AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Del Skrevet 13. januar 2015 Hei! Fersk bileier her som lurer på hva slags utstyr dere har i bilen? Kun det obligatoriske, eller har dere fylt opp med andre praktiske ting?Anonymous poster hash: ed8a7...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IronMaiden Skrevet 13. januar 2015 #2 Del Skrevet 13. januar 2015 Eg har et lite brannslukningsapparat (heldigvis aldri fått bruk for), startkabler (som andre har hatt stor glede av), gaffateip, spylevæske, lommelykt, kulepenn og et lite førstehjelpsskrin. Nødjekk er kjekt å ha hvis det er stephjul i bilen, eller sånn skumgreie til å fylle dekket med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg har snøkjetting, startkabler, kost/vindusskrape, gaffateip, lommelykt, lighter, ullpledd, sammenleggbar spade, slepetau, hansker, førstehjelpsskrin, våtservietter, papir, multitoolverktøy, lader til mobil, kulepenn, skademeldingsskjema + obligatorisk som følger med bil (refleksvester, varseltrekant, reparasjonssett for punktert hjul). Anonymous poster hash: 4f75e...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2015 #4 Del Skrevet 13. januar 2015 - og verktøy for å knuse ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 15. januar 2015 #5 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr? Jeg har meg selv og det som fulgte med bilen da den var ny. Ja, med unntak av isskrape og en penn. Alt annet er rot som jeg ikke vil ha i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #6 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr? Jeg har meg selv og det som fulgte med bilen da den var ny. Ja, med unntak av isskrape og en penn. Alt annet er rot som jeg ikke vil ha i bilen. Hehe. Kanskje vi ikke er så opptatt om det er "rot" i bilen. Jeg har med for sikkerhetsskyld. Er mye på fjellet, så blir endel kjøreturer dit. Så greit å ha litt sikring. Jeg er en sann friluftsmann og kan finne på å ta meg en tur ut i skauen på sparket. Da kan diverse utstyr være kjekt å ha. Og du vil være takknemlig den gangen du har kjørt deg fast/kjørt ut i snøen og jeg står klar med slepetauet. Jeg kom feks borti en glattsleika fyr forrige uke som trengte hjelp. En bygutt som trengte hjelp med å få opp bilen sin fra en snøhaug. Takknemlig ble han. Anonymous poster hash: 4f75e...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 15. januar 2015 #7 Del Skrevet 15. januar 2015 I tillegg til det som man må ha har jeg latexhansker, en kniv, lue, votter, pledd og liten spade (kun om vinteren), tørkepapir, skademeldingsskjema. Før bodde jeg mer i villmarka, da hadde jeg også en pose sand/grus, slepetau, spyleveske, førstehjelpsutstyr, lommelykt, en søppelsekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. januar 2015 #8 Del Skrevet 15. januar 2015 I tillegg til det som man må ha har jeg latexhansker, en kniv, lue, votter, pledd og liten spade (kun om vinteren), tørkepapir, skademeldingsskjema. Før bodde jeg mer i villmarka, da hadde jeg også en pose sand/grus, slepetau, spyleveske, førstehjelpsutstyr, lommelykt, en søppelsekk. Ok... Finnes det uløste drap- og forsvinningssaker der du bor Jeg har ikke noe i min bil utover det som er lovpålagt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. januar 2015 #9 Del Skrevet 15. januar 2015 Ruteknuser, jekk, skademeldingskjema, kryssjern og førstehjelpsskrin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 15. januar 2015 #10 Del Skrevet 15. januar 2015 Ok... Finnes det uløste drap- og forsvinningssaker der du bor Jeg har ikke noe i min bil utover det som er lovpålagt. Ehm, jeg forbeholder meg retten til å ikke svare på spørsmålet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
159 Skrevet 15. januar 2015 #11 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg trodde ts mente hva slags utstyr man valgte i bilen når den ble bestilt ny fra fabrikk, evt. hva som var i bilen når den skiftet eier. Ting som radio, blindsonevarsler, sportsstoler, koppholder, navigasjon osv... I min bil har jeg: skademeldingsskjema penner og notatblokk lykt refleksvester bæreposer jekk og hjulvinne is-skraper førstehjelpspute diverse "multiverktøy"/lommekniv) sett med reservelyspærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 15. januar 2015 #12 Del Skrevet 15. januar 2015 Det meste som er nevnt her og masse verktøy inkl. fastnøkler og pipenøkler. For meg er et multimeter (måler div. verdier i el. anlegg) viktig. Likeså en hodelykt og en kraftig lommelykt. Brekkjern og håndsag er også nyttig for en med nevrotisk fantasi. Og på vinteren er forsvarets kokeapparat, Optimus 111, et hyggelig reisefølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 15. januar 2015 #13 Del Skrevet 15. januar 2015 Bortsett fra det man er pålagt å ha i bilen så har jeg: Flaske med vann En pakke med kjeks Et pledd Luer/hansker Våtservietter Lommelykt Slepetau Kniv Spade Kjettinger Spylevæske Olje Ruteknuser Starkabler Sikkert mer, men ikke som jeg husker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 16. januar 2015 #14 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg har det som er påbudt, det som følger med bilen i tillegg til en isskrape, et par hansker, et par solbriller, en klut og førstehjelpsskrin. Skal jeg langt til fjells midt på verste vinteren tar jeg heller med litt ekstra utstyr til den turen, i stedet for å kjøre rundt med masse rot i bilen til en hver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 16. januar 2015 #15 Del Skrevet 16. januar 2015 refleksvester jekk og elektrisk muttertrekker kjettinger (piggkjetting for is) førstehjelpssett mat og drikke ullpledd verktøykasse osv. osv.. Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr? Yttersia av Senja Blir man stående mellom 2 snøras er det greit å kunne holde varmen noen timer, og ha noe å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulfina Skrevet 28. januar 2015 #16 Del Skrevet 28. januar 2015 Utenom alt det vanlige (reservehjul o.a.) har jeg førstehjelpssett, spade, snøkost/isskrape, våtservietter og nødhammer med beltekutter. Og sikkert en penn eller 5 og en million hårstrikk (i følge mannen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå