Gå til innhold

Pappas nye flamme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 5 med min eks.

Han har enda et barn med en annen dame som har vært ei super stemor for datteren vår. Dette forholdet har desverre nettopp tatt slutt.

Eksen min har samvær med vår datter annenhver helg.

2 mnd etter at "stemor" flytter ut er hans nye flamme der hele helgen. Fra fredag til søndag. Jeg fikk ikke vite noe om dette. Så det på facebook.

Jeg reagerer kraftig på dette. Synes det er en feig måte å gjøre det på. En egoistisk måte. Han kjenner denne nye damen såvidt og vet ikke om dette kommer til å bli en stabil voksenperson i vår datters liv.

Han synes jeg overreagerer. Gjør jeg??

Hva kan jeg gjøre??

Anonymous poster hash: eba77...54e

Anonymous poster hash: eba77...54e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel ikke gjøre noe? Dere er jo ikke sammen så han får vel gjøre som han vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, men utover å snakke med ham, kan du ikke gjøre noe, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke slikt regulert i deres 50/50-avtale?

Mange har sørget for å avtalefestet at ny kjæreste IKKE vises for barnet før det regnes som trygt og seriøst - og dessuten av mor/far får vite om det FØR barnet.

Det er ganske viktig at slikt gjøres ordentlig.

Anonymous poster hash: 6633d...d99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selv om man har det avtalefestet, er det ikke noe man kan gjøre om den andre parten velger å ikke bry seg. En slik avtale kan, som alle andre avtaler, avsluttes dersom man ønsker, og det er samværsforelder som har ansvar for og rett til å bestemme hvordan ting skal gjøres når barnet er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke slikt regulert i deres 50/50-avtale?

Mange har sørget for å avtalefestet at ny kjæreste IKKE vises for barnet før det regnes som trygt og seriøst - og dessuten av mor/far får vite om det FØR barnet.

Det er ganske viktig at slikt gjøres ordentlig.

Anonymous poster hash: 6633d...d99

Dette var jeg ikke klar over at var mulig å ordne gjennom avtale... Takk for informasjonen.

Ikke ts

Anonymous poster hash: 79e36...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at forholdet har tatt slutt for barnets del, håper den lille har det bra etter kutt av relasjon i livet sitt.

Det er nok ikke stort du kan gjøre med det, men synes det er veldig spesielt at han allerede nå har introdusert barnet for den nye dama hans. Barnet har behov for å omstille seg endringer. Er det ble du eventuelt kunne sagt og tror du han hadderrespektert sitt barn for å få tid og generelt bli kjent med dama før hun er der til en hver tid?

Du overreagerer ikke, jeg ville selv blitt fortvilt over en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 79e36...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om man har det avtalefestet, er det ikke noe man kan gjøre om den andre parten velger å ikke bry seg. En slik avtale kan, som alle andre avtaler, avsluttes dersom man ønsker, og det er samværsforelder som har ansvar for og rett til å bestemme hvordan ting skal gjøres når barnet er der.

Nettopp.

Vi har også hatt en sånn avtale. Den varte til... far fikk seg kjæreste og da ga han faen.. Barnet ble introdusert for barnet før meg og jeg måtte høre om det fra barnet.

Anonymous poster hash: 05b42...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Mange har sørget for å avtalefestet at ny kjæreste IKKE vises for barnet før det regnes som trygt og seriøst - og dessuten av mor/far får vite om det FØR barnet.

Anonymous poster hash: 6633d...d99

Det vanligste er å ha dette avtalefestet.

Er det virkelig både vanlig, så vanlig at noen psåtår at det er det vanligste? Baserer dere påstanden på konkrete tall, eller på en oppfatning av det dere ser rundt dere?

Par jeg kjenner som har gått fra hverandre og har barn har sunt vett i skallen og kommunikasjonsevner, så de klarer å løse sånne ting på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig både vanlig, så vanlig at noen psåtår at det er det vanligste? Baserer dere påstanden på konkrete tall, eller på en oppfatning av det dere ser rundt dere?

Par jeg kjenner som har gått fra hverandre og har barn har sunt vett i skallen og kommunikasjonsevner, så de klarer å løse sånne ting på en ordentlig måte.

Det er ikke alle som har gode samarbeidsevner, dessverre... Noen trenger faktisk dette for å ha en forsikring om barns trygghet for relasjoner som ikke kommer og går.

Anonymous poster hash: 79e36...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke slikt regulert i deres 50/50-avtale?

Mange har sørget for å avtalefestet at ny kjæreste IKKE vises for barnet før det regnes som trygt og seriøst - og dessuten av mor/far får vite om det FØR barnet.

Det er ganske viktig at slikt gjøres ordentlig.

Anonymous poster hash: 6633d...d99

Vi har denne avtalen og vi har to store barn.

Men far "glemte" dette og hadde den nye damen på besøk og fikk treffe barna og jeg fikk vite det "sånn by the way" i etterkant.

De gikk også på visning på hus de skulle kjøpe sammen rett etterpå uten at jeg var informert om at de skulle flytte sammen..

Greit at jeg ikke har noe med hva han gjør, men han legger planer for barna som også er mitt ansvar. Dessverre er ikke alle foreldre like gode på å akseptere at begge foreldre skal være informert om barnas liv.

Anonymous poster hash: d590e...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Det er ikke alle som har gode samarbeidsevner, dessverre... Noen trenger faktisk dette for å ha en forsikring om barns trygghet for relasjoner som ikke kommer og går.

