Gjest Pakistaner Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Jeg har en pakistansk venn,han er halvt pakistaner og halvt norsk. Han giftet seg med ei som kom fra pakistan,det var avtalt med familien og han gikk med på det. De var ikke gift så lenge,det gikk bare ikke sa han. de fikk et barn som nå er førsteklassing til høsten. Han jobbet døgnet rundt og han kommer fra en familie med veldig god arbeidsmoral. Der sitter dama hjemme og klarer å ringe til pakistan for 70.000 på en mnd. Etter mye styr skilles de. Så anmelder hun faren for incest og ungen må undersøkes. Det var aldri skjedd. Barnevernet støtter moren og faren får ikke se ungen sin på 4 mnd.Han går til sak for å renvsake seg men taper fordi barnevernet støtter moren og faren har nå datteren snart mer enn henne. Rart at ikke barnevernet reagerer da,ja siden de tror slikt har skjedd. Hun får fri rettshjelp mens han må ta opp et forbrukslån for å betale saksomkostninger og betale den store telefonregningen. Hun har nå fått et komplett supermoderne datautstyr fordi hun liksom går på en skole der hun trenger slikt. Hun går ikke på skolen og trygdekontoret betaler. Så kjøper han en mob til henne i bursdagspresang og setter den i hennes navn og hun tror ikke det,så hun ringer til pakistan for 85.000 kroner på en mnd. Trygdekontoret synes synd på henne og betaler den for stakkars dama kan jo ikke opparbeide seg gjeld,da vil hun jo ikke klare seg i samfunnet. Nå er det snakk om at ungen skal bo hos far 50/50 fordi nå mister hun stønadene. Hele sommeren har ungen vært hos faren og moren har ikke ringt en eneste gang for å snakke med ungen. Han betaler og stiller opp og ser urettferdighetene i samfunnet vårt. Er ikke noe rart at det finnes rasisme sier han. Og det er ikke den vanlige mannen i gata sin skyld. Det er hele systemet. Hun får så mye dere skulle bare visst sa han. det er helt ufattelig hva hun klarer sa han. Så dette er vel en tankevekker når man som halvt pakistaner ser dette!!! her skal systemet inntegrere og skape god harmoni blandt unge og voksne fra forskjellige kulturer,men det virker som om den norske stat biter seg sjøl i ræva noe inni hampen grundig.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Jeg har en semitrøndersk venn,han er halvt trønder og halvt sørlending. Han giftet seg med ei som kom fra Selbu,det var avtalt med familien og han gikk med på det. De var ikke gift så lenge,det gikk bare ikke sa han. de fikk et barn som nå er førsteklassing til høsten. Han jobbet døgnet rundt og han kommer fra en familie med veldig god arbeidsmoral. Der sitter dama hjemme og klarer å ringe til Selbu for 70.000 på en mnd. Etter mye styr skilles de. Så anmelder hun faren for incest og ungen må undersøkes. Det var aldri skjedd. Barnevernet støtter moren og faren får ikke se ungen sin på 4 mnd.Han går til sak for å renvsake seg men taper fordi barnevernet støtter moren og faren har nå datteren snart mer enn henne. Rart at ikke barnevernet reagerer da,ja siden de tror slikt har skjedd. Hun får fri rettshjelp mens han må ta opp et forbrukslån for å betale saksomkostninger og betale den store telefonregningen. Hun har nå fått et komplett supermoderne datautstyr fordi hun liksom går på en skole der hun trenger slikt. Hun går ikke på skolen og trygdekontoret betaler. Så kjøper han en mob til henne i bursdagspresang og setter den i hennes navn og hun tror ikke det,så hun ringer til Selbu for 85.000 kroner på en mnd. Trygdekontoret synes synd på henne og betaler den for stakkars dama kan jo ikke opparbeide seg gjeld,da vil hun jo ikke klare seg i samfunnet. Nå er det snakk om at ungen skal bo hos far 50/50 fordi nå mister hun stønadene. Hele sommeren har ungen vært hos faren og moren har ikke ringt en eneste gang for å snakke med ungen. Han betaler og stiller opp og ser urettferdighetene i samfunnet vårt. Er ikke noe rart at det finnes slappe trøndere sier han. Og det er ikke den vanlige mannen i gata sin skyld. Det er hele systemet. Hun får så mye dere skulle bare visst sa han. det er helt ufattelig hva hun klarer sa han. Så dette er vel en tankevekker når man som halvt trønder ser dette!!! her skal systemet inntegrere og skape god harmoni blandt unge og voksne fra forskjellige kulturer,men det virker som om den norske stat biter seg sjøl i ræva noe inni hampen grundig.
