AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Baby er 4 uker og har siste uken sett ut til å ha magevondt. Verst på kvelden. Bare lurer på om det er noe jeg spiser? Har jo spist det samme siden vi kom hjem fra sykehuset, kan baby begynne å reagere først nå? Hvor lang tid tar det fra noe er spist til baby reagerer? Snakker vi dagen etter? Og hvor lang tid før det skal være ute av systemet til både meg og baby? Må evt begynne å utelukke ting. Er det vanlig å ha noe vond luft i magen ila en dag? Eller vil det automatisk si at det er noe baby reagerer på?Anonymous poster hash: cf9ba...417
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Du kan jo prøve å unngå slike typiske ting. En ting om gangen. Eks. Løk, kål, melk, sjokolade. Men det kan jo også være kolikk.Anonymous poster hash: d28a3...8c6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Hvis du googler vil du lese at det er veldig vanlig på den alderen,m verst om kvelden. Mine barn fikk mme siden to uker gamle og alltid hatt vondt i magen, ikke ekstremt men likevel. Det er normalt, tarmene er ikke ferdige enda. Anonymous poster hash: 396db...3da
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Dattera vår hadde mye vondt første 3 mnd før det gav seg.. Følte det hjalp å kutte all melk fra min kost, samt løk og kål (unngikk sistnevnte uten å prøve, ikke verdt å se lille vondt). For noen hjelper det med sukkervann, andre har låsninger, så en tur til kiropraktor kan være et alternativ? Massasje under føttene til baby, og i sirkelbevegelser på magen kan hjelpe på å få ut luft. Husker dersom jeg la babyen på sofaen, fang eller stellebord, mens jeg forsiktig skjøv bena mot magen slik at knærne kom til navlen og hælene mot rumpa - opp og ned og i sirkelbevegelser hjalp også veldig. Merka veldig forskjell på oppførselen til lille etter å fått ut masse luft. Lykke til ikke noe kjekt når babyen har det vondt nei. Anonymous poster hash: 409a9...b0a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Takk for tips! Kolikk tror og håper jeg da ikke at det er? Hun skriker maks i 5-10min av gangen, kanskje ikke det engang før det løser seg (men kan komme igjen noen min senere). Skriker kanskje totalt 20-30min om dagen. Så egentlig svært lite. Men vil jo ikke at det skal bli verre. Det er bare vondt å være mamma også når det står på. Mammahjertet blør. Anonymous poster hash: cf9ba...417
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå