AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg ble bitt av en middels str hund for et par dager siden, bet slik at jeg begynte å blø. Ringte til legevakten, sa at det ikke var farlig. Og fortsatt er jeg opphovnet, det er "varmt" i såret. Er det tegn på betennelse? Anonymous poster hash: 6a0e4...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Del Skrevet 14. januar 2015 Hvis det er lenge siden du tok stivkrampevaksine så burde du tatt ei etter bittet. Var såret dypt og igjennom huden så burde det også blitt renset. Ble selv bitt av hund (størrelse på hunden har ingenting å si), og tennene gikk godt igjennom huden. Fikk stivkrampevaksine, rensing av sår, samt forebyggende antibiotikakur hos legen. Anonymous poster hash: d56af...b95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Del Skrevet 14. januar 2015 Ble bitt av hund i fjor. Jeg måtte ta ny stivkrampevaksine siden det var lenge siden sist. Denne må du ta ila. 72 timer ble jeg fortalt, så jeg ville i alle fall sjekka ut hvor lenge det er siden du ble vaksinert sist og evt. tatt en tur på legevakta for påfyll. Det er så klart også viktig å rense såret godt og å plastre det så du holder det litt i ro og det ikke kommer dritt inn. (Etter du har rensa kan du sette på strips, det hjelper å holde det mer i ro og det gror fortere og penere.) Om du er bekymra ville jeg gått innom legevakta og sjekka såret. Jeg fikk i alle fall beskjed om at det var lurt å sjekke det ut for sikkerhets skyld (men hos meg var det litt pga. det var såpass dypt at jeg kanskje måtte sy, det er det uansett for sent for i ditt tilfelle). At det er hovent fortsatt ville jeg derimot ikke bekymra meg veldig for. Det er et halvt år siden jeg ble bitt, og jeg kjenner det fortsatt. Jeg var veldig hoven (blåmerker og hevelser) i ca en måned etter at jeg ble bitt. Men igjen; ville vurdert å få noen til å se på det om du ikke har gjort det allerede. I alle fall ring legevakta. Anonymous poster hash: b9c72...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Del Skrevet 14. januar 2015 Du kan ha en infeksjon om det er hovent og varmt. Du må også ta stivkrampevaksine. Merkelig at legevakten ba deg se det an, for stivkrampe er en grusom, dødelig sykdom. Og folk dør av det i Norge også. Anonymous poster hash: 10e7c...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Del Skrevet 14. januar 2015 Så gå til lege!Anonymous poster hash: 10e7c...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Del Skrevet 14. januar 2015 Ok, får ringe til legen. Skylte såret med klorhexdin, og huden som hadde blitt bitt av (1 cm) la jeg bare over igjen. Altså biten som hang igjen. Tok stivkrampe for 9-10 år siden, så de på legevakten mente det ikke ville være noe problem. -TSAnonymous poster hash: 6a0e4...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Del Skrevet 14. januar 2015 Ok, får ringe til legen. Skylte såret med klorhexdin, og huden som hadde blitt bitt av (1 cm) la jeg bare over igjen. Altså biten som hang igjen. Tok stivkrampe for 9-10 år siden, så de på legevakten mente det ikke ville være noe problem. -TSAnonymous poster hash: 6a0e4...01f Fint du går til lege. Stivkrampevaksine varer i maks tinår, ja. Men man kan lett få andre infeksjoner av et hundebitt, som må behandles med antibiotika. Dersom såret er rødt, varmt, hovent og smertefullt (og evt pussfylt) er dette tegn på infeksjon.Anonymous poster hash: 10e7c...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå