Gå til innhold

Lånekassen!!!

*M*

Anbefalte innlegg

ARGH!

Hva er denne nye reformen for noe!

I dag skulle jeg søke om stipend fra lånekassen på nettet, men til min STORE forargrelse kan man ikke søke om BARE stipend. Du må ta opp fullt lån og stipend.

Hva hvis jeg ikke vil ha noe lån? Hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan da søke om bare stipend?! Jeg prøvde å gå inn på lanekassen.no, og fikk til å søke på bare stipend. Jeg fullførte riktignok ikke søknaden, men det så ut til at det ikke var noe problem. (Med mindre du bor hjemme da, da får man ikke stipend.)

Men, hele stipendet blir utbetalt som lån. Det gjøres deretter om til stipend når du består eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
ARGH!

Hva er denne nye reformen for noe!

I dag skulle jeg søke om stipend fra lånekassen på nettet, men til min STORE forargrelse kan man ikke søke om BARE stipend. Du må ta opp fullt lån og stipend.

Hva hvis jeg ikke vil ha noe lån? Hva gjør jeg da?

Hvorfor ikke ha lån? Sett dem i banken, tjen penger på rentene og betal tilbake alt av lånet igjen, rett etter at du har blitt ferdig med utdanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er nytt angående lånekassen er at både stipend og lån blir gitt som lån i første omgang. Etter at du har bestått de/den eksamen du er meldt opp til, blir stipendandelen av lånet omgjort til stipend.Det vil da si at den andelen av lånet som er "stipend" blir borte akkurat som tidligere.

Vet at du kan søke lånekassen for kun den summen som er "stipend", men vet ikke hvor mye dette utgjør da jeg ikke har gjort dette selv. Om du har tid så søk/let på lanekassen. no eller ring til de nå før "rushtiden" setter inn i neste uke. Søk på nettet angående pengene. Det er en helt vanvittig ventetid nå om du prøver deg med papirutgaven. Lykke til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...