Gå til innhold

Blond dame: alle menns drøm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skjer med at det alltid blir sett på som positivt når ei dame er blond? (Eks. Hun var sexy med det lange blonde langt håret" eller "hun var flott, med blondt hår og alt")

Hvorfor legger man mer vekt på håret når ei pen jente er blond enn når ei pen jente er brunette? "Blond og deilig" er jo et kjent uttrykk, men "brunette og deilig" blir aldri brukt :P

Jeg synes nå det er like mange vakre personer med mørkt hår, men virker som mange menn ser på blondt hår som mer positivt/feminint/sexy enn brunt? Eller hva mener du er forklaringen på at blondt hår oftere blir poengtert enn ei pen jentes brune lokker? Haha :laugh:

Anonymous poster hash: 7bc06...230
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så tror jeg det er medfødt.

Skrevet

For min del har hår litt spesielle preferanser. Først var jeg litt fascinert over blondiner, men det var før jeg oppdaget at mange av de hadde lyse kjønnshår. Noe som IKKE er pent.

Anonymous poster hash: 070ca...432
  • Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er faktisk en syklisk greie. Internasjonalt tror jeg det er brunetter som er i vinden for tiden.

Skrevet

Det er jo langt flere brunetter og kvinner med svart hår på kloden enn blondiner, så i enkelte land har det en verdi ved at det er sjeldent (og selv om man kan bleke det forekommer det likevel for hvite/lyse kvinner).

Så henger det vel litt igjen fra gammelt av. Da man ikke hadde blekemidler var blondt hår et tegn på ungdom, ettersom de fleste blondiner får brunere hår med tiden.

Det er ikke noe å henge seg opp i, det er jo totalt sett flere vakre brunetter (da det er flere av dem totalt) og menn er jevnt over like interessert i brunetter.

Blondt hår har fortsatt assosiasjonen til nordiske, myke trekk, ungdom og femininitet, ettersom flere kvinner er blonde enn menn. Men i disse dager synes jeg alle hårfarver får like mye oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 55bc3...2f0
Skrevet

For min del har hår litt spesielle preferanser. Først var jeg litt fascinert over blondiner, men det var før jeg oppdaget at mange av de hadde lyse kjønnshår. Noe som IKKE er pent.

Blond dusk er digg det da, men da må den være veldig lys også!

Anonymous poster hash: e4e5a...dae

Skrevet

Blond dusk er digg det da, men da må den være veldig lys også!

Anonymous poster hash: e4e5a...dae

Skrevet

Jeg får 100 ganger mindre oppmerksomhet etter jeg sluttet å bleke håret, så ja, blondiner er favoritten blandt menn :P men er fortsatt glad jeg er kvitt den fargen!

Anonymous poster hash: b868b...104

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe fint med bleket hår, hvor man tydelig kan se at det ikke er den naturlige fargen. Men ekte blondiner syns jeg er fint - men det hjelper jo ikke at hun er blond hvis personligheten ikke er noe særlig.

Jeg hadde en greie for blondiner selv før, og trodde vel nesten at jeg ikke kunne falle for ei som ikke hadde blondt hår. Men så traff jeg ei jeg falt pladask for, med brunt/gyllent hår - og da spilte hårfargen ingen rolle. Jeg vet ikke, men tror det er en greie noen (deriblant jeg selv) kan få for seg. Det er vel ikke så mange ekte-blondiner, kanskje det også kan være en teori.

Skrevet

Jeg har hørt både deilig brunette og deilig rødtopp også jeg da. Kjenner mange menn som foretrekker mørke jenter og bare unntaksvis kikker på blondiner.

Anonymous poster hash: 16e86...a2b
  • Liker 1
Gjest Andrea93
Skrevet

Blondiner er jo en minoritet på verdensbasis, så har nok litt med det å gjøre. Bodde en stund i Spania, og jeg er naturlig lys blond - da hendte det minst et par ganger daglig at folk pekte og ropte "rubia, rubia! (blondine, blondine!). Aldri fått så mye oppmerksomhet for å være blondine i Norge, men her er det jo helt vanlig å være blond.

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Det er ná ofte vanlig at i de landa hvor det er minst vanlig med lyst hár at de synes báde menn og kvinner som er blonde og som har blá óyne er skikkelig flotte. For eksempel i Norge sá har jeg opplevd at mange Norske kvinner synes mórkhárede menn med brune óyne er skikkelig nydelige, samme har jeg sett med Norske menn at mange av de synes det er noe flott med kvinner som har mórkt hár.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg får 100 ganger mindre oppmerksomhet etter jeg sluttet å bleke håret, så ja, blondiner er favoritten blandt menn :P men er fortsatt glad jeg er kvitt den fargen!

Jeg bleket håret mitt en gang (lys blond, jeg er mørk blond), og fikk ikke særlig mer oppmerksomhet. :3

Bodde en stund i Spania, og jeg er naturlig lys blond - da hendte det minst et par ganger daglig at folk pekte og ropte "rubia, rubia! (blondine, blondine!).

