Gå til innhold

Svigermordrama

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forstår at TS formulerte seg litt krass når det gjaldt morsdagen, (som forøvrig sikkert er litt spesiell for henne da det er den første morsdagen hennes som mor?!) men hva foreslår dere at TS skal gjøre på morsdagen? Skal TS ta med sitt barn og dra til sin mor, og så skal mannen dra til sin mor? Eller skal TS da invitere begge mødrene til seg selv på morsdagen slik at det ikke blir urettferdig? Hvorfor skal ikke TS få bestemme hva hun ønsker å gjøre denne dagen? Jeg fikk ihvertfall ikke et intrykk av at hun planlegger å hindre sin mann i å sende blomster eller en gave eller hva det nå skulle være.

Jeg bare lurer jeg altså?? Hva skal dere som svarer TS gjøre på morsdagen?

Anonymous poster hash: 2d33b...ad5
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at TS formulerte seg litt krass når det gjaldt morsdagen, (som forøvrig sikkert er litt spesiell for henne da det er den første morsdagen hennes som mor?!) men hva foreslår dere at TS skal gjøre på morsdagen? Skal TS ta med sitt barn og dra til sin mor, og så skal mannen dra til sin mor? Eller skal TS da invitere begge mødrene til seg selv på morsdagen slik at det ikke blir urettferdig? Hvorfor skal ikke TS få bestemme hva hun ønsker å gjøre denne dagen? Jeg fikk ihvertfall ikke et intrykk av at hun planlegger å hindre sin mann i å sende blomster eller en gave eller hva det nå skulle være.

De bruker sin tid på morgenen, med frokost på sengen sammen med "kjærnefamilien". De kan kose seg til utpå ettermiddagen, før de reiser for å besøke bestemødrene - og tar med en blomsterkvast til dem hver!

Anonymous poster hash: 46440...09d

• Liker 1
Skrevet

Innlegget handlet ikke om morsdagen 😊 les det første innlegget 😊

Men takk 😊

Anonymous poster hash: 9729e...cc1

Skrevet

Jeg holder fortsatt med deg etter å ha sett alle kommentarene. Jeg tror ikke de som kommenterer her er klar over hvor slitsomt det er å ha en svigermor som pirker på alt, skal kontrollere det meste og som er så dominerende som du beskriver.. Jeg sliter også med mim svigermor, men drar dit om vi blir invitert.. Men KUN da! Dette sa hun senest i går at hun syns er litt trist og fremsto seg selv som offer nok en gang!

Det er gode grunner til at jeg aldri drar dit på besøk uten invitasjon lengre. Før jeg fikk barn dro jeg ofte på besøk, og i spedbarnstide var jeg litt på besøk.. Etter at snuppa ble ett år var det full stopp!! En har ikke lyst til å tilbringe tid med noen som bare rakker ned på en og klager på alt. Punktum!

Hoff..

Ja, har lenge prøvd å overse at hun er frekk og stygg mot meg.. Men ett sted sier det stop. Selv min far som bor 70 mil unna blir ikke sur for at jeg ikke sender melding og spør hvordan han har det. Selvfølgelig hadde jeg sendt meld til de om det var noe galt med dem. Men min far respekterer at ikke han er vår første prio..

Hvem er det som reiser bort i jula for så å klage over at vi ikke har tatt kontakt? Blir så oppgitt.

• Liker 2
Skrevet

Innlegget handler ikke om morsdag eller noe sånt. Og dessuten har jeg helt fra graviditeten prøvd å inkludere henne.. Hun kom ikke på besøk til sykehuset b.l.a.. Min mor kom to ganger..

Og hun har sagt ting som sårer meg etter jeg ble mor. Feks. at snuppa bruker smokk for å avlaste mor.. Er ikke derfor jeg ville bruke smokk, men jeg så at hun roet seg ned på en helt annen måte og sovnet.

Hun har spurt to ganger om å komme på besøk etter vi kom hjem fra sykehuset.

Den andre gangen hun spurte passet det ikke. Det ble hun sint for. Skal det alltid passe på hennes premisser? Det mener ikke jeg. Og det er det jeg mener med at vi er en egen familie. Altså at vi må kunne si at det ikke passer med besøk eller at det ikke passer å komme på besøk uten å få dårlig samvittighet...

• Liker 2
Skrevet

.

Skrevet

Har fortalt min historie i flere tråder her før, og du leter TS så finner du MANGE tråder om svigermødre som din. Min er og sånn og ut fra det lille du har skrevet så er min mye verre, men du har sikkert ikke nevnt alt. I hennes verden dreier alt seg om henne, hun ble blant annet rasende fordi hun ikke fikk velge navnet på vår nyfødte, så hun lagde et helvette for oss mens jeg ennå var på barsel med en syk nyfødt. Da brøt vi kontakten for en periode. Gleden over å bli foreldre for første gang tok hun fra oss. Og mye mer har hun gjort. Men da vi har brutt kontakten noen ganger og alltid sagt våre meninger (vi lar oss ikke overkjøre) så har hun begynt å skjønne greia. Hun maser ikke lenger om ditten og datten, og prøver ikke lenger å bestemme alt mulig. Men forholdet er ennå anspent, og jeg ønsker ikke å ha henne nært meg. Mannen er fornøyd han og nå, han ble lei mora for mange år siden men turte ikke gjøre noe, lot seg overkjøre, men ikke nå lenger. Jeg har også begynt å prøve å la ting prelle av, er ikke verdens undergang at hun vil bestemme noe vi ikke vil, er bare å si nei takk. Og hun får bare bli så sur hun vil. Vi sier jo ja i blant og, om det er noe som er greit at hun bestemmer.

Jeg ville beholdt kontakten med din svigermor om hun ikke blir mye verre men også hadde følelsesmessig avstand, men det er vanskelig ja. Ikke la ting gå inn på deg, hun kan ikke bestemme over deg og dere. Fortell henne alltid hvor skapet skal stå, men på en hyggelig måte. Vær alltid hyggelig så kan hun ikke "ta deg" på at du er frekk.

Håper det vil gå bedre fremover! :)

Anonymous poster hash: 49034...ca6

• Liker 1
Skrevet

Usj beklager en del skrivefeil.

Skrevet

Har fortalt min historie i flere tråder her før, og du leter TS så finner du MANGE tråder om svigermødre som din. Min er og sånn og ut fra det lille du har skrevet så er min mye verre, men du har sikkert ikke nevnt alt. I hennes verden dreier alt seg om henne, hun ble blant annet rasende fordi hun ikke fikk velge navnet på vår nyfødte, så hun lagde et helvette for oss mens jeg ennå var på barsel med en syk nyfødt. Da brøt vi kontakten for en periode. Gleden over å bli foreldre for første gang tok hun fra oss. Og mye mer har hun gjort. Men da vi har brutt kontakten noen ganger og alltid sagt våre meninger (vi lar oss ikke overkjøre) så har hun begynt å skjønne greia. Hun maser ikke lenger om ditten og datten, og prøver ikke lenger å bestemme alt mulig. Men forholdet er ennå anspent, og jeg ønsker ikke å ha henne nært meg. Mannen er fornøyd han og nå, han ble lei mora for mange år siden men turte ikke gjøre noe, lot seg overkjøre, men ikke nå lenger. Jeg har også begynt å prøve å la ting prelle av, er ikke verdens undergang at hun vil bestemme noe vi ikke vil, er bare å si nei takk. Og hun får bare bli så sur hun vil. Vi sier jo ja i blant og, om det er noe som er greit at hun bestemmer.

Jeg ville beholdt kontakten med din svigermor om hun ikke blir mye verre men også hadde følelsesmessig avstand, men det er vanskelig ja. Ikke la ting gå inn på deg, hun kan ikke bestemme over deg og dere. Fortell henne alltid hvor skapet skal stå, men på en hyggelig måte. Vær alltid hyggelig så kan hun ikke "ta deg" på at du er frekk.

Håper det vil gå bedre fremover! :)

Stakkars deg!!

Ja, holder en viss avstand

Skrevet

sender deg masse gode og varme klemmer.

Anonymous poster hash: 4bc6a...e0d
  • 3 uker senere...
Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...