Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinneguiden er et stort forum hvor det er mange forskjellige personligheter. Det er ikke til å stikke under en stol at det er psykisk ustabile mennesker her inne også, og det er ikke vanskelig å legge merke til dette, og dette handler ikke om å kneble andre brukere, men brukere som endrer seg plutselig, skriver irrasjonelt, generaliserende og har vrangforestillinger om virkeligheten, er trist å være vitne til. Slike personligheter oppsøker også ofte kvinneguiden og ødelegger miljøet på forumet her med flere merkelige tråder.

Hva gjør KG i slike tilfeller? Lar dere slike brukere fortsette å opprette meningsløse tråder, med usammenhengede tale og vrangforestillinger (som for øvrig er alarmerende) etc.?

Det er trist å være vitne til dette, og i disse trådene kommer det mange svar, svar fra forvirrede brukere og personangrep, men istedenfor å la trådene bli stående og å la brukere som dette få lov til holde på, kan en slette trådene og gi disse brukerne advarsel. Det beste hadde vært å utestenge de for en periode. Det kommer ikke noe godt ut av dette.

Anonymous poster hash: 68023...ca5
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er psykisk ustabil. Sånn helt bokstavlig, i klinisk forstand. Det er bra du husker på at også vi kan være balanserte, reflekterte, rasjonelle, sammenhengende.

Men ja, meningsløse tråder som er full med meningsløst babbel, og usammenhengende propaganda (og lignende) blir nok slettet hele tiden. Men det er nok ikke alt moderatorene kommer over hele tiden, det blir jo mye.

Anonymous poster hash: a69d6...19d
  • Liker 10
Skrevet

Jeg er psykisk ustabil. Sånn helt bokstavlig, i klinisk forstand. Det er bra du husker på at også vi kan være balanserte, reflekterte, rasjonelle, sammenhengende.

Men ja, meningsløse tråder som er full med meningsløst babbel, og usammenhengende propaganda (og lignende) blir nok slettet hele tiden. Men det er nok ikke alt moderatorene kommer over hele tiden, det blir jo mye.

Selvfølgelig, jeg mener ikke at dere er ureflekterte og ubalanserte hele tiden, men i dårlige perioder blir det annerledes. Det kommer godt fram på forumet her, og når disse har en slik periode, burde de bli utestengt for en kort periode.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig, jeg mener ikke at dere er ureflekterte og ubalanserte hele tiden, men i dårlige perioder blir det annerledes. Det kommer godt fram på forumet her, og når disse har en slik periode, burde de bli utestengt for en kort periode.

Poenget mitt var vel at det er ikke alle psykisk ustabile som noensinne er ubalanserte og ureflekterte på forumet her (eller ikke mer enn de vanlige dødelige i alle fall). Du skriver "dere psykisk ustabile" som at vi er en homogen gruppe og det er vi altså ikke. Selv om jeg er psykisk ustabil og har dårlige perioder så blir jeg ikke annerledes enn f.eks deg her inne. Det er ikke sånn at alle psykisk ustabile bare går og tikker og venter på å gå av som en psykotisk bombe, med babling og leven. Det er helt sant at noen gjør det, men jeg liker ikke hvordan du setter i bås på den måten.

Og jeg tror nok at moderatorene utestenger i perioder allerede. Men som sagt, de har ikke nok tid til å komme over alt.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor skal menn ALDRI få være i fred noe sted uten å bli stigmatisert!

Anonymous poster hash: b4d87...ba4
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du at det bare er menn det er snakk om?

Anonymous poster hash: 10d14...9bc

• Liker 9
Skrevet

Synes du skal være forsiktig med å uttale deg om en gruppe som "psykisk ustabile". Vi er på internettet og der kan alle uttale seg. Men samtidig så skjønner jeg problemstillingen din.

Anonymous poster hash: c3916...2eb
  • Liker 2
Skrevet

Poenget mitt var vel at det er ikke alle psykisk ustabile som noensinne er ubalanserte og ureflekterte på forumet her (eller ikke mer enn de vanlige dødelige i alle fall). Du skriver "dere psykisk ustabile" som at vi er en homogen gruppe og det er vi altså ikke. Selv om jeg er psykisk ustabil og har dårlige perioder så blir jeg ikke annerledes enn f.eks deg her inne. Det er ikke sånn at alle psykisk ustabile bare går og tikker og venter på å gå av som en psykotisk bombe, med babling og leven. Det er helt sant at noen gjør det, men jeg liker ikke hvordan du setter i bås på den måten.

Og jeg tror nok at moderatorene utestenger i perioder allerede. Men som sagt, de har ikke nok tid til å komme over alt.

Det er sant, og beklager hvis jeg var stigmatiserende, det var ikke meningen. Nå snakker jeg heller ikke om dere som ikke blir ubalanserte og irrasjonelle, men om brukere som sliter mentalt som blir det.

Skrevet

Overse kommentarer, at noen får dette til å handle om menn, er hårreisende. Jeg slutter aldri å bli forundret over mennesker her...

• Liker 8
Skrevet

Jeg har faktisk tenkt over dette i det siste, fordi man har oppdaget endringer i personlighet, og at dette er brukere som har lagt ut bilde av seg selv. Det er sikkert vanskelig å gjøre noe med, men det er litt leit å være vitne til.

Anonymous poster hash: 64d04...1c7
  • Liker 4
Skrevet

Det er sant, og beklager hvis jeg var stigmatiserende, det var ikke meningen. Nå snakker jeg heller ikke om dere som ikke blir ubalanserte og irrasjonelle, men om brukere som sliter mentalt som blir det.

Der ser du! Det var jenta si(/gutten sin?) som klarte å nyansere ;-)

Skrevet

Synes du skal være forsiktig med å uttale deg om en gruppe som "psykisk ustabile". Vi er på internettet og der kan alle uttale seg. Men samtidig så skjønner jeg problemstillingen din.

Anonymous poster hash: c3916...2eb

Absolutt, alle har rett til å uttale seg, men når en har en dårlig periode og har mistet grepet og oppretter flere tråder som helt tydelig viser at personen lider av vrangforestilliner, ustabilitet, usammenhengende tale, etc., syns jeg moderatorene burde reagere.

Skrevet

Generaliseringer på KG går utover begge kjønn.

Skrevet

Kvinneguiden er et stort forum hvor det er mange forskjellige personligheter. Det er ikke til å stikke under en stol at det er psykisk ustabile mennesker her inne også, og det er ikke vanskelig å legge merke til dette, og dette handler ikke om å kneble andre brukere, men brukere som endrer seg plutselig, skriver irrasjonelt, generaliserende og har vrangforestillinger om virkeligheten, er trist å være vitne til. Slike personligheter oppsøker også ofte kvinneguiden og ødelegger miljøet på forumet her med flere merkelige tråder.

Hva gjør KG i slike tilfeller? Lar dere slike brukere fortsette å opprette meningsløse tråder, med usammenhengede tale og vrangforestillinger (som for øvrig er alarmerende) etc.?

Det er trist å være vitne til dette, og i disse trådene kommer det mange svar, svar fra forvirrede brukere og personangrep, men istedenfor å la trådene bli stående og å la brukere som dette få lov til holde på, kan en slette trådene og gi disse brukerne advarsel. Det beste hadde vært å utestenge de for en periode. Det kommer ikke noe godt ut av dette.

Er det noen spesielle tråder du sikter til? Hva er det som er vrangforestillingen?

Anonymous poster hash: dc437...69d

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt over dette i det siste, fordi man har oppdaget endringer i personlighet, og at dette er brukere som har lagt ut bilde av seg selv. Det er sikkert vanskelig å gjøre noe med, men det er litt leit å være vitne til.

Anonymous poster hash: 64d04...1c7

Kunne du ikke sendt en melding til personen og spurt hvordan det gikk da?

Anonymous poster hash: dc437...69d

• Liker 2
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet (endret)

feil tråd

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Skrevet

Forresten, det finnes brukere her som blir veldig sinte for eks, sier irrasjonelle ting osv. Men som ellers virker oppegående helt til de slår om. Sånne har nok en del å jobbe med ja, men jeg blir ikke bekymret på samme måte som jeg blir når jeg kjenner igjen diverse faresignaler på det ene og det andre. Det er urovekkende.

Anonymous poster hash: cbce7...882
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er enig i det flere skriver her, men jeg tror dere skal være oppmerksom på at det første som skjer når en moderator kommer inn i tråden, er at innlegg som navngir brukere, blir slettet tvert. Ellers er det flere brukere som har holdt på med sine meningsløse (for andre) utlegninger i aldri så lang tid, så jeg aner ikke når det i tilfelle blir snakk om å gi dem en pause. Det er trist og nedslående å være vitne til til åpenbare vrangforestillinger og sinne mot sakesløse mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ordningen om en begrensning på antall tråder en kan lage innenfor et visst tidsrom høres ut som en god ide. Ellers har jeg ingen kommentarer til denne tråden.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er jo ofte det i følge noen kg brukere som ikke liker menn..

Uansett. Jeg synes dere burde skrive til moderatorene dette i stedet for å lage en tråd om det å snakke om psykisk ustabile mennesker. Det verste er at dere skriver om brukere bak deres rygg. Tror dere det er så morsomt for de det gjelder? Herregud, skjerp dere voksne mennesker. Håper en mod rydde/stenger tråden.

Det er uansett ikke kg brukere som bestemmer hvem som kan komme på kg eller ikke.

Endret av Tissefant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...