Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Bemfola? Er visst det jeg skal ha på neste forsøk siden forrige runde må sies å være totalt fiasko😤

Gratulerer til alle rugere :)

Ikke hørt om den en gang, men ser at det er samme virkestoff som Gonal-f, som er en av de vanligste stimuleringsbehandlingene. Jeg har hatt Gonal-f på inseminasjonsforsøk, 1. ivf og i kombinasjon med Menopur på 3. ivf. Lite bivirkninger, fikk vel bare overstimuleringssymptomer (ikke betydelig, men veldig oppblåst, nærmere 30 eggproduksjon vokste). Jeg har pco og fikk mye dårlige embryoer på 3 ulike regimer, men fikk flest brukbare på ren Gonal-f, det eneste hvor jeg fikk noe på frys, så kanskje jeg kan få en baby på den behandlingsrunden senere. Absolutt et hormon som mange har god erfaring med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hørt om den en gang, men ser at det er samme virkestoff som Gonal-f, som er en av de vanligste stimuleringsbehandlingene. Jeg har hatt Gonal-f på inseminasjonsforsøk, 1. ivf og i kombinasjon med Menopur på 3. ivf. Lite bivirkninger, fikk vel bare overstimuleringssymptomer (ikke betydelig, men veldig oppblåst, nærmere 30 eggproduksjon vokste). Jeg har pco og fikk mye dårlige embryoer på 3 ulike regimer, men fikk flest brukbare på ren Gonal-f, det eneste hvor jeg fikk noe på frys, så kanskje jeg kan få en baby på den behandlingsrunden senere. Absolutt et hormon som mange har god erfaring med!

Godt vi har deg her altså. Du tar deg alltid tid til og svare, og vet det meste :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt_Fersk2015

jeg brukte bemfola sist forsøk, fikk mange gode og store eggposer og fikk ut 28 egg etter 11 dager med stimulering. brukte 225 ie.. i forhold til gonal f som jeg gikk på i 17 dager, begynte på 112,5 ie og avsluttet med 300 ie og ble avbrutt for små eggposer... skal sies at pga for mange eggposer ble det totalfrys :)

vet ikke om det har noe å si, men synes det var enklere å sette bemfola pga engangssprøyten og fikk mye mindre hodepine av de :)

har i dag hatt innsett av et perfekt egg i blastocyststadiet! :D 

så nå er jeg ruger! er så spent på hva testen vil si om 14 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Lykke til med rugetida helt_Fersk2015 :)

Jeg har en uke igjen til blodprøve, fem dager etter innsett i dag. Veksler mellom symptomjakt og å fortelle meg selv at det er innbilning/Crinonebivirkninger :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper virkelig det. Tok en test nå, den var negativ, men det var jo ikke morgenurin da. Begynner å miste håpet allerede, selv om det er en hel uke igjen til testdato.

Og i dag fikk jeg vondt i magen, får hår det bare var luftsmerter og ikke mensen som kommer. Men når kommer mensen hvis jeg ikke er gravid ? Kommer den til vanlig tid eller to uker etter negativ testdato ?

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg?

Hei :) fortsatt ikke noe mens :D men føler stikk under navelen, så har jeg mye luft i magen. For virkelig håpe det er ett tegn. Håper på posetivt test på tirsdag :) Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også endelig blitt skikkelig prøver. Skal til Danmark i august for donorsæd. Jeg grugleder meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig blitt skikkelig prøver. Skal til Danmark i august for donorsæd. Jeg grugleder meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Så spennende, Yvonne! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken graviditettest er sikkerest ? Den med ukesinsekator eller vanlig pluss minus testen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uviss når vi får starte på nytt etter det avbrutte forsøket.. Klinikken har tatt ferie, og legen fikk ikke sett på saken vår før det ble ferie.. Kjedelig å ikke vite/ha en tid å se frem til.

En uke til på jobb, så tar jeg også ferie, blir fint med litt avkobling fra jobb selv om sommeren ikke er helt slik vi så den for oss tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter... 
Jeg håper det er greit at jeg melder meg inn i det gode selskap. :) 
Gratulerer til alle sammen som har fått positive tester, og masse lykke til, til dere som går å venter. 
Selv bestemte jeg meg for å få et nytt barn i vinter, etter et par års spekulering. Tok kontakt med Danmark for ivf og donor i juni, og fikk veldig kjapp respons. 
Jeg fikk mensen 27.juni, har 30 dagers syklus. Har fått valget mellom kort regime eller langt regime. Klinikken anbefalte langt, fordi det vistnok var lettere å planlegge. Ergo vil det si at jeg skal starte på noe nesespray på dag 21 i min syklus, som da blir 19.juli. 
Er det noen av dere som erfaring med kort/langt regime og kan fortelle meg litt om hvilke datoer jeg kan se for meg på de ulike regimene? 
Hva skjer når? Mtp ultralyd, uttak og innsett? 
Det ville jeg blitt veldig takknemmelig for. 
Jeg har tlftime med legen den 7.juli, men det er en hel evighet til, så alt av info som kommer før den tid, tas i mot med åpne armer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått positive tester :) nå er vi på karusellen igjen om 18 dager. Igjen. Jeg har vært gravid tre ganger nå på under ett år og har egentlig mistet litt håpet om at det går vår vei denne gangen heller. Er det noen her som har noen solskinn historier her så blir de godt tatt i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann har prøvd i over fem år, og nå har jeg fått beskjed om at eneste mulighet er IVF. Så nå holder jeg på å gå ned i vekt før søknad blir sendt inn.