Gjest Hillary.. Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Nåja, jeg tror poenget her faktisk var staten, ja - og at statens oppførsel kan få enkelte enkle mennesker til å bli rasister. Denne historien er helt utrolig. Spesielt det faktum at barnevernet sitter og ser på at barnet de tror er utsatt for incest plurselig bor mest faren.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Denne historien er helt utrolig. Du sa det. Hvis jeg hadde sagt det, ville jeg bare blitt beskyldt for å lyve...
Nelle Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Jeg synes egentlig det burde være unødvendig å "flåse" vekk denne tråden. Jeg betviler ikke historien i hovedinnlegget, for jeg VET selv om mange tilfeller hvor staten praktiserer en overdreven snillisme som ikke bare er med på å skape rasisme, men som også har en særdeles fordummende effekt på den/de som mottar både det ene og det andre uten å gjøre noe selv for å få det. Det er SVÆRT mange innvandrere/asylsøkere osv. i dette landet som sitter rundt omkring i Norge og LER av det norske statssystemet, og hvor lett det er å utnytte det. Det er ikke mindre enn tragisk. Mennesker fra andre kulturer representerer i utgangspunktet en svært positiv berikelse for vårt samfunn -men desverre slår integrasjonspolitikken så til de grader feil at rasisme, fremmedfrykt og motforestillinger bare blir større og større. Det er rett og slett FORTVILENDE å se på!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 Jeg synes egentlig det burde være unødvendig å "flåse" vekk denne tråden. Jeg betviler ikke historien i hovedinnlegget' date=' for jeg VET selv om mange tilfeller hvor staten praktiserer en overdreven snillisme som ikke bare er med på å skape rasisme, men som også har en særdeles fordummende effekt på den/de som mottar både det ene og det andre uten å gjøre noe selv for å få det. Det er SVÆRT mange innvandrere/asylsøkere osv. i dette landet som sitter rundt omkring i Norge og LER av det norske statssystemet, og hvor lett det er å utnytte det. Det er ikke mindre enn tragisk. Mennesker fra andre kulturer representerer i utgangspunktet en svært positiv berikelse for vårt samfunn -men desverre slår integrasjonspolitikken så til de grader feil at rasisme, fremmedfrykt og motforestillinger bare blir større og større. Det er rett og slett FORTVILENDE å se på!![/quote'] Enig i det meste av dette, men det er nå tross alt et større problem at Staten pøser ut hundrevis av milliarder av uføretrygd etc. til trøndere og andre som i mange år bare har hatt vondt i viljen! DET er sløsing! :evil: Når man vet hvor lite flyktninger og asylsøkere faktisk får, blir det desto mer provoserende med de småskrudde historiene som konstrueres og sendes ut på ulike diskusjonsfora.
Nelle Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Trøffel: Jeg har alltid også tenkt at asylsøkere/innvandere får så lite og vi må hjelpe de mer. Jeg har en venninne som er delvis oppvokst i et av de landene hvor svært mange innvandere til Norge kommer fra. Hun har utdannet seg i Norge, og jobber nå for UDI -nettopp med å behandle ulike søknader/saker osv. for innvandere/asylsøkere. Hun har alltid hatt den samme holdningen som meg -at vi må hjelpe mer, gi mer, ta bedre i mot, la de få mer osv. Men det var inntil hun faktisk ser hva som foregår. Hun sier at helt mister respekten både for den ene og den andre (den norske stat inkludert). Det er så mye idioti, utnyttelse av systemet osv. osv. osv. at det halve kunne vært nok. Etter min mening er det ikke slik vi hjelper, integrerer og bør ta i mot, snarere tvert i mot!! (men selvsagt uten at vi skal bli "gjerrige" av den grunn).
Nelle Skrevet 3. august 2004 #9 Skrevet 3. august 2004 Men enig i at dette likegjerne kunne være en historie om to norske personer... ...desverre. Nelle :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #10 Skrevet 3. august 2004 Hvilke av helnorske nordmenn hadde fått dekt telefonregninger på 70-80.000 fordi den norske stat syntes synd på oss?? pisspreik fra den som sier at det kunne dreid seg om 2 nordmenn. never!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er jo noe gæærnt når utlendinger selv ser at systemet er skeivt og de vet å utnytte det og politikerne ser det ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #11 Skrevet 3. august 2004 Trøffel: Jeg har alltid også tenkt at asylsøkere/innvandere får så lite og vi må hjelpe de mer. Dét har ikke jeg tenkt, jeg vet hva de får og synes det er OK at de ikke får mer støtte enn absolutt nødvendig. I nabolaget her har vi blant annet en somalisk, en bosnisk/serbisk og to eritreiske familier på full fart inn i samfunnet, med språkkurs, jobber, dugnader, fotballtrening etc. Dette er også norsk virkelighet, og det er sånn det skal fungere. Selvsagt finnes det både systemfeil og personfeil, men hvis venninnen din jobber i UDI vet hun jo både at lykkejegerne fra unevnelige nasjoner nå blir effektuert ut etter maks 48 timer, at mottak legges ned og at integreringen i kommunene skyter fart. Samtidig som hun sikkert også vet hvor lavt UDI står i kurs hos norske kommuner, men dét er en annen sak... Vi er nok litt for enige til å kunne lage noen lang diskusjon, men jeg vil uansett si en ting: Det finnes svært, svært lite som irriterer meg mer enn å se og høre nordmenn som aldri har gjort annet enn å motta uføretrygd sitte og klage på at utlendingene kommer og tar jobbene fra dem...
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #12 Skrevet 3. august 2004 Jeg har en semitrøndersk venn,han er halvt trønder og halvt sørlending. Han giftet seg med ei som kom fra Selbu,det var avtalt med familien og han gikk med på det. De var ikke gift så lenge,det gikk bare ikke sa han. de fikk et barn som nå er førsteklassing til høsten. Han jobbet døgnet rundt og han kommer fra en familie med veldig god arbeidsmoral. Der sitter dama hjemme og klarer å ringe til Selbu for 70.000 på en mnd. Etter mye styr skilles de. Så anmelder hun faren for incest og ungen må undersøkes. Det var aldri skjedd. Barnevernet støtter moren og faren får ikke se ungen sin på 4 mnd.Han går til sak for å renvsake seg men taper fordi barnevernet støtter moren og faren har nå datteren snart mer enn henne. Rart at ikke barnevernet reagerer da,ja siden de tror slikt har skjedd. Hun får fri rettshjelp mens han må ta opp et forbrukslån for å betale saksomkostninger og betale den store telefonregningen. Hun har nå fått et komplett supermoderne datautstyr fordi hun liksom går på en skole der hun trenger slikt. Hun går ikke på skolen og trygdekontoret betaler. Så kjøper han en mob til henne i bursdagspresang og setter den i hennes navn og hun tror ikke det,så hun ringer til Selbu for 85.000 kroner på en mnd. Trygdekontoret synes synd på henne og betaler den for stakkars dama kan jo ikke opparbeide seg gjeld,da vil hun jo ikke klare seg i samfunnet. Nå er det snakk om at ungen skal bo hos far 50/50 fordi nå mister hun stønadene. Hele sommeren har ungen vært hos faren og moren har ikke ringt en eneste gang for å snakke med ungen. Han betaler og stiller opp og ser urettferdighetene i samfunnet vårt. Er ikke noe rart at det finnes slappe trøndere sier han. Og det er ikke den vanlige mannen i gata sin skyld. Det er hele systemet. Hun får så mye dere skulle bare visst sa han. det er helt ufattelig hva hun klarer sa han. Så dette er vel en tankevekker når man som halvt trønder ser dette!!! her skal systemet inntegrere og skape god harmoni blandt unge og voksne fra forskjellige kulturer,men det virker som om den norske stat biter seg sjøl i ræva noe inni hampen grundig. Joda historien din var morsom den altså,ja vridningen,men jeg vet ikke hva du mente med den rett og slett. For gå å mal deg med skokrem i fjeset og si at du trenger ei vaskemaskin og du vil garantert få ei. Er du nordmann og trenger det samme så får du et nei og det er også garantert. Hvorfor jeg vet: fordi dette ble forsøkt av 2 jeg kjenner,ei norsk og ei utenlandsk. Hu utenlandske rista på hodet og gav den norske venninnen vaskemaskinen som hun fikk. Sprøtt.
Sirisa Skrevet 3. august 2004 #13 Skrevet 3. august 2004 Vi er nok litt for enige til å kunne lage noen lang diskusjon, men jeg vil uansett si en ting: Det finnes svært, svært lite som irriterer meg mer enn å se og høre nordmenn som aldri har gjort annet enn å motta uføretrygd sitte og klage på at utlendingene kommer og tar jobbene fra dem...
Nelle Skrevet 3. august 2004 #14 Skrevet 3. august 2004 Vi er nok litt for enige til å kunne lage noen lang diskusjon, men jeg vil uansett si en ting: Det finnes svært, svært lite som irriterer meg mer enn å se og høre nordmenn som aldri har gjort annet enn å motta uføretrygd sitte og klage på at utlendingene kommer og tar jobbene fra dem... Dette er jeg HELT enig med deg i, og det finnes MANGE av disse også -desverre! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #15 Skrevet 3. august 2004 Joda historien din var morsom den altså,ja vridningen,men jeg vet ikke hva du mente med den rett og slett. For gå å mal deg med skokrem i fjeset og si at du trenger ei vaskemaskin og du vil garantert få ei. Er du nordmann og trenger det samme så får du et nei og det er også garantert. Hvorfor jeg vet: fordi dette ble forsøkt av 2 jeg kjenner,ei norsk og ei utenlandsk. Hu utenlandske rista på hodet og gav den norske venninnen vaskemaskinen som hun fikk. Sprøtt. Det du forteller er, bortsett fra litt skokremsnakk, at ei norsk jente har svindlet til seg en vaskemaskin. Som du selv sier; sprøtt!
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #16 Skrevet 3. august 2004 Synes det faller litt på sin urimelighet at en uføretrygdet skulle klage over at utlendinger tar jobben i fra den trygdede....som ikke jobber..... :o Nemlig!
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #17 Skrevet 3. august 2004 Hvorfor kaster du inn dette med uføretrygd i denne sammenhengen ? De som er uføretrygdet er det av en grunn vettu :-) Jada, det finnes mange grunner. En av de hyppigste er dessverre vondt i viljen - det er svært mange uføretrygdede som selvsagt kunne enten arbeidet eller kombinert arbeid og trygd. Norske, bortskjemte slabbedasker som snylter på oss skattebetalere - uansett om skattebetalerne er nordmenn eller somaliere.
Gjest Poirot Skrevet 3. august 2004 #18 Skrevet 3. august 2004 For gå å mal deg med skokrem i fjeset og si at du trenger ei vaskemaskin og du vil garantert få ei. Er du nordmann og trenger det samme så får du et nei og det er også garantert. Hvorfor jeg vet: fordi dette ble forsøkt av 2 jeg kjenner,ei norsk og ei utenlandsk. Hu utenlandske rista på hodet og gav den norske venninnen vaskemaskinen som hun fikk. Sprøtt. DOH!! Sosialen sjekker faktisk inntekt, bank og midler før de gir ut ting. Om dette ikke skejr er det brudd på saksbehandlingsreglene, og det er isåfall den enkelte saksbehandlers feil, ikke de som mottar....
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #19 Skrevet 3. august 2004 Det du forteller er, bortsett fra litt skokremsnakk, at ei norsk jente har svindlet til seg en vaskemaskin. Som du selv sier; sprøtt! systemet er sprøtt,det er jo ikke lik behandling eller like regler for folk da.
Sirisa Skrevet 3. august 2004 #20 Skrevet 3. august 2004 Jada, det finnes mange grunner. En av de hyppigste er dessverre vondt i viljen - det er svært mange uføretrygdede som selvsagt kunne enten arbeidet eller kombinert arbeid og trygd. Norske, bortskjemte slabbedasker som snylter på oss skattebetalere - uansett om skattebetalerne er nordmenn eller somaliere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå