eks. Hun var sexy med det lange blonde langt håret" eller "hun var flott, med blondt hår og alt") Hvorfor legger man mer vekt på håret når ei pen jente er blond enn når ei pen jente er brunette? "Blond og deilig" er jo et kjent uttrykk, men "brunette og deilig" blir aldri brukt Jeg synes nå det er like mange vakre personer med mørkt hår, men virker som mange menn ser på blondt hår som mer positivt/feminint/sexy enn brunt? Eller hva mener du er forklaringen på at blondt hår oftere blir poengtert enn ei pen jentes brune lokker? Haha Anonymous poster hash: 7bc06...230 Jeg synes ikke blondiner rangerer særlig høyt.Anonymous poster hash: ac53c...490
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #23 Skrevet 14. januar 2015 Og så er det jo sånn at jenter som ikke er så heldige med utseende, da spesielt ansiktet høster frukter med blondt hår da de kan "lure" menn til å tro de er pene med blondt hår, attitude og utfordrende klær.Anonymous poster hash: b868b...104 Den skjønner jeg ikke. Jeg er ikke spesielt pen, og det blir bare enda tydeligere når jeg har prøvd lyst hår. Jeg synes også at de aller fleste kjendiser ol ser bedre ut med mørkere hår. Kan ikke komme på noen som kler lyst hår bedre enn en mørkere farge. Anonymous poster hash: 16e86...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #24 Skrevet 14. januar 2015 Den skjønner jeg ikke. Jeg er ikke spesielt pen, og det blir bare enda tydeligere når jeg har prøvd lyst hår. Jeg synes også at de aller fleste kjendiser ol ser bedre ut med mørkere hår. Kan ikke komme på noen som kler lyst hår bedre enn en mørkere farge. Anonymous poster hash: 16e86...a2b Nei, derfor jeg skrev lurer menn og ikke kvinner, de tenker jo annerledes. Har sett dette utallige ganger. Helhetsinntrykket er at de er "digge" men ser du på bare ansiktet er det ikke mye å skryte av. Anonymous poster hash: b868b...104 1
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #25 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Typisk menn å hevde slikt. De fleste "ekte blondiner" bleker håret sitt. Ja, det er forskjell på ihjelbleket glamourlook og et hår bleket slik at det ser naturlig ut, men som regel har de fleste med blondt stripet/bleket det. Begge disse kvinnene har bleket håret, selv om du sannsynligvis tror den nederste kvinnen er en "ekte blondine". http://bloggfiler.no/idadir.blogg.no/images/1589378-8-1359910790921.jpghttp://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/03/article-2679751-1F5DBD3D00000578-911_634x461.jpgOg forresten: Når man i slike tråder snakker om blondiner, så mener man kvinner med blondt hår som ser naturlig ut. Det betyr ikke at håret ikke kan være farvet. Anonymous poster hash: ee6c8...822 Jeg bare sier at jeg ikke syns det er noe fint med bleket hår hvor man tydlig ser at det er bleket. Typisk veldig gult hår, eller stor ettervekst. Hvorfor mener du det er typisk menn å "hevde slik"? Edit: Leste feil: du skrev ikke at jeg mente de fleste bleket håret sitt. Edit igjen: Jeg syns det nederste bildet ser ut som rødt hår, og ikke blondt. Dessuten ser man vel også etterveksten der? Endret 14. januar 2015 av Evans
Gjest Coolaid Skrevet 14. januar 2015 #26 Skrevet 14. januar 2015 Hårfarge har ingenting å si. Det er innstilling,personlighet, selvsikkerhet og kvinner som er seg selv som er sexy.
