Gå til innhold

Interrail i Europa

Tusseline

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede så smått begynt å peile meg inn på tanken om mine ferieplaner for neste sommer. Har lyst å reise på Interrail i Europa sammen med ei venninne eller to, og lurer på om det er noen som har positive/negative erfaringer fra en slik tur? Og forresten, hvor var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min reiserute var Praha, Wien, Budapest, Venezia, Roma, Brindisi, Corfu, Brindisi, Milano, Biarritz, Paris, Amsterdam og hjem igjen.

Heiniken-museet i Amsterdam var jo fint!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på inter-rail to ganger, så det er vel ganske obvious at det var en suksess siden jeg dro to ganger ;)

Var i sverige, danmark, frankrike, nederland, tyskland, spania, italia og hellas.

På den ene turen jeg dro på inkluderte vi øyloffing i hellas inn i interrailturen. Kjempegøy.

Vi endte opp med å ta fly fra Athen til Paris, for da var vi ganske lei av de søreuropeiske togene, trange, gamle og trege..

Kjempegøy å bare kunne hoppe av toget når man ser en plass man liker. Men det kan lønne seg å planlegge ruten noenlunde før man drar. Også pass på å vite hvilke severdigheter du vil se i hver by. Vi var så fedup av intrykk at vi glemte å se colosseum i Roma og Acropolis i Athen :o

Også kult å ha med seg en reisedagbok. Du vil garantert glemme mange av inntrykkene og opplevelsene hvis du ikke skriver det ned, for det er så mye på en gang.

Ta med dopapir ::viktig viktig:: ... mange steder de ikke har papir på doene, eller du får kun ett tørk :o dette stort sett i sør europa.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært på to interrailer, og hadde det kjempebra begge gangene.

Den første ruta var København, Berlin, Praha, Wien, Venezia, Gardasjøen, Milano, Genova, Modane (i Alpene), Paris, London, Lille, Køln og Køge.

Den andre var København, Innsbruck, Firenza, Pisa, Roma, Napoli/Pompeii, Brindisi, Korfu, Brindisi, en liten by jeg ikke husker navnet på, Venezia og Paris.

Reisedagbok er det viktigste å huske på! Jeg er kjempeglad for at jeg skrev i den hver dag i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...