Anonymous poster hash: 79e36...e31

Det tviler jeg ikke på. Spørsmålet mitt gjaldt om hvorvidt en slik ordning faktisk er den vanligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Er det virkelig både vanlig, så vanlig at noen psåtår at det er det vanligste? Baserer dere påstanden på konkrete tall, eller på en oppfatning av det dere ser rundt dere?

Par jeg kjenner som har gått fra hverandre og har barn har sunt vett i skallen og kommunikasjonsevner, så de klarer å løse sånne ting på en ordentlig måte.

Jeg baserer meg på folk jeg kjenner som ble skilt mens barna var små. Selv har jeg ingen personlig erfaring.

For meg virker en slik kontrakt viktig for partene og det forstår jeg godt når jeg leser og hører om skilte foreldre som drar inn nye partnere på et altfor tidlig tidspunkt. Det er ikke alle som tenker helt klart og fornuftig når de er nyforelsket og klar for å starte sitt nye liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter på 5 med min eks.

Han har enda et barn med en annen dame som har vært ei super stemor for datteren vår. Dette forholdet har desverre nettopp tatt slutt.

Eksen min har samvær med vår datter annenhver helg.

2 mnd etter at "stemor" flytter ut er hans nye flamme der hele helgen. Fra fredag til søndag. Jeg fikk ikke vite noe om dette. Så det på facebook.

Jeg reagerer kraftig på dette. Synes det er en feig måte å gjøre det på. En egoistisk måte. Han kjenner denne nye damen såvidt og vet ikke om dette kommer til å bli en stabil voksenperson i vår datters liv.

Han synes jeg overreagerer. Gjør jeg??

Hva kan jeg gjøre??

Anonymous poster hash: eba77...54e

Anonymous poster hash: eba77...54e

Nei, jeg synes ikke du over reagerer, jeg hadde nok heller ikke likt å at det gikk så fort i svingene.

Når det er sagt, så synes jeg det er litt drøyt at exer skal ha så mye innflytelse og makt over hvem den andre er sammen med , når de gjør ting sammen og når den velger å introdusere dem for barnet.

Anonymous poster hash: 420cb...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har denne avtalen og vi har to store barn.

Men far "glemte" dette og hadde den nye damen på besøk og fikk treffe barna og jeg fikk vite det "sånn by the way" i etterkant.

De gikk også på visning på hus de skulle kjøpe sammen rett etterpå uten at jeg var informert om at de skulle flytte sammen..

Greit at jeg ikke har noe med hva han gjør, men han legger planer for barna som også er mitt ansvar. Dessverre er ikke alle foreldre like gode på å akseptere at begge foreldre skal være informert om barnas liv.

Anonymous poster hash: d590e...f06

Du har et ansvar for barna ja, men du har ingenting med om far ønsker å flytte sammen med kjæresten sin.

Min eks fortalte meg ikke om hans nye dame. Hvorfor skulle han fly til meg med det først? Vi er ekser og slike ting forteller jeg ikke han heller selv om vi har barn sammen. Det får være opp til hver av oss å bestemme når barnet skal få møte ny kjæreste. Måte på hvor mye kontroll man skal ha over eksen.

Anonymous poster hash: 41b83...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et ansvar for barna ja, men du har ingenting med om far ønsker å flytte sammen med kjæresten sin.

Min eks fortalte meg ikke om hans nye dame. Hvorfor skulle han fly til meg med det først? Vi er ekser og slike ting forteller jeg ikke han heller selv om vi har barn sammen. Det får være opp til hver av oss å bestemme når barnet skal få møte ny kjæreste. Måte på hvor mye kontroll man skal ha over eksen.

Anonymous poster hash: 41b83...197

Jeg støtter ts her. Om det så bare er en sms på endringer som påvirker barnets hverdag, burde en si fra om endring i barnets liv, når mor eller far trenger informasjon dersom barnet skulle ha behov for å snakke om det eller endre oppførsel.

Nei, en eks er en eks, klart det, men et barn er et barn, og det mener jeg stiller høyere enn «ekser må slutte å blande seg, slutte å skulle ha kontroll over livet mitt». Det har ikke noe med det å gjøre, det handler om barnet!

Anonymous poster hash: 79e36...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et ansvar for barna ja, men du har ingenting med om far ønsker å flytte sammen med kjæresten sin.

Min eks fortalte meg ikke om hans nye dame. Hvorfor skulle han fly til meg med det først? Vi er ekser og slike ting forteller jeg ikke han heller selv om vi har barn sammen. Det får være opp til hver av oss å bestemme når barnet skal få møte ny kjæreste. Måte på hvor mye kontroll man skal ha over eksen.

Anonymous poster hash: 41b83...197

Ja, eller for å snu det på hodet:

Begge foreldrene er familien til barnet/barna. Et det ikke naturlig at familien er informert om livet til barna??

Kampen om å være fri til å gjøre som man vil er bare barnslig synes jeg.

Anonymous poster hash: d590e...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en prat med eksen din du..! :)

Eksen min gjorde noe slikt han også, og etter en prat ordna det seg og han lovte å først introdusere når han var i et forhold som han virkelig hadde trua på.

Jeg ønsker ikke eksen min noe vondt og jeg ønsker han ALT godt i verden! Jeg håper at han finner en fantastisk jente og at han lever lykkelig for resten av sine dager med henne. Vi forteller hverandre om en evt ny partner før vi introdusererer barnet vårt for partneren.

Pga felles barn er det ikke akkurat slik at jeg slipper å se han de neste 70 årene av levetida mi; like greit å gjøre det beste ut av situasjonen.

Kan man ikke det burde man revurdere om man er en god mamma/pappa.



Anonymous poster hash: 8e38f...32e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...