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 14. januar 2015 #27 Skrevet 14. januar 2015 Personlig foretrekker jeg brunetter 3
Gjest Sitrondrops Skrevet 14. januar 2015 #28 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er litt overfladisk når det gjelder hårfarge på partner, liker blonde menn. Men ingen regel uten unntak. 1
Gjest incognita Skrevet 14. januar 2015 #29 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg synes de fleste kvinner kler best å ha en hårfarge som er nærliggende den naturlige hårfargen man har. På den måten blir ikke etterveksten så "hard". Jeg opplever at jeg, som blondine, får mer oppmerksomhet for hårfargen min i utlandet enn jeg gjør her i gamlelandet. Endret 14. januar 2015 av incognita
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #30 Skrevet 14. januar 2015 Og så er det jo sånn at jenter som ikke er så heldige med utseende, da spesielt ansiktet høster frukter med blondt hår da de kan "lure" menn til å tro de er pene med blondt hår, attitude og utfordrende klær.Anonymous poster hash: b868b...104 Dette er jeg uenig i. Ser flere kommer med slike uttalelser, men sannheten er at noen kvinner er vakre, noen er "digge" eller pulbare, og sistnevnte er det i kraft av å ha et moderat attraktivt utseende kombinert med bar hud og/eller andre effekter. I det hele tatt er det mange kvinner som misliker eller ikke helt aksepterer at mange menn synes det er nok at en jente er "digg" fremfor vakker, hvilket er greit oppnåelig for de fleste med noe effort. Har observert mange ganger at noen jenter skal inn og rive ned vedkommende og få guttene til å ombestemme seg - "hun er egentlig ikke noe pen om det ikke var for det blonde håret / de store puppenen/ all sminken". Klart hårfarve kan gi en mer oppmerksomhet til en viss grad, da en "sterk" hårfarve - som lys blond, beksvart eller rød - legges bedre merke til enn kommunefarvet hår. Men det er i disse dager like vanlig for glamourmodeller å farve håret beksvart, en trend som startet med Megan Fox og hennes look. Anonymous poster hash: 55bc3...2f0 1
Neeli00 Skrevet 14. januar 2015 #31 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Hvorfor mener du det er typisk menn å "hevde slik"? Ikke jeg som skrev men likevel; Det henger vel sammen med at menn veldig ofte er blinde for hva kvinner foretar seg for å forbedre utseende og da fremstår det ofte tullete når de avskriver visse hjelpemidler fordi de bare assosierer det med spesielt dårlige resultater og samtidig faller for kvinner som har gjort disse tingene. Det er jo mange eksempler på dette. Menn som sier bleket hår er forferderlig men liker Sienna Miller og Amanda Seyfried. Menn som sier silikonpupper er forferderlig men liker Miranda Kerr, Irina Shayk og Blake Lively. Menn som sier restylane ser grusomt ut men liker Rosie Huntington-Whiteley og Keira Knightley. Listen fortsetter. Poenget er at de fleste hjelpemidler for kvinners utseende eksisterer fordi det har potensiale til å forbedre, men dersom det er gjort feil/billig/overdrevent ser det tacky og grusomt ut. Du sier jo i neste innlegg at du snakker om hår som synlig ser bleket ut, dvs. dårlige blekejobber. Det er jo noe helt annet og da må man heller skille det slik. Majoriteten av blondiner i Hollywood har i det minste striper og noe farving så det å kun skille mellom ekte og falsk gir ikke mye mening lenger. Endret 14. januar 2015 av Neeli00 4
Gjest Vind Skrevet 14. januar 2015 #32 Skrevet 14. januar 2015 Aner ikke. Dette har jeg aldri tenkt over. Spiller hårfarge virkelig noen rolle?
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 14. januar 2015 #33 Skrevet 14. januar 2015 Som mann har jeg aldri fått med meg at det skal være noe spesielt med blondiner? Av en eller annen grunn har jeg alltid falt for brunetter. Min siste forelskelse tenderte vel mot en blondere hårfarge, men fortsatt brunette. Nå synes jeg kanskje blondiner er mer eksotiske ettersom jeg ikke har hatt så mange av sorten. Tror jeg må ha meg en blondine snart.
