Gå til innhold

Pappas nye flamme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ta deg en prat med eksen din du..! :)

Eksen min gjorde noe slikt han også, og etter en prat ordna det seg og han lovte å først introdusere når han var i et forhold som han virkelig hadde trua på.

Jeg ønsker ikke eksen min noe vondt og jeg ønsker han ALT godt i verden! Jeg håper at han finner en fantastisk jente og at han lever lykkelig for resten av sine dager med henne. Vi forteller hverandre om en evt ny partner før vi introdusererer barnet vårt for partneren.

Pga felles barn er det ikke akkurat slik at jeg slipper å se han de neste 70 årene av levetida mi; like greit å gjøre det beste ut av situasjonen.

Kan man ikke det burde man revurdere om man er en god mamma/pappa.

Anonymous poster hash: 8e38f...32e

Helt enig!

Anonymous poster hash: d590e...f06

Videoannonse
Annonse
Gjest AryaKillie
Skrevet

Hvis DU er en trygg omsorgsperson for ditt barn og ikke utsetter det for ustabilitet så skal du ikke bry deg så mye om de der greiene hos far. Barnet kan tåle mye og vil ikke ta noe skade så lenge det har en trygg omsorgsperson å gå til. Jeg ville aldri introdusert en ny partner til barna med en gang men jeg ville aldri akseptert at min eks skulle ha noe med dette å gjøre.

Skrevet

Seriøst, ha dette i en avtale? Blir noen arrestert om det brytes eller mister man foreldreretten? Voksne folk klarer vel å bruke hodet, og om den ene ikke gjør det får ikke den andre gjort noe med dere. Den andre parten har vel ikke noe spesielt krav på å få vite først heller, hvorfor skal man det??

Anonymous poster hash: 48f92...10a

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ingenting du kan gjøre annet enn å håpe at de holder sammen.

Skrevet

Men selv om man har det avtalefestet, er det ikke noe man kan gjøre om den andre parten velger å ikke bry seg. En slik avtale kan, som alle andre avtaler, avsluttes dersom man ønsker, og det er samværsforelder som har ansvar for og rett til å bestemme hvordan ting skal gjøres når barnet er der.

Til din informasjon så er en avtale om delt bosted / 50/50 bindende så lenge barnet bor hjemme hos mor og far og inntil den endres.

For at den skal kunne endres og være gyldig må både mor og far signere.

Hvis dette ikke følges opp bestiller man time hos Familievernkontoret og melder fra om brudd på avtalen. Slikt blir jo notert...og en forelder som blir kalt inn til time bør ta dette seriøst!

Anonymous poster hash: 6633d...d99

Skrevet

Seriøst, ha dette i en avtale? Blir noen arrestert om det brytes eller mister man foreldreretten? Voksne folk klarer vel å bruke hodet, og om den ene ikke gjør det får ikke den andre gjort noe med dere. Den andre parten har vel ikke noe spesielt krav på å få vite først heller, hvorfor skal man det??

Anonymous poster hash: 48f92...10a

At det er mulig å si noe slikt...

Selvsagt er du et vanlig blant ressurssterke foreldre å ha en slik avtale. En slik avtale gjenspeiler respekt for den enkelte. Det handler om anstendighet.

Noe du sannsynligvis ikke vil forstå.

Anonymous poster hash: 6633d...d99

Skrevet

Merkelig du finner dette ut på facebook og ikke får det fortalt av datteren din.

Anonymous poster hash: bcd59...9c3

Skrevet

Til din informasjon så er en avtale om delt bosted / 50/50 bindende så lenge barnet bor hjemme hos mor og far og inntil den endres.

Avtalen om delt bosted, ja. Avtalen om å ikke involvere kjærester når man har samvær, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...