Jeg lurer på om det er noen andre der ute med ryggmargskade og paraplegi som har prøvd IVF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Her var det mange nye ansikter! Velkommen og lykke til til Yvonne, Alma80 og piadatter! Håper dere får full klaff raskt når dere kommer i gang! :duskedame:

Pebbles, enig med deg at det ofte er det å ikke vite når det setter i gang igjen som blir en ekstra belastning. Håper dere får kost dere med sommerferien! :sol:

Suss81, ikke gi opp håpet, belønningen venter forhåpentligvis i det fjerne! Jeg heier på dere! :jepp:

og malla 1992, jeg aner ikke hvilke av testene som er sikrest, men ønsker deg masse lykke til i morgen! :)

------------------------------

For min del er jeg inne i den "skumle" uka, det er alltid ekstra skummelt når det nærmer seg testtid synes jeg. Om tre dager bør jeg vite om det ble noe av vårt første prøverørsforsøk. Jeg aner ikke hva jeg skal tro eller ikke tro, det meste av det jeg merker på kroppen er like gjerne bivirkninger av Crinone eller pms... Jeg lever i håpet og frykter det verste samtidig.. Ganske typisk tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det prøverrør på oss også da! Henvisningen til Ullevål ble sendt i går! 16 uker ventet tid sto det!

Er det noen som har fått time før det?

Og da man er på første timen, hvor fort går det før man får satt eggene inn igjen!? :)

Og hvis man trenger flere forsøk, hvor lenge må man vente da?

Det ble vist mange spørsmål ;)

Ingen? :sukk:

Endret av Tianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har dessverre ikke erfaring nok til å gi deg noen gode svar... Vi har vært på Riksen hele tiden, men har hatt inseminasjoner siden høsten 2013 (veldig lang ventetid der pga mangel på donorer), og måtte derfor ikke stå i kø på nytt da det var på tide å gå videre til prøverør (bestemt uka etter påske). Når du har fått vite hvilken uke du skal ha uttak i (kommer an på ventetida og om det er ledig plass i aktuell uke i forhold til din syklus eller om det må settes opp i neste syklus) får du beskjed om når du skal begynne med medisiner. For min del begynte jeg med nesespray 22 mai (dag 22 i syklusen), sprøyter 10 juni, hadde uttak 25 juni og innsett 27 juni. Men dette er veldig individuelt, så det kommer helt an på din kropp, ditt medisinregime hvor mange dager med sprøyter du har for eksempel. Enn så lenge håper jeg å slippe å vite hvor lang ventetid det eventuelt blir før neste forsøk... :sjenert:

Håper noen andre har klarere svar til deg etterhvert! Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan regne ca to måneder på medisiner + tiden for utredning og tiden det tar før syklusen klaffer. Ivf er en skikkelig tålmodighets prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe kjennskap til Ullevål, da jeg hører til Haukeland, men her er ivf veien vår (så langt)

Henvisning ble sendt i september 13, forsamtale januar 14, første forsøk mai 14 ( tror jeg startet med medisiner helt i slutten av april - kort regime), avbrutt frys (egget overlevde ikke) i august 14, andre forsøk november 14, frys januar 15, frys mars 15 og avbrutt tredje forsøk i juni 15. Ble gravid på første fersk og siste frys, men mistet begge gangene. Nå må bare sommeren gå fort slik at vi får vite når vi får starte på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble negativ test på meg i dag :( men jeg fikk beskjed at jeg kanskje hadde så lav hcg i kroppen at det bare slå ut på en blodprøve, for noen så var det for tidlig at det kunne slå ut på noen test enda.

Jeg tok den negative testen værre enn forventet. Men det er jo bare første forsøket, får holde motet oppe å tenke at det kanskje går neste gang :)

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke erfaring nok til å gi deg noen gode svar... Vi har vært på Riksen hele tiden, men har hatt inseminasjoner siden høsten 2013 (veldig lang ventetid der pga mangel på donorer), og måtte derfor ikke stå i kø på nytt da det var på tide å gå videre til prøverør (bestemt uka etter påske). Når du har fått vite hvilken uke du skal ha uttak i (kommer an på ventetida og om det er ledig plass i aktuell uke i forhold til din syklus eller om det må settes opp i neste syklus) får du beskjed om når du skal begynne med medisiner. For min del begynte jeg med nesespray 22 mai (dag 22 i syklusen), sprøyter 10 juni, hadde uttak 25 juni og innsett 27 juni. Men dette er veldig individuelt, så det kommer helt an på din kropp, ditt medisinregime hvor mange dager med sprøyter du har for eksempel. Enn så lenge håper jeg å slippe å vite hvor lang ventetid det eventuelt blir før neste forsøk... :sjenert:

Håper noen andre har klarere svar til deg etterhvert! Lykke til! :klemmer:

Du kan regne ca to måneder på medisiner + tiden for utredning og tiden det tar før syklusen klaffer. Ivf er en skikkelig tålmodighets prøve.

Har ikke noe kjennskap til Ullevål, da jeg hører til Haukeland, men her er ivf veien vår (så langt)

Henvisning ble sendt i september 13, forsamtale januar 14, første forsøk mai 14 ( tror jeg startet med medisiner helt i slutten av april - kort regime), avbrutt frys (egget overlevde ikke) i august 14, andre forsøk november 14, frys januar 15, frys mars 15 og avbrutt tredje forsøk i juni 15. Ble gravid på første fersk og siste frys, men mistet begge gangene. Nå må bare sommeren gå fort slik at vi får vite når vi får starte på nytt.

oi, jeg som ikke eier tålmodighet!! nå er det non uker siden det blir sendt inn, så håpe at det kansje blir satt inn egg i januar eller noe da...

håper det order seg for dere snart <3

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...