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #34 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ikke jeg som skrev men likevel; Det henger vel sammen med at menn veldig ofte er blinde for hva kvinner foretar seg for å forbedre utseende og da fremstår det ofte tullete når de avskriver visse hjelpemidler fordi de bare assosierer det med spesielt dårlige resultater og samtidig faller for kvinner som har gjort disse tingene. Det er jo mange eksempler på dette. Menn som sier bleket hår er forferderlig men liker Sienna Miller og Amanda Seyfried. Menn som sier silikonpupper er forferderlig men liker Miranda Kerr, Irina Shayk og Blake Lively. Menn som sier restylane ser grusomt ut men liker Rosie Huntington-Whiteley og Keira Knightley. Listen fortsetter. Poenget er at de fleste hjelpemidler for kvinners utseende eksisterer fordi det har potensiale til å forbedre, men dersom det er gjort feil/billig/overdrevent ser det tacky og grusomt ut. Du sier jo i neste innlegg at du snakker om hår som synlig ser bleket ut, dvs. dårlige blekejobber. Det er jo noe helt annet og da må man heller skille det slik. Majoriteten av blondiner i Hollywood har i det minste striper og noe farving så det å kun skille mellom ekte og falsk gir ikke mye mening lenger. Okidoki, syns det var en merkelig generalisering å ta utfra innlegget jeg skrev. Jeg tror de fleste er ganske klar over at det kan være farget hår - enten det er blondt eller brunt. Selvsagt kan man bli "lurt", men jeg tror de aller fleste vet at en del farger håret. Nå er ikke jeg mann, men jeg tror ikke jeg har en dyptliggende kunnskap om hårfarging som menn ikke har. Jeg skrev både i det første og det andre innlegget mitt at jeg ikke syns noe om bleket hår, hvor det er synlig. Derfor jeg syns dette svaret fra denne andre var så merkelig. Jeg syns ikke det er noe fint med bleket hår, hvor man tydelig kan se at det ikke er den naturlige fargen Endret 14. januar 2015 av Evans
Neeli00 Skrevet 14. januar 2015 #35 Skrevet 14. januar 2015 Okidoki, syns det var en merkelig generalisering å ta utfra innlegget jeg skrev. Jeg tror de fleste er ganske klar over at det kan være farget hår - enten det er blondt eller brunt. Selvsagt kan man bli "lurt", men jeg tror de aller fleste vet at en del farger håret. Nå er ikke jeg mann, men jeg tror ikke jeg har en dyptliggende kunnskap om hårfarging som menn ikke har. Jeg skrev både i det første og det andre innlegget mitt at jeg ikke syns noe om bleket hår, hvor det er synlig. Derfor jeg syns dette svaret fra denne andre var så merkelig. Hvis du som regel oppfatter at det er farvet og du ikke liker farvet hår, betyr du jo at du ikke synes mesteparten av blonde kvinner i media er attraktive - som Blake Lively, Amanda Seyfried, Candice Swanepoel osv. De fleste menn synes likevel det, så ABen som siterte deg antok nok at du ikke forsto hvem som hadde bleket håret. Hvilket er noe mange menn tar feil av. 1
Prorsum Skrevet 14. januar 2015 #36 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg er "kommunegrå"/mørk blond til lys brun naturlig, så jeg kan gå litt begge veier når det gjelder å farge håret. Nå er jeg blond, og mener egentlig jeg kanskje får litt mer oppmerksomhet da, men det er ikke store forskjellen. Føler jeg må sminke meg mer med brunt hår da, så trives egentlig bedre blond (cool story). Endret 14. januar 2015 av Prorsum
