aline Skrevet 3. august 2004 #1 Del Skrevet 3. august 2004 Leser i Dagbladet idag at de amerikanske turistene forlangte pengene tilbake: Midnattssola var jo den samme sola som de så om dagen! "-vi har reist helt fra USA for å se den spesielle midnattssola, også viser det seg at det er akkurat samme solasom vi har hjemme" "-Vi ble gitt intrykk av at dere hadde ei anna sol her i Norge. Det er ren svindel" sa amerianeren. lurer på hva de forventet seg jeg? at en skulle være blå og ha rosa elefanter på seg? Vet man overhode NOE om verdensrommet og stjerner og planeter dersom man tror lille norge har "en anna sol"???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 3. august 2004 #2 Del Skrevet 3. august 2004 Leser i Dagbladet idag at de amerikanske turistene forlangte pengene tilbake: Midnattssola var jo den samme sola som de så om dagen! "-vi har reist helt fra USA for å se den spesielle midnattssola, også viser det seg at det er akkurat samme solasom vi har hjemme" "-Vi ble gitt intrykk av at dere hadde ei anna sol her i Norge. Det er ren svindel" sa amerianeren. lurer på hva de forventet seg jeg? at en skulle være blå og ha rosa elefanter på seg? Vet man overhode NOE om verdensrommet og stjerner og planeter dersom man tror lille norge har "en anna sol"???? Er det mulig???? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #3 Del Skrevet 3. august 2004 :o Jeg slutter aldri å forundres over menneskers totale ..... finner ikke ord engang!! En ekstra sol som er oppe om natta...... og disse reproduserer seg... hjelpe oss, er det rart det er Bush som styrer der borte...? Ok, da..... jeg skal ikke skjære alle over en kam - jeg kjenner masse amerikanere og de er oppegående og bevisste mennesker alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. august 2004 #4 Del Skrevet 3. august 2004 Vet man overhode NOE om verdensrommet og stjerner og planeter dersom man tror lille norge har "en anna sol"???? Det trodde jeg før, faktisk. Men da var jeg 4 år, ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. august 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 3. august 2004 Det trodde jeg før, faktisk. Men da var jeg 4 år, ca. mye er tillatt som 4åring, men man burde jo vokse det av seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. august 2004 #6 Del Skrevet 3. august 2004 Kan det være at de har misforstått? At de trodde midnattsola skulle være mye mer storslått og fantastisk, men så var det ikke helt ulikt hjemme likevel. Kan jo være turistnæringa som har smørt tjukt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 3. august 2004 #7 Del Skrevet 3. august 2004 Har jobbet i flere år med mye turistkontakt. Enkelte turister bare er så dumme! :hår: :o De overskygger tidvis alle de hyggelige, søte og kunnskapsrike turistene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 3. august 2004 Kan det være at de har misforstått? At de trodde midnattsola skulle være mye mer storslått og fantastisk' date= men så var det ikke helt ulikt hjemme likevel. Kan jo være turistnæringa som har smørt tjukt på. mulig, det stod ikke så langt stykke om det, men det de var "sitert" på, var akkurat det jeg skrev!! At de trodde vi hadde en annen sol... Jeg ble overasket selv første sommern min i Tromsø, for jeg trodde midnattssola var som i f.eks. Bodø, hvor den står lavere og er rød og stor. I Tromsø var den stort sett akkurat lik dagssolen, den var sjeldent rød, men skinte klart også mitt på natten. Jeg lurte fælt første gangen jeg var ute og folk tok frem solbrillene når vi skulle gå fra utestedet midt på natta, inntil jeg kom ut... nachspill midt på natta med sola strålende inn vinduet var også litt spes.... følte oss neste litt dumme, det føltes jo som man satt å feste tidlig på morran.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 3. august 2004 #9 Del Skrevet 3. august 2004 Men akkurat denne historien med midnattsola har jeg hørt før. Lurer på om det er en vandrehistorie, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. august 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 3. august 2004 mulig det er det, det stod ikke noe kilde oppgitt til reportasjen i dagbladet. La oss håpe at det er en vandrerhistorie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 3. august 2004 #11 Del Skrevet 3. august 2004 *rekker opp hånda* Jeg har også hørt den før. Ikke at de forlangte pengene tilbake, men at de ble sure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champinell Skrevet 3. august 2004 #12 Del Skrevet 3. august 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 3. august 2004 #13 Del Skrevet 3. august 2004 Det er jo blitt gitt ut ei bok om alle slike rare ting turistar kan spørja om. (Kor er det eg har lagt den boka då? Den historien står i alle fall der.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 3. august 2004 #14 Del Skrevet 3. august 2004 Sommeren i Nord-Norge er HÆRLIG!! Man kan gjøre ting når som helst på døgnet... Om jeg vil luke i hagen kl 3 om natta, så gjør jeg det. Drikke utepils på natta på verandaen min, så gjør jeg det Der finnes ikke en ting man ikke kan gjøre på natta her oppe :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 3. august 2004 #15 Del Skrevet 3. august 2004 Ingen andre en amerikanere kan være så dumme å tro at det finnes flere soler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2004 #16 Del Skrevet 3. august 2004 én ting er å være så dum og tenkte sånn inne i hodet sitt... men å i tillegg uttale det høyt, og til og med si det til pressen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. august 2004 #17 Del Skrevet 3. august 2004 Husk nå at Alabama er den første staten som har gått bort fra utviklingslæren... Offisielt, altså. Der er det bibelhistorien som oppfattes som korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2004 #18 Del Skrevet 3. august 2004 Leste på spray i dag at 13 prosent av amerikanerne tror at deler av månen er laget av ost. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #19 Del Skrevet 3. august 2004 Leser i Dagbladet idag at de amerikanske turistene forlangte pengene tilbake: Midnattssola var jo den samme sola som de så om dagen! "-vi har reist helt fra USA for å se den spesielle midnattssola, også viser det seg at det er akkurat samme solasom vi har hjemme" "-Vi ble gitt intrykk av at dere hadde ei anna sol her i Norge. Det er ren svindel" sa amerianeren. lurer på hva de forventet seg jeg? at en skulle være blå og ha rosa elefanter på seg? De gjentar seg selv til det kjedsommelige . Sto det virkelig i år også. tror det er agurktid. Tror ikke på hele historien. har hørt den i åresvis. Vet man overhode NOE om verdensrommet og stjerner og planeter dersom man tror lille norge har "en anna sol"???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 4. august 2004 #20 Del Skrevet 4. august 2004 I følge denne artikkelen tror 13 prosent av alle amerikanere at månen er en ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå