Gå til innhold

Er du kristen?


Gjest Mocchhaa

Anbefalte innlegg

Gjest JesusElskerAlle

Det er faktisk sant. Eneste vei til frelse er gjennom Jesus. Jesus sier "følg meg" han sier ikke "følg GT" :P 

Anonymous poster hash: 3654e...bf1

Enig! Det er dette kristendommen handler om. Det handler ikke om prestasjoner. Og det noen sier om "liksomvenn" er bare tull. Jesus lever og det VET jeg. Jeg har opplevd han veldig sterkt på måter som ikke kan være tilfeldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JesusElskerAlle

 

Det du sier, ifølge kristendommen, er alle våre synder har allerede blitt tilgitt. Det betyr at så lenge vi tror, så vil vi være trygg, og komme til himmelen. Jeg kan begå 100 drap, og 200 voldtekter, men når jeg er 60, ser jeg lyset, og begynner å tro på jesus kristus med hele mitt hjerte, da er jeg trygg, og kommer til himmelen. 

 

Hovedpoenget mitt er ikke engang om reglene, det er om at historiene i bibelen er fullstendig feil, ifølge vitenskap. Derfor kan du ikke bare tro på en del av bibelen, men ikke en annen del, for så å påstå at du er kristen. 

Det du sier øverst er riktig. Ingen ting er utilgivelig for Gud.

Ellers må jeg si det at vitenskapen er helt på trynet når det kommer til mange ting. Hvordan mener de at de kan bevise "bigbang" når alle naturlover stritter imot? Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare overføres fra en kilde til en annen.

Hvor mener de denne eksakte energien kom fra da? Av seg selv ute av ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier øverst er riktig. Ingen ting er utilgivelig for Gud.

Ellers må jeg si det at vitenskapen er helt på trynet når det kommer til mange ting. Hvordan mener de at de kan bevise "bigbang" når alle naturlover stritter imot? Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare overføres fra en kilde til en annen.

Hvor mener de denne eksakte energien kom fra da? Av seg selv ute av ingenting?

Vel... nå bryter jo Bibelen et par naturlover selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle

Vel... nå bryter jo Bibelen et par naturlover selv...

Vil gjerne at du prøver og forklare det jeg skrev før du begynner å gå til angrep på bibelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne at du prøver og forklare det jeg skrev før du begynner å gå til angrep på bibelen..

Skal jeg... forklare det du skrev?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle

Skal jeg... forklare det du skrev?

Ja du skal forklare hvordan "bigbang" kan ha funnet sted på grunnlag av naturlover som motsier seg selv.. Kan du ikke forklare det, antar jeg at du ikke vet det. Og det er ikke rart, da dette ikke eier noen holdbare argumenter. Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du skal forklare hvordan "bigbang" kan ha funnet sted på grunnlag av naturlover som motsier seg selv.. Kan du ikke forklare det, antar jeg at du ikke vet det. Og det er ikke rart, da dette ikke eier noen holdbare argumenter. Eller hva?

Rett på defensiven, ja. Jeg har ikke sagt noe om bigbang, jeg nevnte Bibelen.

 

Herregud, folk som deg er jo nettopp grunnen til at folk ser ned på oss!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle

Rett på defensiven, ja. Jeg har ikke sagt noe om bigbang, jeg nevnte Bibelen.

Herregud, folk som deg er jo nettopp grunnen til at folk ser ned på oss!

Du nevnte at bibelen har masse feil. Jeg sa at bigbang hvertfall er noe tull og skulle få deg til å bevise at det var sant. Det har jeg skrevet nå tre ganger, uten svar. Du vet det ikke? Var det jeg tenkte. Da kan du heller ikke si at Kristendommen er feil, hvis du ikke kan forsvare din egen mening med logisk argumentasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle

Det var ikke det jeg sa heller..? Min amerikanske vertsfamilie mente du måtte det derimot. Når det kommer til kristendom i sørstatene er kulturen ganske spesiell. 

Huff. Trist å høre at du følte det slik. Er ikke slik jeg forbinder det med å være kristen. Det skal være en levemåte der du slapper av, uten å anstrenge deg for å være til behag for Gud. Han elsker deg ubetinget og han er din far som ønsker kontakt. Frivillig kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det du sier øverst er riktig. Ingen ting er utilgivelig for Gud.

Ellers må jeg si det at vitenskapen er helt på trynet når det kommer til mange ting. Hvordan mener de at de kan bevise "bigbang" når alle naturlover stritter imot? Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare overføres fra en kilde til en annen.

Hvor mener de denne eksakte energien kom fra da? Av seg selv ute av ingenting?

 

Du sa at naturloven motsier det the big bang. Det er ingen lov som gjør det, ellers ville ikke big bang vært en akseptert teori blandt forskere rundt om kring i verden som ikke har en agenda. Det er mange teorier om kvantemekanikken som forklarer hvor energi kom fra. Selvfølgelig er det vanskelig å bevise med dagens teknologi, men vitenskapen kan ikke forklare og bevise alt på en gang. Det tar tid. Bare fordi vitenskap ikke kan bevise noe så betyr det ikke "åh, den kristne gud gjorde det, siden vitenskapen ikke kan bevise det". Kansje du også burde lese litt om vitenskap, og teorier? Da kommer du kansje ikke opp med konklusjoner basert på uutdannede forutsetninger. 

 

Som denne boken

 

http://www.amazon.com/Universe-Nothing-There-Something-Rather/dp/1451624468/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1433980960&sr=8-1&keywords=a+universe+from+nothing

 

Rettet på noe.  

Endret av Mocchhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JesusElskerAlle

Du sa at naturloven motsier det the big bang. Det er ingen lov som gjør det, ellers ville ikke big bang vært en akseptert teori blandt forskere rundt om kring i verden som ikke har en agenda. Det er mange teorier om kvantemekanikken som forklarer hvor energi kom fra. Selvfølgelig er det vanskelig å bevise med dagens teknologi, men vitenskapen kan ikke forklare og bevise alt på en gang. Det tar tid. Bare fordi vitenskap ikke kan bevise noe så betyr det ikke "åh, den kristne gud gjorde det, siden vitenskapen ikke kan bevise det". Kansje du også burde lese litt om vitenskap, og teorier? Da kommer du kansje ikke opp med konklusjoner basert på uutdannede forutsetninger.

Som denne boken

http://www.amazon.com/Universe-Nothing-There-Something-Rather/dp/1451624468/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1433980960&sr=8-1&keywords=a+universe+from+nothing

Rettet på noe.

Hvis de ikke kan bevise det 100 % så kan de ikke sette det opp som fakta i skolebøker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa

Hvis de ikke kan bevise det 100 % så kan de ikke sette det opp som fakta i skolebøker..

 

Jeg tror ikke du har noen som helst aning om hva ordet "teori" betyr i vitenskapen. Det tar mange nivåer av bevis for en ide til å bli klassifisert som en teori i vitenskap. Jeg tror ikke du helt forsto hva jeg sa. Det tok the big bang i skolebøker fordi det har passert mange nivåer av vitenskapelig bevis. Jeg mente at kvantum mekanikk teorier kan ikke bevises enda, av vitenskap. Det er bare ideer. Derfor er det ikke i skolebøker som fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er helt ulogisk. Det du sier er jo så å si det at jeg kan være en seriemorder, og når jeg fyller 80 ser jeg lyset, og aksepterer kristendommen med hjertet mitt, og jeg vil bli reddet uten straff. Det er helt ulogisk. 

 

Ja, jeg forstår at det er slik du definerer kristendom, men da er det ingen poeng i å være kristen hele ditt liv, eller følge noen av reglene i bibelen. Så lenge du er kristen på slutten, så er alt tilgitt selv uten å være kristen hele ditt liv. 

 

Når du har tatt imot Jesus og bedt han tilgi syndene dine, så tilgir han deg, renser deg fra all synd og du er blitt et Guds barn. Punktum! Om det er "logisk" for deg eller ikke, spiller ingen rolle. Det er ikke han Pop! som definerer dette, det er slik det ER.

 

Det er poeng i å være kristen hele livet, fordi Jesus ikke gjør livet fattigere, men rikere! Og følger vi han hjelper han oss og gir oss styrke i alt vi måtte møte i livet. Livet i Kristus, i hans nærhet og kjærlighet er 10.000 ganger mer innholdsrikt og verdifullt for meg enn livet uten!

Anonymous poster hash: c7b55...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

 

Når du har tatt imot Jesus og bedt han tilgi syndene dine, så tilgir han deg, renser deg fra all synd og du er blitt et Guds barn. Punktum! Om det er "logisk" for deg eller ikke, spiller ingen rolle. Det er ikke han Pop! som definerer dette, det er slik det ER.

 

Det er poeng i å være kristen hele livet, fordi Jesus ikke gjør livet fattigere, men rikere! Og følger vi han hjelper han oss og gir oss styrke i alt vi måtte møte i livet. Livet i Kristus, i hans nærhet og kjærlighet er 10.000 ganger mer innholdsrikt og verdifullt for meg enn livet uten!

Anonymous poster hash: c7b55...36c

 

 

Ja, mye mulig at det gjør livet ditt rikere, men om han hjelper deg å gir deg styrke på alt du må møte i livet, DET er noe annet. 

 

Det er jo helt klart en placeboeffekt. Og si at det ikke gir mening men det betyr ikke noe, fordi det er bare slik det er, det er å flykte til rettferdiggjøring av ulogisk tro. Du kan bruke den samme logikken til å rettferdiggjøre tro når det kommer til julenissen også. 

Endret av Mocchhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tatt imot Jesus og bedt han tilgi syndene dine, så tilgir han deg, renser deg fra all synd og du er blitt et Guds barn. Punktum! Om det er "logisk" for deg eller ikke, spiller ingen rolle. Det er ikke han Pop! som definerer dette, det er slik det ER.

Det er poeng i å være kristen hele livet, fordi Jesus ikke gjør livet fattigere, men rikere! Og følger vi han hjelper han oss og gir oss styrke i alt vi måtte møte i livet. Livet i Kristus, i hans nærhet og kjærlighet er 10.000 ganger mer innholdsrikt og verdifullt for meg enn livet uten!

Anonymous poster hash: c7b55...36c

Så hvis du har drept 100 stk og voldtatt 50 barn og 40 voksne så kan du bli kristen og alt er tilgitt?? Hva med offrene da? Blir de døde til live igjen og får komme tilbake til sine familier? Blir de misshandlede plutselig ikke "ødelagte" fysisk og psykisk??? NEI er svaret der, for din gud er en sadist og egoist tydeligvis som setter bønn og tilbedelse over menneskers ve og vel.... Ikke mange som tenker over...

Anonymous poster hash: 1c36b...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...