Gå til innhold

Hva slags utstyr har dere i bilen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fersk bileier her som lurer på hva slags utstyr dere har i bilen? Kun det obligatoriske, eller har dere fylt opp med andre praktiske ting?

Anonymous poster hash: ed8a7...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har et lite brannslukningsapparat (heldigvis aldri fått bruk for), startkabler (som andre har hatt stor glede av), gaffateip, spylevæske, lommelykt, kulepenn og et lite førstehjelpsskrin. Nødjekk er kjekt å ha hvis det er stephjul i bilen, eller sånn skumgreie til å fylle dekket med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snøkjetting, startkabler, kost/vindusskrape, gaffateip, lommelykt, lighter, ullpledd, sammenleggbar spade, slepetau, hansker, førstehjelpsskrin, våtservietter, papir, multitoolverktøy, lader til mobil, kulepenn, skademeldingsskjema + obligatorisk som følger med bil (refleksvester, varseltrekant, reparasjonssett for punktert hjul).

Anonymous poster hash: 4f75e...111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr? Jeg har meg selv og det som fulgte med bilen da den var ny. Ja, med unntak av isskrape og en penn. Alt annet er rot som jeg ikke vil ha i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr? Jeg har meg selv og det som fulgte med bilen da den var ny. Ja, med unntak av isskrape og en penn. Alt annet er rot som jeg ikke vil ha i bilen.

Hehe. Kanskje vi ikke er så opptatt om det er "rot" i bilen. Jeg har med for sikkerhetsskyld. Er mye på fjellet, så blir endel kjøreturer dit. Så greit å ha litt sikring. Jeg er en sann friluftsmann og kan finne på å ta meg en tur ut i skauen på sparket. Da kan diverse utstyr være kjekt å ha.

Og du vil være takknemlig den gangen du har kjørt deg fast/kjørt ut i snøen og jeg står klar med slepetauet. :laugh: Jeg kom feks borti en glattsleika fyr forrige uke som trengte hjelp. En bygutt som trengte hjelp med å få opp bilen sin fra en snøhaug. Takknemlig ble han.

Anonymous poster hash: 4f75e...111

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til det som man må ha har jeg latexhansker, en kniv, lue, votter, pledd og liten spade (kun om vinteren), tørkepapir, skademeldingsskjema.

Før bodde jeg mer i villmarka, da hadde jeg også en pose sand/grus, slepetau, spyleveske, førstehjelpsutstyr, lommelykt, en søppelsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

I tillegg til det som man må ha har jeg latexhansker, en kniv, lue, votter, pledd og liten spade (kun om vinteren), tørkepapir, skademeldingsskjema.

Før bodde jeg mer i villmarka, da hadde jeg også en pose sand/grus, slepetau, spyleveske, førstehjelpsutstyr, lommelykt, en søppelsekk.

Ok... Finnes det uløste drap- og forsvinningssaker der du bor :ninja:

Jeg har ikke noe i min bil utover det som er lovpålagt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Finnes det uløste drap- og forsvinningssaker der du bor :ninja:

Jeg har ikke noe i min bil utover det som er lovpålagt.

Ehm, jeg forbeholder meg retten til å ikke svare på spørsmålet :plystre:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ts mente hva slags utstyr man valgte i bilen når den ble bestilt ny fra fabrikk, evt. hva som var i bilen når den skiftet eier. Ting som radio, blindsonevarsler, sportsstoler, koppholder, navigasjon osv...

I min bil har jeg:

• skademeldingsskjema
  • penner og notatblokk
  • lykt
  • refleksvester
  • bæreposer
  • jekk og hjulvinne
  • is-skraper
  • førstehjelpspute
  • diverse "multiverktøy"/lommekniv)
  • sett med reservelyspærer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste som er nevnt her og masse verktøy inkl. fastnøkler og pipenøkler. For meg er et multimeter (måler div. verdier i el. anlegg) viktig. Likeså en hodelykt og en kraftig lommelykt. Brekkjern og håndsag er også nyttig for en med nevrotisk fantasi. Og på vinteren er forsvarets kokeapparat, Optimus 111, et hyggelig reisefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Bortsett fra det man er pålagt å ha i bilen så har jeg:

Flaske med vann

En pakke med kjeks

Et pledd

Luer/hansker

Våtservietter

Lommelykt

Slepetau

Kniv

Spade

Kjettinger

Spylevæske

Olje

Ruteknuser

Starkabler

Sikkert mer, men ikke som jeg husker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det som er påbudt, det som følger med bilen i tillegg til en isskrape, et par hansker, et par solbriller, en klut og førstehjelpsskrin.

Skal jeg langt til fjells midt på verste vinteren tar jeg heller med litt ekstra utstyr til den turen, i stedet for å kjøre rundt med masse rot i bilen til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

refleksvester
jekk og elektrisk muttertrekker
kjettinger (piggkjetting for is)
førstehjelpssett
mat og drikke
ullpledd
verktøykasse
osv. osv..

Hvor bor dere som trenger overlevelsesutstyr?

Yttersia av Senja :flagg:

Blir man stående mellom 2 snøras er det greit å kunne holde varmen noen timer, og ha noe å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Utenom alt det vanlige (reservehjul o.a.) har jeg førstehjelpssett, spade, snøkost/isskrape, våtservietter og nødhammer med beltekutter. Og sikkert en penn eller 5 og en million hårstrikk (i følge mannen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...