Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere mobiltelefon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min første mobil da jeg var 11. Jeg fikk nylig min tredje mobil, og nå er jeg 27:P



Anonymous poster hash: 530c6...2e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har/hadde inntil i dag en iPhone 3.... vunnet i en fotokonkurranse i 2010... med min funksjonshemmede hjertevenn som motiv og Pus selv bak kameraet. :sjenert:

Og den har vært upåklagelig, hver dag, i alle besøkte land. Nix problemer.

Da IOS 8 kom så var den ikke designet for det gitt... så da var det bare å tenke hardt noen ganger, og bestemme seg for at "OK, så er det nå man skal bytte."

- og da gjøres det skikkelig. Pluss 128GB.

Gratulerer vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

blackberry-passport1.jpg

Jeg har 40-årsdag i begynnelsen av juni og holder på å spare til den her som bursdagsgave til meg selv.

Det kaller jeg virkelig rund-dag-gave-med-bravour :blink:

"Liten tablet utgave" (som for meg er 'en liten iPad') er supre for oss som ikke springer rundt med mobilen i lommen, men har den i vesken.

- og alt må selvsagt ha sin egen og håndsydde, røde flip case cover... i lær.

Det ble heldigvis ikke så dyrt, rundt regnet £10 med pakking og porto

s-l140.jpg

Ny mobil er det reneste byggesettet :ler:

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg bytter ikke mobiltelefon. Jeg bruker den jeg har til den er gammel og grå og oppbrukt. Det er klart at noen ganger så lengter man etter det nye og freshe, og ikke vil ha den jævla knuste skjermen lenger, men å prøve å ha fokus på andre ting enn å ha det beste og nyeste hele tiden hjelper meg med å prøve å ikke være så materialistisk, og da går det egentlig helt fint at jeg ikke får sendt 50 snapper om dagen av hva jeg har på meg og spiser hver dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kaller jeg virkelig rund-dag-gave-med-bravour :blink:

"Liten tablet utgave" (som for meg er 'en liten iPad') er supre for oss som ikke springer rundt med mobilen i lommen, men har den i vesken.

- og alt må selvsagt ha sin egen og håndsydde, røde flip case cover... i lær.

Det ble heldigvis ikke så dyrt, rundt regnet £10 med pakking og porto

s-l140.jpg

Ny mobil er det reneste byggesettet :ler:

Ja, er det ikke det, jeg har savnet de fysiske tastene og når de kom med en skjerm på 4.5", så bare måtte jeg ha den. Den skarlagen røde iphone vesken var jo steike fin da. Må nok få i noe like så stillig til passport ja, ser for meg noe svart læder med fornavnet mitt utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bytter ikke mobiltelefon. Jeg bruker den jeg har til den er gammel og grå og oppbrukt. Det er klart at noen ganger så lengter man etter det nye og freshe, og ikke vil ha den jævla knuste skjermen lenger, men å prøve å ha fokus på andre ting enn å ha det beste og nyeste hele tiden hjelper meg med å prøve å ikke være så materialistisk, og da går det egentlig helt fint at jeg ikke får sendt 50 snapper om dagen av hva jeg har på meg og spiser hver dag! :danse:

Nja, nå trenger ikke folk å kjøpe toppmodellen når de skaffer seg ny mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

En gang pr år ca. Skulle ønske det skjedde sjeldnere, men siden telefonene jeg har ofte blir sykt trege og plutselig går i svart selv, så ser jeg nesten ingen annen løsning annet en å være telefonløs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Nja, nå trenger ikke folk å kjøpe toppmodellen når de skaffer seg ny mobil.

Nei, det var absolutt ikke det jeg mente heller. Og det gjør da ikke noe om folk kjøper stadig den nyeste modellen heller, jeg bare sier at sånn gjør jeg det. Men min måte er ikke bedre enn noen andre sin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke det, jeg har savnet de fysiske tastene og når de kom med en skjerm på 4.5", så bare måtte jeg ha den. Den skarlagen røde iphone vesken var jo steike fin da. Må nok få i noe like så stillig til passport ja, ser for meg noe svart læder med fornavnet mitt utenpå.

Hkoeriw feil

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var absolutt ikke det jeg mente heller. Og det gjør da ikke noe om folk kjøper stadig den nyeste modellen heller, jeg bare sier at sånn gjør jeg det. Men min måte er ikke bedre enn noen andre sin :-)

Forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den jeg har ikke fungerer skikkelig lenger. Har hatt iPhone 4 i mange år nå, men merker den begynner å henge seg hele tida nå, takler ikke se siste oppdateringene noe særlig. Skal bytte til noe annet enn iPhone, da jeg ikke vil bruke såpass mye penger på noe produsentene tydeligvis mener jeg bør bytte ut annethvert år.

Kjenner en del som bytter ut mobilene sine hvert år mot nyeste modell, og skjønner virkelig ikke helt det. Er selvfølgelig bra med oppdaterte telefoner som har mange funksjoner, men nektet å tro det kommer SÅ mye nyttig av nytt hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så byttet jeg telefon ca. hvert år. Dette var fordi min pappa var veldig glad i å kjøpe nye telefoner til meg. :laugh:

Nå derimot bytter jeg telefon når det trengs. Mobilen jeg har nå har jeg hatt i snart to år, og har planer om å bruke den til den bokstavelig talt slukner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig synes det er steikkult å følge med på mobilfronten, vi har virkelig en personlig digital assistent i lommen nu. Herlig. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg bytter ikke mobiltelefon. Jeg bruker den jeg har til den er gammel og grå og oppbrukt. Det er klart at noen ganger så lengter man etter det nye og freshe, og ikke vil ha den jævla knuste skjermen lenger, men å prøve å ha fokus på andre ting enn å ha det beste og nyeste hele tiden hjelper meg med å prøve å ikke være så materialistisk, og da går det egentlig helt fint at jeg ikke får sendt 50 snapper om dagen av hva jeg har på meg og spiser hver dag! :danse:

La oss si det veldig pent og forsiktig at det er nå på langt nær det vi andre bruker mobilen vår til heller.

- men når laptop'en din er så gammel at du ikke får oppgradert softwaren lenger så er det kanskje på tide å gå over til en nyere vesjon, - og slik er det nå engang med mobiler også, selv om ikke glasset er knust eller den er grå.

'Gammel' er jo også et meget relativt begrep i denne bransjen. Noen mener en mobil er gammel når den er 6 mnd. kjøpshyppigheten for mange er sånn ca 2 i året.

Ingen kritikk, kun en betenkning :)

Edit: 6-tall som forduftet

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å ut og drikke og spise på resturant og brenner av flere tusen kroner i måneden på det, andre shopper kostbare sko, klær og makeup, andre igjen kjøper mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

La oss si det veldig pent og forsiktig at det er nå på langt nær det vi andre bruker mobilen vår til heller.

- men når laptop'en din er så gammel at du ikke får oppgradert softwaren lenger så er det kanskje på tide å gå over til en nyere vesjon, - og slik er det nå engang med mobiler også, selv om ikke glasset er knust eller den er grå.

'Gammel' er jo også et meget relativt begrep i denne bransjen. Noen mener en mobil er gammel når den er 6 mnd. kjøpshyppigheten for mange er sånn ca 2 i året.

Ingen kritikk, kun en betenkning :)

Edit: 6-tall som forduftet

Lille-pus, jeg mente det ikke som et sarkastisk stikk til andre. Jeg mente bare i forhold til meg selv. At når jeg tenker meg om så har jeg det fint uten å hige etter det nye, og å være oppdatert hele tiden. Jeg overdrev supermye, men det var ikke for å dømme andre på noen som helst måte, kanskje det vel så mye var et forsøk på å overbevise meg selv om at det går helt fint å ha den knuste telefonen min (selv om det egentlige grunnen er at jeg ikke har råd til en ny) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille-pus, jeg mente det ikke som et sarkastisk stikk til andre. Jeg mente bare i forhold til meg selv. At når jeg tenker meg om så har jeg det fint uten å hige etter det nye, og å være oppdatert hele tiden. Jeg overdrev supermye, men det var ikke for å dømme andre på noen som helst måte, kanskje det vel så mye var et forsøk på å overbevise meg selv om at det går helt fint å ha den knuste telefonen min (selv om det egentlige grunnen er at jeg ikke har råd til en ny) :fnise:

Vel, jeg føler med deg, jeg gikk slik ei god stund før jeg hadde spart opp nok penger til den jeg har nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. hvert 3. år :klo: ?

Er neimen ikke helt sikker. iPhone 4 hadde jeg i 3 år, men byttet da det kom en programvareoppdatering som gjorde den urimelig treg. Ville sikre meg ny "fon" før de ble så store at jeg ikke gadd drasse på dem. :ler:

Dessuten er jeg uforbederlig glad i duppeditter.

Men prøver jo å beholde vettet og ikke bytte bare for å bytte. Nokiaen jeg hadde før iPhone varte vel også i ca 3 år hvis jeg ikke husker feil, og Siemens'en før det i 4. (Skal ikke si et ord om den mislykka Nokiaen jeg hadde mellom de to -var en klapptelefon som var umulig å snakke i, bokstavelig talt. Mottaker hørte ikke de første 2-3 setningene når jeg ringte opp. Den mobilen gav jeg opp etter mindre enn et år. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Vel, jeg føler med deg, jeg gikk slik ei god stund før jeg hadde spart opp nok penger til den jeg har nu.

Drit i å føl med meg da vel, jeg gjør det bare fordi jeg er så jævlig superikkematerialistisk og tidenes idealist! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...