Da jeg var liten og bodde i statene, så var det en gang jeg hadde gått meg vill i et stort kjøpesenter, men ikke vill nok til å ikke finne frem til noen som kunne hjelpe meg med å finne foreldrene mine. Det ble annonsert på høytaler at en liten blond jente var blitt funnet. Moren min kom ikke før litt senere, fordi hun antok at blond betydde lys blond, men jeg var ikke lys blond. O_o

Endret av Peanut
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe fint med bleket hår, hvor man tydelig kan se at det ikke er den naturlige fargen. Men ekte blondiner syns jeg er fint - men det hjelper jo ikke at hun er blond hvis personligheten ikke er noe særlig.

Jeg hadde en greie for blondiner selv før, og trodde vel nesten at jeg ikke kunne falle for ei som ikke hadde blondt hår. Men så traff jeg ei jeg falt pladask for, med brunt/gyllent hår - og da spilte hårfargen ingen rolle. Jeg vet ikke, men tror det er en greie noen (deriblant jeg selv) kan få for seg. Det er vel ikke så mange ekte-blondiner, kanskje det også kan være en teori.

Typisk menn å hevde slikt. De fleste "ekte blondiner" bleker håret sitt. Ja, det er forskjell på ihjelbleket glamourlook og et hår bleket slik at det ser naturlig ut, men som regel har de fleste med blondt stripet/bleket det.

Begge disse kvinnene har bleket håret, selv om du sannsynligvis tror den nederste kvinnen er en "ekte blondine".

http://bloggfiler.no/idadir.blogg.no/images/1589378-8-1359910790921.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/03/article-2679751-1F5DBD3D00000578-911_634x461.jpg

Og forresten: Når man i slike tråder snakker om blondiner, så mener man kvinner med blondt hår som ser naturlig ut. Det betyr ikke at håret ikke kan være farvet.

Anonymous poster hash: ee6c8...822

• Liker 4
Skrevet

Jeg bleket håret mitt en gang (lys blond), og fikk ikke særlig mer oppmerksomhet. :3

Jeg er penere nå så skjønner det ikke helt jeg heller, men mange (tullinger) tenker vel at blondiner er mer oppnålige, nå ser jeg mer anonym ut.

Og så er det jo sånn at jenter som ikke er så heldige med utseende, da spesielt ansiktet høster frukter med blondt hår da de kan "lure" menn til å tro de er pene med blondt hår, attitude og utfordrende klær.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har egentlig lurt på det samme som deg TS. Hva er det med blondiner? Det er akkurat som om mange blondiner blir ansett som pene bare pga hårfargen. Og spesielt hvis de har store pupper i tillegg.. Selv om de ikke er ansiktspene i det hele tatt.

Men tror det handler om det som er nevnt tidligere i tråden, det som er litt sjelden og eksotisk blir ansett som pent. F.eks blondiner i Spania, Italia, Latin- Amerika osv.

Jeg er halvt latina, så jeg er mørk og sånn sett kan jeg gå rimelig ubemerket hen i hjemlandet til min far. Men har ganske lyseblå øyne, og det er de utrolig fascinert over. Jeg er ikke penere enn jenter med brune øyne, men de er fascinert av meg fordi jeg har en kombinasjon som er sjelden (der).

Kjæresten min hadde forresten bare vært sammen med blondiner da han traff meg, og han foretrekker nok blondiner i bunn og grunn. Så fortsatt føler jeg meg faktisk litt usikker ift enkelte blonde jenter ovenfor han, selv om de egentlig ikke er mer attraktive.

Endret av _Malene
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er penere nå så skjønner det ikke helt jeg heller, men mange (tullinger) tenker vel at blondiner er mer oppnålige, nå ser jeg mer anonym ut.

Og så er det jo sånn at jenter som ikke er så heldige med utseende, da spesielt ansiktet høster frukter med blondt hår da de kan "lure" menn til å tro de er pene med blondt hår, attitude og utfordrende klær.

Enig.

Anonymous poster hash: 7bc06...230

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk faktisk mer oppmerksomhet da jeg farget håret mitt svart. Da ble jeg plutselig liksom mer "eksotisk". O_O Og fikk spørsmål om jeg var perser (iraner) eller noe slikt. Hæh? O_o

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Da jeg var liten og bodde i statene, så var det en gang jeg hadde gått meg vill i et stort kjøpesenter, men ikke vill nok til å ikke finne frem til noen som kunne hjelpe meg med å finne foreldrene mine. Det ble annonsert på høytaler at en liten blond jente var blitt funnet. Moren min kom ikke før litt senere, fordi hun antok at blond betydde lys blond, men jeg var ikke lys blond. O_o

Jeg husker en gang da jeg gikk sammen med noen spanske venninner i Spania at de pekte pá en gutt og sa at han var blond. Men for meg virket han mer lysebrun i háret, for dem var han naturligvis en flott blond gutt. Sá om du da hadde mórkeblond hár eller lignende, sá vil du fortsatt bli sett pá som blond der borte. Kanskje dette ogsá var noe av samme tankegangen da du var i statene?

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har brunt hår, men ser likevel nordisk ut så jeg har opplevd folk i utlandet som ønsker å ta på huden min fordi den er så hvit (jeg blir jo aldri brun :P Bare rød) så jeg tenker at brunetter også kan se nordiske ut. Jeg synes egentlig at menn liker like godt brunetter som blondiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...