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #37 Skrevet 14. januar 2015 Hvis du som regel oppfatter at det er farvet og du ikke liker farvet hår, betyr du jo at du ikke synes mesteparten av blonde kvinner i media er attraktive - som Blake Lively, Amanda Seyfried, Candice Swanepoel osv. De fleste menn synes likevel det, så ABen som siterte deg antok nok at du ikke forsto hvem som hadde bleket håret. Hvilket er noe mange menn tar feil av. Jeg liker ikke bleket hår, hvor du klart ser at det er bleket, ved at det feks. er gult eller er en stor ettervekst. Jeg har ikke noe i mot farget hår generelt, mange som er veldig fine på håret som har farget håret Tror det er få som er prinsipielt motstandere av for eksempel farget hår. Og jeg klarer ikke å spotte alle de som har farget håret altså, men jeg er klar over at det er veldig mange som gjør det.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #39 Skrevet 14. januar 2015 Synes dette er veldig individuelt som så mye annet. Synes og det kommer an på håret, har ei dame fint hår, kan det være flott blondt eller mørkt. Jeg er dame. Har naturlig mellomblondt, litt "kommunefarget"hår, men det synes jeg er finere enn bleika hår. Synes ofte det kan bli too much med bleika hår, ja slitsomt å se flere som er veldig blonde, men igjen, det kommer an på håret og jenta det sitter på. Håret mitt kan bli lysere i sola. Men jeg liker kommunegrått og blek hud, for er man vakker, kan man være ennå vakrere med det, for det stjeler ikke oppmerksomheten fra en naturlig skjønnhet. Synes det kan være mer sofistikert. Flere har sagt at de liker hårfargen min, og jeg har aldri farget håret, har fyldig , langt hår med naturlig fall/bølger. Ofte synes jeg de som er mørkere blond kan være penere fordi de har mer markerte trekk, som naturlig mørke øyenbryn, vipper etc. Det har jeg selv og naturlig. Veldig lyse kan mangle konturer, og noen kan kle det, men noen kan og se blasse ut. Det foregår og mye stygt unaturlig farging av vipper og bryn idag, ikke bare blandt blondiner. Anonymous poster hash: 48b9d...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #40 Skrevet 14. januar 2015 Dette er jeg uenig i. Ser flere kommer med slike uttalelser, men sannheten er at noen kvinner er vakre, noen er "digge" eller pulbare, og sistnevnte er det i kraft av å ha et moderat attraktivt utseende kombinert med bar hud og/eller andre effekter. I det hele tatt er det mange kvinner som misliker eller ikke helt aksepterer at mange menn synes det er nok at en jente er "digg" fremfor vakker, hvilket er greit oppnåelig for de fleste med noe effort. Har observert mange ganger at noen jenter skal inn og rive ned vedkommende og få guttene til å ombestemme seg - "hun er egentlig ikke noe pen om det ikke var for det blonde håret / de store puppenen/ all sminken". Klart hårfarve kan gi en mer oppmerksomhet til en viss grad, da en "sterk" hårfarve - som lys blond, beksvart eller rød - legges bedre merke til enn kommunefarvet hår. Men det er i disse dager like vanlig for glamourmodeller å farve håret beksvart, en trend som startet med Megan Fox og hennes look. Anonymous poster hash: 55bc3...2f0 For litt enkle menn ville hun her blitt sett på som en "rådeilig dame", hun har garantert drøssevis av likes på Facebook og hvis hun hadde gått litt fort forbi en mannegjeng kunne sikkert mange tenkt hun var en 7'er. Jeg personlig syns hun er maks en 3'er i ansiktet (søster av Kristin Halvorsen?!) og direkte udelikat, og er overbevist om at ikke menn hadde tenkt det samme før håret var kort og mørkt, hvilket en faktisk pen dame hadde vært like pen med. Så håret kan ha mye å si ved å lure dere. http://media.photobucket.com/user/leozam/media/butterface.jpg.html?filters[term]=butterface.&filters[primary]=images&filters[secondary]=videos&sort=1&o=0Anonymous poster hash: b868b...104
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå