Gå til innhold

Midnattssolklage fra amerkanske turister...

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje de muligens er i slekt med vår alles George W.B.?... :hoho:

Leste forøvrig saken i Adresseavisen på nett i går.

Kan ikke legge ut lenke, for sånt kan ikke jeg...ikke verdens smarteste jeg heller selv om jeg aksepterer at det bare finnes en sol i verden... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sommeren i Nord-Norge er HÆRLIG!!

Man kan gjøre ting når som helst på døgnet... Om jeg vil luke i hagen kl 3 om natta, så gjør jeg det. Drikke utepils på natta på verandaen min, så gjør jeg det  :kul:  

Der finnes ikke en ting man ikke kan gjøre på natta her oppe :D

AMEN! :sjarmor:

Jeg bor i Oslo nå, og duverden så lite den byen kan sammenlignes med å være nordpå om sommeren. Vender meg aldri til at det er mørkt om kveldene nå jeg. MEN bare 3 måneder igjen og så er jeg hjemme igjen :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Leste på spray i dag at 13 prosent av amerikanerne tror at deler av månen er laget av ost.

:D

og dette tror dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Enig med valhalla her, men regner med at ingen av dere tror det.

Hallo! Hvis jeg var med i en spørreundersøkelse hvor et av alternativene var "månen er en ost", så hadde jeg muligens krysset av på det bare for gøy, siden alternativet tross alt var der. :sjarmor:

Men det kommer jo seff helt ann på hvordan spørreundersøkelsen ble utformet. Har sett en del av spørreundersøkelsene til SSB, de kan til tider se morsomme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare amerikanerne som undrer seg om midnattsolen. Jeg har selv møtt tyske turister i byen som faktisk spurte meg: Når kommer midnattsolen opp?? Da blir man nesten svar skyldig... litt sånn :o

Men det var et seriøst spørsmål altså... Så ja, det er faktisk mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ikke bare amerikanerne som undrer seg om midnattsolen. Jeg har selv møtt tyske turister i byen som faktisk spurte meg: Når kommer midnattsolen opp?? Da blir man nesten svar skyldig... litt sånn :o

Men det var et seriøst spørsmål altså... Så ja, det er faktisk mulig..

Selv synes jeg det var fascinerende å oppleve alle de gamle tyske mennene som sa ting i retning av Ah, wunderbar! Her var det ikke hus da vi dro...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren i Nord-Norge er HÆRLIG!!

Man kan gjøre ting når som helst på døgnet... Om jeg vil luke i hagen kl 3 om natta, så gjør jeg det. Drikke utepils på natta på verandaen min, så gjør jeg det :kul:

Der finnes ikke en ting man ikke kan gjøre på natta her oppe :D

:P:P Helt enig! E det rart man e trøtt om morran!!!

Ja under midnattsola kan alt skje og bør skje!!! Anbefaler alle å oppleve dette fenomenet i allefall en gang. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det var fascinerende å oppleve alle de gamle tyske mennene som sa ting i retning av Ah, wunderbar! Her var det ikke hus da vi dro...

Trøffel dah.... Den måtte bare komme fra deg!! Håpløs fyr! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Poirot

Kjenner en som var guide på Maihaugen. Hun var overrasket over hvor mange tyske ex-soldater som stolt fortalte henne om sitt opphold i Norge for 60 år siden, hvor de hadde vært osv. De var sikkert snille, men et virket ikke som om de forstod at ganske mange nordmenn hadde det skikkelig kjipt under krigen pga tyskerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Man kan da ikke gå rundt å være sur på soldater som ble sendt hit under krigen.

Nei, men går det an å være så blind og lite opplyst over hva som har foregått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da kan jeg fortelle dere om en artikkel i Adressavisa.

det var tatt for seg en reisehåndbok som en tysker hadde skrevet. der beskrev han en by, og han skrev at det var ingen grunn til å dra innom der. de hadde ingen ting å by på. De hadde ingen gammel bebyggelse i byen heller.

hva var grunnen til at de ikke hadde gammel bebyggelse+ tyskerene jevnet 800 bygninger med jorden da de var innom for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...