Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt det med. Hvis det er 8 år siden ferskforsøk blir det ikke nødvendigvis samme valg som siste suksesshistorie i og med økende alder, men det kan ikke skade at de har mulighet til å se på hvordan eggstokkene responderte på de regimene som ble prøvd. Synes de forsøket er for foreldet, ser de jo bare bort fra det.

Takk for svar. Er 4 år siden siste ferskforsøk, men ja det er vel litt forskjell på 27 og 31. Men det skader ikke å ta dem med uansett nei.

Hvordan har mensen vært for dere andre etter mislykket fryseforsøk? Har det helt grusomt! Føles seriøst ut som rier. Og blør jo som en gris 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Er 4 år siden siste ferskforsøk, men ja det er vel litt forskjell på 27 og 31. Men det skader ikke å ta dem med uansett nei.

Hvordan har mensen vært for dere andre etter mislykket fryseforsøk? Har det helt grusomt! Føles seriøst ut som rier. Og blør jo som en gris 😭

Auda. Jeg har ikke hatt frys, så de hormonene kjenner jeg ikke. Men de er nok ganske slimhinnebyggende, ja. 27-31 er ikke så lenge, da vil de nok se resultatene av hva som ble gjort før. God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak positiv i dag!! Hadde innsett onsdag for halvannen uke siden :-) nå krysser jeg alt for sterkere streker og null-niks-nada mens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak positiv i dag!! Hadde innsett onsdag for halvannen uke siden :-) nå krysser jeg alt for sterkere streker og null-niks-nada mens!!

Gratulerer så mye:-):-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:-):-)

 

 

Gratulerer NudePink! :hoppe:

Tusen takk :-) Litt uvirkelig ennå, og jeg er redd for å være for optimistisk, kjennes på en måte ut som mensen kommer hele tiden, og hadde en SA på starten av året, så holder følelsene litt tøylet ennå :-) Men utrolig deilig å se den streken i dag!! Startet jo testing ALTFOR tidli, og har blitt så nedslått hver gang den har vært negativ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen,

 

Jeg lurer på om jeg kan hive meg med her? :-) 

 

Vi skal i gang med utredning/forhåpentligvis prøverør på Hausken klinikken i August. Er veldig spent, redd og glad på samme tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei alle sammen,

 

Jeg lurer på om jeg kan hive meg med her? :-) 

 

Vi skal i gang med utredning/forhåpentligvis prøverør på Hausken klinikken i August. Er veldig spent, redd og glad på samme tid.

Velkommen kattavik! :vinke:

Lykke til med utredning, og med den berg- og dalbanen dette er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tusen takk :-) Litt uvirkelig ennå, og jeg er redd for å være for optimistisk, kjennes på en måte ut som mensen kommer hele tiden, og hadde en SA på starten av året, så holder følelsene litt tøylet ennå :-) Men utrolig deilig å se den streken i dag!! Startet jo testing ALTFOR tidli, og har blitt så nedslått hver gang den har vært negativ :-)

Skjønner godt at du holder igjen litt, men enn så lenge er det gode nyheter. :jepp: Jeg lurer på om jeg kommer til å teste etterhvert hvis det blir innsett på meg neste uke, jeg har fått fullstendig aversjon mot graviditetstester etter alle de negative etter inseminasjonsforsøkene. Så vi får se om jeg bare venter på blodprøven hvis ikke mensen melder seg, eller om jeg blir bitt av testebasillen igjen.. :sjenert:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Etter 12 dager med Menopur er det tid for ny kontroll i morgen ettermiddag... Kjenner at nervene har begynt å komme allerede, i natt har jeg drømt masse kaosdrømming om forsøk og sykehus og at vi kom for sent, og jeg er generelt nervøs og spent foran den kommende uka. Jeg bekymrer meg jo for at det ikke har skjedd så mye etter fem dager til på sprøyter (med høyere dose), samtidig som jeg prøver å fortelle meg selv at det jo tross alt var follikler der forrige gang, og de har jo sannsynligvis ikke blitt borte siden sist. Samtidig som jeg lurer på hvis alt ser fint ut når uttaket blir, når jeg i tilfelle må være borte fra jobb og hva jeg skal si/gjøre med det av jobbmøter som allerede er planlagt. Det er virkelig ikke bare bare å holde tankene på avstand i kveld kjenner jeg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 12 dager med Menopur er det tid for ny kontroll i morgen ettermiddag... Kjenner at nervene har begynt å komme allerede, i natt har jeg drømt masse kaosdrømming om forsøk og sykehus og at vi kom for sent, og jeg er generelt nervøs og spent foran den kommende uka. Jeg bekymrer meg jo for at det ikke har skjedd så mye etter fem dager til på sprøyter (med høyere dose), samtidig som jeg prøver å fortelle meg selv at det jo tross alt var follikler der forrige gang, og de har jo sannsynligvis ikke blitt borte siden sist. Samtidig som jeg lurer på hvis alt ser fint ut når uttaket blir, når jeg i tilfelle må være borte fra jobb og hva jeg skal si/gjøre med det av jobbmøter som allerede er planlagt. Det er virkelig ikke bare bare å holde tankene på avstand i kveld kjenner jeg! :bond:

 

Jeg sa fra til sjefen min hva vi holdt på med, jeg! Veldig vanskelig å plutselig bare bli borte fra jobben min også på kort varsel, så jeg fant ut at det var greiest og minst problematisk for alle om jeg bare var ærlig. Jeg skulle egentlig vært på jobbreise til et skikkelig avsidesliggende sted da jeg hadde uttak/innsett, men han klarte heldigvis å grave opp noen andre som kunne ta det på kort varsel, avslørte så klart ikke et pip til noen andre på jobb, og var generelt veldig forståelsesfull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg sa fra til sjefen min hva vi holdt på med, jeg! Veldig vanskelig å plutselig bare bli borte fra jobben min også på kort varsel, så jeg fant ut at det var greiest og minst problematisk for alle om jeg bare var ærlig. Jeg skulle egentlig vært på jobbreise til et skikkelig avsidesliggende sted da jeg hadde uttak/innsett, men han klarte heldigvis å grave opp noen andre som kunne ta det på kort varsel, avslørte så klart ikke et pip til noen andre på jobb, og var generelt veldig forståelsesfull :)

 

Jeg har også snakket med nærmeste leder om dette, så han er informert. Men like etterpå fikk vi en ny prosjektleder, og nærmeste leder jobber ikke lenger på samme lokasjon som meg (jobber prosjektbasert, så det er litt flyt av mennesker). Nærmeste leder har sagt at det er helt ok at jeg styrer dagene mine selv, og at han ikke kommer til å utlevere noen opplysninger, så det er bare at jeg må tåle å stå i det selv. Og det gjør jeg jo, tenker det blir mer forutsigbart hvis jeg får vite om tid for uttak i dag. Da kan jeg ihvertfall ta forhåndsregler og gjøre unna det jeg kan før jeg blir borte noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen kattavik! :vinke:

Lykke til med utredning, og med den berg- og dalbanen dette er :ler:

 

Tusen takk!:-)

Ja dette er nesten for spennede til å holde ut..:-) Vi har ikke hatt utredning før, og jeg har vært gravid to ganger ( to ganger ma+ 1 exu med fjerning av eggleder) Vi har vært litt sånn at vi ser hva som skjer... Men plutselig begynte alderen å slå inn for fult så da var det vår tid

 

Er det noen her inne som har erfaring med klinikk Hausken, eller som skal/ er i behandling der nå?

Hadde vært fint å høre noen erfaringer.

 

Det jeg er mest spent på er om de vil hjelpe oss med prøverør, eller om vi får beskjed at ikke det er noe vits i. Vet ikke hvorfor jeg tenker slik, men det er sikkert fordi vi ikke har hatt noe utredning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med de som har testet positivt her inne? Når er termin og hvordan er formen ?

Jeg er 10+5 etter velykket forsøk på rikse! Kvalm og jævlig, men det prøver jeg å ta i mot med åpne armer!!! 😄

Følger med dere her, og føler med både oppturer og nedturer! Ingen som ikle har vært gjennom dette kan forstå hvilken følelsesmessig berg og dalbane det er! Desverre er ikke berg og dalbanen over for min del! Er hysterisk redd for å miste, og mange dager er jeg bombesikker på at det ikke er liv der inne! Men magen har begynt å vokse, og kvalmen er tilstede!

UL om 1 1/2 uke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!:-)

Ja dette er nesten for spennede til å holde ut..:-) Vi har ikke hatt utredning før, og jeg har vært gravid to ganger ( to ganger ma+ 1 exu med fjerning av eggleder) Vi har vært litt sånn at vi ser hva som skjer... Men plutselig begynte alderen å slå inn for fult så da var det vår tid

Er det noen her inne som har erfaring med klinikk Hausken, eller som skal/ er i behandling der nå?

Hadde vært fint å høre noen erfaringer.

Det jeg er mest spent på er om de vil hjelpe oss med prøverør, eller om vi får beskjed at ikke det er noe vits i. Vet ikke hvorfor jeg tenker slik, men det er sikkert fordi vi ikke har hatt noe utredning enda.

Velkommen kattavik:-) Resultatet av våre turer på Hausken spreller i magen min, 11+6 i dag og ser helt fin ut på ul:-) Bare spørre om du lurer på noe. De vil helt sikkert hjelpe dere, og dere kommer til å klare det også, når dere har laget liv 3 ganger så kommer dere til å komme i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så godt å lese at det går bra med dere markon og Biloba, til tross for redsel for å miste da... Krysser fingrene for at det holder helt inn! :jepp:

Jeg har vært på kontroll nå, uttak blir torsdag morgen. :bond: Skrekkblandet fryd, blir godt å få det overstått kjenner jeg, så vet jeg ihvertfall hva det betyr for meg, man blir jo smårar av å google alt mulig! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å lese at det går bra med dere markon og Biloba, til tross for redsel for å miste da... Krysser fingrene for at det holder helt inn! :jepp:

Jeg har vært på kontroll nå, uttak blir torsdag morgen. :bond: Skrekkblandet fryd, blir godt å få det overstått kjenner jeg, så vet jeg ihvertfall hva det betyr for meg, man blir jo smårar av å google alt mulig! :rolleyes:

Google er måten jeg ble hardbarket og desperat ufrivillig barnløs, i løpet av bare 1-2 uker etter at jeg hadde fått en diagnose og en god prognose;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at det går bra med dere markon og Biloba, til tross for redsel for å miste da... Krysser fingrene for at det holder helt inn! :jepp:

Jeg har vært på kontroll nå, uttak blir torsdag morgen. :bond: Skrekkblandet fryd, blir godt å få det overstått kjenner jeg, så vet jeg ihvertfall hva det betyr for meg, man blir jo smårar av å google alt mulig! :rolleyes:

Google er både positivt og negativt! Man lærer ekstremt mye, samtidig som at man skal være obs på at det er overvekt av de som har problemer som skriver!! De som har ett helt vanlig dvangerskap uten problemer er jo ikke de man leser hyppigst om desverre, selv om det er det som er mest vanlig!!!! 😃

Etter å ha lest for mye på nett føler jeg jo nærmest at det er en selvfølge at man mister første gang!

Endret av markon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ser det er flere som har samme mønster som meg, både lærer, skremmes, blir lettet og mister håp om hverandre :ler: Og det er helt sant som du sier markon, det er jo flere skrekkhistorier enn normalforløp der ute på internett... Jeg skal prøve å holde fast på det jeg vet, og puste med magen så godt det lar seg gjøre på torsdag. Og da begynner jo den virkelig spennende delen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+5 etter velykket forsøk på rikse! Kvalm og jævlig, men det prøver jeg å ta i mot med åpne armer!!! 😄

Følger med dere her, og føler med både oppturer og nedturer! Ingen som ikle har vært gjennom dette kan forstå hvilken følelsesmessig berg og dalbane det er! Desverre er ikke berg og dalbanen over for min del! Er hysterisk redd for å miste, og mange dager er jeg bombesikker på at det ikke er liv der inne! Men magen har begynt å vokse, og kvalmen er tilstede!

UL om 1 1/2 uke!

Så bra 😄😄 jeg er i dårlig form selv,men håper den bedres snart. Er 12+3 i dag og har første time hos jordmor i morgen. Hatt 8 ul/gu hitill,men nå er det tre uker til neste og det gjør meg nervøs Pga en endo cyste som har blitt veldig stor.

Er det første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...